Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Jak může Cyberpunk 2077 překonat Zaklínače?

Třetí Zaklínač se zaslouženě stal celosvětovým hitem, který pro výpravné hry v otevřených světech nasadil novou laťku. Chystaná futuristická hra Cyberpunk 2077 by žánr měla posunout ještě o kousek dál. V čem vlastně Zaklínač chyboval a jaká vylepšení se tu autorům nabízejí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11o96j39t90ě68c45h 84R80ů80ž20e25k 1537702134582

Zajímalo by mě, jestli se tam objeví Ciri, přeci jen naznačovala, že v podobném světě přebývala.

0/0
6.3.2018 0:16

O21n85d62ř75e94j 81S14e56k26e49r57a 1557116496469

Level scaling prosím ne, to je zabiják realističnosti a příběhu. Hráč si pak připadá jak idiot, když jde v rámci sidequestu vyhubit partu otrhanců, sužující nebohé vesničany, a narazí na elitní jednotku špičkové vybavených bijců, kteří kdyby prodali jen šperky ze svých (level scaled) beden, mohli by si koupit celý okres i s vesničany a přilehlým hradem.:-/

Tuhle situaci si mimochodem dobře pamatuji ze Skyrimu, kde jsem navíc při zadání úkolu dostal popis lupičů v tom smyslu, že jsou to hladoví chudáci, které do lesů vyhnala bída.:-P

+3/0
4.3.2018 9:48

K61a49r15e25l 42C74h43a97r90v34á87t 3126427280

Skyrim měl proti Oblivionu relativně citlivej level scaling. Jednotlivé oblasti měly jen určité rozpětí levelů a pod nebo nad tímto rozpětím jste potkával soupeře nastavené na minimální nebo maximální level oblasti. To rozpětí bylo třeba 5 nebo 10 levelů. Nemám rád level scaling, ale ve Skyrimu to nebilo to do očí tak jako v Oblivionu. Ve skyrimu se třeba i na nízkém levelu dala sehnat slušná výbava, potkat silné soupeře atd.

Oblivion ale byla fakt tragédie. Nejvíc mě iritovallo to, že jaká monstra na jakém levelu člověk potkával bylo fakt jak podle tabulky.

0/0
5.3.2018 10:28

A73n20t30o96n11í40n 32H60o11l50í50k 8957503224500

No jsem zvedavy. Zaklinac me nechytil. Je to krasny a tak, ale Geraltem uz jsem byl, kdyz jsem hral jednicku. A ta mela kolem 100 hodin a to se clovek ani nemusel moc snazit to natahovat. Prosel jsem si v trojce tutorial, a odlozil to na dlouhe zimni vecery, a behem tech jsem se k tomu nedostal. Zaclo mi nejak vadit, ze nemuzu v RPG hrat za svoji postavu ..

0/0
4.3.2018 4:11

K20a89r83e41l 43C57h75a47r54v70á82t 3766877710

Zaklínač měl dobrý příběh a hezkou grafiku, ale měl hodně rezerv. Největší slabinou byly souboje. Tak na 90% soupeřů stačila stále stejná taktika.

Další slabinou bylo řešení questů. Jejich zápletka sice bývala nápaditá, někdy originální, někdy velice vtipná, dialogy zajímavé, ale většinou byl postup: vyzpovídej pár lidí, prozkoumej a sleduj stopy, pak se Geralt bez jakékoliv kreativity ze strany hráče domákne, co je třeba udělat, nakonec udělej nějaké rozhodnutí nebo zabij zmetka.

Kdyby to nebyla hra zasazená do světa Sapkowského, mého oblíbeného autora, asi by mě až tak moc neoslovila.

Zaklínače jsem tedy i na nejvyšší obtížnost hrál spíš jako jakési vyprávění příběhu,

Potrápil jsem se jen v pár soubojích v datadiscích.

