Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Disney & Sony Press tour, Paříž - report

  12:00aktualizováno  26. března 3:14
V pátek 11. ledna se ve francouzské Paříži uskutečnila Press tour společností Disney Interactive a Sony Computer Entertainment Europe, které zde prezentovaly své připravované herní trháky pro letošní rok. My jsme samozřejmě nemohli chybět, jak to vše probíhalo a do čeho obě firmy vkládají své naděje, se dočtete v této reportáži.

Hračky nás v zasedačce Disney Interactive provázely doslova na každém kroku

Jako blesk z čistého nebe dorazila v pondělí do redakce od české pobočky Sony pozvánka na tiskový den Disney Interactive & Sony Computer Entertainment Europe do Disneyho centrály ve francouzské Paříži. Slovo dalo slovo a v pátek v brzkých ranních hodinách už letadlo společnosti Air France do Paříže stoupalo z pražského ruzyňského letiště s cestujícími, mezi nimiž jste mohli najít mě, Honzu Modráka z PlayStation a PS2 magazínu a Kateřinu Kušiakovou ze Sony. Cíl cesty byl jasný - získat co možná nejvíce informací o připravovaných dětských titulech od Disney Interactive, v nichž má právě tato firma výrazný kvalitativní i kvantitativní rozdíl oproti konkurenci.

Do francouzské metropole jsme dorazili s mírným zpožděním kvůli počasí krátce po deváté hodině, o hodinu a půl později jsme pak zevlovali v evropské centrále Disney Interactive, v majestátně vyhlížející budově v centru Paříže, hodinu svižné jízdy od pařížského letiště. Jen pro představu, budova Disney Interactive sídlí v jedné z postranních uliček od hlavní třídy Champs-Elysées, kromě toho je zhruba přesně v půli cesty mezi Vítězným obloukem a Eifellovou věží. Po krátkém obhlédnutí terénu jsme tedy vpluli dovnitř a čekali, až se nás ujme početný tým organizátorů od Disneyeho a zavede nás od obrovské plochy Mickey Mouse do rozsáhlého podzemního komplexu zvaného zasedací, či chcete-li pro tyto účely spíše prezentační místnost.

Mark Hardy prezentuje připravovanou hru Peter Pan 2: Return to Never Land

Ačkoliv jsme dorazili přesně dle harmonogramu na začátek prezentace, byl tento výrazně posunut a nám tak nezbývalo, než studovat přichystané tiskové materiály a nepohrdnout bohatým občerstvením skládajícím se z výtečného francouzského sladkého pečiva několika druhů a nějakého toho pití. Po půl hodince zevlování se naštěstí slova ujal product manažer Disneyho pro Evropu Mark Hardy a víceprezident Disney Interactive Dan Winters a prezentace začala.

Oba pánové nám vtipnou formou slovně, textově i vizuálně představili hlavní tituly Disney Interactive pro následující rok: do obchodů se blížící pohádkovou arkádu Monsters od vývojářů z Pixaru, známých například titulem Toy Story, druhým trhákem pro letošní rok by pak měla být hra obsazená v hlavní roli známým pohádkovým hrdinou Peter Panem. Informace o obou těchto titulech včetně prvních dojmů z hraní vám přineseme v průběhu příštího týdne v samostatném článku.

Protože i lidé z Disney jsou si vědomi toho, že herní žurnalisté jsou stejně jako děti hraví a nemají rádi dlouhé povídání, přišlo po první části prezentace na řadu testování jimi vyvíjených titulů na přistavených konzolích PlayStation a PlayStation 2, vybrat jsme si navíc mohli z několika jazykových verzí standardní angličtinou počínaje, přes domácí francouzštinu, sousední němčinu, španělštinu či dokonce finštinu, jen čeština nám v nabídce tak nějak chyběla. Pokouším se pochopit dětskou arkádu Monsters a prokousat se jednou z jejích úrovní Museli jsme ji však oželet, stejně jako ji budou muset oželet české děti - lokalizace se totiž podle vyjádření zástupců českého Sony nepřipravuje. Číst texty v Disneyem připravovaných hrách ostatně stejně není zapotřebí, hra vás navádí sama, je lineární a poměrně snadná, proto jen zamrzí, že přítomná angličtina malého hráče jen zbytečně zmate.

