Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká hra Kingdom Come bude sloužit jako výukový materiál na školách

Masarykova Univerzita v Brně plánuje od podzimu využít český herní hit Kingdom Come: Deliverance k výuce. A to i přesto, že k němu historici mají spoustu výhrad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a22r66t70i12n 35K29u20č28e15r41a 8159749859802

Zas tak dobra hra to není. Vydali to s vysokym množstvím chyb.Studenti si mohou do toho klastera dojet a da jim to vice. Malá rozloha ,neuzavreny konec.

Par let stary Zaklinac 3 je pořád vyrazne lepší. Ted je na nej akce jako v edici hra roku.

I když jeho vyvoj stal take určite nasobne vice.

Takže ted za 500 Zaklinac 3 s datadisky nebo tohle za 1300?

Jednoznacne jit radsi do Zaklinace.

0/−3
6.4.2018 9:10

J89a93k26u61b 26N25o66v33á44k 1776614877652

Nevím jak vy, ale mám odehránopřes 100 hodin KCD a nejsem ještě na konci. Po dlouhé době nelituju utracených peněz za hru. Fakt si ji užívám nechvátám zbrkle na konec dělám si side questy a za mě 11 z 10 ;-D;-)R^[>-]

Nejlepší počin od Mafie

0/0
6.4.2018 20:18

A29l52f46r55e45d 75R55u21d81y53s 3678582695

A ano Kingdom Come má hodně much ale je neskutečně zábavná. Vůbec bych se nezlobil kdyby ji Vávra ukončil dvěma DLC ve stylu zaklinače 3 a udělal rovnou fungl nágl dvojku... (on to je v podstatě tak trochu Zaklinač 2 a 3 bez fantasy prvků )... a když už dalši Geralt nebude tak se aspoň můžem těšit na další KCD... ps: autoři zaklínače krom cyber punku 2077 prý chystají další RPG a nebude to Zaklínač 4. Sapkowski psal i o husitech takže...že by i v Polsku přešli na reálný středověk ?

0/0
5.4.2018 22:16

J81a43n 67M81a21c34e77k 9564465162218

Jsem rád, že pán Vávra k otázkám od SJW přistupuje podobně jako Blizzard, který například tzv. "butt pose", která byla pro SJW komunitu nepřípustná, nahradil ještě více (teda podle mě) pobuřující pózou ;-D

+1/0
5.4.2018 21:04

J17a49n 44B91í87l32ý 8924507477639

sakra chlape, vy v úvodu zpochybníte historickou věrnost kcd větou "přesto, že....historici mají spoustu výhrad" a pak uvedete jednu jedinou, navíc úplně nepodstatnou (vyspávání opice). zdůrazníte problém...a dál se mu vůbec nevěnujete. tenhle váš článek má stejnou úroveň jako váš předešlý výkřik do tmy "vychází hra kontroverzního daniela vávry".

0/0
5.4.2018 17:35

P90e75t67r 84Š68a98p40o69v18a50l58o12v 3567423328653

Souhlasím. Navíc, nejsem sice historik, ale vím, že i v té době se chlastalo, mladí byli mladí a lenost existovala také. Více k podobné scéně v reálu asi nepotřebujeme. ;-D Spíše mě ve hře zarazila plastická chirurgie u žen (v té době zřejmě místo silikonu používali seno), ale hra musí být z části přizpůsobená pro dnešní hráče.

