Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak herní firmy bojují proti toxickým hráčům

Dříve se říkalo „sprostý jako dlaždič,“ dnes bychom mohli jako odstrašující případ zmiňovat spíše hráče počítačových her. Dá se s tím vůbec něco dělat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i89ř17í 45D42u90š68e16k 8872381181523

Co toxičtí hráči ale co třeba dělaj lidi za zvěrstva když maj svobodu. Např. Dayz: hráli jsme s partou asi 8 lidí narazili na dva hráče co po nás začali střílet a tak sme je sundali. Když jsem ohlásil že jeden ještě žije tak spoluhráč vyjel:

"Nezabíjej ho, svaž ho vykuchanejma střevama jeho kamaráda a až bude zpět při vědomí tak ho donutíme sežrat jeho vlastního kamaráda a potom všem ho necháme jít aby s tím musel žít"

Nevím jestli jsem ve hře zažil něco bestiálněšího. :-P

+1/0
11.4.2018 15:23

P49a12v22e95l 20D77r31o24t65á98r 7923804759444

Autor článku má zoufale slabý přehled. Úplně pominul příklady skutečně dobrých online komunit, ve kterých si nikdo sprosté slovo nedovolí.

1. StarCraft II - každý zápas začíná "good luck, have fun!" (poslané v chatu protihráči, často zkracované na "gl, hf"), a ve chvíli, kdy hráč usoudí, že prohrál, tak napíše "gg" (Good game) jako gratulaci soupeři a vzdá se. Blizzard dal všem hráčům jasně najevo, že nebude tolerovat jakékoliv pokusy o výsměch, urážky atp. - dokonce, když jeden z hráčů na turnaji ve čtvrtfinále naběhl do nepřátelské základny s dvaceti Zealoty a dal jim příkaz "dance" (tzn. místo toho, aby rubali do budov, tak tančili na místě), tak dostal následně důrazné varování, že už se to nesmí opakovat, protože je to forma výsměchu.

2. Trackmania - závodní hra, ve které všechna auta soupeřů jsou "duchové", tzn. vaše auto jimi může procházet, a narážet je možné jen do terénu a překážek, které jsou pro všechny stejné. Tím pádem vyhrává skutečně ten nejlepší, a ne ten, kdo dokázal soupeře zablokovat. Není se na koho zlobit, pokud prohrajete - prostě jste nebyli nejlepší. Opět, správci serverů jsou dost nekompromisní vůči vulgaritám a nadávkám, a komunita je mimořádně přátelská a vstřícná k nováčkům, kterým ochotně poradí, co a jak.

3. Internet fakt není založen na "absolutní svobodě slova". Tahle část článku je blábol.

============

Domnívám se, že všechny ty urážky a pokusy o podvádění jsou důsledek elitářství. Tam, kde zkušení hráči mají k nováčkům vstřícný přístup, poradí, pomůžou, podpoří atd., tam nováčci zkouší být čím dál lepší. Naopak pokud je reakce "expertů" na příchod nováčka, že ho vykopnou po pár sekundách, nebo se mu vysmějí a označí za nooba, tak jasně že to nováčka motivuje, aby šel na "www-heky-pro-hry-kom" a stáhl nějaký wallhack nebo autoaim. Děláme si to zkrátka sami.

+2/−2
10.4.2018 22:35

J96a21k49u69b 39D39u37š65á46n47e77k 4969174414305

Souhlas až na ten konec. Část onlinovek staví na tom, že zkušené hráče cíleně poškozuje, aby nebyli nováčci a většina hráčů na průměrné úrovni frustrovaní. A třeba WoT nijak neřešil různé autoaimy a další podvůdky, a když jsem se o tom zmínil a podal na fóru důkazy, celé vlákno mi smazali. A to bylo skutečně frustrující, pokud byla polovina soupeřů podvodníci. Jenže pokud by to přiznali, říkají, že nemají vlastní hru pod kontrolou, tak se tváří, že to neexistuje. A to zadělává na velký problém. Sprostota hráčů je ve skutečnosti jen špičkou ledovce, pod níž jsou hluboké manažerské chyby. Počínaje tím, že za hrubosti není postih automatický, ale dle libovůle nějakého operátora.

