Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Tři způsoby, jak nahradit nenáviděné bedny s překvapením

O „popularitě“ lootboxů už toho bylo napsáno mnoho, ale co se pro jednou zamyslet nad nějakou alternativou? Když si odmyslíme růžový scénář, kdy jednou zaplatíme plnou částku za hru a tím to skončí, stále lze najít čistší způsoby monetizace, které by mohly fungovat ke spokojenosti vývojářů, vydavatelů i hráčů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L80u58k56á86š 72N40o94v81o71t41n76ý 6136577188618

Pokud jsou v lootboxech jenom kosmetické předměty, tak v čem je problém? Ať je jich ve hře třeba za každým rohem padesát, nikdo nikoho nenutí to otevírat, nedej Bože kupovat.

0/0
19.1.2018 11:28

J22a42k16u55b 26B53o62h14o28n43ě25k 8465116839237

Osobně uznávám 3 druhy plateb:

- platba za zakoupení. Ta je jasná

- platba za hraní, pokud se jedná o neustále vylepšovanou hru a využívám na její hraní firemní servery

- možnost dokoupení předmětů, pokud ovšem jasně vím, co kupuju a nenaruší to vybalancování

Co neberu jsou OP předměty jenom za peníze a očividný hazard v podobě lootboxů a rozhodně si nemyslím, že by bylo třeba nějak nutně přicházet s dalšími platebními modely. Když na hrách dost nevyděláváte, tak buď zvyšte ceny, omezte náklady a nebo prostě dělejte něco jiného.

+2/0
19.1.2018 10:26

D16a53n26i35e71l 25M42o51l19n26á93r 7655105256800

Já vám nevím tyhle komentáře typu "když na hrách dost nevyděláváte, tak dělejte něco jiného" jsou dost mimo. Oni právě vydělávají dost a přišli na způsob jak vydělat ještě víc a ten způsob funguje. Nebuďte naivní, že vy to ty firmy dělaly jen proto, že došly peníze a nemají na chleba a jinak by hra nevyšla. Vše je samozřejmě dopředu propočítané a zanalyzované s účelem nejvyššího zisku za nejkratší čas. Z pohledu byznysu je to naprosto korektní přístup.

Odvrácená strana toho byznysu ale je nějaké přesvědčení a morálka. To, že už kalkulují s určitou závislostí často nezletilých hráčů je už prostě za hranou.

0/0
19.1.2018 12:34

J10a26k57u43b 80B92o60h62o65n28ě27k 8535376529577

V obchodě jde vždycky o srovánání vynaložených prostředků na tohle podnikání versus na jiné. I z každeho vloženého USD vydělají třeba 1,06 USD, tak jim to může připadat málo, protože v jiném oboru by to mohlo být 1,1 USD. Opravdu to neberu tak, že by negenerovali žádný zisk.

Způsob funguje asi stejně dobře jako to funguje firmě AAA. Sice dokáží vydělat víc, ale za cenu ztráty pověsti a potenciálně dost ohrožují svoji budoucnost.

0/0
19.1.2018 14:34
Foto

J92a92r96e57k 35J33a85k32u45b46č79e90k 7959380328878

Mne by naprosto stacilo kdyby se lootboxy zachovaly ale distribuce predmetu by byla zpracovana open-source programem, takze zakaznici by meli jistotu, ze algoritmus opravdu pracuje s ferovou nahodou a nedela na pozadi zadne cachry.

PS Lootboxy samozrejme nekupuji

+1/0
19.1.2018 10:13

K62a88t47e42ř97i88n67a 12D30r54a89h60o17k53o71u14p97i61l32o11v67á 9516891562243

Pokud vím, tak si stěžovali, že cena her se moc nemění, ale náklady na vývoj se zvyšují. Proč tedy neřešit tu základní příčinu a nezvýšit rovnou ceny her? Tím by se ušetřily náklady za nadbytečnou potřebu mít různé integrované obchody a lootbox systémy ve hře, které je také potřeba testovat. Hry by mohly být jako předtím. Tyhle náhražky jsou ve stylu, že člověk již rezignoval na to, že ve hře asi budou.

