Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

aktualizováno 
Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná porážet i ty nejzkušenější profesionály ve hře DOTA 2.

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů. | foto: OpenAI

Dny, kdy bude lidstvo zotročeno zdivočelými stroji, jak to známe například z filmů Matrix nebo Terminátor, jsou zase o něco blíže. Nezisková organizace OpenAI, kterou spoluzaložil slavný americký podnikatel Elon Musk, totiž vyvinula umělou inteligenci, která je schopná vyrovnaně soupeřit se špičkovými hráči multiplayerové hry DOTA 2. 

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Členové týmu OpenAI oslavují notebook, který porazil profesionální hráče DOTA 2.

Už loni jsme psali o tom, že její první prototyp porazil herního profesionála Danila „Dendi“ Išutina, nyní jsme však zase o něco dál. Nejnovější verze totiž piluje týmovou variantu hry ve formátu pět proti pěti, což znamená, že se kromě už tak dost komplexních mechanik musí jednotlivé samostatné moduly naučit i spolupracovat.

DOTA 2 je přitom velice rychlá a na taktiku obtížná akční strategie, která na rozdíl třeba od klasických šachů nabízí v každou chvíli nespočet variant dalšího postupu. OpenAI se přitom naučila hrát zcela sama jen tím, že ji vývojáři nechali absolvovat obrovské množství zápasů. Od úvodních kol, kdy sotva zvládala prostý pohyb po mapě, jsme se nyní dostali do stavu, kdy hra před televizními kamerami rozdrtila tým vedený zkušeným profesionálem.

Poměřováno lidskými standardy se OpenAI naučila hrát DOTA opravdu rychle, v rámci měsíců. Ve skutečnosti však díky mimořádnému výpočetnímu výkonu používaného hardwaru (128 000 CPU jader) trénuje během jediného dne tolik, kolik by běžným smrtelníkům trvalo 180 let. 

Co je DOTA 2?

Dota 2 (Defense of the Ancients 2) je strategická počítačová hra žánru MOBA (Multiplayer online battle arena) uznaná v mnoha zemích jako plnohodnotný sport. Původně vznikla jako fanouškovská modifikace pro populární Warcraft 3, až později se dočkala samostatného vydání. K dispozici je přitom zcela zdarma a dnes je jednou z nejhranějších her platformy Steam. 

Ve DOTA 2 se proti sobě utkávají dva týmy po pěti hráčích, každý ovládá jednoho hrdinu s unikátními vlastnostmi. Hlavním úkolem je zničit soupeřův Ancient (hlavní budova), který je umístěn v základně jednotlivých týmů. K Ancientu vedou tři cesty, ve kterých chodí počítačem ovládané příšery (creep), za jejichž zabíjení získávají hrdinové peníze a zkušenosti. Ty poté používají k nákupu silnějšího vybavení a nových schopností. DOTA 2 tak v sobě kombinuje prvky strategií, her na hrdiny i akce.

(zdroj: Wikipedie)

DOTA 2

Je nutné poznamenat, že umělá inteligence neřeší úplně všechny problémy, kterým je vystaven běžný hráč. Do soubojů se tak pouští s předem vybranou pěticí hrdinů, zároveň vylepšování při přechodu na novou úroveň je přednastavené. To však nijak nesnižuje obrovské množství postupů (viz oficiální blog), které se umělá inteligence musela naučit.

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Tým lidí schytal krutou porážku.

Plné schopnosti svého výtvoru pak chtějí autoři předvést koncem srpna na turnaji The International, což je mistrovství ve hře DOTA 2, kterého se zúčastní ti vůbec nejlepší hráči světa.

OpenAI není přitom jedinou společností, která učí počítače hrát hry. Pozadu nezůstává ani internetový gigant Google, který si zvolil daleko akčnější hru Quake 3 Arena. A jeho výsledky jsou neméně působivé.

Jestli se ptáte, k čemu je dobré učit počítače hrát počítačové hry, tak vězte, že jde samozřejmě jen o experimentování. Autonomní umělá inteligence má však jinak nespočet využití, ať už jde o specializované stroje nahrazující lidskou práci, nebo návrhy složitých informačních struktur, jako je třeba městská dopravní síť. 

A pak samozřejmě k ovládání gigantických bojových robotů. Vždyť co by to bylo za budoucnost bez gigantických bojových robotů!

Autor:


Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...



Soutěž o skutečný zlatý poklad skončila fiaskem. Příběh hry Swordquest

Obal hry Earthworld

Videohry jsou stále ještě poměrně mladým médiem, ale i tak už je jejich historie neuvěřitelně bohatá. V dnešním retru...

Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

Restrukturalizace nepomohla, firma Telltale skončí

The Walking Dead: Season 2

Zrovna když jsme si mysleli, že se autoři geniálního herního seriálu Walking Dead dostali z nejhoršího, přichází smutná...

Další z rubriky

Byla založena Asociace českých herních vývojářů GDACZ

Asociace českých herních vývojářů

Zástupci čtrnácti českých studií specializovaných na vývoj her založili společnou asociaci s cílem chránit a prosazovat...

Čína bez varování ze dne na den zakázala streamovací platformu Twitch

Logo služby Twitch

Další z obětí čínské cenzury digitálního prostředí se stala služba pro sdílení videoherních záznamů Twitch. Stalo se...

Diskuse na Steamu budou od příštího týdne moderované

Steam

Od příštího týdne budou diskusní fóra na Steamu o něco příjemnějším prostředím než dosud. Po letech připomínek se totiž...



Najdete na iDNES.cz