Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

Z49d18e97n68ě64k 86S21v20o88b72o68d31a 4796954526857

Jednička byla super a hodně bavila a na dvojku se moc těším. Patřím mezi ty lidi, kteří tento žánr milují a např. BGI, BGII, ID a Planescpae jsem si po mnoha letech znovu zahrál na mobilu :). Jsem moc rád, že se nezapomíná na vydávání her tohoto žánru.

+2/0
doporučit
28.3.2018 8:39

J71a31k36u72b 95B74o16h92o76n32ě11k 8615856149217

Tak snad to nedopadne jako jednička, kde na Kickstarteru naslibovali takové blbosti, že hra byla nakonec jenom slepenec populárních témat. Pevnost k budování, aby se neřeklo, nekonečný dungeon, který s příběhem vlastně ani nesouvisí a stovky postávajících postav s divnými jmény a texty a další příběh do tuctu o záchraně světa neznámým hrdinou.

S Tyranny to moc nevytrhli. Na jedno dohrání krátké, dnes tak populární volby větvení příběhu nezvládnuté a tak plodící díry v příběhu a nekonzistentnosti a obecně to vypadalo, že vlastni ani pořádní neví, co s tou hrou chtějí udělat. Jako kdyby si u nich někdo zaplatil hru na zakázku.

Jinak tvrdit, že moderní trendy je nechávají chladnými, bych netvrdil. Ten pokus o větvení příběhu podle rozhodnutí hráče místo lineárního a dobře napsaného příběhu je přesně ten moderní trend, stejně jako vecpaný crafting systém a správa základny.

+1/−3
doporučit
27.3.2018 13:23

J12a35n 69R11i74c93h56t25a35r 8410734943

S některými body souhlasím, například ty jména backerů na náhrobcích, ale jinak jsem si PoE náramně užil. A ten nekonečný dungeon zas tak nekonečný nebyl a ve dvojce na něj navazuje příběh co vím

+1/0
doporučit
27.3.2018 15:47

P85a68v12e23l 82M73e74d75e90k 1810412621735

Jednička byla skvělá, drtivé většině výtek nerozumím, nekonečný dungeon nekonečný nebyl, procházel se postupně se vzrůstajícím levelem a příběhově dával dobrý smysl.

+2/0
doporučit
27.3.2018 17:04

J12a14k90u42b 84B58o33h84o61n65ě94k 8195936779917

Ano, nekonečný je nadsázka, kdo by to byl řekl. Na druhou stranu 15 úrovní je skoro jako kdyby nekonečný byl. Do hry byl přidaný jako jeden z posledních bonusů, když už ani nevěděli, co ještě na Kickstarteru slíbit a návaznost na hlavní dějovou linii se během většiny neukázala. Jestli tam někde byla, tak hlouběji než mě bavilo postupovat a nenašel jsem ji ani na netu.

Příběh sám byl hned první zklamání. Vypadalo to jako origin story superhrdiny z doby, kdy se komiksy ani nesnažily a byl asi tak duchaplný jako kdyby mě přejelo auto s radioaktivním odpadem. To by ale podle nich nebylo dost vážné pro dospělého hráče, takže přišel ten nejlacinější tah a sice udělat to víc "grimdark," pomocí obvyklého zvratu číslo 41, že získané schopnosti nás vlastně zabíjí.

Obsidian se snažil vytvořit unikátní svět, ale jediného společníka, který mohl vysvětlit tu ezoterickou podstatu potkáme až jako posledního a ještě je tak záhadný, že by bylo užitečnější ho hodit ze skály. Místo toho nám na začatek nabídne klasickou sestavu dvou válečných veteránů, z nichž by na objasnění téhle části příběhu bohatě stačil jeden.

A takhle bych mohl pokračovat dál a dál, ale hlavní fakt je, že jsem to zkusil dvakrát a za hry mi nic a nikdo neutkvěl v paměti v pozitivním duchu.

0/0
doporučit
27.3.2018 21:15

M24i15r11o40s31l79a29v 34S74t18a28s87t20n37y 7304303926171

Ústřední příběh není nic extra, ale hra na tom podle mě vůbec nestojí. Není špatný, akorát nemá dobře

vypilované tempo. To vyšperkovali až u White March, kde to klape parádně. Ono u málokterého mého oblíbeného RPG je hlavní deviza ústřední příběh. Viz třeba Fallouty.

Kritiku společníků obecně moc nechápu. Z mýho pohledu jsou tu jedni z nejoriginálnějších společníků z poslední doby: Durance, Grieving Mother, Devil of Caroc... Nebo třeba Zahua má naprosto nečekaný rozuzlení svýho questu. V tomhle směru jsem si to teda strašně užil.