0/0
19.1.2018 9:31

Z93d21e96n10ě12k 63F33i43b39i64c64h 4887209594140

takové EA například dle svých finančních zpráv dává na vývoj her už skoro 10let stále kolem 300M každý kvartál. neutrácí tedy víc, jak se vám snaží namluvit.

+1/0
19.1.2018 9:56

P35a94v37e79l 42K35a25f91k74a 8744913441165

Však už se taky možná právě proto soustředí jen na opakované vydávání nových dílů x-krát ohraných her. Náklady to drží dole, ale na druhou stranu z nich nic nového nevypadne, možná jednou dvakrát za x let, protože to je prostě moc velký finanční risk.

0/0
19.1.2018 10:26

Z30d29e20n97ě89k 28F14i76b70i11c27h 4897659264760

ano vydat novou Fifu je moc nestojí. Stejně tak tlačí Frostbite engine i tam kam se nehodí aby ušetřili.

Co jsem slyšel, tak je nezajímají projekty, které mohou přinést pár set milionů. Pokud tam není šance, že to přinese miliardy, tak to nechtějí. Buď všechny peníze, nebo nic. Jsou to jen drby, ale vysvětluje to proč vydávají už jen svoje dojné krávy stále dokola.

+1/0
19.1.2018 11:01

J87a16k25u87b 11B27o75h72o24n20ě24k 8875776289327

A co třeba omezit náklady na vývoj, když se jim to nerentuje?

0/0
19.1.2018 10:20

T35o19m29á27š 22C20h54r65a97s91t55n37ý 2641924191883

Problem neni s cenou za vyvoj, ale s tim ze 4/5 ceny nakladu za hru tvori marketing.

0/0
19.1.2018 10:55

J75a19k48u14b 67B59o14h43o87n54ě56k 8945876759397

Platí totéž co dřív. Když mi něco nevydělává, tak buď upravím cenu nebo náklady a nebo jdu od toho.

Tyhle kroky zaměřené na ždímání úzké skupiny lidí co mají nejspíš sklony k hazardu nebo závislosti jsou podle mě značně nemorální.

+1/0
19.1.2018 12:24

F35i57l47i75p 18T70ř48e13b65a 6423500268946

Čím je nahradit? Zeptejte se nejúspěšnějších prodejců: Dota 2, CS:GO, TF2.

a) Lootboxy bez výhod

b) známý obsah

c) neopakovatelný obsah. Když je v bedně 10 možných obyč předmětů a jedna legendárka, vím, že když jich otevřu 11, mám jistou legendárku (+10 unikátních obyč předmětů)

0/0
19.1.2018 9:15

J55a89k21u78b 15B31o48h78o39n24ě63k 8745146849387

Ad C

Buď to nechápu a nebo je tu problém pochopení statistiky. Pokud je šance na získání legendárního předmětu 9,1%, tak 11 pokusů nezaručuje úspech.

Nebo zaručují, že každá 11. bedna ho bude mít?

0/0
19.1.2018 10:22

T67o62m58á77š 32T61ö30k78ö26l27y 7106270361154

Já to pochopil tak, že to je "neopakovatelný" obsah. Tedy 11 možných předmětů. Koupíte první bednu. Dostanete jeden předmět z 11. Koupíte druhou bednu, dostanete jeden předmět z 10. Koupíte třetí a šance je 1:9. Atd. A 12tou už buď nekupujete a nebo jsou pak šance znovu od začátku.

Ale (taky?) mi to příjde celkem podivný :) .

0/0
19.1.2018 10:36

T81o70m26á42š 18C86h97r43a77s89t66n37ý 2601944431833

V bedne "US Army" je 11 moznych predmetu skinu na vojaka a zbran s tematikou US Army, pokazde Vam to da jeden.

