Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Série Assassin’s Creed stále boduje. Jaký má recept na úspěch?

Série Assassins Creed oslavila letos jedenáct let od svého vzniku a letošní díl ze starověkého Řecka jistě nebyl poslední. Stejně jako každá populární značka je i „AssCreed“ předmětem časté kritiky. A ačkoliv si to série občas zaslouží, neměli bychom zapomínat, co ji dělá tak výjimečnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a69n 49F82r30i12d34r75i39c38h 6475118919883

Tak boduje jo? Optimalize nula protože tam běží vícero ochran, jako by šlo o svatej grál.

Hra nakonec vypadá stejně jako Origins, čili pokrok nula, postavy mají fake accent, který leckdy nesedí, plus zase jde o dobu ze který máme tisíc jinejch her. Proč nezkusit něco netradičního?

A to se nezmiňuju o možnosti hrát za Kasandru, protože to je dnes "citlivé téma".

0/−4
8.10.2018 11:26

Z78d64e53n14ě60k 84K82r85a45u41s 9636510272260

pokud bys o ty hre neco cetl tak bys vedel ze jeji vyvoj zacal zaroven s origins takze ti tezko nekdo bude delat novou grafiku na dve v podstate stejny hry, akorat v odysee meli rok navic na upravy, a opravy toho co bylo spatne v origins

0/0
9.10.2018 11:03

F30i26l33i73p 54T46ř86e80b21a 6123520878326

AC by byla na PC super serie, kdyby to nebyly bídné překopávky z konzole. Na gamepadu je nějaké to vyhlazování pohybu kamery jistě žádoucí, ale pro mě coby PC hráče je skoro půl vteřiny zpoždění kamery za pohybem myši prostě nepřijatelné a nehratelné. Sůl do rány pak přisypává vědomí, že tto není nějaký bug, ale záměrná optimalizace pro konzole, kterou se u předělávky pro PC prostě nikdo neobtěžoval vypnout.

Přitom je téměř jisté, že jde doslova o jednu proměnnou někde v nastavení...;-O

0/0
8.10.2018 11:07

J94o76s10e15f 92J21u21h45á44s71z 1159112498

Boduje, ale u koho? AC1, AC2 (trilogie) jsou legendarni hry.. AC3 nebylo spatne, bavilo me predevsim budovani osady, ale hrdina dost nesympaticky. AC:BF posledni dobry AC .... Unity, Syndikat repetitivni a pribehove nezajimave, Origins sice hezke, ale s AC serii to nema spolecneho uz vubec nic... je to jen open world (celkem hezky udelany). Dohral jsem Origins na 100% (pred vydanim prvniho DLC) a uz se k nemu nevratil, protoze me to proste nebavilo natolik, abych na to zavzpominal jako treba na ty Piraty.

+1/0
8.10.2018 6:27

E97r85i34k 18A28r77n83o18l55d 8223147729566

CSSR.

0/−1
7.10.2018 22:24

R55a11d96e53k 51Č61e72r62n87ý 8198453350704

Cyberpunk 2077 news: Projekt prý dostal od polské vlády grant s podmínkou, že hra musí vyjít do června 2019...

+3/0
7.10.2018 18:35

L40u16k79á84š 54N28o72v15á48k 1110565130825

Podle mého názoru jde stále o stejnou hru jen v novém kabátku. Osobně nemám rád, když společnost neustále ždímá jeden a ten samý titul... Svědčí to o tom, že vývojáři nemají žádný nový nápady.

+2/−3
7.10.2018 15:32

M73i13l23o48š 64K94r42u46m65p 2204487904

Japonsko by bylo fajn, ale logicky ještě chybí díl ze starověkého Říma

+2/0
7.10.2018 12:11

J29a52n 38H85a19v76r88á81n57e47k 9770379706

Jestli soubojový systém v jedničce a dvojce je z dnešního pohledu "tragický", tak - a asi jsem divný - něco dneska vážně není v pořádku.

Ze soubojového systému jedničky jsem byl totiž nadšený. Působil reálně, fyzika byla téměř cítit (asi povedený motion capturing), nádhera. A taky žádná selanka - přejít do protiútoku vůbec nebyla samozřejmost (např. s hidden bladem se mi to nikdy nepodařilo, myslel jsem si, že to s ním ani nejde). Ve dvojce se systém trochu zjednodušil, ale pořád si zachoval klady toho původního, takže za mě super. K tomu širší výběr zbraní a technik, no paráda. Brotherhood dtto a Revelations dokonce přidaly nové možnosti ovládání, takže za mě ještě víc super.

V trojce byl boj zase o kus jednodušší a o pořádný kus nudnější. Techniky sice atraktivní, ale už to zkrátka nebylo ono a bylo možné povraždit desítky nepřátel bez jediného škrábnutí - to už s realitou nemá nic společného.

