Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Divine Divinity - třikrát a dost

  12:00aktualizováno  28. listopadu 4:16
Nepamatuji si, že by nějaká jiná hra prošla tak bouřlivým vývojem, co se jejího vlastního jména týče, jako dnes probíraný titul. To, co se nejdřív jmenovalo Project C a posléze přesedlalo na Divinity: The Sword of Lies, nakonec zakotvilo u Divine Divinity, takže pokud všechno dobře dopadne, můžeme se za čtvrt roku těšit na nové RPG.

Divine Divinity

Nepamatuji si, že by nějaká jiná hra prošla tak bouřlivým vývojem, co se jejího vlastního jména týče, jako dnes probíraný titul Divine Divinity. Úplně nejdřív se autorský tým Larian Studios vytasil se zprávou, že pracuje na novém RPG jménem Project C. O něco později vešly ve známost fámy, že se vymýšlí nový název a když se na internetu konečně objevil, všechny herní magazíny úlevně informovaly své čtenáře o tom, že Project C našel svou finální podobu, v níž se jeho název přetransformoval do o něco delší podoby Divinity: The Sword of Lies. Netrvalo však dlouho a všechno bylo zase jinak - belgický autorský tým byl patrně s jménem stále nespokojen, a tak tu v současné době máme již třetí verzi: Divine Divinity. Jak dlouho vydrží kralovat, to netuším, ale vzhledem k tomu, že do vydání zbývá nanejvýš jen pár měsíců, má vekou naději, že jeho akcie vydrží a hra se bude skutečně jmenovat takhle.

Stejně jako hromady jiných her, i Divine Divinity o sobě tvrdí, že ve svém konceptu kombinuje osvědčené prvky svého žánru s prvky zcela novými, neotřelými a hlavně geniálními. Řeč je pochopitelně o žánru RPG a abychom mohli odlišit ty klasické prvky od progresivních, musíme se mezi ně ponořit trochu hlouběji.

Divine Divinity

A začít můžeme třeba postavou, jež vám bude svěřena do opatrování. Většinu času budete mít k ruce opravdu jen jednoho hrdinu, i když čas od času se k vám přidá někdo další, kdo vám bude chtít pomoct s vaším křížem. Svou postavu si můžete vybrat ze tří různých zaměření (survivor, warrior, wizard), přičemž každá má ještě mužský či ženský model. Podle toho, koho si vyberete, dostanete přiřazeny i speciální vlastnosti, nemluvě o tom, že design i pohyby každé z postav jsou odlišné. Dovedností, které můžete u svého hrdiny dále rozvíjet, je celkem 96, ovšem jsou rozděleny do tří skupin podle toho, jaké zaměření jste si vybrali. Abyste vůbec měli co rozvíjet, musíte za dovednosti zaplatit zkušenostními body, případně musíte splnit některé další podmínky, které jsou k tomu nabaleny. Tím, které dovednosti si vybíráte, vlastně do velké míry určujete i způsob, jakým hru budete hrát - zda více akčním způsobem, nebo spíš tak, aby se to blížilo neakčním typům RPG.

Získávání zkušenostních bodů, o nichž byla řeč, dále vede především k povyšování úrovní, a to zase vede ke zlepšování souboru základních statistik (síla, inteligence, stamina a obratnost). Nepřijdete ani o sekundární statistiky a co víc, nepřijdete ani o oblíbené šachování s předměty. Kupříkladu obchod s nimi tu ovšem bude probíhat zcela netradiční Divine Divinity formou - a to výměnným obchodem, kdy označíte, co byste chtěli, a zároveň i to, co jste za to ochotni dát. Každá postava má jedenáct slotů, do nichž lze vkládat předměty, kterými můžete vyspravit své statistiky tam, kde se nedostávalo zkušenostních bodů.

K dalším vlastnostem <>iDivine Divinity už jen telegraficky - bude i magie, celkem 32 kouzel, předměty bude možné nejen posouvat či ničit, ale třeba i kombinovat, dočkáme se teleportů, deníku se záznamy questů i automappingu. Graficky vypadá hra, řekla bych, zcela uspokojivě, a co se podporovaného rozlišení týče, počítejte s minimem 640x480 a maximem 1024x768. Pro všechny, které enormně zajímá, na kolika CDčkách bude hra distribuována, tu mám nezaručenou zprávu, že na třech, nicméně protože do vydání ještě nějaký ten měsíc zbývá, je možné že jedna placka navíc se ještě může objevit.

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.