0/0
6.4.2018 9:29

J37o20s18e82f 45Č34i47h95á41k 7631339580596

Divím se, že si někdo nestěžoval na nepřítomnost gayů. Takové rande dvou chlapců u rybníka tam vyloženě chybí :-)

0/0
5.4.2018 10:29

O26n21d16ř90e66j 98Š95r52u34b46a86ř 1375641625156

gayove byli ve stredoveku pekne v teplicku - na hranici

+1/0
5.4.2018 10:51

M91a11r68i32a70n 37B23e37n54č18a39t 4438471725664

V zemích, kde panuje Islám jsou už mnohem humánnější, tam je shazují z věže minaretu :D

0/0
5.4.2018 10:59

J45a58k89u41b 89B50o51h65o65n64ě23k 8125726319547

Možná se budete divit, ale homosexualita jako taková byla ve středověku spíš tiše tolerovaná, kromě období vrcholu činnosti inkvizice, kdy se ale zase jednalo o jedno z řady obvinění proti lidem, kteří se měli provinit kacířstvím (tedy že jim byla homosexualita přihozená navrch, ne že byli stíháni hlavně kvůli ní)

Naopak v raném středověku byla homosexualita viděná stejně jako jiné hříchy tělesné povahy a dávalo se za ni celkem běžné pokání a později, tedy v době, kdy se KCD odehrává, opět začaly tresty klesat například na úroveň zabavení majetku. Tedy na papíře, v praxi k postihům spíš nedocházelo než docházelo a člověk svojí orientaci musel dávat hodně veřejně najevo a budit tím pohoršení.

+5/−1
5.4.2018 12:57

M79a70r42t13i39n 94V11i87n32t13r 8830607813367

Je to tak.

Druhá věc je, že pro 90-95 % lidí byl jediným známým modelem život v manželství a rodina, plus v kostele se sem tam probíraly hříchy, takže se dá předpokládat, že většina homosexuality zůstala skrytá. A pokud se člověk přece jen projevil nějak homosexuálně, většinou mu nějak domluvila (nebo "domluvila") vlastní rodina, která ve středověku hrála mnohem silnější roli než dnes.

+1/0
5.4.2018 13:58

J65a58k78u66b 70B50o78h74o31n24ě51k 8595136659157

To je možné. Neznám úplně přesně jak se k tomu stavěla "běžná" společnost, ale je docela dobře možné, že to byl podobný princip jako fungoval v Japonsku. Pokud máš manželku a zplodíš s ní pár dětí, tak si splnil svoji povinnost vůči rodině a pak si někde za bukem dělej co chceš.

Kapitola sama pro sebe pak musel být život během vojenských tažení, protože homosexualita v armádě existovala do určité míry snad ve všech dobách a kulturách.

+3/−1
5.4.2018 14:41

A24l21f63r33e62d 58R71u15d69y37s 3808442695

Gay ve hře je...

0/0
5.4.2018 21:48

J67a38k16u88b 68B38o98h15o43n44ě12k 8795746159497

Tak v téhle chvíli diskutovat černochy je blbost, spíš bych se zaměřil na poměrně zásadní faktické chyby například v oblečení postav.

Chybějící třetí vrstva oblečení (středověký člověk se oblékal do tří vrstev a tady jsou jenom dvě)

Muži ukazují rozkrok (ve středověku byl rozkrok na kalhotech vždy překrytý horní částí oblečení

Šlechtici mají vyloženě fantasy oblečení.

I ve zbrojích jsou chyby. Očividně jako zdroj použili dnešní rekonstrukce, protože dělají stejnou chybu jako oni. Někdo si našel, že historicky existovala nějaké exotická přilba nebo zbraň. Chtěl se odlišit, tak si pro sebe nechal udělat repliku, ostatním se líbila a začala se šířit. Z exotické věci je najednou standart. Například úchyty na přilbách umožňující různá připnutí hledí sice historicky existovaly, ale velmi vzácně. Tady je to standart.

