Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní zážitek, kde si každý najde to svoje. Snaha zaujmout co nejširší možnou cílovou skupinu sice vede k vysokým prodejům a všeobecné popularitě, na druhou stranu tím trpí identita dané hry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e72t61r 88L46e22b11l 9689508579832

Já mám štěstí, že vychází tolik českých her, primo pro mě:) jediná AAA hra, ktera se zvrhla a celkem mě to mrzí je civilization 6 ..

0/0
16.7.2018 14:10

K27a28r51e29l 63U57r30b15a28n 2414664871759

6 je dobrá a po datáči rozhodně není pro každého..

0/0
16.8.2018 10:46

J25a44n 57P76u41l66e57c 4768497641205

Njn, tak to nehrajte :-) Nebo ještě lépe, staňte se vývojářem a udělejte s hru podle sebe.....;-D

+1/0
15.7.2018 8:59

J46a96n 92V86a87n35d45r78o53v50e37c 9643776238715

Když někomu leze hra krkem, tak pro něj není. Takže to není hra pro každého, jen pro výjimečné.

0/0
14.7.2018 14:49

V37o52j60t17ě28c83h 84P85a73v11l63í34k 5370827984175

Ono u tech starsich her se totiz musi myslet v tom je hlavni problem.

A co se tyce lore tak to uz skoro nikoho nezajima. Proste zasednout postrilet par lidi pak se jim vysmat jaky sou sraci a ja buh a zase jit.

Nezajem o lore je podle me skvele videt uz nekolik let na WoW (a po tom filmu dost vyrazne) a soucasny SW, aspon filmy pokud vim, si tim taky celkem vytiaji zadek. Nezajem ze po konci puvodni trilogie vyslo s copyrightem a tedy i pozehnanim hromada knih ktery udavaji minimalne hlavni zvraty v "svete" v predem definovanym casovym obdobym. To proste naprosta ignorace, vysmech a ohybani minulosti jak se zrovna hodu bez ohledu na navaznost, smysluplnost nebo logicnost. Proste hlavne aby manageri mely premie...

+4/0
13.7.2018 15:27

J76o63s40e81f 65J64u43h26á92s95z 1869442358

Chtel jsem vam ten prispevek pekne ominusovat, protoze u her jako Witcher, Mass Effect, Dragon Age, World of Warcraft a aktualne napr. Division si "lore" a encyklopedie a ukoly poctive ctu. Ale mate pravdu, patrim ke starsi hracske generaci a vetsina hracu to asi opravdu dela jak pisete...

0/0
16.7.2018 8:59

P86e79t79r 62L68e39b15l 9269428459362

Wow je špatný příklad, protože jinak by neměl takovou komunitu.. táhne právě ten geniální příběh a dodatkové věci jako burdens of shaoshao, příběhy warlordu.. já osobně už to nedokážu hrát, ale o Lore se zajímám stále..

0/0
16.7.2018 14:19

O61n21d28ř85e34j 10S18e95k53e43r60a 1117466416169

Jen k těm obavám k novému AC. - charismatický(á) Shepard(ová) z ME je důkazem, že výběr hlavní postavy na začátku hry není důvodem pro nežádoucí kompromisy v příběhu.

+2/−1
13.7.2018 13:56

M71i19r43o24s31l96a49v 60S85t31a83s70t68n53y 7934893436271

Ono stačí zabloudit dál než k profláknutým blockbusterovým sériím, kde je největší důraz na to, aby se každý rok vyprdnul nový díl. Holt nehrajte osmnácté pokračování Assassin’s Creed.

+2/0
13.7.2018 13:16

T14o29m53á45š 57K91u91l87h90á90n90e36k 2785422318615

Těch her je tolik a platforem na kterých se dají hrát taktéž, že si snad každý hráč najde něco, co mu vyhovuje a co ho baví. :-)

Osobně moc nejsem pro škatulkování, že existuje nějaký všeobecný hráčský světonázor, který má platit pro všechny a ostatní jsou peasant/casual a přece je to takhle nemůže bavit hrát atd.

0/0
13.7.2018 12:32

R66a95d82i28m 24Z39a22t60o42p63e49k 3398494521593

Nemám s tím problém. Her, které nejsou pro každého, je stále tolik, že stejně nestíhám všechno hrát, takže zatím dobrý :)

+5/0
13.7.2018 11:41

M52a26r83t42i21n 61B36e61r50a31n 6439155586681

To máte pravdu. Mě na tom štve jediné. Ty zajímavé (alternativní, nemainstreamové, vyhraněné...) tituly se často minou pozornosti většímu počtu lidí i recenzentů. A pak mají taková studia existenční problémy...

