Dragon Age 2 je jiný. Chce být akční hrou na hrdiny s dobrým příběhem

aktualizováno 
Úspěch prvního dílu byl založen na taktických bojích, příběhu a rozhovorech. Dvojka zachová jen poslední dvě ingredience.

Dragon Age II

První Dragon Age: Origins byl od počátku vyvíjen na počítače a později jen portován také na konzole. Máme špatnou zprávou pro majitele PC a fanoušky Dragon Age v jednom: u druhého dílu je to přesně naopak.

Autoři se zaměřují primárně na konzolové publikum (Xbox 360 a Playstation 3) a tím pádem víc na akci než na taktiku. Alespoň to se prokázalo na prezentaci, kterou jsme viděli ještě na herním veletrhu gamescom.

Těžištěm prezentace byl přepracovaný bojový systém. Jak známo, už nepočítá s taktickým módem. Tedy zapauzováním hry uprostřed boje, pozvednutím kamery vysoko nad hlavy účastníků a rozdělením bojových či obraných příkazů hezky v klidu.

Taktický mód chyběl už v Dragon Age: Origins pro Xbox 360. A pro druhý díl ho vývojáři z Bioware považují již za zcela přebytečný. Co na tom, že si ho počítačoví hráči oblíbili a libovali si, že konečně vyšla hra, která je nežene zběsile kupředu.

Nyní je kamera usídlena za rameny hrdinů a lze s ní manipulovat jen minimálně. Bojový systém se tomuto kroku přizpůsobil kompletně. Je rychlejší a přímější. Hlavní hrdina Hawke dokáže nápor řady monster odrazit několika údery meče.

Jedním z tlačítek lze vyvolat kulaté kontextové menu. Tehdy se hra zapauzuje a dá čas na výběr speciálních schopností, talentů či předmětů.

Zástupci nepřátelské rasy Darkspawn nejenže padají poměrně rychle k zemi. Ona z nich navíc obvykle vystříkne velkorysá dávka krve a nešetří se ani efektními způsoby poprav. První pocity jsou neklamné: Bioware jednoznačně ubrali prvků z her na hrdiny a taktických elementů a naopak přidali na akci a brutalitě. Vlastně je to podobný směr, jaký firma razila při přechodu z prvního na druhý díl sci-fi ságy Mass Effect. Jenže v případě Dragon Age bude přechod ještě výraznější.

Dragon Age 2

Hráč si některé ze schopností může nastavit na klávesy nebo tlačítka gamepadu a v boji je pak vyvolávat přímo. To vede k dynamičtějšímu a intenzivnějšímu zážitku, který dokreslují výrazně vylepšené pohyby postav, které činí boj autentičtějším. Přinejmenším vizuálně.

Grafické zpracování je vůbec o třídu, ne-li o dvě výše než v původním Dragon Age. Týká se to modelů postav, plastických a dobře otexturovaných prostředí a sytějších barev i světelných efektů. Kdo by ale čekal úroveň grafiky ze zmíněného Mass Effect 2, bude zklamán. V tomto směru Dragon Age 2 tak daleko ještě není.

Přestože těžištěm hry se stala akce, neznamená to, že by vše, na čem stavěl originál, zmizelo. Nebude chybět poměrně hluboký systém vývoje postav. Opět jsou tu tři třídy: bojovník, mág a zloděj vybavení spoustou nových schopností. Spíše jednodušší talentové stromy se rozšíří o specializace a více se rozvětví.

Dragon Age 2

Hodně důležité zjištění je rovněž to, že boje budou opět hojně prokládány pro Dragon Age typickými dialogy, do kterých se zapojí i výrazné charaktery v partě. Ty by se měly znovu špičkovat a vytvářet tak odlehčení temné a brutální atmosféry.

Na mnoha místech se musíte rozhodnout v poměrně zásadní věci, která může ovlivnit další průběh příběhu. Rozhovory mají tři základní způsoby vedení: dobrotivý, nepřátelský a neutrální.

Jedno z rozhodnutí se týká samotné skupiny hrdinů. Hrdina Hawke se musí rozhodnout, zda pustí svou sestru do boje s obřím orkem, nebo zda se boje zhostí sám. I taková rozhodnutí se mohou o něco později projevit, i když v tomto případě spíše méně než více. Narazíte však i na velké morální zapeklitosti.

Dragon Age 2

Hodně zajímavě zní pojetí příběhu. Ten pokrývá celou jednu dekádu. Navíc je trpaslíkem Varickem vyprávěn ze současnosti směrem do minulosti. Vyprávění tak může poskakovat po různých místech celého desetiletí a mít mezi sebou i větší časový rozestup. Autoři se však dušují, že hráči budou mít stále přehled, o co jde.

Jelikož mají jednotlivé situace více řešení, dochází čas od času k hádce trpaslíka Varicka s Kasandrou, která se ptá, zda se vyprávěná událost skutečně takhle stala. Možná, že se tak už v prvním hraní dočkáme řady alternativ.

Hráči původního Dragon Age mohou ve druhém dílu použít uložených pozic a na jejich základě dále ovlivňovat politickou mapu světa.

Dragon Age 2

Dragon Age 2 zřejmě vyvolá řadu kontroverzních reakcí, převážně v táboře zarytých fandů prvního dílu. Je nakonec s podivem, že se vývojáři vydali právě tímto směrem, když úspěch prvního dílu zjevně nebyl založen na dynamické akci, nýbrž na taktické rozvaze a hladu hráčů po tomto přístupu.

Dragon Age 2 bude bez debat modernější hrou, která jistě opět nabídne slušný příběh, dialogy a vyváženost. Jedna z hlavních přísad originálu však bude chybět.

Autor:

Nejčtenější

Counter-Strike je nově zdarma a někteří hráči to špatně nesou

Review bombing hry Dota 2

Legendární střílečka přešla před pár dny do režimu free 2 play a mnoho zkušených hráčů to Valve nedokáže odpustit. Bojí...

Nejlepší hry roku 2018: nominujte své favority

Assassin’s Creed Odyssey

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

KVÍZ: Poznáte herní hity podle reklamních obrázků?

Herní kvíz

Načančané reklamní obrázky jsou jedna věc, realita druhá. Mají vůbec propagační obrázky se samotnou hrou něco...

Další z rubriky

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Najdete na iDNES.cz