Nemyslím si, že by se tady dalo mluvit o nějakém super přístupu k realističnosti. Pro hráče dobré víc než dost, jako učební pomůcka slabé. Asi někdo chce za každou cenu mít lokální AC:Origins

+2/−5
5.4.2018 9:21

T27o60m79á90š 44H82o18r90á29k 8370295776939

Ohledně módy té doby jsem si vzpomněl na kronikáře Beneše Krabice z Veitmile a vyhledal jsem si jeho kritiku tehdejších módních poměrů (1367) :-). "V těch dobách převzali lidé po vzoru opic, které se pokoušejí dělat a napodobovat vše, co pozorují u lidí, zvrácený a škodlivý zvyk jiných zemí a ve způsobu odívání sešli ze šlépějí svých předků a zhotovovali si šaty krátké a zkrácené, ba vskutku nemravné, takže přečasto bylo vidět stehna a zadnice, a tak těsné, že sotva mohli dýchat. Kolem hrudi měli velké vycpávky z hedvábí, takže se zdálo, jako by měli ženská prsa. Kolem žaludku byli tak staženi, že se podobali loveckým psům, jimž se říká chrti. Na zadku se stahovali mnoha šňůrami, že sotva mohli chodit pomalým krokem. Nosili též tak malinké kapucky, jaké se z jednoho lokte sukna ušily čtyři, se širokým lemováním, nebo velkými písmeny kolem krku, jako mají venkovští psi..."

+7/−1
5.4.2018 9:37

J53a19k39u88b 16B18o16h91o18n62ě89k 8745656989797

Dobrý postřeh, ale to se bavíme o šlechtě a bohatých lidech, kteří tak nějak chtěli budit pohoršení, nebylo to oblečení, co by se vidělo každý den na všech lidech. Je to zase ten druhý bod, kdy se z exotické věci na základě jednoho pramenu postupně udělá standard :-)

0/0
5.4.2018 9:58

T76o61m52á86š 53H31o86r18á56k 8880985866599

To bylo spíše pro zasmání, než že bych tady chtěl polemizovat ohledně středověkého odívání. Ale ten úryvek mě tehdy pobavil a díky tomu jsem si na něj teď vzpomněl. :-)

+3/0
5.4.2018 10:16

J46i85ř61í 49D60u15š61e34k 8142221731663

To nemyslíte vážně. Úchyty na přilbách??? Ukažte mi film nebo hru která má méně nepřesností. Pořád mate před sebou to nejpřesnější co bylo doposud vytvořeno a vy to kritizujete. To je fakt už diagnoza. víc nepřesností ve výzbrojí mají hry a filmy odehrávající se v dnešní době natože podělaný rok 1402.

+4/0
5.4.2018 10:42

T98o57m19á97š 89H26o78r82á37k 8240675846419

Máte pravdu, že spousta nepřesností v historických reáliích je i ve filmech a hrách o 2. světové válce, a to jde o historii starou ani ne 100 let...

+2/0
5.4.2018 11:13

J33a71k66u10b 82B98o16h31o56n54ě31k 8105506249607

To je jenom jeden příklad a proč bych to nekritizoval? Když se Vávra tak kasá, jak pracoval na něčem historicky přesném, tak by klidně měl unést to, že mu někdo připomene, že kdyby pracoval s historiky a primárními artefakty, tak mohl dosáhnout lepšího výsledku než při sledování dnešních rekonstrukcí s moderními replikami.

Jak říkám, pro hráče dobré víc než dost, ale jako učební pomůcka jen s rezervou. To ostatně bylo i součástí mého první příspěvku.

0/−4
5.4.2018 14:46

M47a55r71t48i77n 30M54a73t76o20u66š71e30k 9146317326278

Přečtěte si pořádně článek, abyste pochopil, jak je ta učební pomůcka koncipována. Když už se tak soustředíte na detail oblékání, zkuste se zaměřit více na detail toho (konceptu) vzdělávání...