I questy mi hodně sedly. Ten pocit, když zlomíte Readricovu krutovládu nad Gilded Vale, jen abyste se v poslední třetině hry dozvěděl, že definitivní happyend se ještě úplně nekoná je k nezaplacení.

Myslím, že Obsidian vytvořil super universum. Na jednu stranu se to tváří jako tradiční high fantasy ala Forgotten Realms, ale na druhou stranu si to pohrává s dospělejšími tématy jako jsou hollowborn.

Jako nepovedlo se zdaleka všechno (což Sawyer a spol. otevřeně přiznávají), ale i tak jsem si to strašně užil. Věřím, že dvojka bude to, co je BG2 pro BG1.

+2/0
doporučit
28.3.2018 9:08

J36a72k88u64b 82B49o82h49o20n34ě12k 8165136879957

Až na to, že Fallout a PoE jsou jiné tipy her. Fallout stojí na velkých světech se spoustou postav a vedlejších úkolů, kde se člověk nemusí hlavního příběhu hodiny a hodiny dotknout. PoE je mnohem uzavřenější zkušenost, kde se bez hlavního příběhu zase tak moc dělat nedá, takže na něm záleží hodně.

Kritika nebyla mířená na postavy jako takové, ale na to, jak s nimi Obsidian zacházel a jak nám je stavěl do cesty. Jako hráč jsem v tomhle světě cizincem a nevím, jak funguje. Společníci jsou pak moje spojení s tím světem a jejich důležitým úkolem po dramatické stránce je ten svět mi představit a nenápadně mi ho vysvětlit. Grieving Mother přišla moc pozdě a s vysvětlováním moc nepomohla a mezitím jsem měl dvě postavy, jejichž zásadním příspěvkem bylo, že mi mohly vysvětlit nedávnou válku, ale na to by stačila jedna.

Vytvářet hezký svět je jedna věc, ale chce to nového hráče uvést do děje tak, aby se v něm neztrácel a bojím se, že po Tyranny, které se někdy hraje jako Wikipedia: The Game, se rozhodně nebudou držet zpátky a budou na hráče sypat nové koncepty a jména jak na běžícím pásu

0/0
doporučit
28.3.2018 10:17

M82i60r84o79s11l40a93v 82S79t25a33s65t70n23y 7564413456121

A není přímo ve hře slušně napsaná lore guide, kde si člověk může leccos najít, když chce? :) Netvrdím, že by to měla být nutnost, ale já si třeba ten lore guide před hraním celý přečetl, protože mě tyhle věci baví.

I tak mi přišlo, že hra hráči vysvětluje universum i tak dost organicky.

Že mohla být Grieving Mother úplně kdekoliv na mapě je ale pravda.

0/0
doporučit
28.3.2018 10:33

J11a66k15u12b 59B32o60h57o80n69ě93k 8315686159397

Vždyť říkám, Wikipedia: The Game. Takhle tvoří svoje fantasy světy puberťáci s Tolkienovským fetišem a ne profesionálové, od kterých čekám jistou úroveň znalostí o tom, jak se strukturuje příběh bez zbytečného vytrhávání. Když si každou chvíli musím odskočit do encyklopedie, tak se nemůžu ponořit do děje.

0/0
doporučit
28.3.2018 12:14

M90i36r75o44s49l91a75v 42S88t19a49s59t83n21y 7364623926661

Já četl ten almanach předem a nic mě od zážitku nevytrhávalo a málokdy jsem si z loru musel zpětně něco dohledávat, tohle mi přijde tak trochu jako kritika za každou cenu.

Tyranny jsem nehrál.

0/0
doporučit
28.3.2018 15:34

J14a12k31u90b 79B11o62h29o53n58ě33k 8875586569287

Tak si asi budete muset vybrat, jestli si prostě chci stěžovat kvůli stěžování a nebo jsem idiot, co tak nějak čeká, že mu příběh bude sdělný přirozenou cestou a ne přes doprovodné články, průvodce nebo internetovou encyklopedii.

V minulosti jsem přečetl Jméno Růže v původní verzi ještě před osekáním latinských vložek a ani to mě nerušilo tak moc, jako když na mě během rozhovorů začnou sypat termíny, které si nepamatuju nebo mi po troškách vysvětlovat nějaké aspekty základní mytologie toho světa, které by moje postava znát měla.