Svět také neměl příliš žijící dojem. Většina postav kromě těch hlavních a a spojených s questy prostě sloužila jen jako kulisa. To je samozřejmě problém mnoha her. Chápu že u her z 90. let nebylo možné nasimulovat "realistické" chování každé postavy. Ale dnes bych očekával v tomto směru od AAA titulů trochu víc. To není výtka jen k Zaklínačovi.

0/0
2.3.2018 19:48

J51a16k78u70b 37B51o38h36o57n98ě18k 8245106479647

"Svět také neměl příliš žijící dojem. Většina postav kromě těch hlavních a a spojených s questy prostě sloužila jen jako kulisa."

Nic proti, ale za prvé nesouhlasím a za druhé ještě nikdo se k úrovni Zaklínače 3 v téhle oblasti ani nedokázal přiblížit, takže je to trochu srovnávání vysněné hry s realitou

0/0
2.3.2018 20:21

K74a45r33e30l 56C79h43a13r69v98á69t 3966727740

Není snad pravda, že postavám, které nemají speciální roli v nějakém questu se při prokliknutí objevila nad hlavou jedna hláška a nebyla možnost jakékoliv interakce a šly si dál svou cestou? Že většině NPC mohl člověk vybílit domek aniž by nějak protestovali nebo zavolali stráže atd. Žijící svět neznamená, že je v něm hodně postav. Žijící svět znamená, že postavy nějak smysluplně reagujou na to, co se děje v okolí. A v tomhle ohledu se zaklínač příliš nepředvedl.

+1/0
2.3.2018 21:51

P35e27t62r 43H88o58c43h70m35a23n 2700226835411

Je to hra, ne simulátor reality.

0/0
3.3.2018 10:45

D84a33l28i56b37o82r 79R35o58z56s40y90p17a13l 7180703666539

Pánové zahrajte si hru Fable 3. Každá postava (a že jich tam je) vám odpoví, reaguje na to jestli jste klaďas nebo záporák, V případě toho prvního vám děkuje, nosí dárky, v případě toho druhého nevím, za záporáky nehraju.:-) Jinak obrovská interakce, balíte holky, kluky, podle zaměření atd.:-) Dokonce jsou tam i děti, což není v RPG pravidlem. I snimi jde pokecat. Takhle nějak si představuji interakci ve hrách.

0/0
5.3.2018 10:09

M65i60c32h80a55l 79V21e88r30n13e20r 8207596447954

Podobný živý a rozsáhlý otevřený svět jako Zaklínači se podařilo již před lety vytvořit v Gothicu, který měl ale zase rezervy v příběhu a tragické ovládání. Přesto minimálně na první dva Gothicy vzpomínám s láskou :-)

0/0
2.3.2018 16:21

J12a28k46u80b 23B69o88h94o10n67ě15k 8125966519407

Gothic měl skvělo krajinu. Tam udělali skvělou práci s tím, jak na omezený prostor nacpat co nejvíc plochy. Ale ve vztahu s hlavní postavou to byl svět extrémně sterilní. V podstatě to nejhorší z klasického sandboxu a hry s předdefinovanou postavou, ale tehdy to stačilo :-)

0/0
2.3.2018 17:49

J61o63s55e26f 55K32a19r13f76í47k 7452485616750

Level scaling a ještě automatický jo?:-P

To jako někam vlezu, dostanu na zadek. Vrátím se tam později řádně nabušený a ejhle, ti wopičáci jsou najednou taky nabušení...

0/0
2.3.2018 14:34

J24o48s96e95f 94U15l83m70a89n 8530830758655

Zaklínač má z mého pohledu nejlepší možný námět. Je to sice věc názoru, ale CP se mu po této stránce nemůže vytrovnat.

+3/−1
2.3.2018 11:36

J32o22s49e77f 24K47a88r50f56í64k 7432875736910

Mě se hlavně líbilo, že člověk nemusel přepínat mezi xy různými zbraněmi, nahánět náboje a podobně. To mě dycky děsně otravuje u "stříleček";-)

+1/0
2.3.2018 14:36

K24a68r42e76l 30C36h28a84r29v18á16t 3126457560

No, systém, kdy výzbroj hrozně rychle degraduje s levelama také není super. To je záležitost zaklínače III a třeba i Divinity: Original Sin II.V Baldurs Gate II když člověk relativně brzo získal nějaký silný předmět, vystačil s ním až do pozdních fází hry.

