Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obtížnost ve hrách: jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát?

Jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát? Napište nám, jak vnímáte obtížnost v dnešních hrách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e82t56r 57S57v75o53b65o64d94a 7133565619737

Samozrejme ze jsou lehci. Nikdo by dnes nevydal mainstreamovou hru, kde se nemusi zacinat cely level od zacatku. A ano vyhovuje mi to. Doby, kdy Dizzy2 melo jeden zivot na celou hru a stacilo JEDNOU blbe skocit? Ne, diky, tolik casu uz davno nemam.

0/0
25.12.2017 12:14

J17i34ř51í 36J60a48h59o23d85a 9929845158409

Já si myslím, že velký podíl na "zlehčení" má na svědomí možnost rychle a bezstarostně nahrát poslední uloženou pozici, najít jakýkoliv zádrhel na youtube a přečíst si how-to-play-spoilery daleko dříve, než se hra dostane z bety do full verze.

0/0
14.12.2017 15:31

M28a52r90t44i54n 68B34e81r95a81n 6479875236261

Samozřejmě nelze paušalizovat. Takže kus od kusu...

+1/0
11.12.2017 9:00

M66a44r70t16i27n 90P97o35k36o70r98n54y 1221899445954

U mainstreamove produkce se obtížnost jednoznačně snížila, ale je to dělané tím, že tyto hry jsou dneska dělané pro jiné publikum než před lety. Kdysi byli dělané pro hrače protože kdo v té době hrál. Dnes jsou dělané pro co největší spektrum lidí.

Ovšem kromě těchto her je tu celá řada dalších a spoustu nezávislých které jsou stejné obtížné nebo obtížnější. Takže i hráči se můžou vyřádit dosyta.

+1/0
11.12.2017 8:09

J62o71s52e45f 34J22u73h60á58s87z 1369912218

Tezko rict, akcni hry a RPG hraju zpravidla na nejtezsi obtiznosti a nemam s tim problem. Obcas je bod, ktery je treba nekolikrat opakovat, ale jako celek se to da zvladnout (paradoxne u rady takovych her jsou nejtezsi zacatky, kdy nemam odemcene ruzne "skilly").

Naopak u tahovek ala Civilizace se zapotim i na normal a na nejtezsi obtiznosti se nechytam, protoze ten naskok nikdy nejsem schopny stahnout...

0/0
11.12.2017 6:43

Z51d13e47n46ě31k 92K78r25a86u67s 9246410912260

Nemyslim si ze by se obtiznost nejak zmenila, akorat predtim byla strilecka doopravdy strilecka ted tam sou nacpany ruzny brzdy jen aby se prodlouzila hratelnost jak co sem zkousel posledniho wolfa tk sem ho po trech lvlech smazal, protoze po kazdym lvlu kterej trval par minut bylo 20 minutovy kecani, to stejny posledni max payne, nebo zbytecny animace kdyz jeste ukazovali novyho dooma nevim jestli to tam je furt nebo to odstranili kdy na kazdy zmacknuti tlacitka dveri byla animace. Nevadi me kdyz je nejaky intro, animace za nejakym bosem a pak na koncu pred titulkama, ale jak je to nacpany vsude tak to fakt nemusim.

+2/0
10.12.2017 20:48

T30o44m98á55š 44K47a98d29e74č45k77a 2906536691207

Jako zarytý pařan strategií to vidím tak,že u tahovek jdou obtížnosti pryč.Projel jsem všechny Civilizace 1-6 a chybí mi oproti první možnosti nastavovaní všech aspektů,které byly.Nemám problém dohrát šestku na nejvyšší obtížnost a ani se u toho nezapotím. Zato Warhamer je úplně jiný kafe,ten jsem začínal 5x než jsem se uchytil a je to úžasná věc.

0/0
10.12.2017 16:02

V57o38j64t16ě24c83h 66T60r17u90h96l64á80ř 2755149376

Protože civilizace a obtížnosti jsou jenom od toho, že dají náskok AI, ale když se dostanete na stejnou úroveň, tak prostě hrajou stejně.

Tohle mi vadí celkově, že větší obtížnost vede často pouze k tomu, že AI dají náskok, více životů, větší dmg, více zdrojů apod. záleží od typu hry samozřejmě.

