Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autor úspěšné hry: Uklidněte se, na virtuální realitě nelze vydělat

Vývojář Dean Hall objasnil, proč je kritizování titulů exkluzivních pro jednu platformu nesmyslné. Trh s hrami pro virtuální realitu zatím nemá výraznější kupní sílu a peníze od výrobců přilb mohou být jediný způsobem, jak na vývoji hry neprodělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a71n 76N74o81v71á34k 6444584

Podle mě toto nebude mít nikdy komerční úspěch, musí se u toho člověk (moc) hýbat.

0/0
14.12.2016 0:01

P17e87t65r 29D37l75o27u51h22ý 5407959594204

Klasický začarovaný kruh. Dokud nebude dostatek kvalitního obsahu, tak sety na VR koupí (z globálního hlediska) jen pár nadšenců. A dokud je bude mít jen pár nadšenců, tak se žádnému studiu nevyplatí vyvíjet kvalitní obsah. Cesta z toho je opravdu asi jen jedna. Výrobci hardware pro VR musí masivně zadotovat vývoj obsahu, jinak to můžou zabalit. Podobně jako Microsoft pomalu utlumuje třeba kinect stejně jako Sony své move (nebo jak se teď to jejich pohybové ovládání jmenuje) a zkouší to právě s VR.

+1/0
13.12.2016 23:45

J30a38n 63P51e55k81a 5553553983

;-D kdyby na tom nešlo vydělat, tak to komerční firmy nedělají...

0/0
13.12.2016 22:57

O91n43d31ř69e65j 68S42t86a31r62o98c33h 5440233982624

Takže nikdy nikdo nic zpočátku nedotoval? A nikdy se nestalo, že se počáteční investice nevyplatila. Vážně ne?

0/0
13.12.2016 23:06

V45i67k79t36o36r 12Š81p32i77č21k66a 6538522184

Vložené peníze neodpovýdají výsledku. Jak na straně vývojářů , tak uživatelů. Prostě VR je mnohem větší bublina než třeba 3D zobrazení na TV . U VR se jen čeká na splasknutí.

+2/−1
13.12.2016 13:36

J81i88r75i 61H41r65z37i92n53a 2567851523967

Osobně si myslím opak. Podle mě je brzdou prozatím cena karet, které VR utáhnou a cena samotných VR headsetů a nikoliv nezájem. Pokud budou za nějaký čas masově cenově dostupné karty a sety, lidé se rádi podívají ve VR z vlastního pohledu na různé výukové programy, budou si moci projít z vlastního pohledu různá místa na zemi, nepočítaje hraní her. Teď mám na mysli konkrétně brýle, bez snímání pohybu těla. 3D u TV je opravdu poměrně k ničemu, protože na 150cm úhlopříčce to prostě nemá ten efekt, jako v kině. Efekt to bude mít, pokud doma budeme mít 5m obrazovky přes celou stěnu. Ovšem VR je poměrně praktická a jasná věc - abych se mohl za nějaký poplatek rozhlédnout z vlastního pohledu v místech, kam se nelze osobně dostat, to rád udělám v pohodlí domova.

+9/0
13.12.2016 20:59

O19n38d56ř30e14j 28H38a55n29s19l86í29k 9646170296864

Pravda, ale spis slozite a drahe vytvareni contentu jako jsou hry se musi zacit s vytvarenim velkeho mnozstvi levneho contentu - napr. sportovni zapasy, porno, atd atd. aby vubec doslo k rozsireni hardwaru. Kvuli jedne hre, ktera je v porovnani s konzolemi smesna, si nikdo VR nekoupi.

+1/0
13.12.2016 22:30

M43a90r30t30i76n 20Č90e51r55n47í46k 3304785403855

Spíš než nedá, neumí vydělat... za tu cenu pro PC nebude VR rozšířené jako Playstation VR, kterých se prodalo statisíce v den vydání, prodeje už překročily 1,5 milionů a do konce roku jich bude mít víc jak 2,5 milionů lidí. Jednoduše nemá dělat ptákoviny pro PC ale něco osvědčeného pro PS VR aspoň pro začátek. Možná je to autor her, ale manažer asi moc ne :-)

+1/−10
13.12.2016 13:14

A82n78d26r39e34j 68B82r19a32b47e88c 4532421557514

Můžete ta čísla podložit nějakým zdrojem? Četl jsem vcelku odlišné (a střídmější) odhady o prodejích PSVR.

+2/0
13.12.2016 13:32

O53n45d71r85a 34W68o52l61f 1765889604461

Jen tak ze zajímavosti. Jaká jsou tedy oficiální čísla? VIVE, Oculus, PS VR. Teď střílím jen od boku ale z různých střípků informací to odhaduju tak na milion dohromady. To by byl zatím hodně malý trh

+1/0
13.12.2016 20:48

O39n62d72ř89e18j 97S40t56a43r81o37c13h 5570183312464

Kecy!

0/0
13.12.2016 23:05

Z20d53e71n11ě96k 22F90i94b76i42c67h 4987579194720

Asi nejlepší cestou je dělat normální hry s podporou VR (simulátory, adventury atd...). To pomůže rozšíření a za čas už se vyplatí dělat i čistě VR tituly.

+2/−1
13.12.2016 10:25

M77i56c79h32a71l 92H84u26š63á33k 2567216965125

Normální hru pro VR udělat paradoxně nejde. Rozdíl v ovládání, designu a celkovém konceptu je tak zásadní, že dobře fungují jen hry od začátku optimalizované pro VR. Když do standardní 3D střílečky přidáte VR, tak se z toho pozvracite a nevyužijete možnosti ovládání přes hand tracking. Co funguje jsou hry založené na nových konceptech - např. prozkoumávání okolí ze stacionárního bodu. Celá ergonomie VR her je v počátcích - a je zde opravdu riziko že na základě odfláknutého obsahu lidé celý VR koncept odmítnou.

+2/0
13.12.2016 21:18

M89a58r31t21i43n 39M39a77i16k74s37n65a59r 3984233318962

Dokud nebude VR rozsirena, tak se na tom vazne neda vydelat...

+4/0
13.12.2016 9:59

J87a43k33u28b 39B78o61h51o24n48ě60k 8855846429887

Faceook?

Sociální síť pro orangutany a knihovníky? :-)

+10/0
13.12.2016 9:31

J43a82n 78P40e77k50a 5363973393

ook?

+1/0
13.12.2016 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.