0/0
2.3.2018 19:51

V89i72t 11O41t78a65h86a90l 5375690319114

"Silně bych se přimlouval za automatické zvyšování úrovně nepřátel" - tohle považuji za jeden z nejhorších konceptů, co kdy vznikly.

Vidlák, který právě vylezl z chatrče potká draka a umlátí ho šutrem, protože drak má stejný level jako on :P. O 100 levelů později potká stejného draka a zase jsou vyrovnaní. Co takhle nějaká výzva?

Než tuhle pitomost tak to ať levely zruší rovnou, protože NEDÁVÁJÍ SMYSL. Je to jen číslo, které má oponent shodné s tebou, abys nebrečel, že je moc silnej...

Klepal jsem si na čelo u Skyrimu kdy smečka dvou vlků byla často výrazně nebezpečnější než jeden drak - protože level scalling.

Pokud magickou věž chrání mocný nekromant - tak ho přece nemůžu umlátit klackem bez jakéhokoli výcviku. Level scalling je berlička pro méně schopné programátory na jedné straně a casual děti, aby nefňukaly "já jsem po prvních pěti minutách vlezl do nějaké věže a tam mě na jednu ránu zabil nějaký chlap v černé robě. Beeeee... Já už to hrát nebudu je to blbá hra....

Dostanu na p.rdel a mám, něco v hlavě, tak pochopím, že na tohoto dacana ještě nemám a vrátím se na něj, až jsem ready.

+24/−1
2.3.2018 9:52

D72o35m67i82n63i17k 31J22a68e11g57e75r 8621490479476

Ano LS je hrozná hloupost, když jsem největší nuzák tak jsou pro mě vlci stejná výzva jako když jsem zachránce světa

A myslím, že ani v "o víně a krvi" nebyl LS...bestie tam byly akorát na vyšší výchozí urovni...později, když jsem se naučil jak na ně ale nebyly taková výzva jako prvně

0/0
2.3.2018 10:12

F91r40a71n21t11i42š59e82k 62B11a19r17t15ů33n41ě71k 4555292635928

LS tam byl volitelný

0/0
2.3.2018 10:52

M26a45r53t97i79n 33B86e87n24e34š 3772397284489

V Zaklínači byl volitelný LS a bylo to to nejlepší, co do té hry přidali. Je to přesně naopak, než tu kolega píše - Bez Level Scalingu jste v každé rozsáhlejší hře časem strašně over-leveled a celá hra je pro vás i na nejvyšší obtížnost dětsky jednoduchá. Kromě Zaklínače lze zmínit např AC: Origins. Jakmile děláte side questy a ostatní aktivity, už velmi brzo levlově utečete hlavní linii hry, protože ta musí být schůdná i pro hráče, kteří vedlejší aktivity dělat nechtějí. Či-li Level Scaling je naopak extrémně důležitý (samozřejmě ve všech těchto hrách je aplikován LS pouze nahoru, nikdy ne dolu, takže draka na začátku vidlák určitě neporazí).

+1/0
6.3.2018 13:12

D97a95v97i19d 98S39ý74k83o29r61a 7974241161457

Souhlas. V tomhle je precedens jak to nedělat právě série Elder Scrolls. Kde sejmout Daedru nebo svatýho bylo prostě úplně stejný na 20. nebo 30. levelu.

Styl Gothic/Elex mi vyhovuje daleko více. Když na někoho nemám, tak se vrátím a dám mu to sežrat až budu větší borec. :-) Jen bych se přimluvil pro podporu v mapě - rád bych měl možnost si do mapy značit, tady je ten a ten na zabití, případně to a to na otevření. A ne, pouhé tři ikonky mi rozhodně nestačí.

