Dragon Age: Inquisition si půjčuje prvky z Battlefieldu. První pohled

aktualizováno 
Větší chaos může ve světě Dragon Age zavládnout jen těžko. Církev Chantry válčí s mágy a odštěpili se od ní bojoví templáři i řád Seekers of the Truth. A do světa Thedasu navíc proudí démoni.

Propagační obrázek k titulu Dragon Age: Inquisition, který využije technologii Frostbite 3. Tedy engine pohánějící i čtvrtý Battlefield.

Nebesa se totiž otevřela, a existuje tak spojení s dimenzí zvanou Fade, tedy sférou plnou magie a pekelníků. Jistě, démoni za normálních okolností do běžného světa putovat nemohou. Trhlina v nebesích však normální není.

Hra bude působit spíše jako otevřený svět, ale úplnou svobodu nenabídne. Přístupná by nicméně měla být značná část prostředí. A vývojáři z BioWare tvrdí, že každá oblast je větší než cokoliv, co vytvořili v minulosti. Pro rychlejší pohyb po herní ploše tak budou k dispozici různí tvorové, které půjde osedlat. A oproti druhému dílu ze hry zmizí opakující se úrovně.

Prozkoumávání tedy tentokrát bude významným prvkem hry. Takovým, který nabídne výjimečné zážitky. Na vlákna některých příběhů totiž narazí jen trpěliví dobrodruzi, a zkušenosti i výbava jednotlivých hráčů se tak budou lišit.

Hráč se tentokrát stane vůdcem inkvizice. Zůstává mu přesto svoboda ve výběru jména, pohlaví, rasy i povolání. A volba rasy v některých částech světa ovlivní děj.

Dragon Age: Inquisition

"Dragon Age vždy bylo o těžkých rozhodnutích, u kterých neexistuje jednoznačně správná volba," tvrdí hlavní scénárista série David Gaider. To má ještě zkomplikovat fakt, že rozhodnutí budou ovlivňovat celý zbytek hry. Hráč tedy s následky svých voleb musí žít a proměňovat mohou například prostředí, či odemykat nový obsah.

Prostředí bude interaktivnější

Hra poběží na stejné technologii jako čtvrtý Battlefield, tedy enginu Frosbite 3. To však neznamená jen vizuální pokrok. V prostředí totiž budou i zničitelné prvky, či naopak půjde vytvářet nové.

Příkladem může být likvidace trámu, který podpírá plošinu plnou lučištníků. Pomocí magie naopak půjde opravit most, a zpřístupnit tak novou herní oblast. Vývojáři si od toho slibují větší míru interaktivity.

Bojový systém pak bude hledat vyvážený stav mezi pojetím prvního a druhého dílu. Strategie i taktika budou pro úspěšné vedení bitev významné.

A nepovinnou součástí hry bude i tradiční pozastavování akce, které slouží k udělování příkazů skupině. Hráči totiž mohou mezi jednotlivými postavami přepínat. Každému členovi družiny však půjde nastavit i určitý typ chování.

Dragon Age: Inquisition

Do hry se také vrací stromy schopností stromy a možnost specializace. Schopnosti jednotlivých povolání je navíc možné kombinovat tak, aby se navzájem doplňovaly.

Rychlost soubojů i návrh nepřátel by však hráče měly motivovat spíše k taktičtější hře. Protivníci totiž budou mít specializované role a budou spolupracovat. V potaz budou brát umístění hráčových postav, vlastní zdraví i čas potřebný pro doplnění určité schopnosti.

Síla nepřátel se však úrovni hráčových postav vesměs nebude přizpůsobovat. Náhodná setkání s některými protivníky tak budou nebývale nebezpečná.

I trhan tu může být mocná postava

Vývojáři tentokrát kladou důraz i na vizuální pojetí postav. Každá bude mít svůj styl, a identický typ výbavy tak na odlišných hrdinech bude působit jinak. Vytvářet půjde i vlastní výbavu, či upravovat tu stávající.

Systém umožní vyvažovat mezi formou a obsahem. Využívané předměty tak mohou být užitečné i pohledné zároveň. A nebo naopak zcela obyčejné. Nejspíše totiž bude možné vytvořit i ultimátní výbavu, která na první pohled působí jako oblečení zcela základní.

Hra vyjde ve třetím čtvrtletí příštího roku pro PC, PlayStation 3, Xbox 360 i konzole příští generace.

Pětice slibů spojených s Dragon Age: Inquisition

Loni v záři se na internetu objevil kompilát slibů spojených s novým Dragon Age. Zahrnoval například zmínku o síťové hře (podívejte se na seznam).

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Nový přídavek k českému Kingdom Come je po všech stránkách trapný

Kingdom Come: Milostné dobrodružství bodrého rytíře Pana Jana Ptáčka

Nejlepší česká hra posledních let ani napodruhé nedostala takový přídavek, jaký by si zasloužila. Milostné...



Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...

Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

Další z rubriky

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

Judge Eyes bude stylová detektivka z japonského podsvětí. První pohled

Judge Eyes

Pokud se řadíte k fanouškům videoherní série Yakuza, nebo rádi vzpomínáte na městské akce jako Sleeping Dogs a L.A....

Advantage Consulting, s.r.o.
C++ DEVELOPER

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 000 - 40 000 Kč



Najdete na iDNES.cz