Diskuze

Dragon Age 2 boduje příběhem, ale herně ztrácí

Druhý díl úspěšné hry na hrdiny Dragon Age je výrazně jiný než ten první. Staromódní prvky nahrazuje moderními, ale jako celek nepřesvědčuje.

despa

17. 6. 2011 0:29
pro me propadak

Tesil jsem se na tuto hru jako velky fanda jednicky, ale vydrzel jsem asi 2 minuty a hru opet odinstaloval.... nejsem fanda stupidni rezby Rv Melo by se to jmenovat spis neco jako Dragon Age Revival nebo tak neco, ale ne Dragon Age II. Opet jen ryzovani na nazvu uspesne hry.

0 0
možnosti

Eclipse_GSX

31. 3. 2011 11:37
:)

Tak jsem přes tunu práce přeci jen o pár hodin u hry pokročil. Stěžoval jsem si na HW nevyladěnost. Z ničeho nic, jen tak, bez patchování, ovladačů, změn v systému, se hra rozběhla o poznání svižněji. Jednou jsem ji zapl, a šla jak má, stejně tak ovládání hlasitosti ve Windows ji neshazuje do režimu zobrazení v okně. Asi nějakej šotek, nechápu, jak je to možný;-D

Dialogy jsou pěkně napsaný, děj je chytlavej (není to hype jako jednička, ale o to se mi líbí víc). Postavy jsou rovněž velmi zajímavý a sympatický. Chápu, unikátní osobnosti jako je např. Morrigan se mohli vyrovnat dost těžko, ale v principu jsou ty postavy skvělý. Mnohem lepší než ve Witchhuntu, kterej jsem hrál jako jedinej datadisk k DAO. Občas i pobaví, jako rozhovor mezi Merrill a Aveline na téma Quanari a motýlci;-D Souboje neztratily nic z toho náboje, žádný ulehčení se tu neděje. Pouze kosmetický změny v HUDu, princip je stejnej. Oproti jedničce je tu dost postranních úkolů včetně těch pro vaše parťáky, kde se prakticky vždy dozvíte něco víc o jejich minulosti. Že nemůžete měnit brnění na parťácích pokládám za plus, protože a) jejich výbava je stejně lepší než cokoliv, co najdete, b) jsou pěkně navržený a sedí k nim a za c) aspoň máte víc věcí na prodej, když většina toho, co naleznete, bude stejně stará veteš. A hrozně se mi líbí pasivní schopnost mága zabránit zranění po souboji, takže člověk nemusí tahat po kapsách tunu Injury kitů (na easy a normal snad vůbec žádný, no na nightmare mi u větších bitev společníci umírají dost často a některý souboje zaberou i 15 min.) Takže v tomhle je hra opravdu suprová a nebojí se dělat zvraty, který vám budou proti srsti (konec Deeproads).

Taky je tu pár věci, který jsou dost otravný. Respawn nepřátel, kdy se noví vyrojí doslova ze stropu a hupsnou mezi vaši partu. Na tohle se mi osvědčila jediná taktika. Utýct někam za dveře, kudy musí procházet po jednom, a tam je zmrazit, pokropit sprškou ohnivýho deště, šipek, nechat zkamenět, paralizovat a totálně je převálcovat. Taky je šílený ovládání plošnejch kouzel, kdy není možný se tou oblastí strefit. Podivně poskakuje a ráda se váže k postavám. Můžete ujet myší přes půl monitoru, a ona furt visí na jednom bodě. Taky hromadný označování nerozlišuje tak, jak by mělo a vybrat jen ty, co chcete je někdy problém.

