Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a ve slevě. Zklamaný není, ale některé věci ho frustrují. Přečtěte si jeho recenzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D18a89n40i63e23l 27S80e47m41e60r92á82k 1866168389508

Problém je ale v tom, že BioWare s nástupem nového engine FrostBite de facto zakázalo tvorbu jakýchkoli modů. :-(

Proto je také docela technické složité udělat "mod" na češtinu. :-(

Jde to, ale snadné a intuitivní to zrovna není a chce to vážně borce, který se prokouše kodem a dokáže vytáhnout texty a pak je v upravené formě - tj. včetně diakritiky - nacpat zpět do hry a neporušit kod hry.

0/−1
27.7.2017 15:49

T54o76m54á56š 96C45h20r47a47s31t40n38ý 2141494831173

A prijde update a jste zas na bodu 0

+1/0
27.7.2017 16:49

O82n71d53ř92e76j 11Š37i53n34d83l70e69r 2317398776525

Jo a:Vystřílim emzáky. Jedu pryč, za 15s se otočim protože jsem si rozmyslel jakej quest udělám první a mohu sledovat jak se necelou minuto po vystřílení emzáci spawnujou znova... Vítejte ve hře s rozpočtem 40 000 000 USD. To bych odpustil možná indie hře před pěti lety. V áčková hře od velkýho studia to je skoro na vyhazov zodpovědného developera a testerů.

+1/0
27.7.2017 12:22

G47a33b26r74i43e51l 64H72o79r92t25e90n 9861529433914

To je bohužel pravda. Mnohem horší ale je, když dobýváte kettskou základnu a emzáci se spawnují v těsné blízkosti kolem vás, protože hra vůbec neřeší, kde hráč je. A úplně stejný problém je v některých příběhových misích - v té finální jsem kvůli tomu vzteky vyrval kabel napájení z PC.

Je evidentní, že zadání bylo "udělejte MP a nacpěte do toho nějaký příběh".

+1/0
27.7.2017 12:37

O75n84d10ř24e61j 45Š73i52n49d11l31e22r 2737498256185

Přesně. A dovedu si to vysvětlit opravdu jen absenci testingu nebo naprostou tupostí testerů či jiných osob v tom procesu.

To jsou takové ty vtipné věci, které jsou vysvětlit jen extrémní nekompetencí nebo cílenou snahou páchat zlo ;-D;-D;-D;-D

+2/0
27.7.2017 12:47

G53a86b89r80i32e18l 73H41o17r80t22e83n 9841459653814

Z toho, že v prvním release nebyla možnost skipnout přelétávání v rámci planetárních systémů, mi vychází, že to vidím úplně stejně, protože to buď nikdo nezkoušel, nebo o těchto věcech rozhodoval idiot, kterému přes 100 sledování přeletu připadalo zábavné.:-/

0/0
27.7.2017 14:01

G50a78b93r45i38e63l 90H11o59r72t35e42n 9291519973394

Velmi dobrá recenze, klobouk dolů.R^

Co se mne týče, jako fanoušek předchozí série, kterou dělal úplně jiný tým, bych jen změnil výsledné hodnocení - 4/10. Hlavně proto, že byla ME:A pro nás fandy "must-have" záležitost a stav hry po vydání byl prostě otřesný.

+1/0
27.7.2017 12:06

T76o17m47á10š 61C62h68r66a21s68t16n79ý 2321894671143

Andromeda je jako Inquisition.

Oboji bylo dobre, svym zpusobem.

Oboji jsem rozehral a nedohral, akoliv predchozi DA/ME jsem zahral v podstate v zatahu a zatajenym dechem...protoze neco...pribeh...postavy...whatever.

Proste jsem chtel travit cas s Fenrisem, Varrusem, Zevranem, Mordinem...zde jsem nikoho takoveho nenalezl a ze jsem se snazil...

+1/0
27.7.2017 10:24

J44a48k70u94b 55B78o78h88o94n87ě30k 8595826409227

Jak dlouho se dá řešit velmi zapomenutelná hra jenom kvůli tomu, že jí dělal Bioware...