+3/0
10.4.2018 22:58

J87a97k83u72b 89B21o41h36o40n13ě40k 8645696579347

WoT je sice jediná onlinovka co nějak víc hraju, ale problém s ní nemám.

Nadávky v chatu během bitvy nevnímám, to se soustředím na jiné věci. Mimo bitvu mi nikdo nic nepošle, mám to povolené jenom pro klan a přátele. Autoaimy neřeším. V praxi stejně nepoznám, jestli mě trefil prostě jenom dobrý hráč a nebo jestli podvádí a jestli podvádí a baví ho to, tak ať si tak hraje. Nejsem nijak skvělý hráč, dokážu bitvu rozhodnout i úplně podělat a nemám pocit, že by tam půlka server lítala s autoaimem a kazila mi zážitek.

Navíc vím o člověku, který dostal varování za zakázané mody, takže úplně to rozhodně neignorují.

0/0
11.4.2018 9:38

J33i17ř51í 60J24u33ř19i75c87a 2478223191

Nejvetsi problém wot býval random faktor, kterým ovlivňovali hru. Kdysi prohlašovali, že není možné abyste prohráli 10x za sebou. Kdysi jsem si rozebíral dvě překvapivé bitvy, obě vyhrál mnohem slabší tým 15:3. Poprosil jsem všechny zúčastněné o záznam. Dostal jsem jich kolem sedmi z každé bitvy. Po podrobném prozkoumání záznamů jsem s wot skončil.

0/−1
11.4.2018 23:56

J74a56k58u72b 98B33o17h33o78n14ě82k 8915716169107

A co na nich bylo tak strašného?

0/0
12.4.2018 9:24
Foto

H18o43n98z36a 95S10r76p 9884533722988

Díky za připomínku, Rozhodně neříkám, že vím vše, ale:

1. Jsou hry, kde je "toxiků" méně, ale rozhodně bych si netroufal tvrdit, že se tento problém Starcraftu 2 vůbec netýká. Obzvláště teď, kdy hra přešla do režimu F2P. SC2 nemá žádné speciální opatření, ostatně kdyby měla, nejspíš by ho Blizzard implementoval i do Overwatch.

2. Trackmania je specifická hra. To, že jsou všechna auta duchové je samotný základ hratelnosti, nikoli "protitoxické" opatření, které by šlo implementovat i jinde.

3. Tak samozřejmě to není myšleno doslovně. Chtěl jsem tím říct, že řada lidí raději "zkousne" nadávky, než aby byli omezováni.

+4/0
11.4.2018 7:37

J88a69n 73K73u73b95a11l72e28k 4269650553806

> Jenže chtít zrovna po hrách celospolečenskou nápravu je samozřejmě naivní.

Proboha proc? To neni preci pravda....

+2/−1
10.4.2018 22:00

L91e69o33š 26V98e38r47n76e31r 4614120756793

Vyřešeno, online hry zásadně nehraju, do mý hry se mi nikdo heftovat nebude, singleplayer nebo coop s vybranými přáteli only!

0/−1
10.4.2018 21:19

S14t23a81n 77N56o81v82á55k 5607175445194

Má to někdo starosti...

+1/0
10.4.2018 20:13

M40a19r27e74k 15B37a88r26t43o79s 8246173166647

V práci sa po mne vozí šéf pre nedodržaný termín, doma sa po mne vozí priateľka pre očúraný záchod, na iDnese sa po mne vozí Banga za môj názor na obohacovačov a degenerovaný admini na CS serveroch sa po mne vozia za obyčajný wallhack.Čo je toto za pošahaný život?