Když jsme zjistili dostatek informací o prvních dvou hrách připravených na pořadu dne a sami jsme je také dostatečně zapařili, nabídli nám Francouzi lahodný oběd o několika chodech. Kdo z vás už Francii a tamní zvyklosti zná, jistě ví, že jejich oběd se většinou skládá z malých, avšak rozmanitých porcí, takže jako předkrm jsme si mohli vybrat z malých rohlíčků plněných několika druhy masa (losos, kuřecí, paštika, etc.), dále byly připraveny malé dózičky s masem a něčím, co se podobalo rýži, nejrůznější závitky, dary moře a spousta zajímavě vypadajících a ještě zajímavěji chutnajících zeleninových salátů. Pro labužníky pak šéfkuchař připravil jednohubkový zákusek v podobě opékaného krabího klepítka a věřte nebo ne, byla to opravdu lahoda.

Zmoženi bohatým obědem se všichni novináři opět sešli v zasedačce, kam jim Dan Winters nechal donést kávu, prý aby po takové porci jídla nevynesli spaní při prezentaci dalších her - arkádoidní Lilo and Stitch a klasické adventury Treasure Planet :o). V některých případech jistě dobře udělal, já osobně kafe nepiju, ale nějaký povzbuzovák se hodil, neboť po nedostatečném spánku, únavné cestě, dopoledni a obědě jsem měl při promítání trailerů a ukázek ze hry opravdu na kahánku. Bdělý jsem naštěstí vydržel až do konce přednášky, neboť se vedle naší české výpravy na odpolední část usadili někteří lidé z vedení evropského Disney a usnout u nich by byl přinejmenším trapas. A koneckonců bychom vám pak nemohli ani přinést vyčerpávající informace o konzolových Disneyovkách, které se připravují na letošní rok.

Krátce poté odpolední prezentace a tím pádem i celá páteční press-tour v evropské centrále interaktivního studia Walta Disneye skončila. A protože nám do odletu letadla zbývalo ještě pár chvil, Crazy Taxi In-Real, aneb večerní jízda na letiště pařížským taxíkem. V pozadí je osvícený Vítězný oblouk šli jsme naživo skouknout do mlhy zahalenou Eifellovku, prošli jsme se po asi nejznámější pařížské třídě Champs-Elysées, minout jsme nemohli ani Vítězný oblouk, zašli jsme si nakoupit francouzské sýry, poseděli v tamní kavárně a já nakoupil eura.

V šest hodin jsme vyrazili taxíkem z centra na letiště a kdo z vás nejel ve Francii taxíkem, pak si jen stěží dokáže představit, jak podobná je tato cesta se hrou Crazy Taxi, známou z Dreamcastu či PS2. Fakt, že Kateřina hrůzou vykvikla při honění se taxikáře s řidičem z FedExu a vzájemnému předjíždění na totálně ucpané dálnici s centimetrovými mezerami po všech stranách auta, při kterém tuhla krev v žilách i nám, otrlým řidičům, svědčí za vše :o). Ačkoliv řidičova slova „To je v pohodě,“ nikoho z nás příliš neuklidnila a my se hodinu tetelili v autě strachy (já navíc na sedadle smrti), na letiště jsme dorazili v pořádku, počkali si na letadlo i na odlet a krátce před půlnocí jsme úspěšně dorazili domů - ospalí a unavení, ale plni zážitků i nových informací.

Autor:




Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: New Colossus
Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

Říjen bude dobrý měsíc. Alespoň z pohledu fandů videoher, kterým už tradičně začínají Vánoce předčasně. Pro svého favorita nezapomeňte hlasovat pod článkem v...  celý článek

Hobo: Tough Life
Na ulici je možné téměř vše, říkají autoři české bezdomovecké hry

O připravované české hře, v níž hrajeme za bezdomovce, jsme si povídali s designérem a grafikem Romanem Valentou ze studia Perun Creative. „Ve hře půjde...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.