+2/0
27.7.2017 9:20

O64n82d82ř16e77j 96Š64i30n87d19l36e34r 2697568216785

*EA

0/0
27.7.2017 9:24

J69a14k30u96b 79B80o12h83o96n37ě57k 8145726419187

EA jí jenom vydali, ale chápu, že pokud je tam nějaká skutečná tlačenka a ne jenom Bioware fetiš, tak příčina bude EA :-)

0/0
27.7.2017 11:06

M83i79c56h51a95l 49T82o88m17á79n28e81k 9857289546

dlouho,

0/0
27.7.2017 10:07

M19i42c83h19a60l 54V61e43r41n83e80r 8977196497484

Hrál jsem zatím jen těch prvních deset hodin nabízených zdarma, a fakt váhám, jestli hru koupit. Bodem pro je snad jen nostalgie. Z těch kladů jmenovaných v článku pro mě žádný neplatí stoprocentně:

- grafika je sice novější, ale jen těžko nádherná (hlavně chybí nějaké zajímavé "filmové" scenérie, zatím je všechno dost stereotypní)

- souboje jsou spíš chaotické, než svižné (taktickým možnostem šlápli v Bioware na krk, a je z toho jen podprůměrná střílečka)

- příběhu neprospěl přechod na otevřený svět, předchozí trilogie měla díky přímočařejším misím dynamický, opravdu filmový rytmus, kdežto v Andromedě se po příletu na první volně prozkoumávatelnou planetu všechno rozplizne do nepovedených sidequestů;

Když k tomu připočtete to, co zmiňuje autor článku - občas fakt děsivé animace obličejů nebo jednotvárné vedlejší postavy - je koupě hry opravdu jen pro fandy trpící nedostatkem sci-fi RPG (což já bohužel jsem:-)). Jen je mi líto, že ani hlavní postava Andromedy mě zatím nedokázala tak chytit jako Shepar/Shepardová. Snad se to v pozdějších fázích hry zlepší, ale zdá se stejně jako zbytek hry trochu nedomyšlená a nedostatečně prokreslená (problémy s citově nevyzrálým tatínkem workoholikem jsou děsivé klišé;-D).

+1/−1
27.7.2017 9:10

O60n56d56ř10e52j 53Š22i14n24d38l85e25r 2237278606975

Andromeda je prostě strašná hra. Je to ten typ hry, za který by museli platit oni mě abych ho hrál - zcela bez nadsázky. Nekonečná zásoba mmo-like questů "udělej X s N of Y" se dá obhájit možná jako simulátor života činského farmáře goldů ve wowku. ;-D;-D

Souboj. Nefunguje. Souboj je prostě nuda. Nekonečné střílení do emzáků, a ke všemu velice arkádovité. Nejlepší soubojový systém měl první ME a pak to šlo jaksi postupně do kopru.

No a co se týče příběhu. Ten neujde. Je unylý, plný klišé a nesmyslů, kterými se to autoři snaží držet pohromadě. Nemluvě o postavách, které prostě nenávidíte, protože jsou všechny napsány podle vzoru "nekompetentní ufňukanej milénial". Kdyby někdo z nich začal s kelímkem čokoládového mocha latte ze starbucksu v ruce filozofovat nad rolí genderu a kulturní apropriace ve formování jejich extraglaktické společnosti, vůbec by mě to nepřekvapilo.

Ve světě po Zaklínačovi (a obzvláště geniálním Hearts of Stone) prostě odmítám uplatňovat na herní scénaristiku tak uboze nízk= standardy jako autor.

+3/−1
27.7.2017 8:55

M25i64c51h27a24l 30V62e79r63n31e46r 8247676257514

Mně se třeba líbil jak soubojový systém v ME1 tak v ME2, ale každý z jiného důvodu. ME1 bylo taktičtější a ME2 zase díky speciálním zbraním a schopnostem efektnější. ME3 to zabilo nudným level designem, kdy pár minut v určitém bodě nabíhaly vlny nepřátel, pak člověk chvíli šel v klidu dál, a pak zase vlny nepřátel atd.

+1/0
27.7.2017 9:14

O73n48d67ř28e70j 34Š84i75n11d96l38e68r 2807748396475

ME2 to ještě ušlo. Sice to bylo takové hloupě jednoduché, ale většinu času to bavilo. Ale já jsem prostě nedokázal vystát, že projektily, co teoreticky měly dosahovat ohromných rychlostí byly vidět jak letí k cíli pomalu, tak desetkrát pomaleji než obyčejný projektily z .45 .

Někdo si může říct, že to je prkotina. Ale Žánry SciFi a fantasy stoji na vnitřní konzistenci. I pararelní svět musí mít své zákony a neporušovat je. ME1 bylo docela poctivé a dobře promyšlené hard sci fi a už jen si pročítat kodex byla radost. Ochota autorů tak krátce po akvizici EA začít pravidla svého vlastního světa porušovat byl takový první závan katastrofy. Když přišel mizerný DA2 a jen mírně lepší DA:I , tak už bylo jasné že BW je mrtvé.

