Diskuse k článku

Kvůli konzolím jsme hru zjednodušili, tvrdí vývojář Falloutu: New Vegas

Mnozí si to myslí, ale málokdo to řekne takto nahlas. Kvůli vydání na konzolích museli autoři skvělého Fallout: New Vegas hru zjednodušovat, aby vyhověla nižším hardwarovým specifikacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92í68t 30Č27e64c90h62l70o74v38s54k63ý 8382199780536

Ach ty konzole...

0/0
10.10.2017 22:16

A26l73e88š 34A12d84a97m 7720860648179

Jsem v šoku

0/0
10.10.2017 17:52

F75i93l24i94p 39T37ř63e63b41a 6853640648326

Fallout neztratil většinu svého kouzla přechodem do 3D ale přechodem z rozvětvených příběhů a dialogů na příběhy a dialogy, které pochopí Bethesdou domělý průměrný konzolový hráč.

+2/0
9.10.2017 21:00

T53o94n18d48a 13H43e72j64l69í54k 1928313699707

O výkon nejde, ale o ovládání. Klávesnici a myš prostě nějaký gamepad nenahradí. Samozřejmě kvůli tomu gameplay brečí....osobně nechápu, kdo by stále cpal peníze do konzolí, ať jako vývojář, tak jako hráč.

0/−1
9.10.2017 19:13

M44a93r95i43a62n 56B24e67n55č79a97t 4278981735764

A teď tu o sněhurce :D To je zvláštní.. když se kouknu na to jak vypadá třeba Fallout4 a Horizon Zero dawn, tak by mi nepřišlo, že by je omezoval výkon :D

0/0
9.10.2017 14:22

P91a87v61e51l 44D38o93l45e94ž38a23l 3103476315116

Na minule generaci běželo i GTA V, tak nevím co si ztěžuje. Spíš Gamebryo je absolutní trash.

0/0
9.10.2017 11:27

J92a35n 68V91á69c67l97a33v17í49k 3632976241199

Nedávno tu byl článek, že neměli čas a peníze, aby do hry dali část plánovaného obsahu, a teď zase neměli chudáčci správně proudící vodu kvůli konzolím? Proti nim se normálně všechno spojilo...

+1/0
9.10.2017 9:49

J30a13k69u94b 71B81o91h51o85n40ě75k 8975976669297

Všechno jsme to měli promyšlené do detailů, jako třeba kudy se kam dostala voda.“ Tyhle detaily jsou důležité, i když si jich nakonec většina lidí ani nevšimne.

Zdroj: https://bonusweb.idnes.cz/fallout-konzole-0j9-/Novinky.aspx?c=A171006_185606_bw-novinky_srp

Možná nevšimne, ale prakticky každý si všimnul, jak je NV takové skutečnější než F3. A tohle je dost důležitý důvod

+3/0
9.10.2017 9:19

D62a19v92i66d 62K53ř39i34k39a15v78a 2670798225862

Vegas běhalo na PS líp, F3 mi často padal. Ale F3 se mi líbil víc, asi efekt novinky, DC prostředí znám z reálu, lepší vedlejší úkoly (mi přišlo). Nejraděj mám ale F4, jsem stavební typ. A Boston je jako DC (metro, patrový domy). Ve Vegas stačila sniperka skoro na všechno, ve městech je to lepší řezničina.

0/0
9.10.2017 13:54

T46o23m84á24š 90J68a27r37e65š 4392594160

No raději bych tu hru měl extrémě náročnou a počkal si na HW než osekanou hru co mohu hrát hned. Sam jsem to několikrát zažil. Např. když vyšlo Diablo2 skoro nikdo na to neměl místo na disku když už by to rozběhl. Nebo Quake 3 a Unteal Tounrnament, hned jak to vyšlo tak jsem to mohl hrát jen ve škole na 2 nejnadupanějších pc a na turnajích doma měl málokdo pc aby mu to běželo alesoň nějak. Kvůli F.E.A.R jsem kupoval novou 3D kartu abych si to mohl užít bez problikávajících textur. Na Prince of Persia SoT jsem dokonce odpálil nVidi 5950 Ti. 3 hodinky hraní a najednou kouř z pc... karata úplně černá... ale ta grafika byla tehdy opravdu skok dopředu.

0/−1
9.10.2017 8:14

T94o91m93á70š 11D77u70š97e55j96o44v70s78k95ý 3737633267130

Neřekl bych, že kompromisy musí být nutně zlo.

To spíše ty konzole a jsou nutné zlo. :-/ (Sám mám doma Xbox360 i PC.)

- Mají zastaralý hardware, který se moc často nemění (Xbox 360 už je tu s námi 12 let).

- Hry se nejprve vytvoří pro konzoli a pak jsou obtížně portovatelné. Ne jen kvůli HW ale kvůli pokřivenému designu, který nepočítá s myší a klávesnicí.

