Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a ve slevě. Zklamaný není, ale některé věci ho frustrují. Přečtěte si jeho recenzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a64n87i19e96l 52S59e30m90e77r69á36k 1486408329968

Problém je ale v tom, že BioWare s nástupem nového engine FrostBite de facto zakázalo tvorbu jakýchkoli modů. :-(

Proto je také docela technické složité udělat "mod" na češtinu. :-(

Jde to, ale snadné a intuitivní to zrovna není a chce to vážně borce, který se prokouše kodem a dokáže vytáhnout texty a pak je v upravené formě - tj. včetně diakritiky - nacpat zpět do hry a neporušit kod hry.

0/−1
27.7.2017 15:49

T88o45m27á93š 84C69h23r77a15s72t69n61ý 2281644651223

A prijde update a jste zas na bodu 0

+1/0
27.7.2017 16:49

O98n95d84ř45e90j 49Š59i42n67d33l46e11r 2417778246495

Jo a:Vystřílim emzáky. Jedu pryč, za 15s se otočim protože jsem si rozmyslel jakej quest udělám první a mohu sledovat jak se necelou minuto po vystřílení emzáci spawnujou znova... Vítejte ve hře s rozpočtem 40 000 000 USD. To bych odpustil možná indie hře před pěti lety. V áčková hře od velkýho studia to je skoro na vyhazov zodpovědného developera a testerů.

+1/0
27.7.2017 12:22

G86a81b73r36i57e44l 91H81o50r20t13e33n 9821979113354

To je bohužel pravda. Mnohem horší ale je, když dobýváte kettskou základnu a emzáci se spawnují v těsné blízkosti kolem vás, protože hra vůbec neřeší, kde hráč je. A úplně stejný problém je v některých příběhových misích - v té finální jsem kvůli tomu vzteky vyrval kabel napájení z PC.

Je evidentní, že zadání bylo "udělejte MP a nacpěte do toho nějaký příběh".

+1/0
27.7.2017 12:37

O22n57d37ř51e54j 85Š15i49n84d83l35e61r 2327228466365

Přesně. A dovedu si to vysvětlit opravdu jen absenci testingu nebo naprostou tupostí testerů či jiných osob v tom procesu.

To jsou takové ty vtipné věci, které jsou vysvětlit jen extrémní nekompetencí nebo cílenou snahou páchat zlo ;-D;-D;-D;-D

+2/0
27.7.2017 12:47

G57a29b73r45i90e39l 63H63o14r13t93e80n 9451369593694

Z toho, že v prvním release nebyla možnost skipnout přelétávání v rámci planetárních systémů, mi vychází, že to vidím úplně stejně, protože to buď nikdo nezkoušel, nebo o těchto věcech rozhodoval idiot, kterému přes 100 sledování přeletu připadalo zábavné.:-/

0/0
27.7.2017 14:01

G31a21b87r82i50e72l 93H11o76r34t51e72n 9191399583384

Velmi dobrá recenze, klobouk dolů.R^

Co se mne týče, jako fanoušek předchozí série, kterou dělal úplně jiný tým, bych jen změnil výsledné hodnocení - 4/10. Hlavně proto, že byla ME:A pro nás fandy "must-have" záležitost a stav hry po vydání byl prostě otřesný.

+1/0
27.7.2017 12:06

T73o76m74á62š 33C64h44r82a92s72t46n51ý 2901344141573

Andromeda je jako Inquisition.

Oboji bylo dobre, svym zpusobem.

Oboji jsem rozehral a nedohral, akoliv predchozi DA/ME jsem zahral v podstate v zatahu a zatajenym dechem...protoze neco...pribeh...postavy...whatever.

Proste jsem chtel travit cas s Fenrisem, Varrusem, Zevranem, Mordinem...zde jsem nikoho takoveho nenalezl a ze jsem se snazil...

+1/0
27.7.2017 10:24

J34a65k39u21b 33B62o84h84o34n72ě68k 8655866909547

Jak dlouho se dá řešit velmi zapomenutelná hra jenom kvůli tomu, že jí dělal Bioware...

