Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio, které pomohlo slávě komunitního financování, zkouší další inovaci

  16:10aktualizováno  16:10
Je to tak trochu paradoxní situace. Studio Double Fine pomohlo nastartovat horečku komunitního financování prostřednictvím Kickstarteru. Jeho projekt Broken Age totiž začátkem roku 2012 vybral 3,3 milionu dolarů. Nyní patří mezi první firmy, jež se pokoušejí uspět na odlišné platformě.

Platformu Fig studio Double Fine použije právě pro Psychonauts 2. | foto: Double Fine

Nově oznámená hra Psychonauts 2 vybírá peníze prostřednictvím serveru Fig a důvody pro tento krok objasnil šéf studia Tim Schafer. K rozhodnutí ho prý motivovalo hned několik důvodů.

Jedním z nich je určitý finanční strop při výběru peněz, na který řada projektů na Kickstarteru naráží. Dalším je otázka, nakolik je patřičné, aby studio zbohatlo na hře, která vznikla díky prostředkům od jiných lidí.

Svůj postoj k otázce Schafer přiblížil v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz, kde prohlásil: „Zdá se, že jsme (na Kickstarteru) narazili na jeho limity. Spousta her má problém se dostat nad určitou částku. Investiční element Figu nám dává šanci to překonat.“

Schaferovy zkušenosti s Kickstarterem jsou přesto pozitivní a jeho existenci vnímá jako přínos.

Broken Age (PC)
Broken Age (PC)
Broken Age (PC)

Hra Broken Age horečku komunitního financování nastartovala.

„Ale u her a obzvláště u titulů s větším rozpočtem zůstává otázka: ‚Co když to bude hit a vydělá spoustu peněz?‘ Je pak v pořádku na tom ty peníze vydělat, když jste finance od někoho získali zdarma? A jak se asi (lidé) cítí, když zbohatnete na projektu, který by bez nich neexistoval?“

Vybírat peníze prostřednictvím platformy Fig je proto snahou o boj s určitou finanční únavou spojenou s Kickstarterem. Fig totiž lidem umožňuje být investory a profitovat z případného úspěchu hry.

„Po naší první kampani (na Kickstarteru) nám jeden čas chodila řada nevraživých e-mailů, protože si lidé mysleli, že s jejich penězi utečeme. Ve skutečnosti jsme ale vytvářeli větší hru a investovali do ní ještě vlastní peníze,“ vysvětluje Schafer.

„Řekl bych, že ty dezinformace pomalu zaháníme. Dokončili jsme již dva projekty s rozpočtem z komunitního financování. Lidé, co tituly podpořili, je nyní mohou hrát a jsou to skvělé hry. Mám pocit, že si naše projekty získávají důvěru lidí.“

Autor:




Nejčtenější

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.