+7/0
13.7.2018 14:01

J58a52k51u48b 16B85o97h17o25n13ě74k 8165926129927

Smůlu má jenom ten, kdo se upíná na AAA tituly zavedených studií. Je to stejné jako s filmy. Když půjdu na kousek, co stál spousty miliard a stojí za ním Marvel, tak musím čekat příběh podle určité formule, která bude postavená tak, aby se líbila so největšímu počtu lidí.

To ale neznamená, že ročně nevznikají desítky filmů pro vyhraněný vkus mnoha různých skupin. Tak trochu jsem myslel, že nebude nutné si znovu připomínat, že když dáte bezduché korporaci námět, že z něj nemůže vytvořit nic jiného, než bezduchý produkt. Každý do svého díla dává prvky sebe sama. Malá studia dají do hry individualitu, velká studia peníze.

+6/−3
13.7.2018 11:10

T52o62m48á48š 40D47u20š93e10j19o10v40s44k41ý 3957793337630

Nezdá se mi, že by v dřívějších dobách nedávali studia do příběhových AAA her finance. Star Wars (KOTOR, JK), Mafia, Mass Effect, Zaklínač, System shock ... Jen dneska prostě ty značky ovládají lidi, kterým na kvalitě příběhu a obsahu nezáleží a chtějí produkovat jen zisk. A jak bylo v článku: "Uděláme to pro masy a těch co už si to kvůli tomu nekoupí bude méně. :-/

+6/0
13.7.2018 12:42

M91i83r21o96s89l42a65v 61S45t10a80s66t14n68y 7334673976681

V dřívějších dobách to rozhodně nebyl tak výnosný byznys jako v současnosti. Peněz se teď dává rozhodně víc, proto je tam taky mnohonásobně vyšší tlak na návratnost investice.

0/0
13.7.2018 13:04

J94a66k27u30b 48B57o51h39o16n55ě63k 8745296329517

Protože to ty firmy ještě neměly tu korporátní strukturu co mají teď. V čele stál obvykle vývojář, který měl sám svoji vizi a vytvářel hru. Skoro to můžeme označit za zlaté období, kdy se na chvilku potkalo, že do vývoje se už dávaly slušné peníze a v čele pořád stáli lidi, co měl tvůrčí vizi. V dnešní době takhle pořád fungují určitá studia střední velikosti (v článku je zmíněná hra Europa Universalis od Paradox Interactive, což je dobrý příklad)

+5/0
13.7.2018 13:24

J52a11k28u80b 54Ž72e15ž81u78l12e 1197232427141

Přesně. Některé mi hry mi připadají, že jsou vytvářené v první řadě pro Powerpointové prezentace: máme to a to a to a to a nikdo nebyl opomenut. Na druhou stranu občas přijde nějaká anomálie - viz Square Enix a NieR, nebo Bethesda a třeba Evil Within. Obecně mám pocit, že se tato vydavatelství tak nějak víc snaží i když následky tlaku jsou znát i u nich...

+2/0
13.7.2018 15:57

T40o16m75á42š 36D84u65š46e70j45o62v55s59k36ý 3207973707800

Článek super.

Mě osobně se taky nelíbí "hry pro každého" s univerzálním hrdinou.

Pak to dopadá tak, že si lidé stěžují, že třeba KC:D jim nejde na ruku se svými herními mechanizmy, protože mají na hraní jen 10 minut denně a přesto si to chtějí zahrát. Na "jejich" nátlak se pak przní takové pecky jako Mass Effect, Fallout a podobné, aby si je mohlo zahrát co nejvíce lidí a do kapsičky zacinkalo co nejvíc peněz. :-/

Pak se z takových RPG velikánů stávají genderově a rasově vyvážené, nikoho neznepokojující, nedodělané střílečky bez příběhu a bez zapamatovatelných postav.

Škoda plakat. Je to prostě obrovský průmysl, ze kterého se rychle vytrácí osobitost.

+11/−1
13.7.2018 10:55

A57n25t61o67n15í85n 53H95o89l83í47k 8287383434180

U ME ani Falloutu rozhodne nevidim tlak na to, aby byla hra pro kazdeho. ME4 proste delal beckovy tym na technologii, ktera se k tomu nehodila, a jeste to vyrazne uspechali. Fallout 4 trpi starym enginem a mizernym pribehem. Obe hry ale napr. vesmes zachovavaji mechaniky nebo tvoreni postavy z predchozizch dilu, zrovna v pristupnosti rozdil nevidim.