+2/0
27.7.2017 9:20

O73n53d65ř16e67j 61Š95i45n65d75l15e88r 2767358516195

*EA

0/0
27.7.2017 9:24

J52a30k92u48b 53B98o47h14o20n90ě88k 8375606959777

EA jí jenom vydali, ale chápu, že pokud je tam nějaká skutečná tlačenka a ne jenom Bioware fetiš, tak příčina bude EA :-)

0/0
27.7.2017 11:06

M94i12c28h72a97l 34T27o45m95á37n29e73k 9447279726

dlouho,

0/0
27.7.2017 10:07

M18i58c81h62a25l 45V92e52r10n73e15r 8617956757714

Hrál jsem zatím jen těch prvních deset hodin nabízených zdarma, a fakt váhám, jestli hru koupit. Bodem pro je snad jen nostalgie. Z těch kladů jmenovaných v článku pro mě žádný neplatí stoprocentně:

- grafika je sice novější, ale jen těžko nádherná (hlavně chybí nějaké zajímavé "filmové" scenérie, zatím je všechno dost stereotypní)

- souboje jsou spíš chaotické, než svižné (taktickým možnostem šlápli v Bioware na krk, a je z toho jen podprůměrná střílečka)

- příběhu neprospěl přechod na otevřený svět, předchozí trilogie měla díky přímočařejším misím dynamický, opravdu filmový rytmus, kdežto v Andromedě se po příletu na první volně prozkoumávatelnou planetu všechno rozplizne do nepovedených sidequestů;

Když k tomu připočtete to, co zmiňuje autor článku - občas fakt děsivé animace obličejů nebo jednotvárné vedlejší postavy - je koupě hry opravdu jen pro fandy trpící nedostatkem sci-fi RPG (což já bohužel jsem:-)). Jen je mi líto, že ani hlavní postava Andromedy mě zatím nedokázala tak chytit jako Shepar/Shepardová. Snad se to v pozdějších fázích hry zlepší, ale zdá se stejně jako zbytek hry trochu nedomyšlená a nedostatečně prokreslená (problémy s citově nevyzrálým tatínkem workoholikem jsou děsivé klišé;-D).

+1/−1
27.7.2017 9:10

O67n84d68ř97e20j 86Š58i62n53d84l35e83r 2967208346355

Andromeda je prostě strašná hra. Je to ten typ hry, za který by museli platit oni mě abych ho hrál - zcela bez nadsázky. Nekonečná zásoba mmo-like questů "udělej X s N of Y" se dá obhájit možná jako simulátor života činského farmáře goldů ve wowku. ;-D;-D

Souboj. Nefunguje. Souboj je prostě nuda. Nekonečné střílení do emzáků, a ke všemu velice arkádovité. Nejlepší soubojový systém měl první ME a pak to šlo jaksi postupně do kopru.

No a co se týče příběhu. Ten neujde. Je unylý, plný klišé a nesmyslů, kterými se to autoři snaží držet pohromadě. Nemluvě o postavách, které prostě nenávidíte, protože jsou všechny napsány podle vzoru "nekompetentní ufňukanej milénial". Kdyby někdo z nich začal s kelímkem čokoládového mocha latte ze starbucksu v ruce filozofovat nad rolí genderu a kulturní apropriace ve formování jejich extraglaktické společnosti, vůbec by mě to nepřekvapilo.

Ve světě po Zaklínačovi (a obzvláště geniálním Hearts of Stone) prostě odmítám uplatňovat na herní scénaristiku tak uboze nízk= standardy jako autor.

+3/−1
27.7.2017 8:55

M13i85c47h82a39l 54V96e80r41n11e59r 8277976927724

Mně se třeba líbil jak soubojový systém v ME1 tak v ME2, ale každý z jiného důvodu. ME1 bylo taktičtější a ME2 zase díky speciálním zbraním a schopnostem efektnější. ME3 to zabilo nudným level designem, kdy pár minut v určitém bodě nabíhaly vlny nepřátel, pak člověk chvíli šel v klidu dál, a pak zase vlny nepřátel atd.

+1/0
27.7.2017 9:14

O30n68d34ř69e43j 14Š45i17n85d58l95e38r 2777898616955

ME2 to ještě ušlo. Sice to bylo takové hloupě jednoduché, ale většinu času to bavilo. Ale já jsem prostě nedokázal vystát, že projektily, co teoreticky měly dosahovat ohromných rychlostí byly vidět jak letí k cíli pomalu, tak desetkrát pomaleji než obyčejný projektily z .45 .

Někdo si může říct, že to je prkotina. Ale Žánry SciFi a fantasy stoji na vnitřní konzistenci. I pararelní svět musí mít své zákony a neporušovat je. ME1 bylo docela poctivé a dobře promyšlené hard sci fi a už jen si pročítat kodex byla radost. Ochota autorů tak krátce po akvizici EA začít pravidla svého vlastního světa porušovat byl takový první závan katastrofy. Když přišel mizerný DA2 a jen mírně lepší DA:I , tak už bylo jasné že BW je mrtvé.

