Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Tři způsoby, jak nahradit nenáviděné bedny s překvapením

O „popularitě“ lootboxů už toho bylo napsáno mnoho, ale co se pro jednou zamyslet nad nějakou alternativou? Když si odmyslíme růžový scénář, kdy jednou zaplatíme plnou částku za hru a tím to skončí, stále lze najít čistší způsoby monetizace, které by mohly fungovat ke spokojenosti vývojářů, vydavatelů i hráčů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L59u31k23á59š 41N21o26v48o59t23n18ý 6426967538228

Pokud jsou v lootboxech jenom kosmetické předměty, tak v čem je problém? Ať je jich ve hře třeba za každým rohem padesát, nikdo nikoho nenutí to otevírat, nedej Bože kupovat.

0/0
19.1.2018 11:28

J55a56k64u67b 66B98o95h74o60n15ě69k 8355706519407

Osobně uznávám 3 druhy plateb:

- platba za zakoupení. Ta je jasná

- platba za hraní, pokud se jedná o neustále vylepšovanou hru a využívám na její hraní firemní servery

- možnost dokoupení předmětů, pokud ovšem jasně vím, co kupuju a nenaruší to vybalancování

Co neberu jsou OP předměty jenom za peníze a očividný hazard v podobě lootboxů a rozhodně si nemyslím, že by bylo třeba nějak nutně přicházet s dalšími platebními modely. Když na hrách dost nevyděláváte, tak buď zvyšte ceny, omezte náklady a nebo prostě dělejte něco jiného.

+2/0
19.1.2018 10:26

D50a84n93i86e77l 26M28o95l68n89á67r 7455565476110

Já vám nevím tyhle komentáře typu "když na hrách dost nevyděláváte, tak dělejte něco jiného" jsou dost mimo. Oni právě vydělávají dost a přišli na způsob jak vydělat ještě víc a ten způsob funguje. Nebuďte naivní, že vy to ty firmy dělaly jen proto, že došly peníze a nemají na chleba a jinak by hra nevyšla. Vše je samozřejmě dopředu propočítané a zanalyzované s účelem nejvyššího zisku za nejkratší čas. Z pohledu byznysu je to naprosto korektní přístup.

Odvrácená strana toho byznysu ale je nějaké přesvědčení a morálka. To, že už kalkulují s určitou závislostí často nezletilých hráčů je už prostě za hranou.

0/0
19.1.2018 12:34

J63a16k44u40b 59B12o15h70o11n49ě38k 8425266839317

V obchodě jde vždycky o srovánání vynaložených prostředků na tohle podnikání versus na jiné. I z každeho vloženého USD vydělají třeba 1,06 USD, tak jim to může připadat málo, protože v jiném oboru by to mohlo být 1,1 USD. Opravdu to neberu tak, že by negenerovali žádný zisk.

Způsob funguje asi stejně dobře jako to funguje firmě AAA. Sice dokáží vydělat víc, ale za cenu ztráty pověsti a potenciálně dost ohrožují svoji budoucnost.

0/0
19.1.2018 14:34
Foto

J34a86r20e26k 65J52a72k38u48b69č77e51k 7939450398388

Mne by naprosto stacilo kdyby se lootboxy zachovaly ale distribuce predmetu by byla zpracovana open-source programem, takze zakaznici by meli jistotu, ze algoritmus opravdu pracuje s ferovou nahodou a nedela na pozadi zadne cachry.

PS Lootboxy samozrejme nekupuji

+1/0
19.1.2018 10:13

K91a77t18e72ř12i78n70a 51D37r47a79h33o85k38o86u84p78i83l67o42v57á 9466311442203

Pokud vím, tak si stěžovali, že cena her se moc nemění, ale náklady na vývoj se zvyšují. Proč tedy neřešit tu základní příčinu a nezvýšit rovnou ceny her? Tím by se ušetřily náklady za nadbytečnou potřebu mít různé integrované obchody a lootbox systémy ve hře, které je také potřeba testovat. Hry by mohly být jako předtím. Tyhle náhražky jsou ve stylu, že člověk již rezignoval na to, že ve hře asi budou.

