Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DmC: Devil May Cry je našlápnutá akce pro masy

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Značka Devil May Cry již přes deset let patří k tomu nejlepšímu, co lze v akčním žánru najít. A podle hratelné ukázky se na tom nebude nic měnit ani s nejnovějším dílem. A to ani přesto, že hlavní hrdina Dante ještě ani zdaleka není oním protřelým drsňákem, jak ho známe z dřívějška.

Dobrá zpráva na začátek: hlavní hrdina Dante je sice vzhledem sotva na hranici zletilosti, ale žádný ustrašený mladíček to není. Naopak, je to nefalšovaný floutek, který si troufne na ulici provokovat i o 200 kilogramů těžšího černocha. To sice není nijak chvályhodné, ale k hlavním hrdinům série DMC to odjakživa patří. V kontextu vtipných hlášek a situací se totiž rázem stává i z kdejakého náfuky sympaťák.

Zmínka o provokování není jen pokusem o neotřelé přirovnání. To se totiž opravdu stane na začátku jedné z hratelných misí, které jsou na letošní výstavě E3 v Los Angeles k dispozici. Dante chlapovi jako hora "náhodou" vyrazí z ruky plechovku. A to se nevyplácí.

Paradoxně ale nedostane granát do zubů od poškozeného, ale aktivují se bezpečnostní systémy, které Danteho přenesou do jakési "jiné dimenze", kde se musí prosekat nepřáteli zase zpátky.

DmC: Devil May Cry

V tu chvíli se rozbíhá dynamická akce v líbivé grafice, plná spektakulárních bojových technik, střílení a svým způsobem i létání vzduchem. Ovšem přestože akce vypadá značně efektně, je v základu jednoduchá. Jednoduchá v tom smyslu, že se do ní lehce dostane i začátečník. V tomto případě to však není zápor, ale spíše důkaz, že i s jedním tlačítkem se dá zahrát velmi slušné akční divadlo.

Týká se to ale pouze soubojů. Pro průchod hrou si budete muset naopak osvojit několik kombinací s postranními tlačítky, protože například přes velké průrvy se jinak než s pomocí speciálního skoku nedostanete.

DmC: Devil May Cry

Různé kombinace se ale hodí i v soubojích, protože se nedá úplně říci, že by protivníci padali k zemi ochotně jako zralé švestky. Docela snesou. Vedle základního útoku tak přijdou vhod i silnější démonské a andělské útoky, případně útok speciální, který po nějakou dobu funguje v podstatě jako klasické zpomalení času. Tyto posílené techniky se hodí zejména v případě, kdy je potřeba potvorám nejprve rozbít štít.

K dalším speciálním pohybům patří přitahování vzdálených nepřátel nebo naopak přitahování se k nim. Přitahování sebe samotného se hodí zejména na výše poletující protivníky. Nahoře máte chvilku času svou oběť ještě párkrát proplesknout, a pokud je v dosahu další cíl, můžete celou akci opakovat.

DmC: Devil May Cry

Ve výsledku se tak za předpokladu dostatečného počtu nepřátel můžete ve vzduchu držet i několik minut a vystoupat přitom téměř doslova až do nebes. Tyto "přitahovačky" pak slouží i pro interakce s prostředím. Dante se může vytáhnout na určených místech na vysoko položená místa nebo pohnout s některými objekty tak, aby si vytvořil cestu dál.

V naší ukázce pak tímto způsobem ničil kamery, které ho neustále sledovaly. Na závěr bylo nutné překonat úsek vzduchem, kde bylo potřeba se několikrát zhoupnout nad propastí.

A abychom nezapomněli: ve všem tom akčním rubání má svoje místo i další klasický atribut série Devil May Cry, tedy střílení z dvojice pistolí.

DmC: Devil May Cry

Graficky nový díl potěší. Z technického hlediska jsme samozřejmě viděli už i lepší hry, ale celkové vizuální pojetí je promyšlené a na pohled atraktivní. Nejvíc pozornosti si ale zejména zpočátku vyslouží Danteho nový, mladistvý vzhled.

Fotogalerie

Nový Devil May Cry zřejmě nezklame. Přinejmenším tedy co se týče základní hratelnosti a naturelu hlavního hrdiny. Je zde pochopitelně ještě spousta věcí "okolo", které se mohou pokazit, ale z toho, co jsme si měli možnost zahrát, se nový díl tváří jako výborná akce, která potěší staré harcovníky a určitě naláká i nemálo nováčků.

Hra vychází ve verzích pro PlayStation 3 a Xbox 360 v lednu příštího roku. Případné datum vydání pro PC zatím nebylo stanoveno.





Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.