Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární návrhář John Romero vytvořil úroveň pro původní DOOM

  17:11aktualizováno  17:11
John Romero svůj nový projekt propaguje mapou pro DOOM, která je předělávkou klasiky E1M4. Původní úroveň totiž Romero nenavrhoval, a je to tedy jeho vize, jak by mapa bývala vypadala.

Ilustrační obrázek z DOOM

Mapa se jmenuje The Inmost Dens, soubor nese název E1M4b a stáhnout ho lze z Dropboxu. Návrh má naznačit, jak se bude hrát Romerův čerstvě odhalený projekt Blackroom.

Ten má totiž odkazovat na hry ze staré školy a připomínat právě klasiky jako DOOM a Quake. Chybět tak nemá speciální pohyb (strafe jumping), arénový návrh úrovní a skákání za pomoci raket střílených pod vlastní nohy.

K mapě pro DOOM pak Romero napsal: „Musíte bedlivě sledovat veškerý pohyb. Tohle prostředí není tím, čím se zdá být.“

26.dubna 2016 v 20:41, příspěvek archivován: 27.dubna 2016 v 16:46

Time for a surprise! This is the kind of classic FPS gameplay I'm promising. [[ E1M4b ]] https://t.co/JmlrJmL9Sd pic.twitter.com/UpObtLIfNP

Pro Romera je to již druhá úroveň, kterou letos pro DOOM vydal. Ta první byla nezvykle obtížná a cílem prý bylo procvičit návrhářské schopnosti před vývojem nového projektu.

Na Blackroomu pracuje s grafikem Adrianem Carmackem. Společně s ním a dvěma dalšími lidmi ostatně v roce 1991 zakládali studio id Software, kde vznikly hry Wolfenstein, DOOM a Quake.

Blackroom je momentálně možné objevit na Kickstarteru, kde autoři v rámci komunitního financování žádají o 700 tisíc dolarů. Tedy zhruba o 16,8 milionu korun. A lze předpokládat, že kampaň slouží především k propagaci a potvrzení zájmu o projekt. V rámci vývoje moderní střílečky by to totiž byl vskutku malý rozpočet.

Romero přislíbil, že všechny úrovně pro Blackroom bude navrhovat sám. Ke hře se nemá prodávat stahovatelný obsah, chybět však nebude podpora modifikací a kromě klasické síťové hry titul nabídne i desetihodinovou sólo kampaň.

Vydání je plánováno na zimu 2018.

Autor:



Nejčtenější

Zítra se probudíte ve hře, kterou jste hráli naposledy. Jak moc v háji jste?

Red Dead Redemption

Představte si, že se zítra probudíte ve hře, kterou jste hráli naposledy. Jak moc v háji jste? Nemáte přitom žádné...

Nejočekávanější akční hry roku 2018

Far Cry 5

Největší žně letos budou mít, alespoň co se her týče, fandové akcí. Pojďme se podívat na první várku těch...



Otec synovi dovolil skončit se školou a věnovat se profesionálnímu hraní

Houston Outlaws

Mladý švédský hráč prokázal takový talent, že ho otec raději odhlásil ze školy, aby mohl trénovat ve hře Overwatch. A...

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Remasterovaná Age of Empires vyjde už příští měsíc

Age of Empires: Defintive Edition

Kultovní strategie se po dvaceti letech od vydání již brzy vrátí. Defintive Edition nabídne kromě notně vylepšené...

Další z rubriky

Nový trailer konečně prozradil datum vydání brutální mlátičky God of War

God of War (2018)

Upoutávka netrpělivě očekávaného God of War naznačuje, že se v dubnu můžeme těšit na daleko filmovější zážitek než kdy...

Odhaleny minimální nároky a doporučená konfigurace k hraní Far Cry 5

Far Cry 5

Jaké PC bude potřeba k hraní akce Far Cry 5? Záleží, v jakém režimu plánujete hrát. Na vydavatelem zveřejněné...

Zaměstnanci Ubisoftu se v emotivním videu vyznávají k lásce k PC

Ubisoft má prý PC platformu nejraději.

Možná to tak podle jejich her nevypadá, ale lidé v Ubisoftu prý opravdu preferují PC před konzolemi.

Najdete na iDNES.cz