Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Značka Mass Effect ještě neřekla poslední slovo, ujišťují EA

To, že ke kritizované hře Mass Effect: Andromeda již nevyjde žádný dodatečný obsah, ještě neznamená, že by Electronic Arts na značku úplně zanevřeli, vyplývá z rozhovoru s jedním z vysokých manažerů firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i27c85h14a30l 96W60e53i37d25i87n40g70e17r 2328125953564

Joooooo!!!! :-)

0/0
25.8.2017 6:28

G24a10b39r74i66e40l 44H12o36r94t54e79n 9391309743264

Za 10 let, pánové, až vylezete s dalším pokusem, už žádní fanouškové nebudou. Jinak naprostý souhlas s Michalem Vernerem.

+1/0
24.8.2017 17:56

M93i84c83h79a68l 29V68e82r82n47e12r 8927396927334

Dík. Ale stejně bych byl rád, kdyby to ještě zkusili. Přece jenom nemáme moc velkých sci-fi RPG. Třeba by v Bioware dokázali ještě najít někoho, kdo umí napsat dobrý scénář, kdysi takové lidi měli:-)

+1/0
24.8.2017 18:06

G18a71b87r29i38e90l 82H60o55r69t28e70n 9641989573854

Nemyslím si, že je problém ve scénáristech v tom smyslu, že by neexistovali dobří. Spíš bych řekl, že jim za zadkem sedí nějaká "manažerka pro diverzitu" (viz nedávný případ ve společnosti Google), která jim na základě kvót určuje, kolik musí být ve hře žen, homosexuálů, černochů a podobně. Že musí být jejich názory multikulturně konsensuální a politicky korektní.

Výsledkem, pokud se bavíme o scénáři, jsou zástupy šedo-šedých uplakaných psychiatrických pacientů, se kterými se nikdo normální nezosobní, čímž padá jedna z hlavních deviz her od Bioware - osobní vztah hráče k příběhovým postavám. Člověk je nemusel mít rád (v mém případě jsem bytostně nesnášel Mirandu :) ), ale v ME:A jsou mi všechny postavy v podstatě ukradené, ať dělám co dělám. Což je možná dáno i tím, že ať jsem dělal co jsem dělal, vypadal hlavní hrdina jako student FF po roční stáži na Klinice a jeho chování bylo buď zbaběle podělané, nebo nedůvěryhodně namachrované.

A tak dál.

+2/0
24.8.2017 18:39

M66i65c53h22a46l 28V25e87r93n40e55r 8917296377514

Multikulturnost, diverzita a politická korektnost jsou dost zneužívané pojmy - vždycky tu byly jiné rasy, kultury, národy, sexuality atd. (i u nás), akorát většina lidí dělala, že je nevidí, nebo se je snažila odklidit z dohledu. Teď se ti lidé nemusí bát perzekucí, tak jsou vidět, a firmy se logicky snaží i mezi nimi najít zákazníky pro své produkty, nejen hry. Akorát, že to dělají blbě a okatě. Nikdo jim to zvnějšku nevnucuje. Když se v médiích objeví zprávy, že nějaká menšina kritizuje nějaké dílo kvůli necitlivosti k dané skupině, je to nutné brát s rezervou. Do médií se logicky dostávají hlavně vyhrocenější názory a postoje, protože přitáhnou větší počet čtenářů, zatímco mírnější názory větší části dané skupiny zůstanou jen v pozadí.

A problém s černobílými morálními rozhodnutími měl Mass Effect už od jedničky. Hlavní hrdina musel být buď Mirek Dušín, nebo masový vrah, nic mezitím. To mi vždycky vadilo. Říkal jsem si, že by se místo morálního dělení jen na Paragon x Renegade hodilo spíš něco na způsob AD&D - lawful good, neutral good, chaotic good atd.

+1/−1
24.8.2017 19:03

G71a42b71r45i18e51l 10H46o34r21t34e38n 9201509583144

Mrkněte na tenhle dialog z DA2:

https://youtu.be/3siofVxzsbY?t=406 (pokud neznáte, Rose je místní bordel)

Je naprosto vyloučeno, aby si dnes někdo ve hře něco takového dovolil. Feministky by ho sežraly zaživa.

Co se týče černobílosti ME, nesouhlasím - nikdy jsem nebyl 100% paragon a příběh nabízel dost situací, kdy jsem si mohl vychutnat svoji zápornou stránku. Pamatujete žoldáka v ME2 při verbování Thanea,, který diskutoval se Shepardem na téma "nic ti neřeknu" zády k prosklené zdi Xtého patra mrakodrapu? Moje oblíbená scéna.:-)

+1/0
24.8.2017 19:12

M82i34c61h44a37l 85V79e86r89n56e10r 8347966447904

To, že se k něčemu vyjádří kriticky pár radikálních feministek, ještě neznamená, že všechny ženy toužící po rovném zacházení chtějí chlapy sežrat jako kudlanky:-) Stejně jako nejsou všichni čeští vlastenci jako Konvička nebo Vandas;-D Omezením politickou korektností se mnohdy hájí jen ti, kteří nejsou schopni obyčejné lidské slušnosti a empatie. Lidé nemusí být politicky korektní, ale nemusí ani zbytečně někomu slovně ublížit. To, že má někdo ohled k ostatním, není znak slabosti.