0/0
2.3.2018 11:25

J69a84k30u43b 84B53o30h55o85n72ě41k 8775556719687

A pak přijde někdo s LS a celé se to otočí.

Vzpomínám na svůj jediný pokus projít Oblivion. Došel jsem k nějakému místu, kde se otevřela nějaká brána a město zaplavili démoni či co (nejsem zase tak zběhlý v TES mytologii). Od jednoho takové ďáblíka jsem dostal na hubu, takže jsem se rozhodl jít zatím jinam, dokud nebudu silnější. O LS jsem tehdy neměl ani ponětí...

Chodil jsem jinde, leveloval si bojové schopnosti, magii, plížení, mluvení, no prostě jsem hrál a postupně se zlepšoval. Pak jsem po pár levelech přišel zpátky a čekal tam na mě ďáblíkovo starší brácha. Já dostal přes držku ještě víc, protože jsem neměl správný poměr levelování bojových a nebojových schopností. Žůžo.

+2/0
2.3.2018 11:28

V38á33c78l87a66v 34H44u73c46l 1295346288418

Očividně jste nehrál Zaklínače 3, ve kterém bylo možné (po přidání DLC O víně a krvi) zapnout zvyšování úrovně nepřátel na vaši úroveň, nikoliv však snižování. Což znamená že nepřátelé měli nastavenou sílu a tu snížit nešlo, pouze pokud hráč měl už silnou postavu tak mohl zapnout aby hra slabé nepřátele posílila na úroveň hráče aby souboje nebyli tak snadné.

Což je přesně to, o čem píše autor článku. že to je dobrý nápad a já s ním souhlasím. Pokud hráč pečlivě prozkoumává herní svět a plní všechny vedlejší úkoly, tak se možnost posílit si nepřátele na svou úroveň hodí. Komu se to nelíbí tak to prostě nechá vypnuté a je také spokojen.

+1/0
2.3.2018 11:58

J25a91k98u65b 26Ž50e28ž39u14l44e 1547742287511

Díky, přesně tak viz moje reakce na podobné vlákno níže :-)

0/0
2.3.2018 12:55

V19i34t 77O31t82a13h25a90l 5385280369494

Zaklínače jsem samozřejmě hrál na Death March nastavení včetně datadisků a jsem hráč co prochází naprosto vše (1 průchod normal, druhý vč new game+, 468 hodin, level 87) a level scalling jsem si samozřejmě nezapínal, protože neuvěřitelně kazí prožitek z reálnosti hry.

Pokud jsem jako Geralt věnoval 300 hodin poctivému tréninku, chci se taky tak cítit. Ne jako když jsem to proběhl za 30 hodin. Je správné když 30hodinová rychlokvaška dostane od silných protivníků přes hubu. A stejně tak je správné když je to naopak.

Správně designovaná hra má mít koncept nastavený tak, aby počítala s levelem průměrného hráče a s levelem "perfekcionisty". Průměrný hráč - pro toho je obtížnost normal a úroveň největší výzvy je pak na úrovni levelu průměrného 60 hodinového hráče (tedy kolem levelu 40 pro top monstra)

Perfekcionista pak logicky bude daleko pečlivější a dát mu tedy

Takže jednoduše pro zaklínače: Casual - top monstra LVL 25, normal top monstra 40, hard top monstra lvl 60, death march top monstra 80.

Level scalling pak vede k tomu že krysy jsou silnější než drak jen proto, že krysu jsi potkal na 60 levelu a draka na 10.

Základem hry na hrdiny (dle původního konceptu AD&D) je, že se cítíš jako hrdina právě proto, že na začátku máš problém i se slabými soupeři (krysy) a silní soupeři jsou jistá smrt.

A ne "level scalling" kdy krysa je pro tebe na prvním levelu stejně "vyrovnaný protivník" jako když jsi 100lvl hrdina. Pak postrádají levely smysl. Postrádá i smysl mít víc protivníků. Vlastně ti pak stačí 1 protivník. Krysa.