0 0
možnosti

Eclipse_GSX

31. 3. 2011 11:50
Re: :)

K těm záporům ještě zmíním trestuhodnej design mimoměstskejch exteriérů. Tím chci říct, že pokud půjdete v 5 různejch lokacích navštívit tu jednu a tu samou jeskyni, bude to pořád ta jedna a ta samá jeskyně, jen budou otevřený jiný dveře, než posledně a ty co byly posledně otevřený, teď otevřít nepůjdou. Takže budete dokola procházet jedno bludiště, jen maličko jinými cestami. Ohromně "vtipný" taky bylo, když jsem šel do jeskyně, kterou jsem prolezl v prvním aktu, a ten samej dungeon byl v aktu 2 po totální rekonstrukci. Chodby úplně jiný, prostě absolutně něco jinýho. Tady autoři odvedli opravdu mizernou práci a je vidět, jak moc hru uspěchali. Zdůrazňuju, že je to jen kosmetická vada a na zábavnosti to moc neubere. Napsání obrovskýho kvanta dialogů asi zabralo hodně času a můžu vám garantovat, že během jednoho dohrání jich uslyšíte snad sotva třetinu. Je pravda, že v jasně danejch momentech, kdy s vámi autoři mají konkrétní záměr, vaše odpovědi nic nezmění na tom, co se stane. Pouze kosmeticky upraví reakce dotyčný osoby, ale to je tak vše. Rozhodně na to ale nespolíhejte, protože není poznat, kdy máte budoucnost jasně danou, a kdy jste si právě zpečetili přístí půlhodinu života urputným bojem na dvakrát;-D Lineárnost tu je, ale to byla i v jedničce;-)

Podle mě je to skvělý pokračování a pokud někomu něco vadí, bude to nejspíš fakt, že od začátku nejste masírováni velkolepými scénami. Vzpomeňte na DAO. Od prvních minuty akce, zmasakrování vaší rodiny a útěk, jeden doják za druhým. Hned po tom následuje svěření neznámý skupiny, kterou jen se naučíte ovládat, už vám ji vezmou. Pak je tu velkolepá bitva jak z Hollywoodskýho Áčkovýho trháku, včetně těch nejvíc cool scén (zabytí Trolla Duncanem);-D Za pár chvil vás zachrání obří orel alá Flemeth, a sdělí vám, že musíte zachránit svět. To se tady prosím nekoná (alespoň zatím tomu nic nenasvědčuje). Teda ten začátek je obdobnej doják, ale ty velkolepý scény scény a pasáž se záchranou světa tu jaksi chybí. Podle mě jedině dobře, to už by nebyla zábava. Já myslím, že je to výborný RPG a místo všetečnýho srovnávání s jedničkou byste si měli víc užívat toho, co nabízí. Není toho málo ;)

0 0
možnosti

Kvasi

27. 3. 2011 23:49
Podhodnoceno

Z myho pohledu je tady hra hodne podhodnocena, a zvlast ze strany hracu. Na velkejch hernich serverech sbira hodnoceni 9.5/10, 94/100, 9/10, atd. Prave jsem hru po trech dnech dost intenzivniho hrani dohral a musim rict, ze je to jedna z nejlepsich her, co sem kdy hral. Sice ve srovnani s Dragon Age 1 je par veci, ktery se mi hodne nelibej - treba absence vybavovani vedlejsich postav brnenim, a trochu moc naskriptovanejch sekvenci a spawnovani priser vsude okolo. Ale porad je to extremne dobra hra.

Akorat bezny souboje, kdy se na vsech stranach spawnujou dalsi a dalsi nepratele me zacly dost iritovat. Nejaka taktika jde stranou, je to proste jenom o sesilani AOE kouzel doprostred obrazovky, a obcasny zakouzleni healu nebo vypiti lahvicky. A nejvetsi opruz jsou vecny prepadeni ve meste v noci. Porad skoro identicky naskriptovany sekvence, kdy clovek vbehne na urceny misto a najednou ze vsech stran zacnou behat ruzny somraci...