0/0
14.7.2018 10:10

J34a74n 48P86u41l91e47c 4848167391825

No jo, ale kdyby hry nebyly rasově vyvážené, tak by těch herních postav bílého heterosexuálního muže bylo strašně málo. Když si vezmeš naši planetu, tak bílý heterosexuální muž je menšina, opravdu malá menšina na tomhle světě. Se s tím smiř. ;-D Takže rasově a genderově vyvážené hry by jsi spíš měl chtít, protože kdyby se měly hry dělat podle lidské populace, tak zapláčeš. ;-)

+1/0
15.7.2018 9:17

J27a97r22o77s71l80a41v 37J65a27k52u72b11o88v 8882405935807

nastastie stale existuju aj nezavisle studia ktore sa specializuju na iny typ hier.. svojho casu som hral a modil Total War, no odkedy sa CA orientuje na casual gamers, uz som novy Total War nekupil.. namiesto toho som presiel na hry od Paradoxu ci Slitherine, ktori este stale robia strategicke hry v pravom zmysle slova.. (momentalne hrajem Battletech, ktori bonusweb prakticky odignoroval)

+3/0
13.7.2018 9:14

J97o52s16e29f 47J35u61h70á20s38z 1879202398

Jakube, vicemene souhlasim s Vasim nazorem, ale budme uprimni - znacka AC mela vzdy spletity "lore," ale posledni pocin AC: Origins uz nic takoveho neobsahoval. Bylo to jenom takovy "gta" v Egypte obrandovany znackou AC. Ale zpetne bych rekl, ze i ty dily GTA meli hlubsi pribehovou linku nez Origins...

+4/0
13.7.2018 7:32

J55o37s31e67f 54J83u21h22á66s85z 1109772898

mely*

+1/0
13.7.2018 7:33

J81a12k46u97b 51Ž61e52ž13u17l86e 1757972597851

Řekl bych, že něco málo loru šlo vydolovat z počítače v rámci moderní linky. Ale taková nálož jako v době Eziovy trilogie to nebyla. Jinak obecně mě jednotlivé příběhy v podobě sidequestů bavily víc než hlavní příběh. Šly ruku v ruce s tím parádním zpracováním světa. R^

+2/0
13.7.2018 7:50

J26o10s69e12f 49J55u86h95á45s78z 1309432558

tech pet emailu bych oznacil spis za easter egg ;-D

0/0
16.7.2018 8:56

M82a68r41t65i15n 51P56o53c59h33m22a85n 6358669352

Tezko rict. Ja treba na zacatku roku po trech letech napodruhe projel Zaklinace 3 se vsema datadiskama a zase jsem si to naramne uzil. Hned pote jsem dal AC:Origins a moznost volby mi tam strasne chybela po tom zazitku ze zaklinace. Neteoufam si rict, ze by to bylo lepsi, jen mi v te prime konftontaci AC pripadalo strasne chude a slabe oproti Zaklinaci. Hlavne tedy zezacatku. Casem jsem si zvykl, AC me chytlo, ale stejne jsem mel problem to pak dohrat, protoze to bylo strasne repetitivni a monotonni. To jsem u Zaklinace nezazil. Tam mi bylo skoro lito, ze jsem to uz dohral. A to to bylo pritom uz podruhe.

+8/0
13.7.2018 7:15

J47a50k54u69b 93Ž96e94ž21u95l82e 1607322127841

Měl jsem podobný pocit, ale pak jsem si v Origins přepnul na nejvyšší obtížnost. Nutilo mě to hrát opatrně, víc plánovat a taktizovat, což sérii ohromně svědčí.

Se Zaklínačem souhlasím, tam byla jediným problémem zpočátku nevyrovnaná obtížnost základní hry (možná opravily patche, new game plus nebo jsem prostě hrál na moc srabácký stupeň) a pak si pamatuji, že mě po čase nudilo dokola se opakující stopování...hodil by se tam nějaký prvek, který by ten proces dělal zajímavější a vyžadoval od hráče víc, Origins to měl vlastně podobně.

0/0
13.7.2018 7:56

M65a67r76t18i15n 69P44o75c30h70m56a13n 6428659762

Je pravda, ze jsem origins hral na druhou nejtezsi a problemy jsem mel jen zezacatku a pak se slony. Witchera jsem prepinal dve nejtezsi obtitnosti, podle toho jesrli byla zrovna chut se rychleji posouvat v pribehu nebo se trosku zapotit. A datadisky byly podle me obtiznejsi. Zakladni hra byla ke konci dost lehka, zvlast kdyz clovek poctive plnil uplne vsechno.

0/0
13.7.2018 21:11

M57a26r23t87i60n 58B93e33n60e48š 3582867564449

Datadisky byly o hodně těžší než základní hra, nicméně pořád až moc jednoduché. Osobně bych uvítal přidání ještě jedné obtížnosti. U Witchera je problém jen na začátku hry, kdy nastupuje takovej menší šok pro hráče, že musí fakt uskakovat a hledat vzorec chování nepřítele, což v podstatě v žádné hře do té doby nemusel :D ... Ale po nějaké době je to jak když nůž projíždí máslem.

