Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pillars of Eternity 2 bude hutné RPG pro hráče ze staré školy

Nové video netrpělivě očekávané hry na hrdiny ukazuje, že autory Pillars of Eternity nechávají moderní herní trendy zcela chladnými. Bude to jako cestovat časem zpátky na přelom tisíciletí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z10d17e31n24ě13k 19S52v14o42b91o14d81a 4756434746547

Jednička byla super a hodně bavila a na dvojku se moc těším. Patřím mezi ty lidi, kteří tento žánr milují a např. BGI, BGII, ID a Planescpae jsem si po mnoha letech znovu zahrál na mobilu :). Jsem moc rád, že se nezapomíná na vydávání her tohoto žánru.

+2/0
28.3.2018 8:39

J16a84k75u69b 92B24o92h51o29n10ě85k 8235466309427

Tak snad to nedopadne jako jednička, kde na Kickstarteru naslibovali takové blbosti, že hra byla nakonec jenom slepenec populárních témat. Pevnost k budování, aby se neřeklo, nekonečný dungeon, který s příběhem vlastně ani nesouvisí a stovky postávajících postav s divnými jmény a texty a další příběh do tuctu o záchraně světa neznámým hrdinou.

S Tyranny to moc nevytrhli. Na jedno dohrání krátké, dnes tak populární volby větvení příběhu nezvládnuté a tak plodící díry v příběhu a nekonzistentnosti a obecně to vypadalo, že vlastni ani pořádní neví, co s tou hrou chtějí udělat. Jako kdyby si u nich někdo zaplatil hru na zakázku.

Jinak tvrdit, že moderní trendy je nechávají chladnými, bych netvrdil. Ten pokus o větvení příběhu podle rozhodnutí hráče místo lineárního a dobře napsaného příběhu je přesně ten moderní trend, stejně jako vecpaný crafting systém a správa základny.

+1/−3
27.3.2018 13:23

J11a35n 14R93i42c86h72t53a70r 8160934333

S některými body souhlasím, například ty jména backerů na náhrobcích, ale jinak jsem si PoE náramně užil. A ten nekonečný dungeon zas tak nekonečný nebyl a ve dvojce na něj navazuje příběh co vím

+1/0
27.3.2018 15:47

P75a86v48e42l 71M65e27d31e76k 1170782131855

Jednička byla skvělá, drtivé většině výtek nerozumím, nekonečný dungeon nekonečný nebyl, procházel se postupně se vzrůstajícím levelem a příběhově dával dobrý smysl.

+2/0
27.3.2018 17:04

J23a78k94u12b 32B39o66h21o58n13ě55k 8715496429677

Ano, nekonečný je nadsázka, kdo by to byl řekl. Na druhou stranu 15 úrovní je skoro jako kdyby nekonečný byl. Do hry byl přidaný jako jeden z posledních bonusů, když už ani nevěděli, co ještě na Kickstarteru slíbit a návaznost na hlavní dějovou linii se během většiny neukázala. Jestli tam někde byla, tak hlouběji než mě bavilo postupovat a nenašel jsem ji ani na netu.

Příběh sám byl hned první zklamání. Vypadalo to jako origin story superhrdiny z doby, kdy se komiksy ani nesnažily a byl asi tak duchaplný jako kdyby mě přejelo auto s radioaktivním odpadem. To by ale podle nich nebylo dost vážné pro dospělého hráče, takže přišel ten nejlacinější tah a sice udělat to víc "grimdark," pomocí obvyklého zvratu číslo 41, že získané schopnosti nás vlastně zabíjí.

Obsidian se snažil vytvořit unikátní svět, ale jediného společníka, který mohl vysvětlit tu ezoterickou podstatu potkáme až jako posledního a ještě je tak záhadný, že by bylo užitečnější ho hodit ze skály. Místo toho nám na začatek nabídne klasickou sestavu dvou válečných veteránů, z nichž by na objasnění téhle části příběhu bohatě stačil jeden.

A takhle bych mohl pokračovat dál a dál, ale hlavní fakt je, že jsem to zkusil dvakrát a za hry mi nic a nikdo neutkvěl v paměti v pozitivním duchu.

0/0
27.3.2018 21:15

M43i40r14o62s97l89a26v 64S79t67a23s56t29n98y 7644933556111

Ústřední příběh není nic extra, ale hra na tom podle mě vůbec nestojí. Není špatný, akorát nemá dobře

vypilované tempo. To vyšperkovali až u White March, kde to klape parádně. Ono u málokterého mého oblíbeného RPG je hlavní deviza ústřední příběh. Viz třeba Fallouty.

