Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Přestaňte si myslet, že vše víte nejlépe. Nejste prezident

Internetové diskuse mnohdy působí jako sjezd fundovaných odborníků. Často čtu nějakého Honzu Nováka, co zakladateli prestižní společnosti ve dvou větách radí, jak by měl řešit komplexní a svízelnou situaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G53a58b51r62i76e68l 18H60o62r94t64e24n 9631289933464

Nebýt tvrdohlavých diletantů, Andreji, žádný herní průmysl - plný vašich oblíbených expertů z megakorporací, za které se pravidelně bijete jako lev - by neexistoval, protože první učebnice v tomto oboru psali právě oni. Naproti tomu frekvence bankrotů renomovaných herních studií nasvědčuje tomu, že patent na rozum nemá nikdo, ani zkušení herní matadoři.:-/

+5/0
16.1.2017 13:12

F30r24a44n37t17i18š92e23k 24J42a98n98d72a 5527367220213

Máte bludišťáka...R^

0/0
16.1.2017 14:01

M16a13r24t36i72n 92P81o86d80h41o71r87s89k74ý 4615231899393

Já myslim, ze apel na skromnejsi pristup diskutujicich je zcela na miste (a to vseobecne). Uz jsem se naucil, ze nejvetsi bolest je cist diskuze pod clanky, ktere jsou z meho oboru. Jinak samozrejme bez zpetne vazby to take dobre nejde.

+2/0
16.1.2017 15:39

P29e94t41r 25S46v50o57b48o61d35a 4187615888523

Moje odpověď - přestaňte si myslet, že víte co herní fandové chtějí a začněte jim konečně naslouchat. Ignorantský přístup ve stylu "You think you do but you dont" by měl být tvrdě odsouzen jako namyšlený, hloupý a vedoucí dříve nebo později ke krachu takových společností Rv

0/0
16.1.2017 10:24

J38a11k52u22b 90B31o93h51o51n54ě29k 8365606519367

Článek co se snaží moralizovat diskutující na internetu by si podle mě měl odpustit sice lehce slušněji vyjádřený, ale pořád dost stupidní plošně odmítavý argument "když tomu tak rozumíš, tak to dělej sám" nebo jeho ještě drsnější verze "kolik ty si vydal her? Žádnou? Tak se k tomu nevyjadřuj."

To bylo zbytečné

0/0
16.1.2017 9:41
Foto

L52u33k46á58š 61N95o92v25o73t86n76ý 6846247538298

Já za to ale nemůžu, že jsem nejchytřejší a milerád se o svou moudrost podělím s plebsem ;-D

Co se týče CoD, tak by mne zajímalo, jestli v těch prodejích se odlišuje skutečně prodané a ty, které byly dodané jako bundle s nějakým jiným produktem. Začínám mít pocit, že když si půjdu koupit rohlík, tak k tomu dostanu CoD ;-)

0/0
16.1.2017 9:40

L61u71k79a81s 45S60u73c18h10a97n17e34k 5526887693270

Odmyslíme-li si "profesionální prudiče", zůstanou nám v diskusi lidé, kteří to vesměs "myslí dobře". Jejich názor vychází veskrze z jejich přání, potřeby ... a nebo nějaké podobné zkušenosti z jiné hry, projektu, ... Valná většina z nich skutečně nevidí souvislosti, hlavně co se vyváženosti systému týče. K tomu pak musí přijít někdo, kdo to zváží, spočítá, rozpočítá, porovná, okrouhá, ohne, dotáhne a podrobí detailnějšímu návrhu a testu.

Cesta je to dlouhá a trnitá, ale také, jako řada dalších diskutujících, bych úplně všechny návrhy nezatracoval. Je asi na tvůrcích, aby si z návrhů vybrali to, co se líbí jim samotným, případně aby se zamysleli nad názorem nemalé části jejich uživatelů.

Ne každý, kdo bydlí v domě (paneláku) je zručný malíř pokojů, obkladač, zedník štukatér nebo dokonce architekt projektující mrakodrapy. Podobně ne každý hráč bude zručný grafik, level designer nebo architekt projektující rozsáhlé herní mechaniky. Ale téměř každý architekt se rodí z obyvatele domu, případně z hráče počítačových her a každý nějak začínal ... ať už šlo o domek z kostek nebo let mezi asteroidy. Kdo ví, jestli se v diskusích neschovává budoucí uznávaná autorita :)

0/0
16.1.2017 9:40

A24l96e96x35a81n83d24r 40C89h41y18t36i48l 2134542195361

Ano, a stále více kritiků Trošky (a to včetně mě) se musí podivovat, jak lidé hloupnou. Dříve tak kvalitní komedie, jako je Vesničko má středisková, Pane, Vy jste vdova, Drahé tety a já, je nahrazováno komediemi s primitivním scénářem s nulovou zápletkou a debilními gagy, které musí být vtipné maximálně pro lidi s IQ tykve (bouchání do koulí, "vtipné" příjmení a následovné situace, atd.).