Naprosto jsem zaplakal u čtyřky (a Rogue), kde nebylo možné protivníka usekat jednotlivými zásahy, ale bylo naprosto nezbytné provést primitivní kombo. Takže drtit myšítko s tím, že o pravděpodobnosti úspěchu nerozhoduje váš um, ale statistiky použité zbraně. Plus fakt, že různé druhy mečů (šavle vs. rapír) mají naprosto stejné techniky a animace, mi přišel smutný.

Unity jsem měl v ruce zatím jednou, nejsem nadšen z levelů protivníků ani ze soubojového systému, ale kvituji s povděkem, že se pokusili udělat boj výrazně náročnější a nutit tak hráče postupovat fikaněji.

Origins a Odyssey znám zatím jen z let's playů, a za tragický bych označil právě systém těchto dvou nejnovějších dílů. Přijde mi hloupé, že hra, která se velmi snaží věrně modelovat historické prostředí, používá systém soubojů vhodný do fantasy RPG, kdy zbraně prostě nějak pronikají protivníkem i jeho zbraněmi a... no už mlčim.

Sorry za slohofku, ale tohle téma je mi blízké a AC1 je moje srdcovka. A ano, uznávám, že realističnosti přikládám velkou váhu, v čemž se asi s mnohými neshodnu.

+3/−4
7.10.2018 11:06

O67n84d10ř50e17j 98S50e49k67e86r68a 1487486536499

Deuce.

A propos - Odyssey právě hraju a byť hodnotím systém soubojů poměrně pozitivně, mám dvě velké výhrady.

1) Animace skrytého zabití je vymyšlená tak pitomě, že začnete za nepřítelem a klidně skončíte dva metry před jeho původní pozicí, hezky na očích jeho kámošů. Navíc obsahuje prvek doražení, který se tam zdá se objevuje náhodně, a pak akce trvá strašně dlouho a opět zbytečně zvyšuje riziko odhalení.

2) Většinu standardních útoků lze zachytit parírováním, nicméně někdy projdou skrz obranu a vůbec netuším, podle čeho to dopředu odhadnout. Většinou jde o útoky jedovatými nebo ohnivými zbraněmi, ale už jsem to zažil i u normálních.

Ještě ke skrytému zabití - není na to spolehnutí, občas se prostě neprovede.

0/0
7.10.2018 12:13
Foto

M92i34c73h94a41l 93M34e75r43d28a 2380341679312

2) Když nepřítel nebo jeho zbraň zčervená (nejsem si jistej co z těch dvou), tak nejde blokovat a musíte se vyhnout.

0/0
7.10.2018 13:03

O35n36d34ř85e77j 96S19e41k94e57r20a 1967506616659

Ano. Proto jsem tam psal o standardních útocích. Abych jasně vyloučil ty speciální, které takto blokovat nelze.

0/0
7.10.2018 13:29
Foto

M68i47c69h32a48l 87M32e72r81d94a 2750421199652

Tak to bude asi načasování. Párkrát se mi taky stalo, že to vypadalo, že se bráním, ale útok prošel. A jsem si jistej, že to bylo kvůli tomu, že jsem zmáčkl tlačítko o trochu dřív.

0/0
7.10.2018 20:45

O32n78d74ř81e28j 42S59e44k61e70r56a 1397606396259

Je to možné, nicméně zrovna před chvílí se mi stalo, že u jednoho řadového bojovníka procházel každý, zatímco odrazit jeho kolegy nebyl problém. Uvidíme po další záplatě.

Tip pro hraní: ochočené zvíře na vás po reloadu hry zaútočí.;-)

0/0
7.10.2018 21:11

J84a43k53u72b 19Ž74e80ž67u11l28e 1427122627511

Tragický byl proto, že se jednalo prakticky jen o to, držet tlačítko pro blok a byl jste v bezpečí. Stačilo se neustále krýt a včas zmáčknout tlačítko pro protiútok a měl jste prakticky vyhráno. Systém trojky se od Brotherhood a Revelations moc nelišil, klidně jste zřídil armády bojovníků v sérii útoků, kterou většina postav nemohla blokovat a padla na jednu ránu. Origins a Odyssey mi přijdou v rámci série suveréně nejlepší systémy zvlášť s těžší obtížností (zkušenost z první ruky). Ale nic proti vkusu.

+2/−2
7.10.2018 13:35

O90n11d63ř10e75j 71M78a44r24e31k 2292157342845

Tady asi někdo nehrál první díl a tudíž nebojoval proti templářskému rytířovi.

0/0
8.10.2018 10:38

J98a74k19u36b 92B57o96h60o32n69ě98k 8905516209737

Kombinace casual gameplay a Hollywoodské historie.

Na první pohled si člověk může připadat jako super borec (šplhání, skoky, boj) i když je to ve skutečnosti klasická konzolová gaučovka.