+1/−8
10.4.2018 20:06

K37a72r70o51l 91S51e21f71c30i31k 2676150435868

vypni net = problem solved ;-):-(

+2/0
10.4.2018 21:16

L98e98o18š 24V72e19r64n29e16r 4674130866963

Jestli chceš vidět permanentně totálně pochc.nej záchod, tak se s tav u nás doma ;-D

+1/0
10.4.2018 21:21

P48a90v86e79l 12D62r49o74t28á28r 7863454919264

Jinak řečeno: V práci se chováš nemožně, doma se chováš nemožně, na diskuzáku se chováš jako nálepkující trotl, a online hře kazíš všem zábavu, a vadí ti, že to ostatní nehodlají tolerovat.

OK.

Pěkný pokus o trolling. Tady, vem si koláček. ;-)

+8/−1
10.4.2018 22:44

M87i96l55a53n 83V68o82l81e55k 5809253976919

Přemýšlím, proč by se mě mělo dotknout, když mi někdo, kdo mě nezná, řekne, že jsem negr. I v životě je pro mě důležitější, jestli mě chce ranit, než jaká použije slova.

+1/0
10.4.2018 19:50

K90a27m18i51l 45S33c47h34w74a80g40e80r 3353416335596

Myslím,že je to úplně v pohodě. Přijde mi to lepší než napadat lidi v reálu. A určitě by to nemělo překročit nějaké hranice - např právní - vyhrožování, stalking. Ale trocha šikany smradů proč ne. Beztak jen celý den čumí do monitoru. Spíš jde o to chápat důsledky. Např nějaký duševně slabší jedinec by se mohl pak po vašem "útoku" léčit třeba šikanou v reálu.

+1/0
10.4.2018 17:32

M33i89l95o85s72l72a12v 27H70a57m42ř22í79k 1179143333308

Dota 2 banuje az na 6 mesicu... Pravda, zrusili to uz po 2 mesicich, ale jsem v nejakem poolu, kde kdyz chci hrat, tak jen s hnupama, kteri jsou celou dobu afk, feedi a nadavaji ostatnim a podobne...takze ti to maji vychytany...

+3/0
10.4.2018 13:17

O12n88d81ř96e10j 15U54r30b24a13n 8337100729917

To říkal kamarád, že za nadávaní skončil tak nízko, že tam byli lidi, co vždycky nahlásili celej tým za prohřešky. Takže se nemohl vyhrabat.

0/0
10.4.2018 14:15

A47l28e97x44a87n25d98r 22C25h70y14t77i91l 2214792505911

A proto se tam nikdo normální nechce moc dostat. Takže když hra po 20 zápasech nahlásí, že máš víc reportů jak 94% ostatních hráčů, je čas s tím přestat a být zas nějakou dobu hodný ;-D

0/0
12.4.2018 10:34

P69e10t81r 13H32o89c65h48m57a39n 2630586575941

Tak když hraješ takovou blbost... Čemu se divíš? To nikdo normální nehraje.

0/−1
10.4.2018 17:39

T55o74m23á11š 94V84e85s88e68l80ý 1382102753376

Jasně...Další pseuhohráč, co pohrdá ostatními, když nehrajou ten jeho skvostný výběr her.

+2/−1
11.4.2018 8:43

M12i32c82h17a91l 95P48i97n38d44j16a22k 5763324587317

Boze Ty jsi <-> :-P

0/−1
16.4.2018 22:52

J55a47r37o61s32l54a45v 16M81a96r34v83a23n 2917440506607

K odreagovani patri i sprosta slova. Neco jineho je, ze by takove hry nemely hrat male deti, tady je podstata problemu.

+10/−8
10.4.2018 12:00
Foto

H64a71n29a 36A41n75t49o13n59o35v25á 6727609784734

Promiňte, ale vážně k odreagování potřebujete někomu v chatu sdělit, že spíte s jeho matkou nebo že by měl dostat rakovinu? Třeba proto, že se mu nepodařil nějaký manévr?

+14/−5
10.4.2018 12:07

J22a46r31o17s54l37a98v 49M98a37r71v84a24n 2507720536307

Oba dva z vasich prikladu mi prijdou ubohe, to mi nepodsouvejte. \

Ja nadavam mnohem sofistikovaneji.