0/0
19.1.2018 9:31

Z43d15e90n88ě33k 63F75i64b19i10c50h 4487759584320

takové EA například dle svých finančních zpráv dává na vývoj her už skoro 10let stále kolem 300M každý kvartál. neutrácí tedy víc, jak se vám snaží namluvit.

+1/0
19.1.2018 9:56

P17a48v74e38l 14K91a14f61k40a 8904653241605

Však už se taky možná právě proto soustředí jen na opakované vydávání nových dílů x-krát ohraných her. Náklady to drží dole, ale na druhou stranu z nich nic nového nevypadne, možná jednou dvakrát za x let, protože to je prostě moc velký finanční risk.

0/0
19.1.2018 10:26

Z71d94e44n40ě86k 37F90i45b64i59c47h 4247269564300

ano vydat novou Fifu je moc nestojí. Stejně tak tlačí Frostbite engine i tam kam se nehodí aby ušetřili.

Co jsem slyšel, tak je nezajímají projekty, které mohou přinést pár set milionů. Pokud tam není šance, že to přinese miliardy, tak to nechtějí. Buď všechny peníze, nebo nic. Jsou to jen drby, ale vysvětluje to proč vydávají už jen svoje dojné krávy stále dokola.

+1/0
19.1.2018 11:01

J29a85k44u39b 18B19o19h49o96n55ě16k 8165516119397

A co třeba omezit náklady na vývoj, když se jim to nerentuje?

0/0
19.1.2018 10:20

T57o41m96á60š 14C47h14r15a18s88t30n41ý 2711834251893

Problem neni s cenou za vyvoj, ale s tim ze 4/5 ceny nakladu za hru tvori marketing.

0/0
19.1.2018 10:55

J88a74k56u40b 21B15o31h84o52n61ě85k 8935426409317

Platí totéž co dřív. Když mi něco nevydělává, tak buď upravím cenu nebo náklady a nebo jdu od toho.

Tyhle kroky zaměřené na ždímání úzké skupiny lidí co mají nejspíš sklony k hazardu nebo závislosti jsou podle mě značně nemorální.

+1/0
19.1.2018 12:24

F83i92l63i29p 89T81ř29e95b26a 6813800388316

Čím je nahradit? Zeptejte se nejúspěšnějších prodejců: Dota 2, CS:GO, TF2.

a) Lootboxy bez výhod

b) známý obsah

c) neopakovatelný obsah. Když je v bedně 10 možných obyč předmětů a jedna legendárka, vím, že když jich otevřu 11, mám jistou legendárku (+10 unikátních obyč předmětů)

0/0
19.1.2018 9:15

J28a87k77u76b 23B40o25h26o75n53ě98k 8465366749757

Ad C

Buď to nechápu a nebo je tu problém pochopení statistiky. Pokud je šance na získání legendárního předmětu 9,1%, tak 11 pokusů nezaručuje úspech.

Nebo zaručují, že každá 11. bedna ho bude mít?

0/0
19.1.2018 10:22

T61o84m28á21š 74T57ö97k56ö78l30y 7946100161554

Já to pochopil tak, že to je "neopakovatelný" obsah. Tedy 11 možných předmětů. Koupíte první bednu. Dostanete jeden předmět z 11. Koupíte druhou bednu, dostanete jeden předmět z 10. Koupíte třetí a šance je 1:9. Atd. A 12tou už buď nekupujete a nebo jsou pak šance znovu od začátku.

Ale (taky?) mi to příjde celkem podivný :) .

0/0
19.1.2018 10:36

T60o23m39á33š 92C62h33r72a18s26t29n10ý 2161674271193

V bedne "US Army" je 11 moznych predmetu skinu na vojaka a zbran s tematikou US Army, pokazde Vam to da jeden.