Komentář vůbec není třeba. Každý má nějaká přání a náročnější hráč prostě spokojen bude tak jednou za pět let (Zaklínač3). Běžní hráči se spokojí s přeskinovanou hrou s novým číslem na konci. Každý má jinou úroveň. Někdo chce těžkou hru, někdo lehčí, někdo chce lepší grafiku, někdo lepší ovládání. Nelze se zavděčit všem. Tedy v drtivé většině případů.

0/0
16.1.2017 8:36

J96a35n 67C63h80v68á89t91a59l 7383577637873

Upřímně nemohu s Vámi úplně souhlasit. Ani ne tak z důvodu, že lidi píší na internetu bláboly, ale spíš z toho důvodu, že přístup, že jsem ve všem chytřejší než mí zákazníci je prostě cesta do pekel. Je spousta studií co začalo ke své tvorbě přistupovat s touto svým způsobem arogancí a čekal je pak sestup (minimálně u dané série). Studio nemá vždy pravdu jen proto, že je studio. Ignorovat přání zákazníků (ideálně slovy, že nepochopili celý koncept) je cesta do pekel. Stačí si vzpomenout třeba na závěr nadupané pecky Mass Effect 3. Velká část lidí jim to odpoustí, ale i tak jsem si dost jistý, že to na finální nákupy Andromedy mít vliv bude. Málokdo chce vypravěče (storyteller, tvůrce příběhu, scénarista), který si o svém konzumentovi otevřeně myslí, že je hlupák. UX má být postaveno přesně na druhé poloze přístupu a ti kdo ho následují jednají jinak.

Jako ukázku mohu vzít třeba Blizzard. Má spoustu much, ale ve většině případů dělá ohromné množství věcí pro hráče. Malé perličky ve hrách nápady a dohromady vytváří efekt, že hráči své vývojáře mají rádi. Pravidelná videa Jeffa Kaplana (Overwatch) sleduje velká část hráčů a jeho přístup jasně ukazuje, že se vše snaží nejprve promyslet tak aby to bylo pro hráče OK (už jen příjmání zpětné vazby z PTR je prostě fungující).

+2/0
15.1.2017 22:38

A67l71e84x27a59n69d27r 56C92h78y87t64i51l 2554292655801

Jen dvě věci - stále častěji někdo používá termín "cesta do pekel" a čím dál častěji je to u čím dál větších blbostí.

A Blizzard nasírá poměrně dost lidí. Proto jsem ve WoW switchnul na DH, protože nechci bejt v aréně neustále otloukánek s 3x menším dps;-D Lidi na DH nadávají a co se děje? Nic ;-D Affli byl celkem silná classa na 7.1,ale dalo se proti tomu hrát, ale co z toho teď udělali, to je mazec. SP má zas o 30% větší dmg v raidech než hunter, což zase nasírá huntery, že ano. Takže bych si to s tou prácí s komunitou, být Vámi, tak nebarvil na růžovo.

0/0
16.1.2017 8:24

P61a94t62r25i26k 91S44p59i59t26z38b44a89r34t 1854826364525

Upřímně si myslím že situaci kolem vanilla serverů WoWka jsem odhadl lépe než blizzard který ve vlastní sebejistotě odmítá uznat že jeho starší hra je prostě lepší a asi nejde jen "o nostalgii" (you think you do but you dont)

Elysium které má na 2 serverech po 11 tisících online lidech a na dalších 2 po 6 tisících online lidech V KAZDY MOMENT (EU hráči se točí s NA hráči) (nemluvě o dalších lidech ve frontě) dokazuje že poptávka tu je ohromná a jen paličatost kdysi skvělé herní společnosti která se poté co je skoupil activision proměnila v něco šíleného zabraňuje tomu aby hráči vecpali blizzardu svoje peníze. Ten totiž radši bude manipulovat a likvidovat konkurenci než aby z tohoto vytěžil hromady peněz