+4/0
5.4.2018 12:18

M76a17r36t43i94n 33B31e22r67a44n 6519125876961

Ano, ten koncept je poněkud v rozporu s dětinsky vychloubačným Vávrovým tweetem :-P

0/−1
5.4.2018 14:18

J48a12k28u45b 81B51o29h16o21n78ě96k 8885896269367

Nechtěl jsem být ten, kdo ho zmíní, ale je to tak, taky mě to praštilo do očí :-)

0/−2
5.4.2018 14:42

J85a27k35u32b 13B33o43h86o26n51ě31k 8505356209847

Já to četl a vidím, jak to chtějí použít. Problém je ale v tom, jak to do té výuky konkrétně zasadí. Pokud to budou třeba uvádět jako příklad skvělého zpracování, tak s tím problém mít budu. Neřekl bych ještě na základní nebo střední škole, ale pro budoucí historiky bude třeba mnohem kritičtější přístup.

0/−4
5.4.2018 14:48

A12l71f88r23e27d 69R12u68d48y79s 3978692955

Co vím tak Karel IV. ještě jako princ byl kritizovaný za to že se obléká vyzývavě a dokonce použivá vycpávky rozkroku. A ve hře platí - šaty dělaj člověka. (Lidi komentují oděv). A na dobových obrázcích jsou šlechtici i šlechtičny vyobrazeni v často přiléhavém šatě. Mě fascinuje známá freska na Karlštejně kde má císařovna odhalená ramena velký dekolt a rozpuštěné vlasy. Žádna rouška či závoj...však je to vrcholná gotika a místy počínající renesance. I ve hře je uvedeno že ideálem krásy byla sošná dlouhovlasá štíhlá vysoká blondýna... Ono se za těch 700 let zas tak moc nezměnilo... a tehdejší lidé asi fakt nebyli extra puritáni. (Konečně i to hra zmiňuje že Václav IV. byl řečeno dneškem "pařmen a sukničkář" a konečně jak je to s tím Husovým kázáním o kuběnách v kožiších.... však kdo hrál vi oc go...(vyval je ven; jo vyval je ven... a o sudy jak známo fakt nejde). Mě se ta hra líbí moc :)

0/0
5.4.2018 22:05

P56e45t16r 43A15n85d81r27ý26s79e83k 9723151246117

A Mafii by mohli vyuzit k vyuce politologie :)

+10/0
5.4.2018 9:15

M92a59r11t92i94n 35V76i35n10t76r 8970667823587

Článek o možném využití povedené české hry ve vyučování a diskuse je plná černochů.;-D;-D

+5/0
5.4.2018 9:00

T85o51m14á63š 46H40o80r45á87k 8450495386679

S těmi černochy je to úplně absurdní. Jestli tu byli, tak to byla vzácnost a nebyl důvod je dávat do hry, která se odehrává na venkově. Ve wehrmachtu taky prokazatelně bojovalo několik německých černochů, případně míšenců, minimálně jeden dle zdrojů v Rusku i za Ádu padl, stejně jako v Normandii spojenci zajali i několik Korejců (viz např. googlujte "Yang Kyoungjong Wehrmacht") v německých uniformách a nikdo se nepodivuje nad tím, že ve válečných střílečkách jako nácky kosí výhradně bělochy a žádný černoch ani asiat se tam v německé uniformě nevyskytuje... To je jako kdyby někdo udělal podobnou hru o čínském venkovu konce 13. století a někdo by začal protestovat, že tam není žádný běloch, když v té době přeci minimálně jeden v Číně byl - Marco Polo...

+10/0
5.4.2018 8:46

T85o90m14á49š 21H54o11r74á87k 8770155736699

A pokud má někdo problém s tím, že mu tam Vávra černochy nedal, tak ať si sežene prachy a udělá si hru z českého středověkého venkova, kde bude mít černochů, arabů a indiánů, co hrdlo ráčí. I eskymáky si tam může dát. Akorát nevím, kdo si takovou blbost koupí...

