DOOM 3 - legenda se vrací

  12:39aktualizováno  24. července 10:33
Jen těžko bychom hledali někoho, komu bájný pojem DOOM nic neříká, ovšem o jeho třetím pokračování se toho zatím moc nevědělo. To už neplatí. V tomto článku se dozvíte vše, co jste kdy chtěli vědět, ale báli jste se zeptat.

DOOM 3
Výrobce: iD Software
Vydavatel: Activision
Datum vydání: 3. čtvrtletí 2004
Homepage
DOOM 3 DOOM patří bezesporu k těm největším legendám, jaké jsme kdy vůbec měli možnost prohánět na našich strojích. ID Software dokázali již před ním, že umí, o kvalitách Commandera Keena a Wolfa 3D určitě nikdo nepochyboval,ale byl to právě a jedině DOOM, který v roce 1993 této firmičce, tenkrát o čtyřech zaměstnancích, zajistil kultovní status. Dá se říci, že se jednalo o první plně 3D akční hru a položil základní kámen tzv doomovkám, které v současnosti, v nejrůznějších podobách, patří k těm vůbec nejpopulárnějším titulům. Následoval druhý díl, série Quake a také odchod klíčových zaměstnanců Johna Romera a Toma Halla, kteří se nemalou měrnou podíleli na vytváření většiny hitů firmy. ID Software se ale nepoložilo a na popud vrchního programátora počalo pracovat na dalším pokračování svého největšího hitu, od jehož vydání nedávno uplynulo krásných deset let. Nemusím dozajista připomínat, že DOOMovii 3 patří ještě s několika málo vyvolenými status nejočekávanější hry současnosti a jako takové se podíváme dnes na zoubek.

Jak se to bude hrát?
Hned na začátku je třeba říci, že DOOM 3 nebude pokračováním v klasickém slova smyslu, jedná se totiž spíše o remake prvního dílu, jenž však přinese obrovské změny v herním konceptu. Jedná se především o trochu odlišný DOOM 3 herní styl zaměřený převážně na skvělou hororovou atmosféru, kdy bude mít do jisté míry význam i rčení, že lidé se nejvíce bojí toho, co nevidí. Můžeme tak dát sbohem nikdy nekončícím zástupům nepřátel, ty bychom zde hledali jen marně, spíše si zabojujeme s menším počtem nestvůr, které se budou moci pochlubit zvýšenou silou, výdrží a v neposlední řadě i umělou inteligencí. Takže se nemusíme bát, že by se hra stala příliš jednoduchou, spíše můžeme mít obavy z její délky, jež je autory již od počátku vývoje zjevně utlačována kdesi v koutku a s největší pravděpodobností bude trpět syndromem Maxe Payna, tedy vynikající zábavou po nepříjemně omezenou herní dobu. Tim Willits, hlavní designer hry, se nechal slyšet, že pařani, kterým slova příběh, detailní prozkoumávání lokací a rozhovory mezi postavami mnoho neříkají, proběhnou DOOMem 3 doslova za několik hodin, což nás v naději na dlouhatánský akční epos příliš dlouho nezanechá. Nedá se však nic dělat, jedná se o trend poslední doby, která mílovými kroky směřuje k absolutnímu mainstreamu a správný obchodník se k tomuto proudu prostě musí připojit, jinak nepřežije a nejinak je tomu právě s DOOMem 3, který nám ale, na rozdíl od spousty jiných titulů, nabídne skutečně silný zážitek bez sebemenších hluchých míst a tato vlastnost se cení možná ještě více než to, kolik hodin budeme potřebovat na první dokončení příběhové linky. DOOM 3 DOOM 3 nás svou náturou dozajista přitáhne k několikanásobnému zahrání.

Našemu mariňákovi tak nezbývá nic jiného než se chopit prvního kvéru a vydat se na záchrannou misi, která pod vaším velením dozajista skončí úspěchem.