+1/0
15.1.2017 22:09

J49a64n 62C85h93v48á19t50a41l 7873757257273

Blizzard spolupracuje s těmi co vedli Nostradamus na tom aby Vanilu lidem zpřístupnili. Takže to není úplně tak jak píšete. ;)

0/−1
15.1.2017 22:31

P44a71t93r56i94k 67S34p51i55t92z82b10a19r11t 1284576874635

Budu zlý ale nejspíš neúmyslně lžete :) Blizzard se jen snaží aby to tak vypadalo, sami tvůrci nostalriu původně než je blizzard zjevně koupil nebo jim začal vyhrožovat potvrdili že žádná velká spolupráce se nekoná, byla jen 1 schůzka a ticho po pěšíně. Proto řekli že ve chvíli, kdy neoznámí na blizzconu ALESPON SNAHU o to zamyslet se nad vanilla servery tak předají svoje core elysiu. Což také udělali protože blizzard mlčí a snaží se veškeré zmínky o vanille mazat aby pak mohl blekotat že není zájem. Zrovna včera nostalrius začal právě blekotat že free servery stojí v cestě oficiální vanille (což je blbost, kdyby blizzard chtěl tak vanillu prostě spustí a lidi se tam sami nahrnou) za což sklidili obří kritiku komunity protože se chovali, jako by komunitu vlastnili. Elysium stands strong.

Zájem je, 32 tisíc lidí online v tuto chvíli a dalších 8 tisíc lidí ve frontě o tom svědčí. Přes 300 000 registrovaných aktivních účtů také.

+1/0
15.1.2017 23:07

P78e67t29r 75S25v26o97b18o68d76a 4177505128703

Nutno dodat, že je to popka jen na Elysium serveru a to není jediný Vanilla free server, takže ta poptávka bude ještě vyšší. Jinak pod výše napsané se podepisuji. Schůzka Blizzardu s lidmi z Nostalriusu bylo jen prachobyčejné PR, které mělo uklidnit rozohněnou fanouškovskou základnu a s následným vyšuměním do ztracena. Už tenkrát jsem nevěřil Blizzardu ani za mák, že by vyslechl volání WOW komunity a rozjeli legacy servery. Takže Nostalrius splnil to, co řekl - předal zdrojové kódy Elysiu a Vanilla jede dál. Legit R^

0/0
16.1.2017 10:19

J83a11k21u10b 27S39t39a86š67e27k 4967189693124

Jo, v diskuzích často prudí a chytrolíní lidi s nějakým komplexem, mají potřebu si něco dokázat. Mně v tom ale diskuze přijdou velmi zajímavé - je to rychlá sonda do mentality lidí, člověk rychle vidí, že spousta z nich jen "hraje" nejakou tu svou behaviorální hru.

0/0
15.1.2017 19:26

D92r38a18h32o82m10í21r 45S58t25r95o77u39h95a59l 4655748482514

Takže máme přestat diskutovat, tedy i číst články a jít dělat něco pořádnýho? To potom budou moci redaktoři přestat plýtvat svým časem na články a třeba jít ke soustruhu :-). Protože o hrách nikdo nebude nic vědět, budou moci producenti her praštit s hrami a dělat třeba programy pro kosmický výzkum nebo tak...

Kdysi jsem četl pěknou myšlenku. Zněla asi takto: Váš názor je, pane, špatný, ale budu se bít do morku kostí za to, abyste jej mohl říct.

A ještě jeden od Kemela: Pane Bože, ochraňuj nás před blbostí, jakož i před těmi, co by ji chtěli zrušit.

+2/0
15.1.2017 18:33

J80a39n 35S10t16e57h69l33í49k 1809619576284

CoD by se prodavalo i kdyby obsah hry bylo 5 minut cumeni na modrou obrazovku.

+1/−1
15.1.2017 18:26

P18e38t16r 74K48o97p28l29í70k 7717648619845

To, že komercí zblblí lidi kupují zmetky někoho těší? Ti kritizovači prostě chtějí kvalitní hry a ne hry, co bude kupovat kdejaký blbec...

0/−1
15.1.2017 18:06

P31e61t98r 90J17a61r32o69š 2284311635127

No nevim. Zrovna o CoD bych rekl, ze i kdyby tam po sobe hraci hazeli exkrementy, tak se najde dost pitomcu uz jen proste proto, ze je to nova CoD. Stadni mysleni uz proste prevlada.

Rozhodne to neni v rozporu s negativnimi nazory v diskuzich, protoze ty dve mnoziny lidi se proste prolinaji jen minimalne.