Kritiku společníků obecně moc nechápu. Z mýho pohledu jsou tu jedni z nejoriginálnějších společníků z poslední doby: Durance, Grieving Mother, Devil of Caroc... Nebo třeba Zahua má naprosto nečekaný rozuzlení svýho questu. V tomhle směru jsem si to teda strašně užil.

I questy mi hodně sedly. Ten pocit, když zlomíte Readricovu krutovládu nad Gilded Vale, jen abyste se v poslední třetině hry dozvěděl, že definitivní happyend se ještě úplně nekoná je k nezaplacení.

Myslím, že Obsidian vytvořil super universum. Na jednu stranu se to tváří jako tradiční high fantasy ala Forgotten Realms, ale na druhou stranu si to pohrává s dospělejšími tématy jako jsou hollowborn.

Jako nepovedlo se zdaleka všechno (což Sawyer a spol. otevřeně přiznávají), ale i tak jsem si to strašně užil. Věřím, že dvojka bude to, co je BG2 pro BG1.

+2/0
28.3.2018 9:08

J18a28k17u76b 51B47o75h36o22n26ě82k 8915706329337

Až na to, že Fallout a PoE jsou jiné tipy her. Fallout stojí na velkých světech se spoustou postav a vedlejších úkolů, kde se člověk nemusí hlavního příběhu hodiny a hodiny dotknout. PoE je mnohem uzavřenější zkušenost, kde se bez hlavního příběhu zase tak moc dělat nedá, takže na něm záleží hodně.

Kritika nebyla mířená na postavy jako takové, ale na to, jak s nimi Obsidian zacházel a jak nám je stavěl do cesty. Jako hráč jsem v tomhle světě cizincem a nevím, jak funguje. Společníci jsou pak moje spojení s tím světem a jejich důležitým úkolem po dramatické stránce je ten svět mi představit a nenápadně mi ho vysvětlit. Grieving Mother přišla moc pozdě a s vysvětlováním moc nepomohla a mezitím jsem měl dvě postavy, jejichž zásadním příspěvkem bylo, že mi mohly vysvětlit nedávnou válku, ale na to by stačila jedna.

Vytvářet hezký svět je jedna věc, ale chce to nového hráče uvést do děje tak, aby se v něm neztrácel a bojím se, že po Tyranny, které se někdy hraje jako Wikipedia: The Game, se rozhodně nebudou držet zpátky a budou na hráče sypat nové koncepty a jména jak na běžícím pásu

0/0
28.3.2018 10:17

M58i87r46o12s26l14a94v 96S23t25a44s19t82n46y 7214933186101

A není přímo ve hře slušně napsaná lore guide, kde si člověk může leccos najít, když chce? :) Netvrdím, že by to měla být nutnost, ale já si třeba ten lore guide před hraním celý přečetl, protože mě tyhle věci baví.

I tak mi přišlo, že hra hráči vysvětluje universum i tak dost organicky.

Že mohla být Grieving Mother úplně kdekoliv na mapě je ale pravda.

0/0
28.3.2018 10:33

J70a41k23u59b 65B87o66h85o70n77ě10k 8805866959907

Vždyť říkám, Wikipedia: The Game. Takhle tvoří svoje fantasy světy puberťáci s Tolkienovským fetišem a ne profesionálové, od kterých čekám jistou úroveň znalostí o tom, jak se strukturuje příběh bez zbytečného vytrhávání. Když si každou chvíli musím odskočit do encyklopedie, tak se nemůžu ponořit do děje.

0/0
28.3.2018 12:14

M33i69r21o27s90l39a95v 23S31t92a61s17t38n92y 7894113316741

Já četl ten almanach předem a nic mě od zážitku nevytrhávalo a málokdy jsem si z loru musel zpětně něco dohledávat, tohle mi přijde tak trochu jako kritika za každou cenu.

Tyranny jsem nehrál.

0/0
28.3.2018 15:34

J91a10k90u19b 98B31o57h44o39n42ě26k 8955416379477

Tak si asi budete muset vybrat, jestli si prostě chci stěžovat kvůli stěžování a nebo jsem idiot, co tak nějak čeká, že mu příběh bude sdělný přirozenou cestou a ne přes doprovodné články, průvodce nebo internetovou encyklopedii.

V minulosti jsem přečetl Jméno Růže v původní verzi ještě před osekáním latinských vložek a ani to mě nerušilo tak moc, jako když na mě během rozhovorů začnou sypat termíny, které si nepamatuju nebo mi po troškách vysvětlovat nějaké aspekty základní mytologie toho světa, které by moje postava znát měla.

