Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vývoj dlouhých AAA her je finančně dlouhodobě neudržitelný, tvrdí expert

Bývalý ředitel americké odnože zábavního giganta Sony Shawn Layden prohlásil, že aktuální trend dlouhých a výrobně drahých blockbusterů je dlouhodobě neudržitelný. Finanční nároky na vývoj jsou totiž rok od roku vyšší, zatímco cena videoher stagnuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nedávno jsme koupil dětem grafiku po těžařích a nakonec začal hrát sám. Během korony se rozdával na Steamu Tomb Raider a hodně mě to chytlo, tak jsme přikoupil Rise a Shadow. al eje vidět, že už j eto taková nastavovaná kaše. Problémy a jejich řešení s epořád opakují a hra po čase začne nudit. Kratší s větším spádem by bylo rozumnější.

0 0
možnosti

P26e73t37r 15S13e13d61l27á52k

27. 6. 2020 16:35

Diablo, Starcraft, Elder scrols, jsme hráli mnoho let. No a už asi pět let se bavím hraním Kerbal space programu. AAA tituly a jejich cena mě nechávají ledově klidným :D

0 0
možnosti

Třeba teď na steamu koupíte hr ys 85% slevou oproti jejich původní ceně. Na novinky se mi nechce přeplácet hardware, navíc jsou plné chyb. Třeba teĎ je na Steamu letní výprodej, nedávno byla akce na Epic. Třeba Far Cry 5 mě vyšel na 4,99€, včera jsem koupil Dirt 4 za 6,29€. Koupil jsme i Resident Evil 2 remake, což byla loni hra roku. Koupil jsem včera asi 6 her a celkově zaplatil 38€. Při platbě nad 30€ byla ještě dodatečná sleva 5€. Podobně to bylo nedávno na Epicu. Far Cry 5 za 14,99€ a sleva k tomu 10€. Dát za hru 1500Kč je nesmysl.

Stahoval jsme hry i z Torrentů, ale při těchto cenách to nemá smysl. Takhle mám hru a její postup navždy, navíc bez rizika malwaru.

0 0
možnosti

Ono by bylo třeba super se podívat, kolik peněz z rozpočtu jde skutečně do hry a kolik do ohromného marketingu okolo ní.

2 0
možnosti
Foto

Dávám přednost delším titulům, ale to asi bude tím, že nejsem hráč stříleček. Na RPG s herní dobou 15 hod bych se ani nenamáhal podívat na YT...

Ideálně mít hlavní příběh na těch 15-20 hodin, ale side questy na dalších 30-40 hodin. Koho zajímá jenom rychle proběhnout příběhovou linii, má tu možnost. Já, jakožto typický explorer, který prostě MUSÍ prošmejdit kdejaký kout, si můžu hru náležitě užít.

Neznám ve hrách nic horšího, než když mě hra hodně baví a po 10-15 hodinách najednou prásk, konec, titulky a výběr ze dvou možností: load save/new game... :-/

Taky mám poslední léta pocit, že hra, která nemá alespoň 2 placená rozšiřující DLC, nemůže být povážována za AAA titul, takže stesky nad cenovkou $60 mě nijak nedojímají. A to vůbec nemluvím o všelijakých pre-orderech, early-access, atd, kdy se prodává ještě polotovar. Vlastně čtvrttovar. Polotovar je release verze a plný produkt až po těch nejméně 2 DLC...

Kdyby celé hry prodávali za vyšší cenu, asi by nebyl problém pro hráče je i tak koupit. Ostatně, kolik se dnes prodá všelijakých deluxe verzí, season passů apod...?

6 0
možnosti

Naprostý nesmysl. Teď právě nastala doba, kdy se vývoj kvalitně vypadajících her dá udělat za zlomek ceny co dříve. Nové enginy dokážou generovat věci, které před pár lety byla schopná udělat jen armáda grafiků ručně. Navíc s nástupem AI/strojového učení/ neuronových sítí lze generovat spoustu obsahu automaticky, takže dnes kvalitní hru na hraně AAA dokážou leckdy vytvořit i malá studia.

