Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšená verze Divinty: Original Sin je jak z jiného světa

  11:05aktualizováno  11:05
(Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Dost možná nejlepší hra na hrdiny loňského roku se dočká spousty nového obsahu a podívá se konečně i na konzole.

Divinity: Original Sin Enhanced Edition 2015 | foto: Larian Studios

Belgičtí Larian Studios jsou dokonalým příkladem toho, že herní průmysl není ještě tak prohnilý a nespravedlivý, jak se všeobecně říká. Po pravdě: při plánování schůzek na letošní E3 jsem si předváděčku konzolového portu loňského nenápadného hitu Divinity: Original Sin přidal do kalendáře pouze z důvodu, že mi tak hezky vyplňovala prostor mezi dvěma daleko zajímavějšími setkáními. A vida, nakonec z toho bylo zatím nejpříjemnější setkání letošní E3.

Vrcholná kooperace

Původně jsem chystanou Enhanced Edition považoval za bláhovou snahu vytřískat z povedené hry ještě nějaký ten zlaťák navíc, která si navíc vyláme zuby na převodu myšoidního ovládání na gamepad a celkovém nezájmu konzolistů o podobně komplexní hry.

Předváděčka Divinity: Original Sin Enhanced Edition na E3 2015
Předváděčka Divinity: Original Sin Enhanced Edition na E3 2015

Předváděčka Divinity: Original Sin Enhanced Edition na E3 2015

Hned v úvodu mi proto pánové vyrazili dech přiznáním, že gamepad jim připadá obecně při hraní daleko pohodlnější než klávesnice s myší a i ten splitscreen (rozdělená obrazovka při hraní ve dvou u jedné televize či monitoru) vypadá na velké televizi daleko lépe, než když se dva musí krčit u monitoru.

Ano, napsal jsem splitscreen, což je patrně nejvýraznější novinka, která přináší spoustu zajímavých možností. Pokud hrajete ve dvou, můžete si přerozdělit společníky podle vlastního uvážení a každý sám za sebe se klidně vrhnout do řešení úkolů na opačných koncích mapy.

V předváděné ukázce se pánové nedokázali dohodnout na společném postupu infiltrace zamčeného sklepení, a tak se jeden plížením pokusil obejít stráže, zatímco druhý se jim snažil vlichotit.

Dokonce i v případech, kdy je jeden z hráčů v tahovém souboji, může ten druhý zcela plynule pobíhat po okolí. Tedy alespoň dokud se nedostane příliš blízko. Ovládání na gamepadu je zcela intuitivní.

Jde to i po dobrém

Kromě toho se můžeme těšit na spoustu méně nápadných vylepšení. Samozřejmostí je nový obsah, ať už jde o úkoly, kouzla nebo dokonce postavy. Doplněn byl dabing ke všem dialogům a že jich tu je opravdu mraky.

Po vzoru Mass Effetcu byl i na žádost komunity upraven konec hry, který nyní lépe reflektuje všechna náročná rozhodnutí, která jste podstoupili. Patrného vylepšení se dočkala i grafika. Tohle všechno přitom vyjde pro majitele původní hry zcela zdarma!

Sven Vincke a jeho tým se tak zcela povznesl nad zbytečnou rivalitu mezi PC a konzolemi a z obou prostředí si vzali to nejlepší. Výsledek tak bude ke prospěchu všem. A to je přeci to nejdůležitější.

Autor:


Témata: E3 2015


Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.