+6/−8
10.4.2018 12:14

J23a77n 35H71l92a59h35ů21l95e85k 2823516852793

Každopádně tvrdit, že k odreagování patří sprostá slova pod článkem o toxicitě ve hrách je dostatečně primitivní. Takový levný způsob, jak na sebe upozornit a zahrát se děsně cool a nad věcí :D Ať už člověk si zanadává nad vlastní neschopností, nebo ne, toxicita je fakt hnus, nejen ve hrách v současné době.

+5/−7
10.4.2018 12:42

J65a34r73o15s49l78a96v 29M53a20r43v30a85n 2417470766277

Vite, ona ta toxicita neni jasne definovana, jelikoz je relativni. Mne treba neurazi ani to co pise pani Hana nade mnou a vlastne ani nevim, proc by nekoho melo. A v clanku se resi vylozene sprosta slova, ne ona toxicita.

+6/−3
10.4.2018 12:44

V44l83a51s28t39i64m95i86l 74K37r56a28i26s13l 4634263845856

já souhlasím, ale "zanadávat si sám nad sebou" - to dovede tak 1% herní populace. všechno ostatní je totiž chyba spoluhráče. ne to, že to nepřátelský tým zahrál dobře/nejlépe jak mohl. ne to, že jsem já udělal chybu. chybu udělá vždycky spoluhráč.

0/0
10.4.2018 12:44

M15a57r26t98i47n 80S43e79d16l27á81č25e15k 1350639470154

Tak třeba jste člověk bez emocí, vyloučit to nejde, ale podle mě k tomu emoce prostě patří. A každý je kontroluje jinak...

0/0
10.4.2018 13:36
Foto

H34a51n94a 24A15n43t50o53n91o32v90á 6957919274274

Jestli si nadáváte sám doma a neventilujete to k ostatním hráčům tak je to v pořádku (byť tímto způsobem můžete dost otrávit vzduch ostatním členům domácnosti).

+3/−3
10.4.2018 12:45

J32a25r61o90s21l85a67v 52M80a58r30v25a80n 2567550416227

Neztratila jste trochu nit? ;-D

+1/−3
10.4.2018 12:59
Foto

H90a49n25a 20A60n43t19o43n20o64v96á 6377519574244

Ne. Článek je o toxických hráčích, tj. těch, kteří znepříjemňují hraní spoluhráčům. V prvním příspěvku píšete, že sprostá slova ke hře patří, v kontextu obsahu článku lze předpokládat, že je směřujete ke svým spoluhráčům. S tím nesouhlasím a uvádím příklady se kterými jsem se setkala a které pro mě byly nepříjemné. Kontrujete tím, že vám něco podsouvám, takže pravděpodobně spoluhráčům nenadáváte.

+4/0
10.4.2018 15:46

M30a89t96e87j 12F47i84l23i22p 9642374706

Tak asi nehrajete online videohry, protože oba dva příklady jsou asi dvě nejčastější nadávky. Ty dva příklady jsou navýsost výstižné. R^

+1/0
10.4.2018 16:34

A34l83e29x37a21n74d45r 64C78h36y76t16i15l 2114562125511

Stačí si to nebrat osobně a oponenta například nazvat nekrofilem, protože ta matka, se kterou prý spí, je mrtvá. On si to samozřejmě nemá jak ověřit :D

0/0
12.4.2018 10:36

T56o86n83d31a 78H67e65j35l64í43k 1348873119397

Já jsem to vyřešil pro svůj modovaný Minecraft server jednoduše:

- jen lidi s ofiko účtem, tedy žádný warez, kde si případný troll prostě jen změní přezdívku a jede dál. Jednou ban znamená ztrátu investice do hry, alespoň dokud lidi chtějí hrát u mne.

- server není zrovna veřejně k nalezení, tedy úzká komunita dlouhodobých hráčů jej má jen a jen pro sebe. Sice to znamená, že nepřijde nová krev, ale těch pár skalních fandů má absolutně klidné a pohodové hraní - tedy přesně to, co normální lidi chtějí.

- vzhledem k tomu, že tam máme mody, a bez nich se tam nikdo nedostane, tak kdejaký příliš mladý hráč to nezvládne nainstalovat, takže tam máme i inteligenční filtr. Funguje perfektně. A my si v klidu můžeme stavět jaderný reaktory.