Historie super na pohled, plná cameo existujících postav a v pozadí konspirační příběh.

+5/−1
7.10.2018 9:20

8633847390961

A je to porad k něčemu jo? Ja u těch Ubisoftich věcich jsem po par zkušenostech dost obezretny

0/−2
7.10.2018 8:45

R91o70b68i92n 39D84o66l45e50č28e31k 3526133504948

Assassin's Creed mám rád, zatím jsem se u všech dílů, co jsem hrál, velice bavil. Nejlepší mi přišla asi dvojka, v těsném závěru Brotherhood a Black Flag.

Další díl bude dle mě ve starověkém Římě. Ovšem nejvíce bych si přál Japonsko, v období Sengoku džidai, taková variace na na Šóguna od Clavella by se mi velice líbila. Japonsko má díky své úžasné kultuře největší potenciál a navíc ninjové aka asasíni a samurajové aka templáři jsou jasní :-)

+1/−1
7.10.2018 1:16
Foto

S68a35m19u15e18l 15K54u39p78k93a 9103843304682

O tom Japonsku sa inak dost spekuluje: https://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/720921/Assassin-s-Creed-2019-Is-Ubisoft-making-game-set-in-Japan-with-samurais-Latest-News-Rumour

0/0
7.10.2018 6:01

J70a60k46u88b 18B41o23h39o81n78ě51k 8365216559417

Jo, další prznění historie, která už se pod nánosem moderních mýtů ani nedá poznat, to zní přesně jako úkol pro Ubisoft :-)

0/−1
7.10.2018 9:25

J10a26k95u49b 55Ř51í47h53a 4785309902461

Jaké prznění? Člověče, je to hra. Je to fikce. U toho se tak nějak očekává, že se reálná historie trochu upraví pro potřeby hry. A zrovna AC si nikdy nehrál na reálný popis historických událostí. Těmi se pouze inspiruje. Hlavně neříkejte, že jste vždy AC bral jako historickou faktickou hru? To co píšete platí snad o všech filmech, knihách, hrách.... o všem co si jako námět berou historické události.

0/0
7.10.2018 10:01

J41a89k97u39b 10B45o76h79o67n84ě62k 8945186819387

Tím chci říct, že to, co se dneska ukazuje jako ninja nemá vůbec nic společného s tím, jak historicky působili. Ze všech možných skutečných skupin (pro nedostatek lepšího výrazu) je tahle dnešní kulturou absolutně nejvíc změněná k nepoznání.

A pokud se tohle opravdu řeší jako možnost, tak tam prostě budou zase ti idiotští chlápci v černém a nebude to jenom volné ztvárnění historických událostí, ale něco úplně mimo historii.

+1/0
7.10.2018 10:18

O52n39d63ř81e93j 98S96e78k77e14r44a 1747276326169

Taky se může ukázat, že pověsti kolem ninjů vznikly na základě neuvěřitelných schopností assassinů, kteří se mezi nimi lehce ztratili, a kteří díky svým genetickým dispozicím dokázali neuvěřitelné věci. Třeba vycítit nehybného nepřítele skrz metrovou zeď...;-)

0/0
7.10.2018 10:30

J66a68k26u93b 80B49o83h49o51n90ě43k 8755736259627

Pokud tam budou zobrazení skuteční ninjové (většinou pro odlišení používám původní termín shinobi) podle historie a v rámci nich nějak assassínská frakce, tak bych s tím problém neměl :-)

0/0
7.10.2018 19:00

O10n41d73ř22e93j 23S25e48k96e47r43a 1217306346649

Na remake jedničky moc nevěřím, protože by to znamenalo hru v podstatě vyvinout znovu - systém ovládání a soubojů je její integrální součástí. Remaster bych ale uvítal a bral všemi deseti.

No a další díl série bych si dovedl představit na Novém Zélandu. Sice nevím, co by tam assassini dělali, ale dal by se tam udělat hezký easter egg, spočívající v objevení pozůstatků Hobitína.:-)

0/0
7.10.2018 0:35
Foto

S70a59m56u60e28l 93K78u24p10k88a 9683893224902

Hra by sa mohla odohravat na uzemi dnesnej Australie a NZ, pricom by tam ale bola rozvinuta civilizacia, ktoru neskor postihne prirodna katastrofa a cely kontinent pokryje hruba vrstva piesku. Ludia, ktori preziju, sa stanu povodnymi obyvatelmi Australie. Odohravalo by sa to v 20 000 BC a volalo by sa to Assassin's Creed Atlantis ;-D

0/0
7.10.2018 6:04
Foto

M59i32c33h62a24l 13M13e10r14d37a 2910501309282

Atlantis bude určitě v Odyssey.

0/0
7.10.2018 12:46

Najdete na iDNES.cz