Ale pribeh je tak super, ze clovek uplne zapomene na trochu blbej system souboju. Taky je hodne prijemna dylka hry. V jednu chvili sem myslel, ze mam za

sebou finalni souboj, pricemz nasledovalo jeste cca 10 hodin hrani pri

pleni vsech vedlejsaku. 9/10 bych tomu dal, urcite ne 62/100 coz je aktualni hodnoceni ctenaru :D

0 0
možnosti

skl1

28. 3. 2011 0:19
Re: Podhodnoceno

v te hre je spatne, nebo nic extra vsechno, krome pribehu...a i ten je prakticky nalajnovany a nejde ho nijak zvlast menit

Hodnoceni kolem 65 presne odpovida

0 0
možnosti

mollyhana

26. 3. 2011 12:17
Porovnání Origins a pokračování

Ubohé pokračování dle mého názoru. Dobrou hrou bych to však stále nazvat mohla, protože Origins mělo přece jenom svou kvalitu. Nezavede vás to do starého RPG. Osobně hry od Bioware vždy patřily k mým nejoblíbenější a tak jen nerada souhlasím s recenzí.

Možná kdyby to nebylo pokračování Dragon Age, tak by to dostalo lepší hodnocení. (Nemůžu křičet, jak je to hrozné, když jsem to sama dohrála třikrát. To by bylo trochu pokrytecké.) Většina hry se přesunula do Scifi stylu. Nemůžu si pomoct, ale rozhodně by se to tam hodilo mnohem více než ve Fantasy. Nakupování, inventář, rozdělování bodů, rozhovory. Mnohdy jsem vážně přemýšlela, zda-li to tvůrci myslí vážně.

„Co se sa*ra stalo s Origins a Gaiderem?“ Čekala jsem něco lepšího. Odpověď na svou otázku neznám a pochybuji, že ji chci znát. Hlavní spisovatel Origins (a dvou knih) podle wikia na téma Dragon Age napsal jenom tři postavy. Fenris, Cassandra a Meredith. Nepsal ani Andrese a Justice, které psal v Awakeningu, dokonce mu i utekla Merril, jež spolu s Dalish Origins stvořil. Dobře, ale neměla bych se tu odvolávat na jména.

Příběh … Příběh je zapeklitá otázka. Ze začátku jsem kroutila hlavou na lyrikou i epikou dohromady. Druhý akt (vrah s liliemi a Arishok) byl sice kratší, ale touhle dobou už jsem si stěžovat nemohla. Jedna věc si svou úroveň udržela, za což jsem byla ráda, protože jsem si vždy myslela, že Origins hraji hlavně kvůli tomuhle. (Chyba: příběh nestačí.) Některé postavy jsou sympatické, nad druhými lze jenom zakroutit hlavou. To už je předem dané u každého z nás. Nakonec jsem si však oblíbila téměř každou postavu, každá měla příběh a každá ho uměla podat.

Odkazy na předchozí postavy jsou chvilkové. Každý z nich mne však potěšil. Pokud bych nesoudila DA2 podle Origins, tak musím říct, že hra má stále co nabídnout. Nic není dokonalé a tak je to i v téhle hře. :-)

0 0
možnosti

bRezak

23. 3. 2011 21:10
...

Hodnoceni tu na BW uz hoodne dlouho neberu vazne, neda se podle nej ridit... Kdejaka kravina dostane 90% a DA2 ne ;-O OK, na 90 to mozna neni ale 85 utcite.

0 0
možnosti

UrsusLuin

24. 3. 2011 1:03
Re: ...