A za pár let nebude problém uměle generovat třeba i dabing a pak už ten vývoj bude opravdu jen o tom, kdo to udělá nejlépe, protože možnosti i s malým rozpočtem budou prakticky neomezené.

2 2
možnosti

Naprosto absurdní nesmysl.

0 0
možnosti

Zrovna jsem si nainstaloval Rimworld, znovu... hratelnost a zábavnost je násobná oproti Metru Exodus. Přitom to bylo studio o jedné osobě. Finance nejsou problém. Naivní názor, že mezi investovanými penězi a dobrou hro je rovnítko je jeden z největších problémů. A to že když nedokážou hru udělat zábavnou, tak to nadstavují grafikou, velikostí mapy a repetitivními questy, to je každého vlastní volba.

5 1
možnosti

Tuhle jsem si dal repe Metro 33 a LL a myslím že bych klidně kupoval stejnou/podobnou příběhovou střílečku 10-15 hodin dohraju a jdu od toho, a ať mě tím někdo krmí dám 300CZK/kus a mám na víkend :-), nepotřebuji mega hry v top grafice, naposled jsem dohrál zaklínače před 3-mi lety a vše od té doby je vše stand-by (Origins, F4, FC5, Dividinity a mohl bych jmenovat dále.

Velkých her je na trhu mnoho a snad jen nezaměstnaný má šanci je dohrát :-), klidně bych ocenil B++ střílečky s dobrým prostředím a příběhem, žádné super inovace, jen je nikdo moc nedělá :-)

1 0
možnosti

Básník chtěl říci že z velkých AAA updatovaných openworldů je tuna, když ale chci víkendovou FPS tak často už není co hrát, jelikož dohráno bylo 2x -3x, nebo kvality hry by byli mimo už před 5-8 lety natož dneska.

CoD nám přesedlalo převážně na multiplayer, Metro na openworld, Half-life radši zrušili, Bioshock je zatím u ledu, Far Cry nám zbobtnalo z 20hdin 1čky na skoro přes 100 u 5tky, ....

Bývala doba, kdy pro mne byla herní důležitá část recenzí, dnes koukám po hrách co ji mají do 20 hodin jelikož víc fakt nedám.

0 0
možnosti

V téhle cause jsou hráči jen vítězové. Vývojářských studií je hodně, zanikne-li nějaké, trh to ani nepozná, zase bude jiné. Je to hodně lákavý byznys. Her bude vždy na výběr dost. R^

0 0
možnosti

J96a91r94e44k 76W46o76l57f

25. 6. 2020 13:25

No nevim, jakýkoliv lední hokej na PC není nikdo schopný udělat od roku 2009 ...tomu bych neříkal, že jsou hráči vítězové.

0 0
možnosti

Epizodní systém by mi nevadil, pokud by byla zachována konzistence v rámci celého titulu (tj. stejné herní mechaniky, stejné ovládání apod.) a jednotlivé díly by měly charakter a la MCU Avengers, tedy uzavřené příběhy na pozadí většího příběhu.

Jenže to se v současné době nedá očekávat - mnohem pravděpodobnější je, že se mezi jednotlivými díly objeví nějaké "závažné společenské téma", podpořené rabující pakáží, a z původně kvalitní hry se stane další politické prohlášení.:-/

2 0
možnosti

F95i12l33i13p 61T46ř26e60b64a

25. 6. 2020 10:06

V podstatě souhlas.

Pro mě je mnohem snazší si sám před sebou obhájit 3 epizody po 600Kč nebo 10x200, než jednu AAA hru za 1300...

0 0
možnosti

F17i58l90i32p 46T63ř66e45b33a

25. 6. 2020 10:10

Co se týká "velikosti" her... Hraju teď komplet Baldur's Gate, už dobře 3 měsíce, a jsem někde na konci první čtvrtiny, možná třetiny...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

novinky 14. 4. 2024 16

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

magazín 12. 4. 2024 94

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

retro 11. 4. 2024 16

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 7

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

novinky 11. 4. 2024 29

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 7

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

magazín 18. 4. 2024 0

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

novinky 17. 4. 2024 1

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

novinky 17. 4. 2024 4

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...