Třeba Deadpool nedávno ukázal, že výmluvy na politickou korektnost byly jen výmluvy. Velké filmové společnosti jen prostě nevěřily, že i mládeži nepřístupné filmy můžou vydělat dost peněz. Stejné je to s hrami - firmy autocenzurují svoje hry, protože se bojí finančních ztrát při nějaké kontroverzi, ale v konečném důsledku hraje vždycky roli jen to, jak je hra dobrá.

+3/−1
24.8.2017 19:50

G40a28b27r55i37e92l 63H49o44r66t28e28n 9111229893144

Tak v tomto se určitě neshodneme. Já hledám v RPG fiktivní svět s uvěřitelnými postavami. Vy zjevně s ideálními bytostmi, které nikoho neurazí a nerozčílí. Zkuste v ME:A najít ekvivalent Jack. Nebo něco podobného momentu, kdy Garrus přes zaměřovač pochopí, že ten zmetek na druhé straně duševně zemřel v okamžiku, kdy zradil. Thanea, který se těsně před smrtí modlí za Sheparda. Tali, která se smrtí svého národa spáchá sebevraždu.

Najdete maximálně polodementní AI, která vás co 20 sekund informuje o tom, že je moc horko/zima/zářivě/už je to dobrý. Abyste si náhodou neublížil.

A propos, "how to kill SAM" je jedna z nejčastějších otázek k ME:A.

0/0
24.8.2017 20:38

M47i45c36h72a66l 66V91e24r85n62e83r 8557606507754

Ale to je přece jen právě mnou zmiňovaný rozdíl mezi dobrou prací scénáristů v původní trilogii a nemastnou neslanou v Andromedě. Na to neměla vliv politická korektnost.

0/0
24.8.2017 20:46

G49a89b30r92i19e91l 93H31o21r29t84e27n 9771189663784

Opravdu si myslíte, že si EA/Bioware nemůže dovolit ty nejlepší scénáristy na světě? Se svými prostředky a pověstí? Že je scénář ME:A mizerný proto, že si toho nikdo nevšiml? A klíčová otázka, proč si myslíte, že se na vedení projektu vystřídali čtyři šéfové?

+1/0
24.8.2017 21:00

A73n10t51o62n88í70n 71H33o72l36í13k 8687743184170

Jiny tym, jina hra. Tam neni co resit. Proste chteli vyzdimat znacku, kdyz na tom puvodni tym uz nechtel delat.

Jinak ME mel teplouse vzdycky .. proc ? Protoze sefove jeho vyvojoveho tymu jsou tepli. Feministky s tim opravdu nic spolecneho nemaji.

0/0
25.8.2017 2:53

M87i92c89h78a38l 79V28e79r21n52e24r 8247536817494

S tím posledním odstavcem - že je spousta kritiky od lidí, co ME:A nehráli, nebo hráli nedoladěnou - nemohu souhlasit. Hrál jsem ji naposledy asi před dvěma týdny, tedy několik měsíců po vydání, a velká část výhrad, co se objevily hned po vydání, stále platí.

Ano, zmizely už některé bugy, ale animace postav a grafika vůbec pořád nepůsobí moc dobře, zvlášť na AAA hru.

A především řada nedostatků ME:A se nedá změnit patchem - slabý příběh s koncem ve stylu "Pokračování příště..." a tunou klasických vycpávkových questů; s tím související nepropracované postavy; prostředí většinou chybí nějaké výraznější prvky, které by hráče upoutaly; osekaná taktická část soubojů (i oproti ME 2 a 3); přitom jsou souboje nenápadité a nudné, ačkoli by po osekání taktiky měly být teoreticky rychlejší a akčnější; vývoj postavy chaotický a zbytečně přebujelý crafting atd.

+4/0
24.8.2017 17:33
Foto

M23i15c29h82a20l 55M19e87r85d77a 2280961299812

To, že jste vy hrál hru doladěnou, neznamená, že hodně lidí to nekritizuje jen, protože je to zrovna in, ačkoli tu hru prakticky nehráli.

Cliffhanger ve hře, která je napsaná tak, že bude mít pokračování. To Bioware ještě nikdy neudělal....Wait. Poslední dobou to dělají prakticky pokaždé. ME i ME2 končí - tuhle hrozbu jsem zažehnal, ale už se rýsuje další. DA mají všechny docela otevřený konec. Přijde mi to jako stěžovat si, že Frodo nedokončil quest už ve Společenstvu Prstenu. :D

0/−1
24.8.2017 19:49

M88i35c55h13a21l 95V34e87r39n38e97r 8557296397194

ME 1 i 2 měly vlastní příběhovou osu, která se zdárně na konci hry uzavřela. K tomu byla navíc osa s reapery, která byla takovou nadstavbou té základní příběhové osy pro danou hru. A Pán prstenů je právě dobrý příklad. Každá kniha, respektive díl filmové trilogie, měl svou příběhovou linku a zároveň spojující linku s bojem proti Sauronovi. A teď to srovnejte s Hobitem, násilně rozsekaným na tři filmy. Podobně působí Andromeda - vidíte něco, co je od začátku stavěno jako první kapitola většího příběhu.

+3/0
24.8.2017 20:00
Foto

M74i55c27h51a33l 23M97e48r90d97a 2610781149132

Tak očividně v ME:A měli být Kett noví Reapers (ta podoba je podle mě až moc velká). V ME jsme zastavili Sarena a Sovereign a věděli, že další Reapers přicházejí. Tady jsme zastavili Archona a víme, že další Kett přícházejí. Spíš bych napadal neoriginálnost než cliffhanger.

0/0
25.8.2017 13:36



Najdete na iDNES.cz