DOOM | foto: BW

Majitel DOOMu bojuje s hrou zdarma, autor natruc vydal zdrojový kód

  • 1
Ačkoliv tvůrci hry DOOM měli ve zvyku zveřejňovat zdrojové kódy svých technologií, nový majitel značky fandovské projekty potírá. Programátor John Carmack přitom v minulosti uvolnil enginy pohánějící Doom, Quake, Quake 3 i Doom 3.

Společnost id Software však v mezičase odkoupila firma ZeniMax, a ta se ke komunitní tvorbě rozhodla přistupovat odlišně. Hříčku DoomRL se proto snaží odstranit z internetu.

„Nepovolené využití duševního vlastnictví ZeniMaxu chybně naznačuje, že ZeniMax váš web sponzoruje, či podporuje. Takový postup přitom porušuje naše práva,“ píše se v žádosti o likvidaci projektu.

Tu obdržel vývojář Kornel Kisielewicz, který hru vydal poprvé v roce 2002 a aktualizoval naposledy před třemi lety. Pozornost ZeniMaxu tak s největší pravděpodobností přilákalo komunitní financování nové hry Jupiter Hell, která z návrhu DoomRL vychází, a text na Kickstarteru se k autorství hlásí.

Doom RL
Doom RL
Doom RL

DoomRL

Fanoušci navrhují, aby Kisielewicz hru přejmenoval a grafiku odkazující na prvky z Doomu nahradil. To druhé však tvůrce odmítá učinit. Místo toho titul přejmenoval na DRL a zveřejnil její zdrojový kód. Dal tak zelenou libovolným fandovským úpravam.

„Došlo mi, že vydání hry jako open source znamená, že ji mohu zpřístupnit v původní verzi. A to i v případě, že ji budu muset později upravit kvůli žalobě. Původní zdroj, a tím pádem i originální verze hry zůstane na internetu. To už nezastavíte,“ prohlásil Kisielewicz.

Vývojář zveřejnění kódu prý již plánoval. Dopis od ZeniMaxu tak jeho kroky pouze uspíšil.