Koupite si 6 beden, da vam to sest predmetu, pricemz se neopakuji, takze mate u prvni bednu 1:11, u druhe 1:10, u treti 1:9...sanci ze Vam vypadne ten legendarni predmet.

0/0
19.1.2018 10:57

J10a14k84u20b 45B12o83h72o93n43ě35k 8215936619147

OK, tomu už rozumím

0/0
19.1.2018 12:25

J13a21n 72F56r53ý47d42l 1944978402335

to pak není moc legendární

0/0
19.1.2018 21:19

M84a67r20t93i11n 34H45o42l26a94ň 9419261691

Z článku zmiňovaných her mrskám jen Befko, Premium Pass byl přes vánoce za 15 doláčků, nevím jak je to teď, což mi přijde dobrá cena za prémiový obsah. V Befku řeší maskování a nové skiny Battlepacky, které dostáváte zdarma, občas tam jsou puzzle dílky ze kterých poskládáte meelee zbran, třeba sekeru nebo spešl šafli. Lootboxy je cesta do pekel hlavně pro vývojářeRv. Měli to otestovat na nějaké betě apak to přehodnotit jestli je to dobré. Nenažrané herní studia neví jak přimět lidi ještě více platit za hry8-o

+1/0
19.1.2018 8:39

M78a85r53e47k 74S61e86l48i25n85g62e26r 5869477886466

Však oni to testovali, ale i přes velkou kritiku ty lootboxy ponechali do finální verze.

Jinak EA už pár map z Premium passu BF1 uvolnilo pro všechny hráče.

0/0
19.1.2018 8:43

L67u19k86á78š 21M27a25l61v98i42n11s74k61y 2458184703938

No to je peklo, ještě že už nehraju.

+1/0
19.1.2018 4:35

J13a77k66u92b 93H29á45j52e84k 8680817566779

Napadlo mě to samé :-D Hrával jsem svého času dost. Hrál bych dál, občas kouknu, že vycházejí krásné hry, ale ten čas už jaksi není. Práce, rodina, stárnu, no. Už když začínaly všemožné DLC (za nás se říkalo datadisky), tak jsem si říkal, kam to spěje. Lootboxy jsou pro mě novinka a je to teda hnus, podle toho, co čtu. Pokud v některých hrách obsah z lootboxu ovlivňuje to, jak můžete být dobří, je to skoro na žalobu :-D Koupíte výrobek za dohodnutou cenu, ale pak následně zjistíte, že jsou s výrobkem spojené další nutné výdaje. Neříkejte mi, že by to v dnešní zvrácené době, kdy jde zažalovat kohokoli za cokoli, neuspělo :-)

0/0
19.1.2018 5:04

D23r85a55h95o57m85í54r 46S58t61r70o90u47h41a60l 4215858792764

Při koupi hry jste odsouhlasil obchodní podmínky, které jste si mohl přečíst v linku, který jste nerozklikl. Soudní spor vyřešen.

0/0
19.1.2018 9:30

P91a31v82e69l 32K52a73f88k51a 8364363571435

Popravdě to je o tom, jak si to každý nastaví. Hrál jsem dřív, hraju i teď (i když v mnohem menší míře bo mám rodinu), a kupuju prostě 2-3 roky staré hry. Tj. hry ověřené, bez bugů, kompletní včetně všech datadisků a navíc ještě o dost levnější než stály původně.

0/0
19.1.2018 10:28

J15a31k28u24b 29B65o86h32o26n56ě54k 8255946119557

Není třeba to brát takhle tragicky. Tohle se týká poměrně úzké skupiny her z vyhraněné segmentu MMO a i v něm se dají bez problémů najít hry, které takhle zaplevelené nejsou

0/0
19.1.2018 12:27







Najdete na iDNES.cz