A varianty ohnivá krysa na kterou nepůsobí oheň ale chlad jí dává double. Ledová krysa co to má naopak. Poison krysa, nekro krysa. A vždy bude mít stejný "level scalling" s tebou, aby náhodou nebyla moc silná a nestresovala tě. Nebo moc slabá a nenudila tě.

Pokud to tam bude variantně - ok. Prostě si to nezapnu abych si nezruinoval celou hru. Pokud to tam bude "povinně", čekám na mod, kterej tenhle RPG Atmosphere ruiner vypne.

+3/−1
2.3.2018 14:32

J21a35k20u83b 23B59o35h88o39n93ě73k 8745606159527

Je pravda, že z mojí zkušenosti hráči moc neumí zacházet s volbou obtížnosti a místo aby si hru přizpůsobili svým schopnostem a možnostem snadno sami, tak čekají, že hra bude na 100% nastavená od výrobce. Tyhle nářky od lidí, že hra je moc lehká/těžká, i když ji hráli na "normal" a odmítali se z něj hnout, znám dobře.

Na open world hrách je typické, že obtížnost se ovlivňuje tím, jak ji člověk hraje. Když narazím na těžkého soupeře, tak můžu buď měnit obtížnost a nebo se jít chvilku levelovat jinam. Když to přeženu s levelováním, tak si obtížnost přidám a nebo poskočím dál v hlavním příběhu, aby mě hra zase dohnala. Automatizovat tenhle proces dost dobře nejde, protože nebere v úvahy ani jak optimálně nebo neoptimálně leveluju a ani jak dobrý hráč to vlastně sedí u klávesnice.

0/0
2.3.2018 15:00

V38á33c88l34a22v 47H81u34c49l 1685976518258

Tak když jste takový expert v Zaklínačovi, tak nechápu co mluvíte o umlácení draka šutrem a mocného nekromanta klackem. V Zaklínači 3 "level scalling" mohl pouze zvýšit lvl monster, nikoliv snížit, silný protivník vás bez vybavení a schopností roztrhal tak jak tak.

Jediné co to ovlivňovalo byla síla nepřátel kteří by jinak byli hluboko pod vaším levelem a umírali by v podstatě už od pohledu na Geralta, takový boj byl pro mě nudný a proto jsem si je "uměle posílil", že jsem hře dovolil aby je dala na můj lvl.

Já zase pro změnu nechápu co vidíte tak úžasného na tom, že když se po 300 hodinovém poctivém tréninku postavíte do prostředka vlčí smečky (na mnohem nižším levelu) tak v podstatě si můžete odejít udělat kafe a když se vrátíte, tak si úžívat ten pohled, že za tu dobu Geraltovi dokázali ukousat jen 1/3 života.

+2/−2
2.3.2018 15:41

V25i34t 63O79t39a76h39a91l 5285300309934

To byla narážka na Skyrim Level Scalling (ten byl tragický).

Level scalling je vražda roleplayingu a jakéhokoli pocitu, že váš čas investovaný do vypiplávání si panáčka měl nějaký smysl. Já chci po 50 hodinách trénování na 30 levelu, balancování statistik, studiu schopností a nakupování nejlepšího vybavení zabít 3 vlky na jednu ránu a dát si férovku s baziliškem, ale klidne pořád dostat přes hubu od draka.

A ne si dávat vyrovnaný souboj s vlkem na 1. levelu, pak s úplně stejným vlkem o 30 levelů později zase a o dalších 30 levelů zase. Jo on si to asi loadnul, pak si zašel za vlčím trenérem, ten ho vycvičil, pro trénink požral pár stovek zaklínačů a nakoupil si kevlarovou kůži a magický zuby a teď si to zase rozdáme na férovku, protože level scalling :P. Co na tom, že jsem utratil za magickou dračí zbroj, ty jeho zuby za tu dobu nalevelovaly tak, že on by toho draka zakousl jako králíka. A nebo ne, možná by taky mezitím drak naleveloval a dali by si férovku.