+6/0
5.4.2018 8:59

J78i19ř15í 66B16r28u97t68o40v37s78k19ý 2680838292560

Malými krůčky k dosažení velké spokojené multi kulti společnosti-stále věřím že aspň ten Karel IV byl běloch

+2/0
5.4.2018 8:45

J71o65s52e66f 67U90l43m94a36n 8850220818825

Co se týče těch černochů, tak je irelevantní, jestli tady nějakých pár kousků (čemuž nevěřím) bylo. Před dvěma lety někdo u Přerova nafotil orla kamčatského. Znamená to snad, že kdyby někdo natáčel dokument o moravské přírodě, tak by měl zahrnout i tohoto dravce, který zrovna někomu uletěl? Absurdní...zrovna tak jako černoch v 15. století v Posázaví. O to horší by bylo, kdyby tam toho černocha dali jako úlitbu multikulti fanatikům. Těmto lidem se totiž zásadně nesmí ustupovat.

+13/0
5.4.2018 8:39

K96a72r98e88l 75M60i70k39l31í38k 6314406977

Myslím, že se to dostalo dál než sám Vávra počítal. A pokud v to doufal, nedej bože s tím počítal, tak fakt klobouk dolů.

Ovšem za ten otevřený konec hry bych ho nakopal do prdele. Takovej vzrušující a epic závěr uzavřený teplou jízdou na koni v dál....

+1/−12
5.4.2018 6:59

M54i62r34o40s52l70a80v 27T26i22š61e17r 4129879754202

Mínus za spoilování v komentáři.

+10/0
5.4.2018 7:34

M39i29l15a25n 85V42o64s79t30r91ý 6329576264504

Nic ve zlém, ale to přece musel čekat každý kdo sledoval hru od začátku protože se přece psalo, že plánují pokračování. Bylo to už když žádali komunitu o peníze na vývoj jestli si to dobře pamatuji...

+2/0
5.4.2018 7:53

T37o31m36á68š 45H79o69r95á43k 8510105646799

Za spoilování v komentáři by zasloužil nakopat do oněch míst někdo úplně jiný.

+10/0
5.4.2018 8:50

J60i46ř80í 72D71u94š29e90k 8182251241223

Hmm díky za spoil. chtěl jsem si počkat na lepší stroj abych si hru užil ale evidetně to udobou už bud znát celý příběh ta ma zpátky. Nic se neděje na tu hru čekám jen 6 let a na hru v tomhle prostředí 20 let.

+3/0
5.4.2018 10:45

K22a97r54e19l 60M47i32k10l75í84k 6394806437

Nečekal jste snad, že při takovému boomu jaký ta hra způsobila se o té hře nic nedozvíte další rok než naškrabete na nové železo, že ne? :-/

+1/−2
5.4.2018 12:33

K52a94r49e43l 85M63i25k30l62í13k 6424486287

Ovšem za spoil se hluboce omlouvám. Tohle jsem i já četl ještě před tím, než jsem hru dohrál. Nenapadlo mě, že někdo zajímající se o tuto hru by to dnešním dnem ještě nevěděl. :-(

0/−2
5.4.2018 12:36

D59a62v96i58d 28H15u21s55t33á81k 5253856815135

No já jsem přesvědčen, že tohle je jen první díl série. Úvod do děje. Pak je děj naprosto v pořádku. Jestli další dílo pana Vávry nebude další díl, tak jsem proto uspořádat na něj trestnou výpravu. Protože mít celou dobu hraní 2 hlavní úkoly a autoři nakonec nedovolí splnit ani jeden, tak to už by byla opravdu hodně velká provokace.

0/0
5.4.2018 16:22

J76a63n 14B75í17l98ý 8394297107799

spoilery o konci příběhové hry se prostě nedělaj. ne každý si hru koupí v době vydání. těžké k pochopení, že?

+1/0
5.4.2018 17:41

M57a31r61t97i91n 58Š93m21í70d41a 6877691138273

Lidi tu píšou, že lidé ve středověku cestovali na krátké vzdálenosti, což vůbec není pravda. Cestovali za obchodem obrovské vzdálenosti, jen jim to déle trvalo, než nám dnes. Viz například http://www.archeologienadosah.cz/clanky/stredovek-na-cestach-proc-lide-cestovali

Co se týče výskytu černochů na českém území ve středověku - žádný pramen nenapovídá, že by zde nějaký byl. O prvním se dočtete až někdy v první polovině 18. století.