Jinak docela se osvědčuje nějaký sprostý slova neřešit, pokud to ale není v osobně ofenzivní rovině. Každý nějaká ta slova používáme, takže o co go (zvlášť, když člověk hraje se "starýma dědkama" 30+ a prostě něco nejde ), ale bejt hnusnej vyloženě na někoho, to zas ne. Ale tak....to si stačí dát pivo a jede se dál.:-)

+3/0
10.4.2018 11:59

R96a48d78e81k 71J85a80h76o98d39a 3813782654203

No tak cenzura tady řádí taky dobře to zas jo. myslím že na idnes mají nějakýho zapálenýho cenzora pro bonusweb.

Nejde napsat ani *i** kdy vytečkujete jedno písmeno. Dvě jesem nezkoušel,tři možná projdou.

+1/−2
10.4.2018 11:30

V70á20c94l42a83v 65L20a22d80a 6832503614493

Tak schválně - pivo. A šlo to i bez vytečkování

+2/0
10.4.2018 19:30

P68a54v48e79l 30D54r48o75t76á17r 7613774299794

Tobě musel někdo v dětství hrozně ublížit, když cítíš potřebu komentovat hraní počítačové hry pomocí vulgarismu pro ženský genitál.

Možná by stálo za to raději řešit trauma z dětství u psychologa, než se rozčilovat, že Activision Blizzard nebo Ubisoft nemají zájem o tvůj primitivní slovník.

0/0
10.4.2018 22:39

M69a16r16t31i48n 85S85e69d53l72á23č91e68k 1550409380654

Shrnul bych to tak, že třeba v BF (jakémkoli) není lepší hra než tým super lidí, kteří spolupracují a není nic horšího než lemplové, co první co po spawnu udělají, že do mě začnou sypat zásobník nebo mě nahánět s kudlou.;-O Zvláště "super" je to uprostřed boje, kde takhle prozradí celý tým. To se pak taky velice rychle stávám toxickým...;-D

0/0
10.4.2018 10:52

M11i87r45o28s36l40a84v 42T98i44š65e31r 4449289344312

V Blizzardu by hlavně měli zamakat na matchmakeru pro sólo search na HoTS. Pokud nemáte partu 5 lidí, je většina zápasů utrpení.

0/−3
10.4.2018 10:38

V87l89a42s20t76i44m39i11l 82K68r78a35i57s40l 4554173315766

tohle "trápí" 90% hráčů... a stejně tak v 90% je chyba mezi židlí a klávesnicí, ne v MM

+1/0
10.4.2018 12:48

M33i21r28o90s34l87a78v 90T63i52š86e34r 4879509784722

Aha, a proto pravidelně prohrávám, i když mám MVP. Aha, díky za radu, po 2500 zápasech během 3 let je chyba určitě ve mně.

0/0
10.4.2018 20:13

V43l33a52s47t33i89m20i11l 87K35r56a26i63s72l 4854343755366

neradil jsem. mám taky přes 2.000 her a nemám s MM nejmenší problém. poměr MVP okolo 1:10.

0/0
13.4.2018 7:25

J96a57k97u75b 71B50o85h88o64n48ě46k 8395806539477

Hmmm... neznám tuhle hru, ale neposuzuje se obvykle MVP v rámci týmu? To znamená, že je snadnější získat MVP v prohrávajícím (a tady horším) týmu než ve vyhrávajícím?

0/0
13.4.2018 9:16

V17l60a82s72t97i33m85i86l 37K79r33a98i52s43l 4474883245486

zrovna u HOTSka je MVP v prohraným týmu téměř nezískatelný

0/0
13.4.2018 12:02

P62a74v51e75l 85D34r76o75t82á14r 7313454499884

Přemýšlím, jestli si i Petr Čech stěžuje, že když si jde zahrát v Horní Lhotě na místní hřiště fotbal, tak náhodně vylosovaní spoluhráči nechápou jeho sofistikovanou gólmanskou strategii a "kazí" mu hru.

