Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Divinity: Original Sin je žánrovým protipólem Diabla

aktualizováno 
Kdo v průběhu celé té mánie kolem Diabla 3 dostal chuť zahrát si přeci jen tradičnější hru na hrdiny, bude mít možnost v novém titulu Divinity.

Hra na hrdiny Divinity: Original Sin byla jedním z příjemných překvapení letošního veletrhu E3 v Los Angeles. Jinak jich příliš nebylo. O to je výtvor stále ještě nezávislého studia Larian cennější.

Nové Divinity má na co navazovat. Série sbírá fanoušky už několik let, a přestože dosud nezaznamenala skutečný průlom mezi masy, těší se značnému kreditu. V Divinity: Original Sin chtějí tvůrci postupovat v mnoha ohledech jinak, než jak to činí jiné moderní hry na hrdiny, a přitom se vrátit ke kořenům série.

Zní to trochu zvláštně: všechno při starém, ale přesto jinak a nově? Při bližším pohledu to smysl dává. Na rozdíl od Divinity 2: Ego Draconis s jeho pohledem přes hrdinovo rameno se Original Sin vrací k tradičnímu izometrickému pohledu, o němž si mnozí myslí, že funguje už jen v Diablu.

Divinity: Original Sin

Novinkou jsou dva zároveň ovladatelní hrdinové, které si hráči mohou rozvíjet zcela podle svého gusta a bez jakýchkoliv omezení. Jinými slovy: chybí systém tříd.

Národy světa Rivellon opět ohrožuje invaze orků, kteří pro svůj účel tentokrát využívají dosud nespecifikovanou, ale každopádně smrtící magii. Hrdinské duo se této hrozbě musí postavit, ale jak už jednoduchost zápletky prozrazuje, nebude to zdaleka to jediné, čemu se hráči v Divinity: Original Sin budou moci věnovat. Na spoustě míst narazí na zdánlivě bezvýznamné, ale o to zajímavější příběhy, jejichž nitky mohou vzít do svých rukou a dopomoci k řešení.

Divinity: Original Sin

Zatímco se předchůdce Ego Draconis kompletně odehrával v reálném čase, budou se hráči v Original Sin v reálném čase pouze pohybovat. Jakmile dojde k souboji, dají jim autoři dostatek času k rozhodování ve formě tahového módu.

To znamená něco zcela jiného než v aktuálním hitu Diablo 3. Ale přesto i s ním má Divinity: Original Sin něco společného, a sice důraz na kooperativní hru. Do ní se mohou pustit až čtyři hráči zároveň. To ale neznamená, že se po obrazovce bude prohánět osm postav. V kooperaci ovládá každý hráč pouze jednu postavu.

Kooperativní hra ale ještě neznamená, že hráči musí pobíhat vedle sebe a neustále se věnovat jedné a té samé aktivitě. Naopak, Divinity: Original Sin je často vybídne, aby v kooperaci postupovali na odlišných místech, a dosáhli tak o to větších úspěchů. Typicky se jeden z hráčů může vybavovat s majitelem domu na jeho zahrádce, zatímco další hráč mu dům vybílí.

Divinity: Original Sin

Autoři kladou obrovský důraz na interaktivitu prostředí. Prakticky vše, co není pevně ukotveno nebo přibito, může být zvednuto a použito. Narazíte-li například na jedovaté houbičky, můžete jednu z nich uchopit a připevnit na svůj meč. Nejenom, že tak začne okamžitě zeleně světélkovat, ale navíc bude rozdávat i jedovaté rány.

Hra hráče nutí k chytrému postupu. Pokud se zrovna střetnete s kostlivci, kteří sestávají pouze z vysušených kostí, bude na ně obzvlášť dobře platit vše ohnivé. Pakliže se pak oheň rozhodnete uhasit deštivým kouzlem, zjistíte, že kostlivci najednou stojí v kalužích. Co do nich takhle prásknout bleskovým kouzlem?

Divinity: Original Sin

Larian Studios se spolu s hrou chystají vydat také prakticky všeho schopný editor, který ke tvorbě hry sami využívají. S jeho pomocí pak fanoušci, ale i menší vývojářská studia, mohou tvořit přídavky pro hru.

Některé z nich budou jistě k dispozici zdarma, ale autoři plánují spustit také prodejní platformu, prostřednictvím které budou moci tvůrci své výtvory prodávat hráčům chtivým dalšího obsahu. Nějaká procenta z prodeje jistě půjdou Larianu, ale i tak je to pro mnohé tvůrce skvělá nabídka.

Fotogalerie

Společnost počítá s tím, že o vývoj přídavků budou mít zájem především ze zemí, kde herní průmysl ještě nevyrostl tak, aby se nadaní jedinci mohli pustit do vlastních výdělečných projektů.

Divinity: Original Sin zatím působí jako nebývale svěží hra s řadou originálních nápadů, které se navíc nejeví samoúčelně a přeplácaně, takže by v celku měly také fungovat. Mocný editor by pak hře měl zajistit dlouhověkost.

Autor:


Témata: Diablo


Nejčtenější

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.