Uvěřitelný to svět, do toho se "opravdu" dokážu ponořit a užít si svou roli "superhrdiny s vybavením v hodnotě poloviny paláce zachraňujícího svět před démony z jiných dimenzí semtam zakousnutého nalevelovaným vlkem silnějším než Wildhunt, protože utočí ve větší smečce :P"

Level scalling dolů je stejný nesmysl jako level scalling nahoru. Jak jsem psal - popírá logiku, a popírá i smysl mít více druhů nestvůr a vůbec jakéhokoli levelování. Pokud s tebou slepice svede vyrovnaný souboj na tvém lvl 1 v hadrech a s klackem, a pak s level scallingem na levelu 100 taky, tak jsi furt jen "Hrdina zabiják slepic, když tě teda náhodou neuklove. pak je to nalevelovaná slepice, zabiják parodií na hrdiny. Jste totiž vyrovnaní :P" ať děláš co děláš. Protože ona "trénuje" stejně rychle jako ty díky level scallingu.

Level scalling je podobný paskvil, jako vlk, ze kterého vypadnou peníze a drátěná zbroj. (loot systém v řadě her).

+3/0
2.3.2018 16:48

H48o39n22z25a 60K12o69v76á59ř 5862660496931

Co já bych dal za level scaling v KD:C. Běhám si tam jak polobůh, zabiju celé rataje, všechny onehituju.. Tohle mi spíš přijde jak nudný paskvil. :/

0/0
3.3.2018 10:03

H23o11n38z11a 70K24o24v18á20ř 5722150406921

*KC:D

0/0
3.3.2018 10:03

K45a83r75e60l 20C13h67a39r73v18á69t 3196887660

Skyrim level scaling byl ještě zlatej proti Oblivionu. Ve skyrimu měly některé oblasti rozpětí jen pár levelů. Takže když byl dung stavěnej pro level 15 až 20 a přišel tam hráč na 40, odpovídal levelu 20. V oblivionu to bylo tragické, tam fakt leveloval každej loupák a na konci měl i ten nejobyčejnější bandita top výstroj.

0/0
2.3.2018 19:56

D38a73n64i38e66l 23K85y26r74i10l90á56k 4157156854

Největší problém Cyberpunku bude v tom, že ho všichni budou srovnávat se Zaklínačem. Myslím, že CRP svou kvalitu už ukázalo, takže nemám moc strach co z toho vznikne a neskutečně se těším ...

+1/0
2.3.2018 9:48

J38a65k16u83b 66B65o84h11o97n75ě63k 8815636499917

Tak ten level scaling se myslím nikde neosvědčil. Je to hezká myšlenka na papíře, ale v praxi pak člověk musí postupovat extrémně opatrně a velmi optimalizovat svůj build, jinak v podstatě de-leveluje. Kromě toho bych celkem rád taky viděl, že se moje postava zlepšuje a to je u level scaling problem. Vzpomíná si ještě někdo na Oblivion a jeho bandity u cesty v glass armor? K čemu je mi, že se moje postava tak zlepšuje a získává super vybavení, když každý pobude v lese dělá zároveň totéž? To už je rovnou lepší řešení se na nějaké levelování úplně vykašlat a udělat akční hru s prvky RPG, která půjde proti konvencím a ty prvky RPG nebudou přesouvání pár procent čísel sem a tam, ale skutečné hraní role a volby.

Větší volba v oblasti postavy je sice dobrý nápad, ale je třeba si uvědomit, že to půjde proti příběhu a v takovém světě se nebudeme cítit tak doma nebo že na nás reaguje. Čím větší variabilita postavy, tím víc musí být celý příběh i svět koncipovaný neutrálně. Otázkou je, jestli chceme tuhle cenu zaplatit a jestli CDPR nemá radši dělat to, co umí, než jenom vytvářet další šedý sandbox. Já osobně si radši zahraju hru, která jde orientací na příběh jako JRPG, ale v duchu západní kultury. Takových na trhu opravdu moc není.