Soubojový systém v ME1 byl místy neohrabaný, ale pocit z něj byl perfektní. Člověk skutečně věřil tomu, že hraje za nějaké vesmírné speciální jednotky. Slovo "taktický" asi není špatný popis.

+2/0
27.7.2017 9:24

M26i80c84h64a43l 66V32e33r39n93e76r 8467306167974

Prostě byl ME 2 dělaný víc na efekt, ale ani příběh nezaostával, takže mi to zjednodušení zas až tak nevadilo. Když jsme u toho zjednodušování, tak mě mnohem víc naštvalo třeba u Jagged Alliance u těch příšerných rádobypokračování skvělé JA2. Tam to tu sérii opravdu zabilo, protože to odradilo dřívější fandy, a mizerné technické provedení zase nemohlo přilákat nové. Andromeda má aspoň potenciál v tom, že není úplně zmršená ve všech ohledech - je prostě ve srovnání s předchozími díly průměrná. Možná by stačilo najít lepší scénáristy a leveldesignery a v případném pokračování Andromedy by mohli tu hru vytáhnout zase nad průměr.

+1/0
27.7.2017 9:42

O46n97d86ř22e75j 55Š97i89n72d40l87e50r 2307858606815

Neřekl bych, že andromeda uplně zmršená není. Zcela bez nadsázky bych ji nechtěl ani zadarmo.

+1/0
27.7.2017 12:24

J15a33k82u30b 43B81o60h17o16n26ě43k 8885766579477

Zaklínač už rozmazlil tolik hráčů, že bych se nedivil, kdyby se brzo objevila nějaká studia na téma "Pokles průměrných hodnocí u RPG her od vydání Zaklínače 3" případně rovnou i prodejů :-)

+1/0
27.7.2017 16:32

O54n93d98ř90e70j 93Š61i63n91d27l89e21r 2337548256125

Já bych neřekl, že Zaklínač 3 hráče rozmazlil. Řekl bych, že posunul standardy tam, kam patří, a tak už vývojářům neprojde lajdácká scénáristická práce.

Zaklínač je první dostatečně velká a populární hra takových kvalit. aby se ji toto povedlo. Do tě doby opravdu dobře napsané hry byl tak trochu pro fajnšmekry (Mafia mimo ČR, Planescape Torment, KOTOR II atd.)

0/0
27.7.2017 19:48
Foto

L46u77k21á71š 23N47a85v63a63r47a 2788158581219

No nevím, ale hry od Bioware vždy hraju s tím, že na mě čeká skvěle propracovaný svět s kulervoucím příběhem. (Ostatně, které RPG si je tak sebejisté svým příběhem, že vám dá možnost se vykašlat na soubojové části hry?)

Jestli v MEA není dobrý příběh, hra je pro mě automaticky mrtvá. A tato recenze mi to jen potvrdila.

To je stejné, jakobych si koupil hru od Bethesdy GS, ve které by bylo všechno o trochu lepší, než v předchozích hrách, ale nešla by modovat.

+4/−1
27.7.2017 3:19

O18n22d25ř91e43j 55Š31i93n89d87l52e68r 2897128526705

Tak ony hry od bethesdy jaksi počítají s tím, že to komunita spraví a dodělá. Takový Skyrim byl v podstatě polotovar ;-D;-D;-D

0/0
27.7.2017 8:57

M36a62t89t24e96o 20K64o85u34n16o18v44s37k32y 1240561148803

Když se na to teď dívám, tak těch 85 giga módů, co mám, z toho fakt udělalo úplně jinou hru. :-D

+2/0
27.7.2017 9:18

O19n76d95ř41e20j 69Š80i51n87d33l28e53r 2567828206925

Já si ve skyrimu nejvíc užil zábavy s kombinací Requiem + RND + Frostfall + hunterborn. Člověk by si myslel, že simulátor přežití, hladu, žízně a hypotermie a lovu je trochu příliš. Ale byla to brutální zábava a dodala hře úplně nový rozměr, když pak na průzkum některých oblastí bylo třeba tahat kromě obligátního stanu sušené maso, nějaký podpal a sladkou vodu aby člověk neumřel.

0/0
27.7.2017 20:33







Najdete na iDNES.cz