Celou hru včetně datadisků jsem hrál na Death March a objevil jsem způsob boje, kterej byl tak efektivní, že boj ve hře byl už jen jako kosmetická vložka. Jedinou vyjímkou byli cca 2-3 bossové.

0/0
14.7.2018 5:07
Foto

L81u53k28á54š 68K92r65u45p77a 1296960904711

100% souhlasím. Ten pocit když dohraješ Witcher3 2hý datadisk a zjistíš že je konec => no prostě celkem smutek. A to mám za týden 38 narozeniny :-). Pro mě je bezkonkurenčně Witcher 3 nejlepší open world RPG. Zkrátka masterpiece který přijde možná jednou za desetiletí. Nechci říkát úplně nejlepší protože tu máme ještě staré dobré Baldur's Gate nebo ještě starší Albion (málokdo zná), Realms of Arkania sérii, atd... Ale možná na ně nedám dopustit z nostalgie. I když zrovna BGI a II ted hraju remasterované od Beamdogu.

+7/0
13.7.2018 12:00

J29a83k22u90b 64B38o44h48o66n46ě43k 8505356719437

V tomhle výčtu není jediná hra, co by nebyla moje srdcovka :-)

0/0
13.7.2018 12:17

T25o68n56í81k 86K40u47t26t37m58a72n72n 6203228482

Albion je kult. Generace 30+ ho znát musí byť jen z doslechu.

0/−1
13.7.2018 14:06

M93a90r69t86i73n 49P48o56c93h57m22a95n 6258179842

No tak me je letos 35. Albion bylo moje prvni rpg, doted si pamatuju, jak to bylo obrovsky. A baldurs je proste legenda. Hodne me pak z rpg jeste chytla serie might and magic.

+1/0
13.7.2018 21:08
Foto

J13a42k31u31b 29R18a72i24d13a 5408816669834

Včera jsem konečně dohrál AS: Black Flag (z mého pohledu výborná hra) a souhlasím s autorem, že v AS je poněkud zvláštní přidat volbu hrdiny, několikeré konce či volby v dialozích. Edward Kenway byl komplexní postava, se kterou jsem se sžil. Na druhou stranu, to je i Geralt v Zaklínači, navzdory různým rozhodnutím, která člověk v průběhu hry dělá. A když už jej zmiňuji, nepramení právě odsud inspirace, proč chtějí v Ubisoftu do AS přidat právě třeba volby v rozhovorech a celkově další RPG a adventurní prvky? Na jednu stranu mi to přijde zvláštní a do série AS mi to nepasuje, na druhou stranu, když jsem v posledních dnech trochu na střídačku hrál Black Flag a Zaklínače 3, tak jsem si pohrával s myšlenkou hry, která by kombinovala detailní adventurní svět, citlivé lore, vedlejší questy a rozvětvené dialogy (Zaklínač) s dynamickým šplháním a skákáním, stealth akcí, námořními boji atd., jako nabízí právě série AS. (Vážně: Zaklínače si asi užívám o něco víc a hodnotím jej jako lepší hru, ale prostě mám vždycky tik poslat Geralta na nějakou střechu, ať po nich přeskáče celé město, ale on to, kruci, neumí. :D) V tomhle ohledu se zdá, že by to Odyssey mohla zdárně spojit. A volba mezi dvěma postavami mi nepřijde tak hrůzná. Pořád to není úplně nová postava, jako třeba ve Skyrimu, ale jen výběr ze dvou už udělaných charakterů.

+1/−1
13.7.2018 1:07

P42e90t65r 33L35i27n52h51a80r48t 2968934764213

Zní to zajímavě, ale ne každý hledá všehochuť, kdy jsou všechny žánry namíchané. Mě třeba šplhání, skákání, střílení či stealth akce moc neberou. A tak i když by hra měla špičkový příběh s rozvětvenými dialogy, tak by mě to k zahrání nelákalo. Vrcholem, k čemu jsem se dokázal v tomto "akčním" ohledu přesvědčit, byla Mafia. Celkově řečeno, tyto univerzální hry, ve kterých je obsaženo všechno možné, pro mě moc nejsou...

0/0
13.7.2018 2:19

N62i34k74o43l31a 19M52a54r40k51o88v91á 7394310762658

Moje zkušenost bohužel je, že s každou další podobně vloženou "fjůčurou" hra ztrácí na efektu pohroužení se do příběhu i celkového prostředí. Na multiplayery je to fajn, ale singleplayer hrám to spíš ubližuje. Origins jsem dohrála z donucení, když už jsem za něj zaplatila dva tisíce. Tak strašně nudné to bylo.

+1/0
13.7.2018 10:41

Najdete na iDNES.cz