Přemýšlím, jestli Jarda Jágr napochoduje na zamrzlý rybník a začne malým capartům posílat pasy jak z NHL, a pak se rozčiluje, že ty neschopný lemry nedokážou ani pořádně střídat šipkou přes mantinel.

Jen tak pro zajímavost, věnoval jsi někdy nějaké seriózní úsilí tomu, abys nějakého náhodného člověka z internetu v dané hře zlepšil? Poradil jsi někdy někomu? Koučoval jsi někoho?

Anebo klasicky čekáš, že se každý náhodně vylosovaný spoluhráč magicky dostane na tvůj level bez toho, že bys musel hnout prstem?

+2/0
10.4.2018 22:43

M27i44r19o35s78l72a92v 63T98i33š22e87r 4439699614882

Ze začátku ano, snažil jsem se. bohužel, ruské dvanáctileté děcka anglicky neumí a já zas neumím rusky.

0/0
12.4.2018 18:52

J22i14ř98í 50B65r15e83z42o19l16u86b72s56k19ý 7147329580862

Znám to jenom z LoL, ale tohle je problém na dvou frontách.

Na jedné straně jsou toxičtí hráči, kteří neunáší, co se v té hře děje.

Na druhé straně jsou provokatéři, kteří mlčí, ale hru ničí herně a úmyslně a zbytečně provokují tu první skupinu. Jenomže, aby se nemuselo nic dělat, tak se prostě prohlásí, že hrát jak de***, je ok a že si hráč může dělat co chce a že se vlastně ani nemusí snažit vyhrát (hlavně že máme ranked system založený na vítězství) a pak se prostě jenom banuje první skupina. A všichni se diví, že je ta komunita toxická. No když vám někdo večer po práci odpálí čtyři hry v řadě, vesele to prohlašuje do chatu, ale oficiálně je v pořádku co dělá, tak se nedivím, že někteří chytají nervy.;-D

+4/0
10.4.2018 10:35

J59i63ř26í 12J79a87h68o88d80a 9876758616222

Já jsem na té opačné barikádě těch špatných. Jsem toxický hráč, a byť cítím, že nedělám nic dobrého, moc mě to baví. Nejsem na to hrdý, ale je je dobrej relax a jedinou kaňkou na tom všem je, že občas zkazím hru i někomu, komu kazit hru nechci, a pak mi je to líto.

Většinou hraju MOBA hry, které jsou podle mého k tomu ideální. Existuje v nich ranking system, který mě po několika prohrách hodí k hráčům, které skillem vysoko převyšuju. Výzvou pak je vyhrát jasně prohranou hru, nebo naopak prohrát jasně vyhranou hru, scénářů, jak hrát toxicky vymyslím díky dobré fantazii několik, herní výpady, slovní výpady, kyberšikana, ..... je to bezesporu srabárna, zbabělost, neexistuje moc dobrých výrazů. Když to vezmu objektivně a zkusím se na to podívat ze 3. osoby, tak hraju jako debil, ale neomlouvám se a nelituju toho, leda minimálně ve specifických případech. Protože mimo virtuální svět jsem Míra Dušín a téhle moji psychické nemoci (diagnozu neznam) nechávám volný průběh ve virtuálním světě. Od kompu jdu pak svěží a s dobrou náladou. Nedávno jsem dostal od Blizzu dva měsíce chat ban, paradoxně jsem si to imho nezasloužil, ale budiž, asi karma. Takže nejde hrát jen toxicky, sice mám před adminama náskok a vždy jsem s nimi ve křížku jen tehdy, když mě ve velkém nabonzují jiní hráči, zpravidla tehdy, kdy už zacházím za únosné meze. Ale ty tresty samozřejmě nemají moc velkou váhu, to by museli studia zakročovat s daleko větší razancí a dávat tomu daleko více energie a zdrojů.

+8/−22
10.4.2018 10:09

M87a41r22t51i41n 33S44e89d75l77á13č51e45k 1630859760364

No, to hodně vysvětluje...8-o8-o8-o

+1/−3
10.4.2018 10:45







Najdete na iDNES.cz