Místo toho, aby se to řešilo tím, že AI bude řešit dané situace prostě jinak a celkově bude "chytřejší".

Proto stále více a více opouštím od single hraní kromě Coop a jdu víc k MP. Zlaté, kde "chybovat je lidské" je prostě na místě

0/0
10.12.2017 21:54
Foto

P13e42t94r 53J25a58r42o91š 6533212321

Velmi pekne napsano. Diky.

Jen par slov k tomu pohodovemu dohrani Dooma pred par lety. Hral jste ho s mysi, nebo ciste na klavesnici? Ono tenkrat ty kulickovky byly docela peklo.

0/0
10.12.2017 0:14

J38a11k68u40b 48Ž19e14ž39u38l59e 1357772417621

Zdravím, já k hraní Dooma nikdy myš nepoužíval, i když se to už tenkrát doporučovalo v té parádní tištěné příručce, kterou mám schovanou dodnes :-)

0/0
10.12.2017 18:44

D83a90v64i46d 82D28i52r70g17a 7745581588

Přijde mi trochu úsměvná stížnost na autoheal, který vám vyléčí zásah raketou do hlavy, následovaný jásotem nad tím, že se CoD vrátilo k lékárničkám. Když totiž zvednete ze země lékárničku, prostřelená noha se vám okamžitě vyléčí :)

Jsou to dvě odlišné herní mechaniky, které jsou obě asi tak stejně (ne)realistické.

+5/0
9.12.2017 23:21

F26r94a97n95t71i61š12e61k 38L59u48p59í57n55e75k 8461746776762

Blizi se mi 40 a mam v oblibe zavodni hry. Vlastne nechapu, proc je tolik strilecek a proc je zabijeni na monitoru tolik popularni. Vetsina hracu by se v realu pokakala uz pri vycviku. No z nostalgie si obcas neodpustim d3d, doom2.. Tam je to kreslena zabava a jeste k tomu vzpominky na prvni hrani po siti, dlouhe nacitani.... .....| Dnes jsem treba odinstaloval dirt rally, tam je treba drzet se stredu trate a klepat se jak ratlik pri ovladani, abych se tam udrzel. Navigator hlasi nebezpecny mista pozde, v realu by vas zabil. Dojem z ryclosti zadny, jedete 100 a nevite o tom. Rally je dobra bud v realu nebo se sirokou trati na pc, kde si uzijeme prujezdy smykem a vracecky. Kde se auto na rovince neroztoci. Na okruzich to mam radeji tezke, pouze si dovolim abs a trakci na sipkach. S volantem zadnou pomoc. A pilovat brzdne body, zavodni linii, ladit prevody, diferencial, aero, nekam se tim dohrabat, zajet lepsi cas, uzit si ovladani auta. S vekem nemusite mit nejrychlejsi reakci, rozhled prinese ten cas navic. Ja preferuju hlavne zabavu a odreagovani, abych to dokolecka tlacil nekam a nakonec to tak trochu nasranej zvladl, k tomu me nikdo u hry nedonuti. To si ty nervy muzu usetrit pro realnej zivot, az to budu zase nekdy doufejme ze ne potrebovat. Kazdej se tu v diskusi docela rozepisuje, a ja se nedivim. Je to o necem, co mame radi, i kdyz na to nadavame.

+1/0
9.12.2017 22:54

P64e62t89r 41S66u76c54h70ý 1928789674926

Podle mě se zdají být nynější hry lehčí, protože už se hráči vycvičili hrát. V době kdy vznikaly první hry totiž nikdo neměl dost zkušeností jak se takové hry hrají, nyní když každý hrál X her, tak už se to tím hraním naučil a nové mu pak přijdou logicky lehčí.

Kdybyste například v minulosti nehráli hry a nyní si zapli nějakou současnou, tak by vám taky přišla zatraceně těžká.