+2/0
5.4.2018 6:39

T65o34m69á86š 29H22o34r56á14k 8590475656589

Tak cestovali. Pouť do Jeruzaléma nebyla zrovna vzácná, ale průměrný venkovský balík byl rád, když se několikrát za život dostal do nejbližšího města.

+5/0
5.4.2018 9:04

A37r35n49o88š40t 61S26t10á95r52e22k 4632730865134

Super! Navrhuju v tomhle trendu pokracovat a na genderovych oborech si pomahat take hrami. #MeToo #RapeLay

:-)))

+2/0
5.4.2018 6:30
Foto

R25i49c25h16a59r85d 19N82e39u51g98e87b55a10u27e12r 6608359106652

Před rokem 1419 byla většina měst v Českém království v rukou německých elit. Nezapomínejte, že také premyslovsti kralové byli materstinou Němci.

0/−2
5.4.2018 6:30

N85i30k52o56l18a 85M26a69r80k56o33v55á 7354300412638

Mate pocit, ze lide v te dobe zakladali "narodnost" na jazyku? To je vysoce novodoby koncept.

+10/0
5.4.2018 6:50

M43a40r15t71i28n 52V19i46n40t73r 8700987773507

"premyslovsti kralové byli materstinou Němci."

Na tohle jste přišel jak???

Všichni přemyslovští králové uměli česky i německy a oba jazyky používali. Čeština byla jazykem české šlechty a třeba jednání zemského soudu (tj. soudu šlechty) probíhala v češtině. I zemské desky jsou psány česky.

Kromě toho jazyk byl podružný, to byl komunikační prostředek. "Národnost" se ve středověku nezakládala jazykem, to je až koncept 19. století.

+4/0
5.4.2018 8:54
Foto

R61i38c72h30a26r93d 96N68e97u72g69e48b12a82u28e53r 6628349686632

Mateřština je rodný jazyk matky.

Vladislav II. byl synem Richenzy z Bergu.

Jeho Přemysl Otakar I. byl synem Judity Durynské.

Jeho syn Václav I. byl synem Konstancie Uherské.

Jeho syn Přemysl Otakar II. byl synem Kunhuty Švábské.

Jeho syn Václav II. byl synem Kunhuty Uherské.

Jeho syn Václav III. byl synem Guty Habsburské.

Jak asi matka mluvila na svého syna? Lámanou češtinou?

+1/−5
5.4.2018 9:07

M68a30r29t38i47n 43V21i15n26t44r 8250267903397

Výraz "mateřština" jsem nikdy nechápal jako jazyk matky, ale jako jazyk(y), který (které) se dítě naučilo v dětství z prostředí, v němž vyrůstalo.

+1/−1
5.4.2018 9:20
Foto

R94i94c81h14a13r46d 66N74e42u42g12e78b49a36u28e86r 6218459406242

Samozřejmě, že dítě žije v nějakém prostředí. Ale upírat jazyku matky jeho významnou úlohu ve výchově, to je ale krkolomná konstrukce. Qui bono?

+1/0
5.4.2018 10:42

M80a41r18t44i82n 82V82i90n51t62r 8570527573717

"Upírat jazyku matky jeho významnou úlohu ve výchově" je vaše konstrukce, to nedělám. Já ten jazyk matky pouze neoznačuju za jedinou mateřštinu.

Zkusím to jinak:

Myslíte si, že dítě, které vyrostlo bez matky (třeba jen s otcem a babičkou, nebo v dětském domově), nemá "mateřštinu"?

0/0
5.4.2018 11:02







Najdete na iDNES.cz