Koupite si 6 beden, da vam to sest predmetu, pricemz se neopakuji, takze mate u prvni bednu 1:11, u druhe 1:10, u treti 1:9...sanci ze Vam vypadne ten legendarni predmet.

0/0
19.1.2018 10:57

J30a52k55u53b 29B64o96h62o27n56ě69k 8895306979927

OK, tomu už rozumím

0/0
19.1.2018 12:25

J44a24n 19F29r91ý84d17l 1134808222375

to pak není moc legendární

0/0
19.1.2018 21:19

M21a20r93t54i57n 90H88o60l20a74ň 9569601111

Z článku zmiňovaných her mrskám jen Befko, Premium Pass byl přes vánoce za 15 doláčků, nevím jak je to teď, což mi přijde dobrá cena za prémiový obsah. V Befku řeší maskování a nové skiny Battlepacky, které dostáváte zdarma, občas tam jsou puzzle dílky ze kterých poskládáte meelee zbran, třeba sekeru nebo spešl šafli. Lootboxy je cesta do pekel hlavně pro vývojářeRv. Měli to otestovat na nějaké betě apak to přehodnotit jestli je to dobré. Nenažrané herní studia neví jak přimět lidi ještě více platit za hry8-o

+1/0
19.1.2018 8:39

M40a58r41e69k 75S16e62l82i86n28g36e65r 5919577966276

Však oni to testovali, ale i přes velkou kritiku ty lootboxy ponechali do finální verze.

Jinak EA už pár map z Premium passu BF1 uvolnilo pro všechny hráče.

0/0
19.1.2018 8:43

L45u45k51á72š 16M37a84l52v33i11n22s98k41y 2468824693668

No to je peklo, ještě že už nehraju.

+1/0
19.1.2018 4:35

J58a28k60u35b 74H42á15j16e73k 8370327746289

Napadlo mě to samé :-D Hrával jsem svého času dost. Hrál bych dál, občas kouknu, že vycházejí krásné hry, ale ten čas už jaksi není. Práce, rodina, stárnu, no. Už když začínaly všemožné DLC (za nás se říkalo datadisky), tak jsem si říkal, kam to spěje. Lootboxy jsou pro mě novinka a je to teda hnus, podle toho, co čtu. Pokud v některých hrách obsah z lootboxu ovlivňuje to, jak můžete být dobří, je to skoro na žalobu :-D Koupíte výrobek za dohodnutou cenu, ale pak následně zjistíte, že jsou s výrobkem spojené další nutné výdaje. Neříkejte mi, že by to v dnešní zvrácené době, kdy jde zažalovat kohokoli za cokoli, neuspělo :-)

0/0
19.1.2018 5:04

D91r98a40h63o91m38í21r 18S38t34r31o55u27h52a14l 4505838542804

Při koupi hry jste odsouhlasil obchodní podmínky, které jste si mohl přečíst v linku, který jste nerozklikl. Soudní spor vyřešen.

0/0
19.1.2018 9:30

P52a94v34e98l 78K65a19f70k18a 8674103621565

Popravdě to je o tom, jak si to každý nastaví. Hrál jsem dřív, hraju i teď (i když v mnohem menší míře bo mám rodinu), a kupuju prostě 2-3 roky staré hry. Tj. hry ověřené, bez bugů, kompletní včetně všech datadisků a navíc ještě o dost levnější než stály původně.

0/0
19.1.2018 10:28

J30a57k82u30b 10B11o82h89o40n55ě49k 8885366149287

Není třeba to brát takhle tragicky. Tohle se týká poměrně úzké skupiny her z vyhraněné segmentu MMO a i v něm se dají bez problémů najít hry, které takhle zaplevelené nejsou

0/0
19.1.2018 12:27



Najdete na iDNES.cz