Soubojový systém v ME1 byl místy neohrabaný, ale pocit z něj byl perfektní. Člověk skutečně věřil tomu, že hraje za nějaké vesmírné speciální jednotky. Slovo "taktický" asi není špatný popis.

+2/0
27.7.2017 9:24

M41i75c48h11a74l 58V92e41r22n87e87r 8657196377404

Prostě byl ME 2 dělaný víc na efekt, ale ani příběh nezaostával, takže mi to zjednodušení zas až tak nevadilo. Když jsme u toho zjednodušování, tak mě mnohem víc naštvalo třeba u Jagged Alliance u těch příšerných rádobypokračování skvělé JA2. Tam to tu sérii opravdu zabilo, protože to odradilo dřívější fandy, a mizerné technické provedení zase nemohlo přilákat nové. Andromeda má aspoň potenciál v tom, že není úplně zmršená ve všech ohledech - je prostě ve srovnání s předchozími díly průměrná. Možná by stačilo najít lepší scénáristy a leveldesignery a v případném pokračování Andromedy by mohli tu hru vytáhnout zase nad průměr.

+1/0
27.7.2017 9:42

O64n60d21ř14e25j 72Š50i89n31d66l78e60r 2337438266295

Neřekl bych, že andromeda uplně zmršená není. Zcela bez nadsázky bych ji nechtěl ani zadarmo.

+1/0
27.7.2017 12:24

J89a79k14u27b 51B59o90h97o71n75ě91k 8565556259787

Zaklínač už rozmazlil tolik hráčů, že bych se nedivil, kdyby se brzo objevila nějaká studia na téma "Pokles průměrných hodnocí u RPG her od vydání Zaklínače 3" případně rovnou i prodejů :-)

+1/0
27.7.2017 16:32

O97n57d28ř41e77j 65Š84i46n33d90l85e26r 2447948966685

Já bych neřekl, že Zaklínač 3 hráče rozmazlil. Řekl bych, že posunul standardy tam, kam patří, a tak už vývojářům neprojde lajdácká scénáristická práce.

Zaklínač je první dostatečně velká a populární hra takových kvalit. aby se ji toto povedlo. Do tě doby opravdu dobře napsané hry byl tak trochu pro fajnšmekry (Mafia mimo ČR, Planescape Torment, KOTOR II atd.)

0/0
27.7.2017 19:48
Foto

L96u95k67á96š 85N14a19v87a15r69a 2238428481799

No nevím, ale hry od Bioware vždy hraju s tím, že na mě čeká skvěle propracovaný svět s kulervoucím příběhem. (Ostatně, které RPG si je tak sebejisté svým příběhem, že vám dá možnost se vykašlat na soubojové části hry?)

Jestli v MEA není dobrý příběh, hra je pro mě automaticky mrtvá. A tato recenze mi to jen potvrdila.

To je stejné, jakobych si koupil hru od Bethesdy GS, ve které by bylo všechno o trochu lepší, než v předchozích hrách, ale nešla by modovat.

+4/−1
27.7.2017 3:19

O93n44d16ř86e80j 13Š15i12n47d62l15e43r 2797368656425

Tak ony hry od bethesdy jaksi počítají s tím, že to komunita spraví a dodělá. Takový Skyrim byl v podstatě polotovar ;-D;-D;-D

0/0
27.7.2017 8:57

M55a12t74t16e93o 59K86o27u92n92o48v39s36k18y 1520511968533

Když se na to teď dívám, tak těch 85 giga módů, co mám, z toho fakt udělalo úplně jinou hru. :-D

+2/0
27.7.2017 9:18

O96n51d19ř56e24j 93Š63i94n57d15l91e52r 2337828326715

Já si ve skyrimu nejvíc užil zábavy s kombinací Requiem + RND + Frostfall + hunterborn. Člověk by si myslel, že simulátor přežití, hladu, žízně a hypotermie a lovu je trochu příliš. Ale byla to brutální zábava a dodala hře úplně nový rozměr, když pak na průzkum některých oblastí bylo třeba tahat kromě obligátního stanu sušené maso, nějaký podpal a sladkou vodu aby člověk neumřel.

0/0
27.7.2017 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.