Oproti předchozí verzi totiž displej utváří menší mřížky, a výsledný obraz tak působí o poznání lépe. Co lépe, je to rozdíl mezi dnem a nocí. Předchozí verze připomínala svítící tabule, na které můžete narazit na ulici. I zde byl obraz skládaný z řady bodů, které spojovaly obrovské černé mezery.
Helma navíc využívala menší rozlišení, a výsledek tak měl k ohromujícímu stavu daleko. Druhá vývojářská verze však nabízí detailnější obraz i citelně menší mřížku. Tu je sice stále možné vnímat, nijak zásadně však nerozptyluje. Na hry je tak již radost pohledět.
A situace by mohla být ještě lepší, pokud se potvrdí neoficiální informace o netradiční spolupráci Samsungu s tvůrci Oculus Rift. Kvalita displeje by tak měla stoupnout (čtěte více).
Co se týče hraní samotného, je to vskutku zcela nový zážitek. Posun je mnohem zajímavější, než jaký nabídlo například stereoskopické 3D, které dnes využívá řada filmů. To zážitek vylepšuje jen drobně. Nová éra virtuální reality však pohlcuje smysly.
Po prostředí se můžete rozhlížet zcela volně. Je však otázkou, nakolik bude technologie vhodná pro frenetické hry. Třeba pro střílečky hrané on-line.
Při hbitém koukání do všech stran byste si ukroutili krk a téměř okamžité otočky o 360° nepřipadají v úvahu. Situaci by pochopitelně mohla řešit změna citlivosti, po které by otáčení nevyžadovalo tak dramatické pohyby. To ale může být v rozporu s jedním z hlavních lákadel zařízení. Tedy simulací zážitku jako z reálného světa.
Ošálit mozek však není jednoduché a já si při hraní připadal, jako bych se vznášel na vodě. Při některých pohybech kamery jsem měl jednoduše pocit, že se mnou prostředí hýbe. Nebylo to nepříjemné, působilo to však nepřirozeně.
První verze Oculu Rift mne loni zklamala a technologie tehdy působila přeceňovaně. Aktualizované zařízení je však uchvacující a výsledný produkt si s radostí koupím.
Virtuální realita nebude vhodná pro všechny hry, v kombinaci s inovativními tituly však nabídne zcela nový typ zážitků. A tomu se opravdu říká revoluce.