0/0
doporučit
28.3.2018 15:39

J35a78k85u79b 95B94o19h34o33n25ě92k 8195716769457

Abych nezapomněl, tak Tyranny nebylo špatné, protože tam se nesnažili být tak strašně inovativní a přišli s poměrně jednoduchým světem s minimem nových termínů. Tam byl problém jinde

0/0
doporučit
28.3.2018 15:44

K54a16r10e63l 64C12h18a10r56v74á80t 3306487260

Náhodou to byla dobrá hra. Je fakt, že mé úvodní nadšení později trochu odadlo, ale hru jsem si i tak celkem užil.

Vyloženě se mi líbil bojový systém a vývoj postav, celkem originálně pojatá povolání jako chanter nebo cipher. Některé postavy byly zábavné, ale tak nějak jim chyběl jakýsi náboj, která jsem si kdysi velice užíval třeba v BG II.

Souhlasím s tím, že desítky postávajících NPC bez jakékoliv role hře neprospěly.

Rozuzlení zápletky mi připadalo velice originální, ale dobrému příběhu podle mě trochu chybělo poutavé podání, které by hráče táhlo dál po hlavní dějové linii.

A co mě také trochu zklamalo bylo vybavení. Člověk narazil na silné zajímavé předměty, ale tak nějak mi v hře chyběl opravdu legendární kousek, na který bych koukal s otevřenou pusou, jako když jsem kdysi v BG II poprvé narazil na Carsomyr, nebo sestavil Crom Faeyr.

0/0
doporučit
27.3.2018 19:59

M18i11r59o92s40l57a42v 50S82t96a71s93t76n96y 7754853906891

Nevím, jestli jste měl i datadisk, ale ten do hry přidává slušnou porci "soul bound" zbraní, kde pro jejich zlepšení musíte plnit i různé mini úkoly a radost z unikátních artefaktů už tam rozhodně je.

Jinak jsem to psal už mockrát, ale jsem přesvědčenej, že ústřední příběh vypadal na papíře mnohem líp, než ve hře. Podle mě je nejzábavnější ve fázi, kdy teprve naháníte Leaden Key po Defiance Bay a pak plnění úkolů pro Dunryd Row. V Twin Elms už tomu dochází dech (obzvlášť když to člověk proloží White Marchem).

0/0
doporučit
28.3.2018 9:13

M51i17r14o27s87l93a90v 25S27t78a38s14t24n73y 7704173256231

IMO zbytečně přísný.

Já si pevnost užil, jediné co se mi nelíbilo je, že působí strašně prázdně. Ale zrovna u pevnosti si Sawyer často sype popel na hlavu, že se jim to nepovedlo.

Dungeon podle mě naprosto super a to mě dungeony nebaví. Měl svou vlastní storyline s vazbou vazbou na Cad Nua, která s ústřední linií úzce souvisí. A i kdyby neměl, tak to vadí přesně čemu? Jak souvisel Watcher's keep z BG2 s hlavní linii? Nijak. Měl svůj vlastní příběh.

NPC s příběhy od backerů byly debilní, ale jakmile jsem to rozklíčoval, začal jsem je ignorovat a v podstatě to nebylo nic proti ničemu.

+1/0
doporučit
28.3.2018 8:53

J43a26k40u29b 13B13o32h13o91n70ě35k 8205346699827

Pevnost nijak nedávala smysl a v podstatě k ničemu nesloužila. Jak by se změnila hra, kdyby tam nebyla?

Dva příklady dobře udělané pevnosti: Baldur's Gate 2, kde to v podstatě byl jenom kus příběhu navíc, který byl specifický pro určité povolání a člověk si ho musel zasloužit questem.Neverwinter Nights 2, kde byla pevnou součástí příběhu a hráč si ji budoval, protože ji pak taky bránil před útokem v rámci hlavní dějové linie. Tady to dávalo smysl a bylo to oblíbené.

Co hochům v Obsidianu nedošlo je to, že to celé musí mít nějaký smysl. Když mi pevnost spadne do klína a pak do ní vrážím peníze jako když si člověk hrál budovatelskou minihru v Assassin's Creed, tak to smysl nemá a je to přesně jedna z těch věci, které jsou v hrách jenom protože se do her dávají.. Tyranny v tomhle nebylo o nic lepší, takže se nepoučili.

0/0
doporučit
28.3.2018 10:11

M89i77r40o22s90l22a65v 11S25t39a63s21t77n81y 7964323686811

A jak by se změnila BG2 kdyby tam pevnost nebyla? Vůbec nijak. Podle mě prázdnej argument. Že byly strongholdy v BG2 líp zvládnutý se nepřu, byť ne všechny se taky vyloženě povedly. Paladin s hraničářem to měli krapet chudý.