Cestovní kancelář
Podle všeho se nedočkáme žádného intra, které by uvozovalo prakticky identický příběh předchůdců. Opět se v roce 2145 podíváme na rudý Mars, kde se nachází přísně tajná výzkumná laboratoř UAC a vy máte, jako obyčejný mariňák, dohlížet jen na bezpečnost a také to budete v rámci prvních zaučovacích minut vykonávat, což není kdovíjaká zábava, takže se nutně musí něco pokazit, abychom si té úžasné a ryzí atmosféry vůbec mohli užít. Rozhodně ne netradičně se určitá skupinka vědců rozhodne vytvořit něco nevídaného a světoborného, ale zahráváním si s mimozemskými substancemi otevřou bránu snad až do samotného pekla, odkud do stanice začnou proudit stovky a tisíce krvelačných bestií a lidstvo se zdá býti opět ve smrtelném nebezpečí, navíc ve větším než kdykoliv předtím. Našemu mariňákovi tak nezbývá nic jiného než se chopit prvního kvéru a vydat se na záchrannou misi, která pod vaším velením dozajista skončí úspěchem. Na celou story je kladen až nečekaný důraz, hned v počátečních chvilkách se seznámíme s poměrně solidně vykonstruovanou historií důležitých postav, experimentů i samotného místa konání. V průběhu dalších hodin se pak budeme dozvídat další důležité, zajímavé a pěkně propojené informace. Charaktery, především pak postava našeho mariňáka, by se měly časem vyvíjet a nepůjde již jen o ploché existence, DOOM 3 ale cílem autorů je probudit v nich lidské myšlení a s ním spojené jednání. Příběh nás provede zajímavými lokacemi celé vesmírné stanice, jež by měla být dostatečně designově povedená a rozsáhlá, aby naši pozornost udržela až do samého závěru, v němž bychom se měli, jak už jsme nastínili, podívat do samotných horoucích pekel. Jak se k tomuto „zlatému hřebu“ hry budeme přibližovat, mělo by čím dál tím více věcí mít naprosto organickou podstatu a prostředí časem naprosto změní svůj charakter. O ďáblově sídlu se však autorům nechce dvakrát mluvit a dušují se, že z nich nedostaneme zhola nic, a na šokující odhalení si budeme muset počkat až do fáze, kdy se budeme v příběhu nalézat dostatečně daleko. Zarytým mlčením tvůrci vyvolávají vášnivé debaty o tom, čeho se vlastně dočkáme, do nichž se zde ale nemá cenu pouštět. Jasné je, že se máme opravdu na co těšit a osobně doufám v jednu z nejimpresivnějších herních scén dosavadního herního průmyslu. Fanoušky sci-fi dozajista potěší, že na dějové zápletce i postavách vypomáhá autor vynikajícího 7th Quest.

Pistole střílí, motorovka kvílí…
Na samotném začátku od vrátného obdržíte PDA, to se stane vaším nejlepším DOOM 3 přítelem po několik dalších dlouhých nocí. Obsahuje velice potřebnou automapu, nezbytný inventář a v neposlední řadě se pomocí něho můžete dorozumívat s nadřízenými o úkolech mise, které budou spočívat především ve vykosení určité oblasti nebo nalézání důležitých vědců a informací nutných pro zastavení zlotřilostí dějících se na Marsu. Jistě jste zvědaví na nadílku zbraní připravených pro vykosení nikdy nekončících řad Impů a dalších démonů. Vězte, že ani zde se novot nedočkáme, celkem tu je osm klasických kvérů. Natúrujem motorovou pilu, nabijem brokárnu, rotačák nebo třeba raketomet. Nejúčinnější zbraní bude dozajista Soul Cube(jakýsi starodávný artefakt s obrovskou silou, o jehož efektu se však dosud vedou jen spory a do vydání hry asi ještě povedou), jež však nebude tak lehce k nalezení. Munice vůbec bude nedostatkové zboží, jímž se musí zacházet s naprostou šetrností, protože někdy prostě vystačí jen tak tak. Na druhou stranu, notoričtí hledači tajných místností jí budou mít dostatek, ale zase nad hrou stráví nepoměrně více času. Takže si stačí vybrat. Jestliže byste chtěli použít nějakou klávesnici na ovládání terminálu, musíte zandat zbraň a teprve poté se na ni můžete vrhnout, ale dávejte si velký pozor, budete totiž velmi zranitelní, na což nepřítel čeká. To samé v bleděmodrém platí i pro práci s baterkou, s níž si rovněž na žádnou zbraň nepřijdete. DOOM 3 Na druhou stranu se v některých pasážích hodí a ve vypjatých situacích sníží faktor strachu, jenž bude na určitých místech vyšponován až na mez únosnosti.