P.S. Osobně vítám, že u většiny her se dá obtížnost nastavit, ale nechápu, proč u některých titulů musím hru dohrát na nižší obtížnost než mi to odemče tu těžší ..... osobně bych si dal třeba těžší, ale když už to dohraju jednou , tak se mi do toho znova už nechce (výjimky se najdou)

+4/0
9.12.2017 21:55

M92i81l89a91n 19B40r41z86e73k 4744794336340

musím souhlasit. Nějak jsem měl před časem zapnuté GTA a přítelkyně k tomu zasedla.. nevíte jaký byl problém přejít silnici :)

+1/0
11.12.2017 13:46

M52i14c88h37a51l 16N94o39v96á93k 9949359631409

v obecné rovině má pocit , že jsou hry mnohem lehčí a současná "utra" obtížnost je spíš to co dříve bylo normal. ovšem zda je to horší/lepší je sporně podle toho co od hry očekáváte. a zde je myslím dnes lepší možnost volby - od pohodového procházení a kochání se prostředím a příběhem (což dříve vzhledem k výkonu a vzhledu moc nešlo) až po obtížné výzvy některých titulů. a ti co si dávají dark souls a pod. na extra ultra hard nightmare a zdá se jim to snadné jsou minorita které se může uspokovovat mody.

0/0
9.12.2017 21:18
Foto

P29e27t89r 19J82a70r65o55š 6763662621

Me se libi hodne model co ma Borderlands. Kombinace autoheal (dobyti stitu) a lekarnicek (doplneni zivotu). A diky predmenutm a skillum vyladeni postavy tak, aby co nejlepe odpovidala vasemu hernimu stylu.

A dokonce i system obtiznosti. Nejdrive normal, odemce se hard a pote very hard (tento system byl uz minimalne u Diabla II pokud ser nepletu).

0/0
10.12.2017 0:20

M65i15c42h90a13l 88S82k66l17e24n72á64ř 5436500717

Tak u mne se výběr obtížnosti vyvíjí s časem. Ze začátku jsem hrával hry na všechny obtížnosti jenom pro tu výzvu, že jsem to dohrál na všechny obtížnosti. Pak už jsem přešel jenom na ty nejtěžší obtížnosti. Taky to byly doby, kdy jsem měl na hraní hafo času. V současné době na to prostě už tolik času pro spousty povinností není. Takže jsem přešel na střední obtížnost. Pro mne je to zlatá cesta. Není to ani moc jednoduché a ani se na tom nezasekám na moc dlouhou dobu :-)

+8/0
9.12.2017 12:21
Foto

P71e63t94r 87H94v66o55z10d22o68v82s64k95ý 5629677957364

Jak.je tu psano. Hodne.velky vyber a kazdy si najde to sve. Taky sem zacinal na hrach typu Contra apod. kde ste sam nebo s kamaradem travili hodiny casu. Ted sem rad, ze si hru muzu vychutnat a potom si ji dam na brutalni obtiznost a plnim ruzny vyzvy a achievmenty. Ten kdo chce to svoje si urcite najde nebo v nastaveni hry poupravi.

+3/0
9.12.2017 11:24

V31i73t 84O11t61a48h93a14l 5215680559254

Hry, které mne zajímají, začínám vždy na nejtěžší obtížnost a posledních 10 let jsem nenarazil na nic co by mi přišlo příliš obtížné. Hádanky jsou obvykle snadné a nepřátelé vysokou AI také neoplývají.

Od chvíle kdy má defakto každá hra save/load je obtížnost dost ireleventní.

U některých her to naštěstí zachraňuje komunita s vydáváním modů.

Čest výjimce Dwarf Fortress.

+2/0
9.12.2017 10:57

R55o62b55e67r21t 97A11d59á88m71e95k 5207140301

Dark Souls - Prepare To Die jsem před týdnem dohrál, trvalo mi to 174 hodin (všechny bosse, vč. datadisku) čistého času. Na PC s ovladačem XBox One. Považuji tuhle hru za asi nejlepší soubojovou RPG všech dob. Atmosféra a soubojový systém tančí na hraně žiletky balet, ale když vám ovládání přejde do krve, je to zábava, jakou jsem u jiné hry nezažil. Na Dark Souls II a III se teprve chystám, ale nemůžu se dočkat. Dokonce přemýšlím, že si kvůli Demon Souls pořídím Playstation 3..

