Diskuze
Podle autora Dooma jsou dnes hry lepší, než kdy byly
Děkujeme za pochopení.
F12i76l29i43p 86T26ř25e88b43a
Jasně, že jsou dnes hry lepší, než byly před dvaceti lety... Kolik znáte lidí, kteří dnes pravidelně hrají Doom? AoE? HoMaM? Moc jich není, že? Mají totiž na práci lepší věci, třeba spoustu nových her, kterým prostě dávají přednost před těmi starými. Proč asi?
A když už se někdo najde, kdo z nadšenců dnes hraje původní DOS Doom? Nikdo, kromě pár speedrunnerů. I nejortodoxnější vyznavači retro tradic, JR, Decino, já ( ) používají mnohem mladší sourceporty, protože technologie jde dopředu, a ta nostalgická notička prostě nestojí za to znovu polykat kinedrily v zápase s 320x200 35FPS/60Hz grafikou....
Samozřejmě, Postal, Hatred a konec konců ani plnohodnotný Fallout v mezinárodní verzi (s dětmi) už za ten zástup inkluzofeminoekofašistických kibiců žádnému velkému vydavatelství nestojí. Tuhle tvůrčí svobodu divokého západu zkrátka vývojáři chtě-nechtě vyměnili za bezprecedentní technické a finanční možnosti. To ale přece neznamená, že jsou dnešní hry automaticky horší...
J75a93k50u22b 21B10o66h80o36n53ě17k
Ne, to si nemyslím. Dost žánrů v podstatě umřelo a ve stádiu komatu je drží nezávislí vývojáři, kteří ovšem nejsou schopní vydávat stejně kvalitně zpracované věci jako větší studia a další žánry v podstatě zabila honba za AAA grafikou.
Když hra musí skvěle vypadat a zároveň být hratelná i na roky starých konzolích, tak to většinou odnese level design a máme tak v hrách malé lineární mapy, které se to snaží maskovat hezkým pozadím. O často nepřirozením návrhu místností a chodeb podřízeném nutností mít všude vhodně vysoké stěny na krytí ani nemluvím.
T11o93m47á24š 22D48u15š18e47j64o54v80s48k60ý
Hry jsou dnes jednoznačně lepší.
Ale na druhou stranu, nám při prvních hrách pomáhala fantasie, učili nás trpělivosti (žádné pay-to-win), a spousty z nich je zábavných i do dnes.
P98a16v52e45l 43L61a18š92t74o92v41i74č81k91a
I dnes existují hry, které nás vyškolí v trpělivosti (pokud neskončí hra v koši nebo se nerozmlátí vstupní zařízení)
R84a94d67e86k 31Č18e38r15n30ý
Má pravdu a nemusí to být ani vývojář aby to řekl. Je to logické (jasně, že ne každá hra je dobrá). Stačí jen vidět jak poskočil hardware po 25 letech (kde to sakra jde kupředu mílovými kroky). I dnes se najdou přece hry zábavné a hratelné ne? Ano bavil jsem se jakom kluk u her Shadow of The Beast nebo Lotus Esprit Turbo apod. (hry na 2 diskety obě myslím), ale dnes je to prostě jasně lepší.
Spíše bych řekl, že se zaměňuje hratelnost (jako důvod, že to bylo dříve lepší) za WOW efekt u prvních her, které pochopitelně byli v mnohem průkopnické. Ale lepší jsou hry dnes.
M77a30r23t11i61n 21P92e24t45ř92í91k
Což o to, grafika je samozřejmě na mnohem vyšší úrovni než dřív... ale design je myslím diskutabilní stejně jako zábava a hratelnost her, což John Romero nezmiňoval
A98n31t36o10n16í49n 40Ž56o66h32a
Nesouhlasím. uplně generalizovat se to nedá a stejně tak jako v 90 letech vycházely fakt špatný hry, tak vychází i teď. Akorát dnes už si pamatujeme jen to lepší. Jenže když už jdu hrát i to lepší z té doby, tak mě to už štve. A není to grafika, ale právě design, díky čemuž jsou ty hry mnohdy už nehratelné. Například starý dobrý Tomb Raider už asi nikdy nezahraju, ale remake prvního dílu třeba ještě rád zapařim, protože ten remake se povedl. Hratelnost je zas titul od titulu, ale opět i v dávných dobách vycházelo spousty her s mizernou hratelností. Je tomu tak i dnes, ale stále vychází pecky, které jsou na tom hratelnostně skvěle...
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
Koordinátor/ka klinických hodnocení
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha