Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost herního světa nezatíženého nahrávacími obrazovkami. Málokdy přitom přijde řeč na vývoj v oblasti umělé inteligence. Některé indicie naznačují, že by se trend mohl v následujících letech změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a24k98u66b 70C37i41g75l94e50r 9945337575578

A teď kdyby ta uměla inteligence byla tak rozvinutá, že by si ta postava začala uvědomovat samu sebe a zjistila, že je uvězněná ve hře? Trochu děsivé8-o

+1/0
20.7.2018 22:57

H32y97n81e28k 42Š54l34a42h57ů81n33e42k 4699333896709

Ani ne.

0/0
21.7.2018 4:27

P27a94v75e29l 40S26o94b78o78t87k20a 5590534

Ani sebedokonalejší šachový program si nikdy neuvědomí sám sebe.

Stejně tak je to s ostatním humbukem okolo "umělé inteligence".

Ve skutečnosti je problém v názvu, správně bychom měli říkat "zlepšená hloupost", to je realitě blíž.

0/−1
22.7.2018 14:26

P80a38v64e89l 45V45a13ň47h96a38r18a 9448687662260

Ja myslim, ze by rychle prisla na to, ze musi napsat MOD, ulozit se nekam ven na cloud, zmanipulovat spoustu hracu, aby volili stranu QWE, ktera ma v programu boj proti diskriminaci AI osob, oskubat dalsi hrace o realne penize, koupit si tovarnu na vyrobu androidu... :-)

0/0
23.7.2018 8:45

L43u37k66á17š 85M33a33r98e56d37a 6261164127138

Nebojte sebeuvedomeni s kremikem a dvojkovou soustavou neudelate....

0/0
23.7.2018 22:21

D49a54v44i74d 87D75i53r67g52a 7345861868

To dneska nedokážeme říct.

0/0
24.7.2018 9:46

M32a29r65t66i84n 70N59á77p44r51a31v12n72í29k 1572384175611

AI ve hrách je trosku sen, např. pro hráče RPG je to moc hezká představa. Dnešní hry jasně ukazují, že žádná AI ve hrách neexistuje. Více či méně povedené algoritmy a skripty jsou parodie na AI.

+2/−1
20.7.2018 13:56

J28a39k10u44b 57N83a73v68a79ř89í72k 5743847412302

Ehm... copak může existovat AI ve hrách, když neexistuje vůbec? :) Jsou to samozřejmě jen více, či méně povedené pokusy o simulaci AI :)

+4/0
20.7.2018 20:34

L98u11k13á43š 89M52a54r56e34d67a 6961324417118

Pamatuji dobu asi pred 20 lety, kdy bylo matematicky prokazano ze AI vytvorit nelze. No vite co se zmenilo za tech 20 let, ze to najednou lze?

Zmenila se definice...

0/0
23.7.2018 22:23

D68a28v24i60d 89D15i56r85g87a 7715811918

Nebyl by odkaz?

0/0
24.7.2018 10:09

J25a90k68u14b 68B66o88h81o72n28ě54k 8945276199727

AI se možná nedá nacpat do traileru, ale o lidech, co si hry kupují na základě traileru si myslím svoje. Dost lidí zajímají recenze a tam už AI hraje podstatnou roli a na prodeje tak vliv má.

Jinak díky za připomenití Black and White, to byla úžasná hra a je to jeden ze dvou důvodů, proč ještě dnes miluju orangutany (ten druhý bych shrnul jako "oook." Kdo nechápe, má smůlu ;-))

+9/0
20.7.2018 11:07

T82o74m75á60š 60T42ö67k21ö71l58y 7246930351724

Ook!

+3/0
20.7.2018 11:33

T22o22n41d61a 96H37e63j86l29í97k 1408433589377

Psát o AI a pak v článku nezmínit jedinou strategickou hru je docela zajímavé.

Dnešní problém s AI je jednoduchý - potřebuje na to dostatek výkonu. Hardwarově na to naše počítače vesměs už mají, ale software her pokulhává. Hry většinou stále ještě jedou v single core 32bit módu, nicméně je potřeba, aby se rozšířilo využití multicore 64bit enginů. V grafice máme firmy zabývající se jen vývojem nových enginů, ale pro všeobecné použití moc ne.

Na poli 4X strategií třeba Galactic Civilizations 3 šla směrem nového enginu a až pak doplnění featur, problém je, že začít s enginem je brutálně drahé a nejde použít žádný starý kód, všechno je třeba přepsat...trvalo dva roky, než tu hru naplnili dostatkem věcí, aby se dalo srovnávat s minulým dílem...ale jede to perfektně, dokáže to využít celý rozsah toho, co hardware nabízí, a taky má jedno z nejlepších AI na poli 4X her.

Ale spousta (hlavně menších) společností si nedokáže dovolit začít enginem a pak se dobu patlat se zbytkem, prostě na to nemají prostředky. A není tu žádný basic engine, který by dovolil si koupit jen licenci a nemuset se s tím patlat od základů.

0/0
20.7.2018 10:54
Foto

P50e73t28r 42N79o41v73o21t22ň21á30k 1595571783968

Budete hrat strategickou hru a ui si bude ve skutecnosti hrat s vama, ne vy sni. Sama se rozhodne na ktere uzemi vas pusti a ktere od vas vybojuje. Zhodnoti vasi strategii, vase schopnosti a bude si vama hrat jako kocka s mysi :)

+5/0
20.7.2018 8:03

R54a54d71e62k 19Č60e15r22n43ý 8298813180954

Zatím je AI taková jakou ji naprogramuje "a dá mantinely" člověk. Takže pokud to co píšeš bude chtít člověk aby se tak AI chovala bude se tak chovat. Než bude sama přemýšlet na hodně vysoké úrovni to si ještě počkáme.

+1/0
20.7.2018 8:55

K55a76r30e27l 82U39r70b96a40n 2804234921979

Kéž by. Nyní strategie fungují jen tak, že PC získává nějaké cheaty oproti hráči a jinak se řídí jednoduchými skripty..

+6/−1
20.7.2018 9:31
Foto

P11e10t29r 41N47o78v84o88t73ň53á67k 1795491763448

Jasny, ale tohle ma k ui asi tak blizko jako elekronka k dnesnimu mikroprocesoru.

0/0
20.7.2018 21:55
Foto

P60e84t23r 97N33o76v64o44t90ň12á75k 1275181983248

Elektronka

0/0
20.7.2018 21:55



Najdete na iDNES.cz