Obávám se, že tentokráte se tomu číslu dá věřit. ;)

0 0
možnosti

Eclipse_GSX

22. 3. 2011 23:06
HW nádhera

Že běží hra na zastaralým enginu a její grafika se zdaleka nerovná několik let starejm standardům, to mě netankuje ani v nejmenším. Že ale navíc chce celkem brutální počítač na nějaký slušný detaily, že minimální hw nároky jsou pravdivý jen pokud jste sadomasochista, co chce hrát při 15 fps, to už mě štve maximálně. I ten milionkrát proklínanej Crysis, co se stal na několik let benchmarkem hardwaru, mi běží na střední při 30 fps. DA2? Kolem 20 fps, spíš pod a na nejnižší, rozsáhlost lokací a grafickou podobu srovnávat snad ani nemusím. Ještě, že se prakticky boje neodehrávájí realtime, ale parta se úkoluje. Pak se to dá, ale že by to bylo hezký, to ani omylem. Bravo Bioware. Udělejte mi laskavost. Až příště budete dělat hru, napište dialogy, vymyslete herní principy a pak si dejte roční placenou dovolenou a nechte na hře pracovat někoho, kdo není úplně levej. Protože tak odpornou optimalizaci jsem v životě neviděl, zprasený GTA IV proti tomu vypadá fotorealisticky a framerate je někde úplně jindeRv

0 0
možnosti

Lolinator

23. 3. 2011 8:07
Re: HW nádhera

Ja mam

P4 3.4 GHz s HTT , 1.5 Gb DDR1 Ram, a 512mb Nvidia 9600 GT - hra mi bezi bez akychkolvek problemov na strednych detailoch. A aj nahravania trvaju maximalne 5-10 sekund.

Podla mna budes mat skor problem v driveroch - skus updatenut driverre na Graficku kartu, alebo aj Zvukov.

0 0
možnosti

SidneyTM

22. 3. 2011 19:57
Můj názor

Tak nevím, já bych DA2 s klidným srdcem dala nějakých 9/10, kromě Mass Effect 2 jsem lepší RPG dlouho nehrála (a věřte, že jsem jich hrála hodně i přes fakt, že jsem holka).

-Co se záporů týče, už budu opakovat to, co tu bylo řečeno. Opakují se pořád stejné lokace. Vážně, 10x za kapitolu v jedné jeskyni je na zabití. Příliš nepřátel. Zabiju jich 10 a objeví se jich dalších 5. A pak zase 10. Navíc ke konci jsou hodně slabí, je to stejně unavující jako zabíjení zplozenců na jednu ránu na konci Origins. Málo rozhodnutí, navíc nemají velký vliv na hru. Maximálně to naštve někoho z party (Rivalry +15), což se za pár minut podaří zase vytáhnout. Není to jako Zaklínač. Málo schopností pro lučeštníka. Posledních 8 levelů jsem musela cpát body do všelijakejch hloupostí, které jsem nikdy nevyužila. Chtělo by to ješt jednu specializaci, třeba podobnou té, co má Varric.

-A teď nějaké klady: Dabing a mimika hlavní psotavy. Nemůžu si pomoct, ale v jedničce moje psotava působila naprosto bezduše. Většina příběhu se odehrává na jednom místě. Na tu si tu všichni stěžujou, ale mně to vyhovuje, aspoň se nemusim štvát s žádným dlouhým loadingem a náhodném přepadnutí. Už tak narazim všude na dost nepřátel. Příběh. K tomu nemám co dodat. Postavy. "Parta" je mnohem lepší než ta z jedničky. Navíc žádná není černobílá, jako tomu bylo třeba v BG. A dialogy, co mají mezi sebou, jsou někdy opravdu skvělý. Vedlejší úkoly nejsou nudné. Třeba vedlejší úkoly v ME 1 mě totálně ubíjely. Romance. Teď se probudila ta moje dívčí část. Jak je Fenris kouzelný, to tu rozebírat nebudu. ^^ Systém dialogů. Je to mnohem lepší, než opakovat věty, které jsou napsáný. Navíc v prostřední možnosti jsou někdy schovány opravdové perly. Má hezký obal. Navíc krabička má ten standardní obal, který se krásně vejde do poličky. Ale to je hodně velká prkotina, já vím. :D Fade. je tam sice jen jednou, ale já ho prostě miluju. Změna vzhledu elfů a quanarijců. Grafika, hudba, a tak dále.