+7/0
2.3.2018 9:33

D68a90v81i57d 85S44ý54k43o48r26a 7174291191757

Postava Geralta měla ve své předloze jak velkou výhodu tak nevýhodu. Nevýhodou je omezení vzhledu, způsobu boje. Výhodou je právě to vyprávění příběhu, jak píšeš. Jsem zvědav, jak se s tím Poláci popasují, ale věřím jim.

0/0
2.3.2018 11:27

F68r63a97n61k 53H44l52i62v34a 2315103522713

Ono to tak aj vždy bolo... najlepšie hry vyrábali odjakživa Dojčlande... Ono poliaci sú vpodstate poslovančení Prussi tak ako Češi sú poslovančení Sudeťáci. (a mz slováci sme potomokovia obzvateľov Tróje)

0/−7
2.3.2018 8:45
Foto

P65e62t12r 41J31a76r81o40š 6983732561

Rekl bych ze rovnou Atlantidy

+2/0
2.3.2018 8:46

D28o50m83i31n67i67k 59J46a75e35g39e22r 8651290209146

Poláci jsou Prusi....tak zpět do školy na zeměpis a historii, pak možná budete vědět, kde leží prusko a co jsou Sudety

+3/0
2.3.2018 9:21

J49a15k66u60b 57B43o71h87o80n45ě83k 8845526369447

Ono tak trochu záleží i nezáleží jak se to vezme.

Prusko jako ten známý stát obsahoval dnešní západní Polsko

Prusko jako historická oblast sice ležela převážně v Pobaltí (L+L+E), ale kousek dnešního Polska by se tam taky našel

0/−1
2.3.2018 9:35

D68o88m50i42n12i60k 30J94a65e70g63e76r 8461360499466

Prusko je jasně vymezená geografická oblast, je to jako byste řekl, že Horní Lužice, Falcko nebo Královec (dnes Kaliningrad) jsou poloviční češi protože v historii patřili Českému království (ani těch pár českých usedlíků nedělá z Lužice poloviční Čechy) prostě to byly nečeské země spravované českým královstvím stejně jako bylo Polsko spravováno Pruskem

+2/0
2.3.2018 10:03

J22a21k71u42b 35B42o23h98o84n78ě95k 8495316829737

Tak pokud to bereme jako zeměpisnou oblast, tak tam patří pobřežní oblast Gdaňské zátoky a Poláky tam máme :-)

0/−1
2.3.2018 14:54

P92a48v89e69l 33K24a86f17k53a 8284203101885

Troll alert

+2/0
2.3.2018 13:43

M92a65r35t60i41n 97B71e73r79a93n 6199365746501

Autor článku prosazuje level scaling? Ten je podle mě fakt herním morem... :-/

+11/0
2.3.2018 8:40

J56a33k63u80b 72Ž82e95ž69u37l55e 1657262317341

Neměl by být povinný.Je to spíš pro hráče, kterým se povede namakat si postavu tak, že jsou na ně i nejtěžší potvory na hard moc jednoduché. Tohle se mi právě stalo u třeba Witchera.

0/0
2.3.2018 9:18

M13a27r23t24i41n 33B15e28r52a44n 6189335206101

To už je ale chyba game designu, resp. nesoulad maximálního dosažitelného levelu hráče s levelem nejtěžších nepřátel ve hře.

Je prostě potřeba, aby ve hře byla lokace, kde se vyskytují nepřátelé těžcí i pro namástrovanou postavu. Ale level scaling je opravdu příliš brutální a pro hráče často frustrující přístup k řešení takových problémů...

+5/0
2.3.2018 9:52

V23i53t 80O43t57a73h39a83l 5885470469264

Amen. Level scalling je důkazem nepromyšleného herního konceptu a špatného designu, neschopnosti autorů hru zábavně vybalancovat - a hlavně úlitba dětem.

