Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Devil May Cry nás vrací do doby, kdy byl Dante ještě rozjívený pubescent

aktualizováno 
Nejlepší lovec démonů Dante se dočkal nového vzhledu i vývojářského týmu. A zatím se zdá, že mu tyto změny prospěly.

Devil May Cry patří k nejznámějším značkám společnosti Capcom a současně k tomu nejzábavnějšímu, co žánr akčních rubanic nabízí. První titul se objevil už v roce 2001 a zatím poslední, s pořadovým číslem čtyři, dorazil do obchodů v roce 2008. Další plnohodnotný díl je stále ve vývoji. Ovšem tentokrát na něm nepracuje Capcom, ale tým Ninja Theory.

Ten sice nemá na kontě desítky titulů, jen tři, ale jejich Heavenly Sword nebo Enslaved: Oddysey to the West stojí za to. Vývojářům nejsou akční dobrodružství vůbec cizí a zdálo by se, že DmC je ve správných rukou. Nový Devil May Cry se veze na vlně rebootů, restartů, jinak řečeno nových začátků. Ignoruje to, co jsme si užili v předchozích hrách, a začíná od píky.

Děj je zasazen do alternativního univerza a nenavazuje na předchozí čtyři tituly. Dante není žádný bělovlasý frajer, který zabije tři démony jen párátkem, ale černovlasý pohublý teenager. Překvapilo nás, že vývojářské studio počítalo nejprve s tím, že jejich Dante bude tomu původnímu podobný, ale Capcom jim to zatrhl a chtěl, aby se, co nejvíce lišil.

DmC: Devil May Cry

Je zřejmé, že Capcom se chce zavděčit omladině. Nejdříve Dante vypadal jako někdo, kdo se ucházel o místo v německé kapele Tokio Hotel, připomínal ony "týpky", co si barví vlasy na černo, mají tmavé stíny kolem očí a na krku nosí ostnatý drát. Ale proti tomu se zvedla taková vlna odporu, že Capcom couvl a finální podoba Danteho se dočkala pár změn. Už nemá onu úděsnou "vlasovou patku" a není zmalovaný jako by uvažoval o kariéře mima. Vypadá mnohem normálněji.

Kromě toho, čím více ukázek jsme viděli, tím nám byl Dante sympatičtější. Sice je to někdy fracek, který by si zasloužil jednu výchovnou, ale má uštěpačný smysl pro humor a docela fajnový charakter, takže jsme si jisti, že i mladší Dante si nás získá.

DmC: Devil May Cry

Ovšem více než vzhled hlavního hrdiny nás zajímá, jak se bude DmC hrát a zatím se zdá, že nás opět čeká pořádně adrenalinová divoká akční jízda, ve které budeme cupovat nepřátelé po desítkách s pomocí sečných i střelných zbraní. A tak, jak to máme rádi.

Hra se bude odehrávat v Limbo City, které nejdříve nevypadá nikterak zvláštně, ale pak dojde k podivné události a z Limbo City se stane bizarní místo zaplněné netvory, kteří půjdou Dantemu po krku. Začne se prolínat démonický a reálný svět a události, které se odehrají v jednom, ovlivní situaci v druhém.

Lokace, po kterých se budete prohánět, nebudou statické, ale budou se měnit. Nehraje se tu na dodržování základních fyzikálních zákonitostí, zdejší svět je plný překvapení a nečekaných momentů, které vás několikrát určitě zaskočí.

DmC: Devil May Cry

Vývojáři z Ninja Theory si právě od tohoto přídavku, tedy netradičních lokací, které se často transformují bez předchozího varování, hodně slibují a doufají, že díky tomu čeká hráče neokoukaný zážitek. A podle toho, co jsme zatím viděli, nejsou daleko od pravdy.

DmC, na rozdíl od předchozích dílů, které běžely na MT Framework enginu, využívá Unreal Engine a dostupná videa a obrázky naznačují, že není třeba se změny bát, protože se opět bude na co dívat. A fantazie grafikům nechybí, prezentují nám potemnělý, zvrácený svět nacpaný až po okraj podivnými monstry.

DmC: Devil May Cry

Hráčovým úkolem bude samozřejmě jejich likvidace a opět bude bodován za to, jak stylové jeho počínání je. Za dlouhé a neokoukané kombinace útoků nasbíráte pořádnou hromadu bodů, naopak pokud budete neustále opakovat totožné sekvence úderů, budete rádi za pár "drobných".

Arzenál hlavního hrdiny zahrnuje nejen jeho oblíbenou dvojici pistolí a meč, ale také několik dalších kousků s různými pozitivy i negativy. Masakrovat nepřátele je dovoleno andělskými i démonickými zbraněmi, mezi kterými najdete například kosu nebo mohutnou sekeru.

K dispozici bude několik slotů pro zbraně, zvlášť pro démonické a andělské a všechny bude možné vylepšovat, což rádi slyšíme. Sází se také na to, že mezi různými kousky budete plynule přepínat.

DmC: Devil May Cry

Soubojový systém by měl být přístupný, pokud jde o základní pohyby, ale současně by měl nabízet velké množství náročnějších a hlavně účinných kombinací útoků a to vše zabalené ve stylovém vizuálu.

Přidány byly i dokončovací údery, které vám dovolí udělat s protivníky na hranici života a smrti rychlý proces.

Důraz bude kladen také na souboje ve vzduchu. Nebude nikterak obtížné dostat nepřátele nad sebe a pak se na ně s plnou vervou vrhnout. Propojování útoků na zemi a ve vzduchu bude jednou z nejdůležitějších taktik.

DmC: Devil May Cry

Nakonec to tedy vypadá maximálně v pohodě. U prvních obrázků by se v nás krve nedořezal, ale čím více se objevuje informací o tom, jaký bude finální DmC, tím více se nám začal zamlouvat.

Pokud vše dopadne dobře, můžeme se těšit na zábavné a komplexní herní mechanismy, propojení dvou světů, zajímavý design úrovní nebo Danteho, který je stokrát lepší než ten, který nám byl prezentován na počátku. Sice vypadá spíše jako model spodního prádla než lovec démonů, ale charizma má.

Teď už nezbývá, než jen čekat na oznámení bližšího data než jen rok 2012, protože my se začínáme docela těšit. A je na co. Hra je ve vývoji pro PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:


Témata: Humor, Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Ataribox
Tajemná konzole Ataribox je průměrné PC sázející na nostalgii a otevřenost

V červnu Atari oznámilo, že se vrací do hardwarového byznysu. Nyní jsme se dozvěděli, že to bude počítač střední třídy s Linuxem, na němž poběží archiv her...  celý článek

Dead or Alive: Extreme 3
Autoři končí s podporou sexy bojovky Dead or Alive 5. Bude šestý díl?

Do konce roku vyjde poslední placený přídavek do populární mlátičky Dead or Alive 5 a poté se vývojářský tým přesune na jiný projekt. Můžeme doufat v šestý...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Další soud na obzoru? Fortnite prý kopíruje Playerunknown’s Battlegrounds

Každý by se dnes chtěl přiživit na obrovském úspěchu hry Playerunknown’s Battlegrounds. Vývojáři firmy Epic se zřejmě nechali inspirovat až příliš, a tak si...  celý článek

Review bombing hry Dota 2
Steam zavádí ochranu proti recenzím naštvaných uživatelů

Někdy stačí málo a jinak oddaní hráči se vrhnou proti vývojářům. Jejich rajonem jsou internetové diskuse a jejich tempo je vražedné. Mohou vývojáři vůbec něco...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.