Diskuse k článku

RECENZE: Skvělý vikingský Northgard oživuje slávu real-time strategií

Strategie v reálném čase si mohou vyšlapat i novou cestu a hodit za hlavu staré ověřené postupy. Udělal to i Northgard a byl to krok správným směrem.

Upozornění

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T94o48m62á47š 88G82ü17r51t90l95e27r 3117875398948

Nahráno 46 hodin... co se týče chyb, ty se týkají skoro vždy kampaně, a ta není kdovíco zásadního. Sektorový systém připomíná Settlers 7, ale ekonomika není tak propracovaná. Což je dle mě dobře, ekonomika je v Northgardu tak akorát.... nic extra komplexního, ale hodně voleb má velký dopad v budoucnu. Hlavě co se týče výzkumů, ale i jiných voleb. Prostě ideální pro rychlou hru se spádem.

Vyváženost a zároveň rozdílnost klanů je parádní. Hodně jsem hrál multiplayer a hraje se tam stejně se všemi typy klanů až na jeden.

Hodně velké minus je pro mě bojový systém. Single player je o ničem, až se naučíte základy, AI nemá šanci. Takže jsem hodně nahrál v multiplayeru. Každá hra dospěje do fáze velké rubačky, obě strany naklikají co nejvíce vojáků a pošlou je proti sobě. A tam pak rozhoduje zaprvé jak šikovně a rychle klikáte (zaměřujete nepřátelského hrdinu, stahujete svoje jednotky s nízkým zdravím, posíláte je zpátky když už nejsou v targetu, nepřítel je pak zas targetuje, etc...). No a to vše v bitce co trvá asi tak 8s. A za druhý tam rozhoduje čert ví co, výsledky jsou dosti nepředvídatelné... ale třeba je soupeř lepší klikač, mě to moc neba... No a ve chvíli kdy jedna strana přejede druhou tak je prakticky konec, pokud není soupeř idiot, jeho rush už pak nelze zastavit. Takže výsledek půlhodinového managmentu ekonomiky stejně rozhoduje haluzáckých 8s.

Zanedlouho by měl vyjít velký multiplayerový update, tak jsem zvědavý na změny, jestli změní i souboje. Pokud ne, nebudu se k tomu už moc vracet.

0/0
6.4.2018 17:29

P32a21v33e51l 60M91e38d24e40k 1440522101165

Není to špatné, ale žeby to byl takový megahit, tak v tom se s autorem recenze neshodnu. Podotýkám, že podobné strategie typu Settlers mám velice rád, ale znovu: ano, je to fajn, má to spoustu much - nemá cenu vyjmenovávat, jsou to zejména technické i faktické nedokonalosti, které dokaží gameplay znepříjemnit. Nahráno mám cca 8 hodin a přehrávám mise na achievmenty.

0/0
4.4.2018 9:38

J89a46n 19K26o80h84l 4853547161264

Vypadá to jak Settlers s horší grafikou.. a to už to na steamu nějakej ten pátek sleduju..

0/0
3.4.2018 15:06

K21a48r50e17l 68U83r98b45a43n 2514694921299

Podobné byli předchozí Greenland a Cultures.

0/0
3.4.2018 13:23

J53i28ř26í 25D98v26o51ř24á46k 4328253221

Koupil jsem (cca měsíc zpět), zkoušel jsem a upřímně moc mě nanadchlo.

Začátek je super, ale jak mám větší území, všechno se hrozně zdraží a zkomplikuje a vyloženě mě to pak přestane bavit takové to přetahování a ne moc vymakaný mikromanagement.

Možná dělám nějakou chybu, ale za mě to není ani 50/100.

+3/0
3.4.2018 12:22

P75e65t82r 58F86i33a14l85a 6121173705742

"Budovy, kromě obranných věží, nelze na obsazeném území zničit, takže k vám houfně proudí zástupy nepřátelských vesničanů pro ostré meče a sekyry, kterými vás zkusí vykopat ze svého dvorku ven. Vyložená podpásovka je, když takto protivník vyšle na přezbrojení zvědy, jediné jednotky, na které se nedá zaútočit." - Nevidím žádný problém. Naprosto legitimní obranná strategie, navíc, jak sám psal autor, stráta každého vojáka dost zabolí, tak jen ať vesničaní proudí na přezbrojení. Že se proplíží bez povšimnutí zvět taky dává smysl.

0/0
3.4.2018 9:58

H15o83n17z24a 32K13o59v97á31ř 5622190796471

Je tu někdo, kdo hrál poslední spellforce a také toto? Já jsem se rozhodoval v prosinci mezi tímto a Spellforce 3 a nakonec spellforce vyhrál, ale bohužel po pár hrách s kamarádem jsme se na to nějak vyprdli. No a Northgard mi připadá dost podobný (když ignoruju RPG prvky ve Spellforce), takže by mě zajímalo, jestli je tam přece jen něco, co jsem možná přehlédl a co by tyto hry "výrazně" odlišovalo?

+1/0
3.4.2018 8:51

T43o26n60d86a 71H92e32j34l17í51k 1418843979207

Nejen Settlers (ze kterých stále spousta prvků vychází), ale byla zde i série přímo vikingských her, co ze Settlers taky vycházely. Vypadá to, že tato hra je pokračovatelem té dané série (nevzpomenu si jméno)

0/0
3.4.2018 7:52

P36e56t27r 63M69a69r38e91k 9933398480