Autoři pro názornou ukázku zvolili jednu z herních situací, na kterou skutečně narazíme. Představte si, že procházíte krásným komplexem UAC a na pažbě se vám již dlouho neobjevil žádný ten zářez, čímž pádem za každým sloupem čekáte, kde už na vás konečně něco vybafne. Stane se však něco, co byste ani omylem nečekali, zcela nečekaně totiž zhasnou světla a vy se musíte uchýlit ke slabému světélku baterky, jež vás ale, jak už jsme si řekli, připraví o zbraň. Kdesi v nepříjemné blízkosti cítíte a do jisté míry i slyšíte dech, supot a dupot nepřátel, ovšem pořád na žádného z nich nemůžete narazit. Když v tom se opět rozžehne osvětlení a vy zjišťujete, že jste krásně obklíčeni zrůdami všeho druhu. Začíná jeden z bojů o holé přežití, jichž si v podobně husté atmosféře užijeme více než dost. Je jasné, že se jedná o naskriptované a naprosto lineární události, ale co na tom, když budou tak emotivní, jak je autoři popisují, rádi si dáme říct a ani se nebudeme zlobit.

Zhasnou světla a vy se musíte uchýlit ke slabému světélku baterky, jež vás ale, jak už jsme si řekli, připraví o zbraň. Kdesi v nepříjemné blízkosti cítíte a do jisté míry i slyšíte dech, supot a dupot nepřátel, ovšem pořád na žádného z nich nemůžete narazit. Když v tom se opět rozžehne osvětlení a vy zjišťujete, že jste krásně obklíčeni zrůdami všeho druhu.

Kdo nám přijde do cesty?
Můžeme se těšit i na spoustu skvěle vyvedených monster, jejichž počet není prozatím pevně stanoven, jelikož se neustále přidávají nová a nová, ovšem jisté je, že základ budou tvořit staří známí z prvních dvou DOOMů, pro potřeby třetího dílu DOOM 3 notně přepracovaní do detailních modelů, které by na první pohled poznal jen opravdový znalec, na ten druhý to však již budou naši staří známí jako klasičtí Impové, Pekelní rytíři, Ztracené duše Ravenanti a další. K těm by se měly řadit zcela nové a nikdy neviděné kreace, u nichž by tvůrci rádi vytvořili stejně populární status jako u jejich předchůdců, o čemž si ani nedovolím pochybovat. Proti početným protivníkům nám ale zcela nově pomohou i spojenci. Na stanici jste samozřejmě nebyl jako osamocený mariňák a vaši kolegové prožívají asi stejné peklo jako vy. V případě, že na ně narazíte, vám zřejmě budou pomáhat, dokud nezemřou nebo nebudou směřovat jiným směrem. Na jiném místě potkáme splašeného vědce s baterkou, s níž nás bude doprovázet, což se dozajista hodí, jelikož pak máme volné ruce pro střelbu. Horší už ale je, že vědec nesmí zemřít, jelikož má klíče k důležitým dveřím. Ovšem na žádné příkazy pro komandování parťáků se netěšte, měli by disponovat vlastní, doufejme že kvalitní umělou inteligencí.

Linearita bude patrná z každého kroku, tvůrci nás povedou doslova za ručičku a nervy nám budou praskat přesně tam, kde se tvořením té samé situace bavila banda velice nadaných programátorů a designérů. O jistou rozmanitost DOOM 3 se bude starat fyzikální engine z vlastní dílny, jenž by měl mít na hru dosud jinde nevídaný vliv, což můžeme jen s radostí kvitovat. Větší monstra zcela náhodně používají krabice, sudy nebo menší démony jako účinné střelivo nebo naopak ti flexibilnější si to štrádují po stěnách či stěnách, odkud mohou na hráče nečekaně zaútočit. Každý ve hře přítomný předmět má své přesné statistiky, čímž se jen podtrhne pocit reálnosti celého titulu. Nepřátelé se často probourávají zdmi, tedy ne všemi, jen určitým počtem k tomu určených, ale zato se tento jev děje poměrně nepravidelně a nečekaně, což jen přidá na hororové atmosféře. V jiném případě se zase překvapivě zbortí obrovský jeřáb, pod nímž se právě nacházíte a musíte tedy uhýbat padajícím troskám, které však vždy létají jinak, podle toho, jak se o sebe nejrůzněji odrážejí atd. Samotný hráč nemůže prostředí ničit, ale může využít propracované fyzikální modely ke svému užitku. Je možné tak rozrolovat sud proti hloučku protivníků, jež je notně poškodí, zdrží a vám každopádně dá cenné sekundy na útěk či ještě drtivější útok. Stejně tak můžete vystřelit do výbušných předmětů, čímž se monster povětšinou rovnou zbavíte. Taková brokovnice pak už jen nepoškozuje, nýbrž jejím výstřelem se zakomponováním kinetické energie odletí zombík o pár metrů dál a rozseká se až o zeď či sudy, jež rovněž efektně porazí a rozpohybuje. DOOM 3