Od toho tu máme nastavení obtížnosti. Obtížnost Ultra by měla znamenat chytřejší kooperující AI a ne primitivní "Level monstra = level hráče * 1,5". Napsat inteligentní AI a vyvážit ji a nadesignovat oponenty tak aby byli výzvou i pro hráče pečlivku, který vyhrabe každou popelnici, jen aby měl o pár drobných víc je zkrátka v nastavení obtížnosti. Naopak pro někoho kdo si chce "proběhnout příběh" je nastavení casual - nebo možná lépe youtube video.

A ano, v open světě je to náročné, s vývojem těchto her mám jisté (asi 20 leté) zkušenosti. U lineární "adventury" je to výrazně jednodušší, protože v každém bodě dokážeme odhadnout v jakém rozpětí LVL/schopností/ vybavení (tedy klíčových statů) se do tohoto bodu příběhu hráč dostal.

+3/0
2.3.2018 10:14

J91a33k38u79b 93Ž25e75ž47u69l61e 1797932947501

Souhlasím, že je to chyba a chápu že je fajn pocit z postupu, ale nerozumím, čemu přesně vadí mnou navrhovaná možnost zapnout si LS v menu ;-) Je to taková pojistka.Mě třeba u Witchera vyhovovalo, že vykuchat pár vlků a utopenců byla stále challenge. Ale třeba v AC:Origins mám LS vypnutý, Nightmare obtížnost mi jako záhul stačí :-)

0/0
2.3.2018 10:41

J44a37k79u29b 71B49o72h95o56n83ě73k 8325676579947

Ono se vždycky snadno řekne, dejte tam volitelně XY, kdo chce, tak si to zapne a kdo ne, tak nezapne. Ale i tohle by vyžadovalo alokovat zdroje z omezeného rozpočtu. Jak implementace, tak testování a nějak si nedokážu představit, že by se to dalo vyřešit nějak jednoduše. Mít hru, která dává smysl jak s vypnutím LS, tak se zapnutým...

Hodně pak záleží na tom, kolik těch zdrojů by to vlastně spolklo a co by se kvůli tomu muselo vypustit jinde.

+3/0
2.3.2018 11:10
Foto

L29u38k75á77š 24N40o81v89o72t49n92ý 6566727398608

2077 není název hry, ale rok vydání :) Pochybuji, že hra vyjde letos. Pokud se bavíme o roce 2019, pak možná už stojí za úvahu, že developer s tím rovnou počká na 2020 na novou generaci konzolí.

+6/0
2.3.2018 6:16

M92a26r68t10i79n 69Z44e15m45a67n 4779454388298

Taky o tom pochybuji, že bychom si ji mohli zahrát už letos. CD RED si bude chtít udržet nastavenou laťku a přeskočit ji Cyberpunkem bude docela velký oříšek, ale já těm Poláků prostě věřím a raději si ještě počkám :-) Docela jsem si oblíbil Gwent a ve volných chvílích ho hraju, byť jsem se této karetní hře v prvním "průjezdu" Witchera vyhýbal a dneska mě zcela pohltila :-)

0/0
2.3.2018 8:36

D11o43m63i79n76i68k 51J26a27e64g52e39r 8291780149746

Jako o nejbližším termínu se mluví rok 2019 (někdy když to zašli dělat) takže to byl chláchol aby to nevapadalo moc daleko...reálnější je 2020 +

0/0
2.3.2018 9:23

M29a61r56t86i62n 50P72o62c21h91m11a68n 6408569292

Zaklinac je jedina hra, kterou jsem za poslednich 15 let dohral 2x. Jednou po vydani a jednou cca pred mesicem vcetne vsech datadisku a dlc, po koupeni poradnyho PC. A i na podruhe to byl skvelej zazitek. Pro me opravdu nejlepsi single player hra, co byla vytvorena. Pro me temer dokonala. Nejak si nedokazu predstavit, jak by ji mohl Cyberpunk prekonat, uz jen tim kam je zasazen. Ale treba me prekvapi.

+10/−1
2.3.2018 6:00







Najdete na iDNES.cz