+2/0
9.12.2017 9:34

F31r29a33n86t13i48š28e45k 42K69i65n70g 7193250100

Dohrál jsem všechny souls hry včetně demon souls a bloodborne. Jako první jsem hrál taky DS1 a ten pocit jsem měl úplně stejný. Bohužel už se u žádné další nikdy neopakoval.:( I když jsou to pořád super hry.

0/0
9.12.2017 23:17
Foto

J83a82k96u98b 83R65a16i37d96a 5848636669454

Přesně, jak zmiňoval Andrej, jako první mě u tohoto tématu napadlo, že se hlavně změnil způsob, jakým jsou hry v dnešní době těžké. V původním Doomovi na vás v UV šly větší hordy nepřátel, což mi přijde pro vyvolání dojmu větší intenzity přijde lepší než jen větší zdraví či poškození nepřátel. Taky v původním Doomovi šlo UV v klidu projet, když si člověk dával bacha, v tom novém mi to přijde o dost těžší s ohledem na to, že dvě tři rány a jsem pod drnem. Na druhou stranu, třeba New Order (Colossus jsem ještě nehrál) mi nepřišel na Death Incarnate až tak těžký.

0/0
9.12.2017 9:28

M47i59l77o74š 95K41r26u74m79p 2344647174

Emanuel Svoboda nezna rozdil mezi slovesy zdravit a uzdravovat se.

+1/0
9.12.2017 8:45

A96l20e29š 85A12d50a88m 7840590158879

Všechno dohromady. Je velká nabídka her různých kvalit a obtížností.

Já začal s hrami v 80. letech. Byl jsem dítě a měl jsem hromadu času a navíc jednu hru třeba na celý rok. Mohl jsem jí tak věnovat spoustu času. Dnes už ten čas není. Pokud chci stíhat rodinu, koníčky, knihy atd., musím si velmi dobře vybírat a když si vybírám, volím lehké hry. Velké obecně nemám rád, protože na ně nemám čas. Dohrál jsem všechny TES hry a upřímně, byl jsem rád, že ve skyrimu nemusím řešit podrobný popis questů a mužů jen jít za sipkou. To samé Zaklínač.

Hrál jsem teď pillars of eternity. Výborná hra, ale po 30 hodinách jsem to vzdal. Místo hraní jsem v podstatě jen četl příliš dlouhé texty. Na to už bohužel čas fakt nemám.

Holt generace co začala s hrami zestarla a nemá tolik času a kvůli tomu se část her změnila, zjednodušila. Chápu, že to lidem může vadit, ale já to vítám. I tak je tu pořád dost her, co nabízí ultimátní herní zážitek rovný tomu že starých dob.

+21/0
9.12.2017 6:50

M97i20r30o63s24l91a36v 11C49a80n81k97a82ř 2919898738773

Jako vetsi tema vidim zivotnost, chcete li delku her. FPS strilecky na 5 az 10 hodin za 1700 korun je zlocin. Oproti tomu treba JRPG jako Yakuza Zero nebo nove Final Fantasy jsou komplexni kousky, ktere hrace vychovavaji a poskytuji zabavu na 50 az 70 hodin.

+2/−2
9.12.2017 6:19

A97l35e13š 58A41d90a86m 7550860508939

No jo ale fps střílečky často nabízí nekonečný multiplayer.

0/0
9.12.2017 6:52

M44i74r80o85s41l70a78v 63C75a77n12k81a52ř 2329258368253

Bezduchý mulťák mě nijak neoslovuje.

+16/0
9.12.2017 7:32

R22u46d93a 21S75l20a86v33í11k 5393668296431

Tebe možná ne, ale herní trh to má dnes naprosto opačně. Ve FPS nikoho SP moc nezajímá.

0/−3
9.12.2017 11:12

J17a37n 51P42i66r73a98s 1943655216226

No hraju teď třeba Wildlans. Hraju ho sám a bez kooperace. Teď je nahráno asi 46 hodin a docela se u toho bavím. I FPS hra může být zábavná a dlouhá.

0/0
9.12.2017 9:01

M36a97r98t95i53n 59B35e26r64a70n 6439505556811

Souhlasil bych. Kdyby zrovna JRPG nevypadaly všechny tak hnusně ;-D

0/0
11.12.2017 8:56



Najdete na iDNES.cz