Titul jménem Dominion kupodivu nemá nic společného se světem Star Treku, jak by si možná někteří trekkies mohli myslet, ale míří do úplně jiných vod. Dominion, o němž bude dneska řeč, spadá totiž do kategorie multiplayerových her, jež se nám poslední dobou množí jako houby po dešti, konkrétně spadá do žánru RPG kombinovaného s akcí.
Hlavní designér hry David Allen se na oficiálních stránkách Dominionu svěřuje se svými představami o tom, jakou hru chtěl vytvořit: po svých předchozích zkušenostech s hrami Mordor, Demise či Horizons měl teď v plánu vytvořit něco, co by sice mělo jednoduchý a zábavný herní koncept, ale zároveň obsahovalo dostatek prvků, které by přitáhly osazenstvo hardcore arény (což je jen moje vzletné pojmenování pro skupinu hardcore hráčů) a neznechutily ani takzvaného průměrného hráče. Všechno v Dominionu tedy bylo přizpůsobeno tomu, abyste se rychle po vstupu od hry byli schopni zorientovat a po pár průzkumných výletech už mohli plně ovládat svoji postavu i její interakci se světem. Nemusíte se přitom bát, že by na vás autoři všechny důležité poznatky vychrlili hned na začátku hry, ale spíš počítejte s tím, že budete se svým okolím seznamováni postupně, aby toho na vás nebylo moc najednou.
Svou postavu si budete moci vybrat z jednoho ze šesti typů ras, přičemž tyto se dají souhrnně rozdělit na dvě skupiny - Protectors (Ochránci) a Destroyers (Ničitelé). Ochránci se obecně vyznačují používáním magie a vůbec všech možných sil, které jim slouží k zachování dobra a pořádku, a patří mezi ně tři rasy - člověk, trpaslík a elf. Lidé v Dominionu nemají žádnou specializaci a vyznačují se středně dobrými předpoklady ke všem druhům soubojů. Trpaslíci jsou naproti tomu známí agresoři s velkou fyzickou silou a jejich zaměření proto odpovídá hlavně povoláním, v nichž najdou tyto přednosti uplatnění. Vysocí a štíhlí Elfové se jako tradičně specializují na magii a najdeme je všude tam, kde je potřeba jejich inteligence a rychlost. Co se týče ničitelů, tak ti jsou ve shodě se svým názvem známí především jako výrazně negativně orientované postavy, kteří pro nějakou tu brutální ránu nejdou nikdy daleko. Patří k nim ogři, což jsou obři silní jako býk a téměř tak i chytří, které rozhodně nemůžete hledat v žádném gildě, v níž je potřeba aspoň špetka inteligence (na druhou stranu u nás v redakci by se jim dařilo :-)). Druhou podskupinou ničitelů jsou trolové, kteří jsou zde prezentování jako o něco chytřejší příbuzní ogrů se zaměřením na temnou magii. Poslední rasou jsou Talrokové, což mají být kříženci elfů a severských bytostí zvaných Korgk. Vypadají zhruba jako lidé, mají tmavou kůži a ještě tmavší duši zaprodanou ďáblovi.
Zaujala-li vás zmínka o gildách, pak vězte, že i těch je ve hře šestice, rozdělená na ty, které se specializují na magii, a ty, jenž se zaměřují na rozvíjení fyzické síly. Mezi magické patří gildy těchto jmen - Druid, Sorcerer a Mage, kdežto mezi fyzické Guardian, Shadow a Ranger. Specialitou Dominionu bude to, že každá rasa bude mít svůj vlastní jazyk, a i když bude existovat základní jazyk, některé rasy budou schopny mluvit pouze jazykem svým, kterému když neporozumíte, přijdete třeba i o některé questy.
Ačkoliv se celou dobu myslelo, že je Dominion vyvíjený čistě pro Xbox, nejnovější zprávy situaci zcela pozměnily - kromě Xboxu se hra objeví i na jiné platformě a díkybohu za ty dary, že to bude právě na PCčku. Její finální verze by se přitom měla objevit zhruba tři až šest měsíců poté, co hra vyjde na Xboxu.