0 0
možnosti

SidneyTM

22. 3. 2011 19:58
Re: Můj názor

A omlouvám se, že je to nepřehledné, musela jsem to smrsknout, aby to sem šlo vložit.

0 0
možnosti

George63

22. 3. 2011 0:14
co pořád máte s těmi příběhy?

Já osobně na takzvané příběhy z vysoka kašlu. Dialogy se snažím přeskakovat, zdržují ukrutně. A hry, kde pořád musím vybírat z několika odpovědí jsou tím pádem pro mne Ukrutně nudné. Příběh si chci vytvářet sám, například ve wowku. Jeden den chci sbírat kytičky, tak jdu na palouk a sbírám kytičky, druhý den chci jen chytat ryby, tak jdu chytat ryby, a ne, že se ke mně připojí nějaká vyvinutá buchta a pořád rychle pojď a jdeme za nějakým maníkem a s ním si budeme vykládat a klábosit a diskutovat o tom jak nás král, bratr, matka, strýček podvedli a musíme je killnout ;-O ... proboha ne, jděte k šípku. Všechny současné hry jsou tak stejné! Honba za lepší grafikou a .. příběhem, není pro mne to hlavní, co hledám. Mám rád volnost pohybu a ne jednu dvě linky, které nelze překročit a především svobodu rozhodování, co, kdy, kde budu dělat, jak v životě tak ve hrách. Takže až potkáte ve hře polonahou buchtu s hlubokým výstřihem a s dokonalou mimikou ve tváři a navíc bude mít v ruce nějakou ukrutnou bazuku, tak vězte, že to je pěknej škvár. Zlatý ZX Spectrum!

0 0
možnosti

KyleBroflovski

22. 3. 2011 0:22
Re: co pořád máte s těmi příběhy?

Tak co děláš na diskuzi DA2 ty trubko?? To je jak kdybych tvrdil, že nesnáším závodní hry a šel pičovat někam na fórum o Gran Turismu...

Možnosti:

1) Jsi jenom trapný provokatér. Pokud ano, pak jsi přišel pozdě, zuřivá diskuze k DA2 je již u konce a moc lidí už tady na tebe reagovat nebude;-)

2) Myslíš to vážně. V tom případě si jdi onanovat nad Oblivionem a nehraj hry, které tě odpuzují už svým konceptem - těžko je pak budeš hodnotit objektivně;-)

Adios!

0 0
možnosti

crespi

20. 3. 2011 0:36
hodnotenie

Presiel som za poslednych 15 rokov vela hier. Dragon Age 2 sa mi zda byt vydarena hra. Je pravda ze system subojov je slaby (v porovnani napr. s drakensangom), ale celkovo viem dat s cistym svedomim tejto hre 85%

0 0
možnosti

Lolinator

21. 3. 2011 8:16
Re: hodnotenie

Ja by som tiez dal medzi 85-90.

*Zle veci na hre su : *Lokacie sa opakuju (podobne ako vo Witcherovy - [3 krypty uplne rovnake]  a do istej miery aj v Hellgate:london) * Elfovia vyzeraju katastrofalne * Chybaju trpazlicky a Qunary zeny * O dost kratsie ako prvy diel (DA:O my trval okolo 60-65 hodiny, cely tyzden som ho hral, DA2 asi 33-35 hodin, tak na 3-4 dni)

*Ale pozitivne su : * Vynikajuci boj, nove schopnosti specializacie, *Rozdelenie predmetov , novy vzyor brnenii,  vlastne brnenia spolocnikov, moznos skryt helmu

*Grafika a styl, hudba, aj hlasy (voice acting) - ja som hral za zenu, a znela perfektne

* Pribeh - asi najlepsia cast hry, je podstatne emocionalnejsi a  daleko lepsi oproti prvemu dielu, * Postavy - daleko lepsie oproti prvemu dielu, jednoznacne najlepsia bola Isabela, ale aj Varic a Anders su super.

0 0
možnosti

.:palič