Je mi jasné, že vývoj her je jednodušší, když víte pro jaký HW software píšete (a komunita PC hráčů je "banda zlodějů", kteří si hry nekupují). Ale podřizovat design třeba 10 let starému HW je podle mě jeden z důvodů, proč vývojáři zabili některé skvělé série her. Druhým důvodem je pokřivení herního designu v rámci hesla "Všechno pro všechny". V rámci nasbírání co největších prodejů dochází k zjednodušování herních principů a z některých značek se postupně stal odpad, z RPG - střílečky a pod. (Fallout, Mafie, Mass Effect ...) :-(

Ale není všechno špatné. Třeba Zaklínač se moc povedl a jako pohlazení například působí Divinity: Original Sin II. Hra jak ze staré školy - propracovaná - vtipná - detailní - a nedá nic jen tak zadarmo. Tady prostě "velkého mutanta" neskolíte uskakováním a vystřílením 100 diabolek. ;-)

Takovou cestou měl jít podle mě Fallout. (Ne z něj udělat klišé 3D střílečku z prvky RPG a úkoly ve stylu - běž sem, zabij - Běž sem, zabij a přines. Jé hele pes. Pojď, teď budeš můj kámoš.)

+3/−2
9.10.2017 8:07

J11a79k63u49b 26B89o82h17o96n11ě34k 8535636179557

Zastaralý hardware je podle mě jediný plusový bod, který bych existenci konzolí přiznal. Ještě pořád si vzpomínám na druhou půlku 90. let, kdy se nároky na hardware hnaly tak rychle dopředu, že to chtělo každé 3 roky překopat PC, jinak si člověk neškrtnul.

Teď mám doma 2 roky staré železo a pořád je to podle benchmark testů špička.

0/0
9.10.2017 10:35

M58a47r40e67k 14Š10e96b81e65s89t11a 2523161283267

ale to není díky konzolím, ale díky tomu že se naráží na technický strop a ten se jen pomalu zvedá...

0/−1
9.10.2017 11:11

K14a11r33o63l 59S95e66f77c11i20k 2636130765458

Nemyslim. Bez konzoli by trh stupnoval naroky na HW kazdy rok. Vite proc? Protoze je to biznis. Sony vydalo PS PRO, X vyda Scorpio.. pry je to kvuli 4K ale Sony 4K nativne nezvlada a vacsina lidi nema 4K tv... takze oroc to vydali? Bizniiis, money :-P;-D kouknite se na Apple, kazdy rok novy iPhone s minimum inovacii ale ceny je vzdy navysena. Proc to delaji? Protoze ovce kupuji = biznis, moneyy

0/0
9.10.2017 12:09

J21a88k80u45b 30B14o10h33o61n37ě72k 8115226419737

Na jednu stranu to tak být může, ale tenhle trend v podstatě začal s příchodem konzolí a od té doby se drží, dokud ovšem nepřijde další generace konzolí, kdy se nároky často skokově navýší

0/0
9.10.2017 12:23

F62i21l54i85p 27T44ř45e32b28a 6143270558726

Ale ono to tak je. Stačí porovnat novější hry, které mají verzi pro předchozí generaci konzolí a ty které nemají. Na svém skoro dekádu starém PC bez problémů hraju Zaklínače nebo Crysis. S Doomem si ale ani neškrtnu (~15 FPS. lol), a rozhodně to není tím, že by vypadal o tolik líp....

0/0
9.10.2017 21:10

T20o75n44í64k 87K77u98t40t94m44a11n58n 6903548902

Jestli byly herní série zabity i proto, že se hry vyvíjely pro 10 let starý HW, je otázka zavádějící. Zeptejte se třeba, proč zanikly série jako Gothic, Crysis, !! Half-life !!, atd. - to byly přeci také hry vyvíjené primárně (nebo pouze) na PC. Zánik různých herních sérií s tím, jestli šly i na konzole nebo ne, vůbec nesouvisí. Třeba imho Dead Space série dobře reprezentuje, jak to s těmi herními sériemi dnes vlastně je.

Zjednodušení herních principů pak také nesouvisí s tím, na jaké platformě se hraje. Na PC máte přeci také celou řadu casual her s jednoduchými herními principy a návrhem, který by se klidně vyrovnal i hrám na sociálních sítích. (Naopak mi přijde, že na PC je díky službám typu Steam Greenlight atp. mnohem více plevele než na konzolích.) Vice versa na konzolích máte také propracované a obtížné hry.

Obecně mám dojem, že lidé si myslí, že před 20 lety bylo v herním průmyslu líp. No nebylo. Vyvíjely se úplně stejně bezduché hry jako dnes, jen se ten trh videoher díky novým prodejním platformám rozšířil v podstatě do každého domova, kde si můžete vybrat mezi tisíci her. Před dvaceti lety jste zašel do obchodu a byl rád, když jste si mohl vybrat z padesáti.

Mimochodem kritizovat nové 3D Fallout hry pramení dle mě imho z nepochopení - kritizujte Bethesdu, že není ochotna opustit svůj základní herní design, anebo takovou hru prostě nehrajte. Mně se taky F3 vůbec nelíbil, ale Skyrim mě naučil hry od Bethesdy chápat a užívat si je úplně jinak. Berte prostě novou éru Fallout her jako další produkt Bethesdy. Imho byl Far Harbor pro F4 ale zábavný rozšíření s náznakem toho, že i v Bethesdě by se to mohlo dělat postaru. (U F4 se toho dá kritizovat strašně moc, ale že zrovna Dogmeat...? :-P)

0/0
9.10.2017 17:14

T50o71n35d41a 19H11e78j47l24í83k 1538673879697

Zásadní problém, který zabil většinu sérií, byl schod z 32bit na 64bit, jedno->vícejádrové procesory atd. Přepsání všeho odznova....moc nákladné a časově náročné...

třeba tu o tom hovořil týpek ze Stardocku: http://www.ign.com/articles/2016/04/06/building-a-4th-generation-rts

0/0
9.10.2017 19:29

Najdete na iDNES.cz