Démon, nebo Vetřelec? Nový DOOM maže hranice mezi hrami

  • 1
Čtvrtý díl DOOMu si půjčuje nápady od konkurenčních sérií Unreal Tournament i Alien versus Predator. Po zabití více nepřátel najednou je tak v síťové hře možné slyšet hlášky jako triple kill. Dynamiku navíc oživují runy, díky kterým se lze proměnit na démona.

A boj za démona připomíná právě Vetřelce z titulu Alien versus Predator. Po proměně se můžete připravit na širší zorné pole a zuřivě rychlý pohyb. Jinak se síťová akce nese v duchu arénových stříleček z devadesátých let.

Nezbytnou součástí výbavy je proto raketomet a zásadní je také svižnost reflexů i taktický pohyb po mapě.

Novinkou bude režim Warpath, ve kterém je v úrovni třeba zabírat klíčové pozice. Ty se točí v kruhu a na nejvzdálenějším místě v úrovni se ve stejnou chvíli objevuje runa, díky které se můžete stát démonem. Je proto třeba volit mezi snahou o obsazení klíčového bodu, či získáním dočasného posílení.

DOOM
DOOM

Vývojáři ohlásili také prvek Hack Modules, který připomíná koncept karet. Umožňuje jednorázovou aktivaci herních výhod. Příkladem je modul Supply Timer, který zobrazí časovače předmětů. Víte tak, kdy se příště objeví brnění či velké zdraví.

S modulem Retribution pro změnu znáte pozici a počet životů nepřítele, který vás zabil naposled. A Scout zobrazuje umístění všech nepřátel prvních několik vteřin poté, co se objevíte na mapě.

Nový DOOM vychází 13. května pro PC i konzole PlayStation 4 a Xbox One.