- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já vím, že Nintendo se snaží chránit své duševní vlastnictví, ale upřímně? Mělo by se jít s tímhle bodnout.
Neznám firmu, která by tak důkladně a důsledně likvidovala cokoliv, co vytvořili fanoušci a to dokonce i u projektů, které firmu Nintendo nijak nepoškozují, tvůrci si na tom nic nevydělávají a ještě je to na platformě, kde Nintendo NIKDY NIC NEVYDALO.
Je to k fanoušké tvorbě nejvíce nepřátelská videoherní společnost na světě, ale zdá se, že to nikomu nevadí a naopak, popularita Nintenda jen roste a bezmezných uctívačů jenom přibývá.
V tomto se mi velice líbí filozofie týmu Overwatch- ,,My jsme sice vytvořili postavy, ale nám už dávno nepatří. Patří těm, pro koho jsme to dělali, našim fanouškům. A na jaká dobrodružství se s našimi postavami vydají, jak si je upraví či do jakých situací a vztahů je postaví, to je jenom na nich. (...) Dělá nám obrovskou radost to, že jsme vytvořili něco, co lidé tak milují."
Já vím, jsem hloupý, starý romantik- ve světě her má jít především o business a Nintendo má jako soukromá společnost právo dělat si co chce. Já však hry vnímám jako něco víc, než jako nástroje pokleslé zábavy. Já je považuji za formu umění. A umění se může vyvíjet pouze tak, že někdo staví na základě prací minulých mistrů a zároveň jej posouvá někam dále. Nintendo se tak záměrně zbavuje nových nápadů a směrů, které jim osvědčená jména ani různé korporace nabídnout nemohou.
Podívejte se třeba na Fallout, Skyrim- bez fanouškovské tvorby nejsou ty hry ani poloviční. Co Counter-Strike, Team Fortress- excelentní hry, které by bez fanoušků nikdy nevznikly. Řeklo snad Valve, že nikdo nesmí šahat na jejich duševní vlastnictví? Ne, naopak ty lidi zaměstnali a vytvořili něco, co ovlivnilo vývoj celého průmyslu.
Souhlasím s Vámi, ale ono to je díky japonskému trhu kde má zatím Nintendo velice dobré postavení a jejich mentalita je v tomto trochu nikde jinde. Stejné je to i se Sony.