Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární návrhář John Romero vytvořil úroveň pro původní DOOM

  17:11aktualizováno  17:11
John Romero svůj nový projekt propaguje mapou pro DOOM, která je předělávkou klasiky E1M4. Původní úroveň totiž Romero nenavrhoval, a je to tedy jeho vize, jak by mapa bývala vypadala.

Ilustrační obrázek z DOOM

Mapa se jmenuje The Inmost Dens, soubor nese název E1M4b a stáhnout ho lze z Dropboxu. Návrh má naznačit, jak se bude hrát Romerův čerstvě odhalený projekt Blackroom.

Ten má totiž odkazovat na hry ze staré školy a připomínat právě klasiky jako DOOM a Quake. Chybět tak nemá speciální pohyb (strafe jumping), arénový návrh úrovní a skákání za pomoci raket střílených pod vlastní nohy.

K mapě pro DOOM pak Romero napsal: „Musíte bedlivě sledovat veškerý pohyb. Tohle prostředí není tím, čím se zdá být.“

26.dubna 2016 v 20:41, příspěvek archivován: 27.dubna 2016 v 16:46

Time for a surprise! This is the kind of classic FPS gameplay I'm promising. [[ E1M4b ]] https://t.co/JmlrJmL9Sd pic.twitter.com/UpObtLIfNP

Pro Romera je to již druhá úroveň, kterou letos pro DOOM vydal. Ta první byla nezvykle obtížná a cílem prý bylo procvičit návrhářské schopnosti před vývojem nového projektu.

Na Blackroomu pracuje s grafikem Adrianem Carmackem. Společně s ním a dvěma dalšími lidmi ostatně v roce 1991 zakládali studio id Software, kde vznikly hry Wolfenstein, DOOM a Quake.

Blackroom je momentálně možné objevit na Kickstarteru, kde autoři v rámci komunitního financování žádají o 700 tisíc dolarů. Tedy zhruba o 16,8 milionu korun. A lze předpokládat, že kampaň slouží především k propagaci a potvrzení zájmu o projekt. V rámci vývoje moderní střílečky by to totiž byl vskutku malý rozpočet.

Romero přislíbil, že všechny úrovně pro Blackroom bude navrhovat sám. Ke hře se nemá prodávat stahovatelný obsah, chybět však nebude podpora modifikací a kromě klasické síťové hry titul nabídne i desetihodinovou sólo kampaň.

Vydání je plánováno na zimu 2018.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Po devíti letech od vydání umožňuje Starcraft 2 prodávat modifikace

Starcraft 2: Legacy of the Void

Měly by být modifikace vždy zdarma, nebo si jejich autoři zaslouží také podíl ze zisků, které přinášejí autorům hry?...

VIDEO: Rozbalujeme a zkoušíme stavebnici Labo. Nintendo to s dětmi umí

Testujeme Nintendo Labo

V pátek se začne oficiálně prodávat stavebnice Nintendo Labo, která propojuje výtvory z kartonu s konzolí Switch....

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....



Najdete na iDNES.cz