Balzám na oči i uši
Kapitola sama pro sebe je pak neskutečně propracovaná grafika, jež bude jen těžko hledat konkurenta, a to i přesto, že se na nás chystají takové grafické opusy jako Half-Life 2 (rozhodně nezklamal ani vydaný Far Cry). Způsobeno je to především uzavřenými prostorami, v nichž se celá hra bude odehrávat, tudíž mohou být vymodelovány naprosto detailně. Tvůrci pak využívají i speciálních pokročilých technologií, za jejichž pomoci mohou s malým počtem polygonů docílit toho samého efektu jako s velkým, a to bez nějaké výrazné ztráty na kvalitě výsledku. Nemá cenu zde rozepisovat všemožné vychytávky enginu, jelikož je jich vážně obrovské množství a jen málo z nás ví, co doopravdy znamenají. Určitě nám však postačí prohlášení, že DOOM 3 jako celek bude vypadat úchvatně, což je přímo spojeno i s hardwarovými nároky, které rozhodně nebudou nijak lidumilné, nýbrž hodně krvavé. Je jasné, že grafika půjde výrazně osekat, ovšem tím se vytratí velká část kouzla. Pro příjemný herní zážitek byste měli disponovat procesorem o výkonu 2,5 GHz, 512 MB RAM a nějakou vyspělejší kartou s úplnou podporou funkcí DirectX 9. Co se týče licencování enginu DOOMu 3, zatím na něm nebyla ohlášena žádná jiná hra, což tvůrci vysvětlují tím, že se jedná o velký technologický skok a bude nějakou dobu trvat než se standardy etablují na jeho úrovni. DOOM 3

Munice vůbec bude nedostatkové zboží, jímž se musí zacházet s naprostou šetrností, protože někdy prostě vystačí jen tak tak.

DOOM 3 by měl jako jedna z prvních her na PC využívat zvuk formátu 5.1 plnými doušky, což se velmi příznivě projeví na atmosféře. Na zvuk bude vůbec kladen větší důraz než jsme doposud byli zvyklí. Monstra by se měla dát rozlišit podle vydávaných zvuků, které nás v pochmurném prostředí nejednou vystraší. Hudbu opět obstará skupina Nine Inch Nails, tentokrát však bez Trenta Reznora, ale i tak se dozajista dočkáme více než slušného soundtracku.

A co ten zbytek?
Multiplayer (postará se o něj netradičně externí tým Splash Damage) je klasickou součástí her od iD Software, ale ve spojení s DOOMem se o něm dlouhou dobu nemluvilo, až na loňském QuakeConu konečně pronikly na veřejnost zajímavé informace, které nám říkají, že si proti sobě zahrají pouze čtyři hráči, i když se neoficiálně počítá s módem uvolněným po vydání, jenž počet zdvojnásobí. Ovšem ani herní styl nebude to samé, co známe z jiných her. DOOM 3 by i ve hře více hráčů měl využívat přednosti singleplayeru, tedy hry světla a stínu. Ke slovu přijde i vysoká interaktivita v podobě nejrůznějších terminálů, jejichž pomocí můžeme vypnout osvětlení v levelu (poté budou muset hráči využívat baterku a obrat se tím o zbraň, potažmo mohou osvětlení zapnout, ale i v tomto případě si musí dát pozor, aby jim někdo nevrazil kudlu do zad) nebo něco někde shodit, DOOM 3 otevřít atd. Dočkáme se i teleportů, které se hodí především pro nečekané útoky. Módy by měly být více než klasické, tedy Deathmatch, Team Deathmatch, Free for All a Last Man Standing, chybí snad jen Capture the Flag, ovšem dá se to, s přihlédnutím k počtu hráčů, pochopit. Map mají tvůrci zatím k dispozici osm, ale nechali se slyšet, že ještě neví jaké z nich v plné verzi použijí, čímž pádem vůbec není jasné, zda se tohoto čísla dočkáme. Co však chybět nebude, jsou nejrůznější bonusy, z nichž za zmínku stojí především Berserk, při jehož aktivování způsobíte 4x větší zranění na dálku, 30x větší na blízko a ke všemu se pohybujete mnohem rychleji než v normálním stavu, zato se vám však rozostří vidění. Jak je vidět, multiplayer DOOMa 3 bude zcela novou zkušeností, která by měla skloubit zajímavým způsobem dynamiku bojů více hráčů a hororovou atmosféru z dějové linie.