V NWN2 byla pevnost sice very cool, ale pro změnu to bylo zabugovaný jak prase. Vím z vlastní loňské zkušenosti, místy to bylo spíš frustrující než zábavný.

Osobně mi pevnost v PoE přišla zhruba stejná jako bojovníkův stronghold v BG2 a pokud se tomu hráč věnovat nechtěl, tak to mohl po úvodní části klidně odignorovat.

0/0
doporučit
28.3.2018 10:26

J61a52k74u58b 32B14o10h93o83n12ě30k 8885176539687

Protože v BG2 ani nebyla ambice, aby to byla nějaká samostatná část hry. Tam to bylo jenom místo, kam si člověk párkrát za hru odskočil vyřešit dílčí úkol.

Ano, NWN2 mělo bugů hodně a taky hodně patchů. Na konci už se to hrálo dobře a o konceptu pevnosti to nic neříká.

Pevnost v PoE neměla s žádnou pevnosti v BG2 v podstatě nic společného. Úplně jiné zasazení do příběhu i mechanismy

0/0
doporučit
28.3.2018 12:12

M31i33r94o40s94l34a10v 76S25t25a89s49t91n54y 7304933486661

Hrál jsem se všemi patchi a stejně to nefungovalo jak mělo a několikrát jsem se musel vrátit ke staršímu savu. O konceptu to možná nic nevypovídá, o finálním zážitku trochu ano.

Neříkám, že to spolu mělo společnýho, spíš mi to strašně připomínalo pevnost De'Arnise a to včetně těch questů tam.

Celkově agree to disagree. Podobně jako u Vaší soukromé definice RPG, na základě, které hejtujete dialogy v NV :)

0/0
doporučit
28.3.2018 15:42

J38a72k26u18b 41B55o36h21o95n38ě62k 8805356329197

Já NWN2 dohrál myslím 2x nebo 3x a s bugy problém neměl ani jednou, ale bez nějakých detailů, které budeme těžko lovit z paměti, to asi srovnat nepůjde.

Proti dialogům v NV nic nemám, vždyť tam ani žádné nejsou, vadí mi ty "press X to continue" monology, takhle blbě jsem si od té doby pokecal jedině v Dishonored :-)

0/0
doporučit
28.3.2018 15:46

M51i56r57o11s90l72a57v 60S75t59a43s42t63n18y 7494623176811

Hrál jsem to teď nedávno znovu a schválně jsem se na to zkoušel zaměřit. Zjistil jsem, že mi tahle forma prostě celkem vyhovuje. Nejvíc mi vadilo, že dialogy hlavně na začátku jsou strašně kraťoučký. Plus teda měli dohromady asi tak 10 dabérů a některý postavy dopadly dost bídně :)

A dialogy s chiefem Hanlonem, Ulyssesem, Joshuou Grahamem, Housem nebo Boonem patří k tomu nejlepšímu, co kdy ve Falloutech bylo.

0/0
doporučit
28.3.2018 16:16

K32a77r80e52l 23C91h48a14r83v37á71t 3246437880

Obecně koncept pevnosti v RPG příli nemiluju, pokud pevnost není silně provázána s hlavním příběhem. Připadá mi, že tak nějak zbytečně zvolňuje tempo celé hry a hra ztrácí spád. Ale pevnost je asi něco, co značná část hráčů chce, tak se jim vývojáři snaží vyjít vstříc.

Co se táká dungeonu, Endless Paths of Od Nua nebyl vyloženě špatnej, ale se Strážcovou tvrzí se to kvalitou nedá srovnat. Ale se Strážcovou tvrzí se asi nedá srovnat ani žádný jiný dungeon, který jsem procházel. Strážcova tvrz podle mě byla jeden z nejlepších dungeonů v dějinách RPG, kde každé patro mělo svou zápletku. Endless Paths of Od Nua přeci jen obahoval i relativně nudné pasáže bez nějakého motivu, který by člověkovi utkvěl v hlavě.

0/0
doporučit
28.3.2018 11:37

M66i39r49o97s72l91a56v 93S80t21a50s58t96n23y 7714123566741

Některá patra v Endless paths byly určitě slabší, ale mně se strašně líbil ten mystery prvek ve smyslu, kdo je vlastně Master Below.

Můj oblíbený dungeon je asi Severed Hand z IWD1. Watcher's keep je taky rozhodně fajn a celkově jsou dungeony v BG2 moc pěkně variabilní.

0/0
doporučit
28.3.2018 12:06







Najdete na iDNES.cz