0/0
28.3.2018 15:39

J27a58k75u98b 75B26o69h73o27n90ě65k 8145806389917

Abych nezapomněl, tak Tyranny nebylo špatné, protože tam se nesnažili být tak strašně inovativní a přišli s poměrně jednoduchým světem s minimem nových termínů. Tam byl problém jinde

0/0
28.3.2018 15:44

K80a76r77e16l 94C95h10a24r70v89á69t 3566987620

Náhodou to byla dobrá hra. Je fakt, že mé úvodní nadšení později trochu odadlo, ale hru jsem si i tak celkem užil.

Vyloženě se mi líbil bojový systém a vývoj postav, celkem originálně pojatá povolání jako chanter nebo cipher. Některé postavy byly zábavné, ale tak nějak jim chyběl jakýsi náboj, která jsem si kdysi velice užíval třeba v BG II.

Souhlasím s tím, že desítky postávajících NPC bez jakékoliv role hře neprospěly.

Rozuzlení zápletky mi připadalo velice originální, ale dobrému příběhu podle mě trochu chybělo poutavé podání, které by hráče táhlo dál po hlavní dějové linii.

A co mě také trochu zklamalo bylo vybavení. Člověk narazil na silné zajímavé předměty, ale tak nějak mi v hře chyběl opravdu legendární kousek, na který bych koukal s otevřenou pusou, jako když jsem kdysi v BG II poprvé narazil na Carsomyr, nebo sestavil Crom Faeyr.

0/0
27.3.2018 19:59

M95i34r60o33s68l20a43v 23S11t54a57s31t35n72y 7274423276751

Nevím, jestli jste měl i datadisk, ale ten do hry přidává slušnou porci "soul bound" zbraní, kde pro jejich zlepšení musíte plnit i různé mini úkoly a radost z unikátních artefaktů už tam rozhodně je.

Jinak jsem to psal už mockrát, ale jsem přesvědčenej, že ústřední příběh vypadal na papíře mnohem líp, než ve hře. Podle mě je nejzábavnější ve fázi, kdy teprve naháníte Leaden Key po Defiance Bay a pak plnění úkolů pro Dunryd Row. V Twin Elms už tomu dochází dech (obzvlášť když to člověk proloží White Marchem).

0/0
28.3.2018 9:13

M16i46r61o49s28l35a42v 51S27t44a14s18t16n69y 7694203316651

IMO zbytečně přísný.

Já si pevnost užil, jediné co se mi nelíbilo je, že působí strašně prázdně. Ale zrovna u pevnosti si Sawyer často sype popel na hlavu, že se jim to nepovedlo.

Dungeon podle mě naprosto super a to mě dungeony nebaví. Měl svou vlastní storyline s vazbou vazbou na Cad Nua, která s ústřední linií úzce souvisí. A i kdyby neměl, tak to vadí přesně čemu? Jak souvisel Watcher's keep z BG2 s hlavní linii? Nijak. Měl svůj vlastní příběh.

NPC s příběhy od backerů byly debilní, ale jakmile jsem to rozklíčoval, začal jsem je ignorovat a v podstatě to nebylo nic proti ničemu.

+1/0
28.3.2018 8:53

J15a79k22u27b 57B66o74h32o58n72ě69k 8365956389717

Pevnost nijak nedávala smysl a v podstatě k ničemu nesloužila. Jak by se změnila hra, kdyby tam nebyla?

Dva příklady dobře udělané pevnosti: Baldur's Gate 2, kde to v podstatě byl jenom kus příběhu navíc, který byl specifický pro určité povolání a člověk si ho musel zasloužit questem.Neverwinter Nights 2, kde byla pevnou součástí příběhu a hráč si ji budoval, protože ji pak taky bránil před útokem v rámci hlavní dějové linie. Tady to dávalo smysl a bylo to oblíbené.

Co hochům v Obsidianu nedošlo je to, že to celé musí mít nějaký smysl. Když mi pevnost spadne do klína a pak do ní vrážím peníze jako když si člověk hrál budovatelskou minihru v Assassin's Creed, tak to smysl nemá a je to přesně jedna z těch věci, které jsou v hrách jenom protože se do her dávají.. Tyranny v tomhle nebylo o nic lepší, takže se nepoučili.

0/0
28.3.2018 10:11

M92i50r61o11s55l16a35v 90S26t92a98s19t91n47y 7864613256501

A jak by se změnila BG2 kdyby tam pevnost nebyla? Vůbec nijak. Podle mě prázdnej argument. Že byly strongholdy v BG2 líp zvládnutý se nepřu, byť ne všechny se taky vyloženě povedly. Paladin s hraničářem to měli krapet chudý.