Pro tvůrce modů máme jednoznačně dobrou zprávu, jelikož se na novém DOOMovi dozajista vyřádí. Spolu s editorem chystají tvůrci otevřít i všemožné textury i skripta, z nichž se autoři modů mohou mnohé přiučit. Jedná se od Idu o velice vstřícný krok, jelikož doteď jako příklad uveřejňovali jen jednu dvě úrovně, nyní se ale jedná o celou hru! Je jasné, že se prakticky ihned po vydání dočkáme menších modů, později pak začnou přicházet větší a v plánu nechybí ani totální konverze, na něž se osobně hodně těším.

V článku bylo doufám řečeno vše, teď už se můžeme jen a jen těšit na druhý kvartál roku 2004, kdy by neoficiálně měl klenot jménem DOOM 3 spatřit světlo světa. Podle autorů je základ hry již prakticky hotový, v současnosti se jen přidávají detaily a vylaďuje herní svět, což ještě nějakou chvilku potrvá, ale zmíněné datum se dá s přehledem stihnout. Podle popisu vypadá vše fantasticky, ale pořád je zde nějaká ta šance, že se něco pokazí a výsledkem budeme zklamáni, podobně jako v případu Deus Ex 2. Doufejme však v pravý opak a přejme si, aby se všemi očekávaná legenda vrátila ve své životní formě.

Index očekávání: 9/10

iD Software aneb jak to všechno začalo

O id Software se dá prohlásit, že ještě nezkazili žádnou hru, což je rozhodně v herní branži pochvala z největších. U zrodu firmy v roce 1990 stáli čtyři velice nadaní lidé, konkrétně John Carmack, Adrian Carmack, John Romero a Tom Hall, kteří ve dvou letech zvládli vytvořit několik více či méně známých projektů jako Commander Keen, Dangerous Dave, Hovertank 3D, Catacomb 3D či Rescue Rover. Do srdcí hráčů se však zlatým písmem zapsala až s vytvořením Wolfensteina 3D, jenž se záhy dočkal ještě pokračování se jménem Spear of Destiny. Jednalo se o jednu z prvních pseudo 3D stříleček v atraktivním fašistickém prostředí. Zkušenosti a peníze získané z Wolfa se rozhodli iD Software investovat do vývoje další, v mnohém revoluční 3D akce, která spatřila světlo světa v roce 1993 a její shareware verze díky nadměrnému zájmu publika shodila několik univerzitních serverů. Jistě nemusím připomínat jméno, ale přeci jen pro jistotu - byl to DOOM. Jednalo se vážně o revoluci, snad na každém počítači byl tento klenot nainstalován a jeho kultovní status se rozhodně nedá popřít. Na tehdejší dobu skvělá grafika, vynikající dynamika hry, množství nestvůr, zbraní a v neposlední řadě hra po síti. Snad ještě větší vlnu zájmu strhlo pokračování, tedy DOOM 2 s podtitulem Hell on Earth, které sice nebylo kdovíjak inovativní, ale vylepšilo takřka všechny, již tak skvělé, aspekty a právě tento díl se ještě dodnes mnohde v multiplayeru nadšeně hraje. Po vydání druhého dílu se však iD Software trochu netradičně odklonil od své populární série, přestože hráči by byli ochotni přijmout pokračování, byť jen s kosmetickými úpravami. Ale tvůrci potřebovali novou výzvu, takže se vrhli s novými zaměstnanci posíleným kádrem na tvorbu Quaka, jenž se stal rovněž více než jen populárním. Po dokončení prvního dílu této dnes třídílné série odešel z firmy John Romero a Tom Hall, aby založili studio ION Storm a po komerčním propadáku Daikatany a Anachronoxu byli „odejiti“ (mj. dnes pracují v Midway). Třetí díl Quaka byl čistě multiplayerový a jeho engine se hojně licencoval externím firmám, takže iD logicky chtěli pokračovat v jeho zvelebování pomocí dalších dílů. Nicméně John Carmack se postavil na hlavu a ze země si doslova vydupal pokračování nedávno desetiletého DOOMa, takže právě jemu vděčíme za právě dokončované pokračování legendy, na němž si on sám dává velice záležet, jelikož se jedná o jeho srdcovou záležitost.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...