+3/0
15.1.2017 13:25

J17a25r34o39m87í95r 77C63h48l59o31u67b52a 9899367490327

Tak pokud odhlédnu od her, tak ten poslední odstavec mě pěkně nadzvednul ze židle. "Přestaňte ztrácet čas s diskuzemi a věnujte se čemukoli konstruktivnímu." To jako vyjádření názoru, který zraje i třeba několik let je ztráta času? A co třeba voják v armádě, co ten dělá konstruktivního? A přesto je jeho práce zapotřebí.

Nehledě na to, že ten "úspěch" je relativní pojem, navíc dán mnoha faktory. Co třeba v případě, že prezident je idiot - ačkoliv tak tituluje všechny ostatní, a své politické soupeře likviduje ekonomicky a sociálně?

Nehledě na to, že pokud se někdo pohybuje ve "výšinách", často ztrácí kontakt s přízemní realitou. I proto jsou názory "zespoda" potřeba.

Nechme lidi dělat to, pro co mají vlohy a nebraňme jim v tom, nebo je naopak nenuťme dělat to, k čemu mají odpor.

+2/0
15.1.2017 13:14

T60r67u62n44g 54D72u48o71n49g 89T53h94a95n47h 5198835214457

Prodeje Infinite Dislikes se zvýšily hlavně kvůli rapidnímu snížení ceny a ne že by to kvůli tomu, že by to byla nějaká skvělá hra, kterou si člověk nesmí nechat ujít. Před Vánocema jsem CoD IW viděl za nějakých 15,99€ (původní cena 39.99€), což je podle mě i tak dost vysoka částka za tudle slataninu. Jinak si lidi spíš kupují tu Legacy verzi, kde je remastrovaná CoD4. Ale na druhou stranu to má i své výhody. Management Activisionu si snad uvědomil, že lidi nejde furt opíjet okoralým rohlíkem a další CoDéčka budou zasazeni do minulosti, jak si komunita přála. Se zbytkem článku víceméně souhlasím.

0/0
15.1.2017 12:43

P89e13t93r 40M83a68l83ý 9310820124773

Hrám vůbec nerozumím, ale výborně jste popsal chování diskutujících k jakémukoli tématu. Diskuse pod článkem obvykle rozkliknu jen když se cítím silný a stabilní :-).

+3/0
15.1.2017 9:49

J32a64n 70N94o29v94á69k 9947492727707

Silný, stabilní a naladěný k sysifofskému boji. :-)

+1/0
15.1.2017 10:09

P61e90t25r 55J86a19r52o62š 2824571685787

Honzo, jste to vy? :-)

0/0
15.1.2017 13:28

J90a58n 29N66o36v78á74k 9697512647697

Jasně! ;-D Akorát já mám tedy vždycky pravdu a jedinou mou slabinou je přehnaná skromnost... :-)

+1/0
15.1.2017 13:59

M71a66r88e34k 10V27y24č23í25t94a27l 4428417494678

Taky to nemam rad, ale tenhle clanek soudi az prilis povrchne.

+3/0
15.1.2017 9:14

J23a95n 21P40u48l93e74c 4948917141705

Tak diskuze pod články, nejen u nás, jsou takovou žumpou národa. :-/

+1/0
15.1.2017 9:11

M75a12r67e70k 96S10e20i35d55l 2833308309284

A jak se v té žumpě cítíte?

+3/0
15.1.2017 13:06

H62o64n43z54a 63Z94e41m86a35n 6868208612725

Smrádek, ale teplíčkoR^

+3/0
15.1.2017 18:48

J39a34k31u76b 91S92t41a95š56e48k 4217569343294

Mně naopak přijdou diskuze velmi zajímavé. Jistě, občas se objeví pár pitomců, ale ti jsou brzy umínusování do bezvědomí, a člověk je tak snadno přeskočí. Naopak se občas dozvím velmi zajímavé věci nebo se občas aspoň velmi dobře pobavím. Škoda, že už nejsou přezdívky - by mě zajímalo, kam se ztratil Hroznej puberťák, nebo jak se jmenoval. U toho jsem se vždycky nejvíc pobavil ;-D

0/0
15.1.2017 19:30

H41e30r23b22e38r75t 89V22á85c38l41a50v38s19k39ý 4879765801592

Zastavte rotačky, článek o pokleslosti diskuzí na internetu.

+1/0
15.1.2017 1:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.