V NWN2 byla pevnost sice very cool, ale pro změnu to bylo zabugovaný jak prase. Vím z vlastní loňské zkušenosti, místy to bylo spíš frustrující než zábavný.

Osobně mi pevnost v PoE přišla zhruba stejná jako bojovníkův stronghold v BG2 a pokud se tomu hráč věnovat nechtěl, tak to mohl po úvodní části klidně odignorovat.

0/0
28.3.2018 10:26

J60a37k46u63b 87B88o94h74o94n75ě68k 8815896489747

Protože v BG2 ani nebyla ambice, aby to byla nějaká samostatná část hry. Tam to bylo jenom místo, kam si člověk párkrát za hru odskočil vyřešit dílčí úkol.

Ano, NWN2 mělo bugů hodně a taky hodně patchů. Na konci už se to hrálo dobře a o konceptu pevnosti to nic neříká.

Pevnost v PoE neměla s žádnou pevnosti v BG2 v podstatě nic společného. Úplně jiné zasazení do příběhu i mechanismy

0/0
28.3.2018 12:12

M45i23r29o17s18l74a59v 78S88t94a34s58t56n81y 7844713216541

Hrál jsem se všemi patchi a stejně to nefungovalo jak mělo a několikrát jsem se musel vrátit ke staršímu savu. O konceptu to možná nic nevypovídá, o finálním zážitku trochu ano.

Neříkám, že to spolu mělo společnýho, spíš mi to strašně připomínalo pevnost De'Arnise a to včetně těch questů tam.

Celkově agree to disagree. Podobně jako u Vaší soukromé definice RPG, na základě, které hejtujete dialogy v NV :)

0/0
28.3.2018 15:42

J84a44k11u35b 38B62o72h16o80n21ě59k 8315446139607

Já NWN2 dohrál myslím 2x nebo 3x a s bugy problém neměl ani jednou, ale bez nějakých detailů, které budeme těžko lovit z paměti, to asi srovnat nepůjde.

Proti dialogům v NV nic nemám, vždyť tam ani žádné nejsou, vadí mi ty "press X to continue" monology, takhle blbě jsem si od té doby pokecal jedině v Dishonored :-)

0/0
28.3.2018 15:46

M43i55r34o66s53l16a74v 11S57t57a67s62t39n47y 7924203136571

Hrál jsem to teď nedávno znovu a schválně jsem se na to zkoušel zaměřit. Zjistil jsem, že mi tahle forma prostě celkem vyhovuje. Nejvíc mi vadilo, že dialogy hlavně na začátku jsou strašně kraťoučký. Plus teda měli dohromady asi tak 10 dabérů a některý postavy dopadly dost bídně :)

A dialogy s chiefem Hanlonem, Ulyssesem, Joshuou Grahamem, Housem nebo Boonem patří k tomu nejlepšímu, co kdy ve Falloutech bylo.

0/0
28.3.2018 16:16

K37a14r13e72l 20C84h66a43r12v93á47t 3286677600

Obecně koncept pevnosti v RPG příli nemiluju, pokud pevnost není silně provázána s hlavním příběhem. Připadá mi, že tak nějak zbytečně zvolňuje tempo celé hry a hra ztrácí spád. Ale pevnost je asi něco, co značná část hráčů chce, tak se jim vývojáři snaží vyjít vstříc.

Co se táká dungeonu, Endless Paths of Od Nua nebyl vyloženě špatnej, ale se Strážcovou tvrzí se to kvalitou nedá srovnat. Ale se Strážcovou tvrzí se asi nedá srovnat ani žádný jiný dungeon, který jsem procházel. Strážcova tvrz podle mě byla jeden z nejlepších dungeonů v dějinách RPG, kde každé patro mělo svou zápletku. Endless Paths of Od Nua přeci jen obahoval i relativně nudné pasáže bez nějakého motivu, který by člověkovi utkvěl v hlavě.

0/0
28.3.2018 11:37

M31i97r23o35s59l14a66v 47S20t42a53s76t69n98y 7434683866111

Některá patra v Endless paths byly určitě slabší, ale mně se strašně líbil ten mystery prvek ve smyslu, kdo je vlastně Master Below.

Můj oblíbený dungeon je asi Severed Hand z IWD1. Watcher's keep je taky rozhodně fajn a celkově jsou dungeony v BG2 moc pěkně variabilní.

0/0
28.3.2018 12:06



Najdete na iDNES.cz