Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dragon Age: Inquisition si půjčuje prvky z Battlefieldu. První pohled

aktualizováno 
Větší chaos může ve světě Dragon Age zavládnout jen těžko. Církev Chantry válčí s mágy a odštěpili se od ní bojoví templáři i řád Seekers of the Truth. A do světa Thedasu navíc proudí démoni.

Propagační obrázek k titulu Dragon Age: Inquisition, který využije technologii Frostbite 3. Tedy engine pohánějící i čtvrtý Battlefield.

Nebesa se totiž otevřela, a existuje tak spojení s dimenzí zvanou Fade, tedy sférou plnou magie a pekelníků. Jistě, démoni za normálních okolností do běžného světa putovat nemohou. Trhlina v nebesích však normální není.

Hra bude působit spíše jako otevřený svět, ale úplnou svobodu nenabídne. Přístupná by nicméně měla být značná část prostředí. A vývojáři z BioWare tvrdí, že každá oblast je větší než cokoliv, co vytvořili v minulosti. Pro rychlejší pohyb po herní ploše tak budou k dispozici různí tvorové, které půjde osedlat. A oproti druhému dílu ze hry zmizí opakující se úrovně.

Prozkoumávání tedy tentokrát bude významným prvkem hry. Takovým, který nabídne výjimečné zážitky. Na vlákna některých příběhů totiž narazí jen trpěliví dobrodruzi, a zkušenosti i výbava jednotlivých hráčů se tak budou lišit.

Hráč se tentokrát stane vůdcem inkvizice. Zůstává mu přesto svoboda ve výběru jména, pohlaví, rasy i povolání. A volba rasy v některých částech světa ovlivní děj.

Dragon Age: Inquisition

"Dragon Age vždy bylo o těžkých rozhodnutích, u kterých neexistuje jednoznačně správná volba," tvrdí hlavní scénárista série David Gaider. To má ještě zkomplikovat fakt, že rozhodnutí budou ovlivňovat celý zbytek hry. Hráč tedy s následky svých voleb musí žít a proměňovat mohou například prostředí, či odemykat nový obsah.

Prostředí bude interaktivnější

Hra poběží na stejné technologii jako čtvrtý Battlefield, tedy enginu Frosbite 3. To však neznamená jen vizuální pokrok. V prostředí totiž budou i zničitelné prvky, či naopak půjde vytvářet nové.

Příkladem může být likvidace trámu, který podpírá plošinu plnou lučištníků. Pomocí magie naopak půjde opravit most, a zpřístupnit tak novou herní oblast. Vývojáři si od toho slibují větší míru interaktivity.

Bojový systém pak bude hledat vyvážený stav mezi pojetím prvního a druhého dílu. Strategie i taktika budou pro úspěšné vedení bitev významné.

A nepovinnou součástí hry bude i tradiční pozastavování akce, které slouží k udělování příkazů skupině. Hráči totiž mohou mezi jednotlivými postavami přepínat. Každému členovi družiny však půjde nastavit i určitý typ chování.

Dragon Age: Inquisition

Do hry se také vrací stromy schopností stromy a možnost specializace. Schopnosti jednotlivých povolání je navíc možné kombinovat tak, aby se navzájem doplňovaly.

Rychlost soubojů i návrh nepřátel by však hráče měly motivovat spíše k taktičtější hře. Protivníci totiž budou mít specializované role a budou spolupracovat. V potaz budou brát umístění hráčových postav, vlastní zdraví i čas potřebný pro doplnění určité schopnosti.

Síla nepřátel se však úrovni hráčových postav vesměs nebude přizpůsobovat. Náhodná setkání s některými protivníky tak budou nebývale nebezpečná.

I trhan tu může být mocná postava

Vývojáři tentokrát kladou důraz i na vizuální pojetí postav. Každá bude mít svůj styl, a identický typ výbavy tak na odlišných hrdinech bude působit jinak. Vytvářet půjde i vlastní výbavu, či upravovat tu stávající.

Systém umožní vyvažovat mezi formou a obsahem. Využívané předměty tak mohou být užitečné i pohledné zároveň. A nebo naopak zcela obyčejné. Nejspíše totiž bude možné vytvořit i ultimátní výbavu, která na první pohled působí jako oblečení zcela základní.

Hra vyjde ve třetím čtvrtletí příštího roku pro PC, PlayStation 3, Xbox 360 i konzole příští generace.

Pětice slibů spojených s Dragon Age: Inquisition

Loni v záři se na internetu objevil kompilát slibů spojených s novým Dragon Age. Zahrnoval například zmínku o síťové hře (podívejte se na seznam).

Autor:


Nejčtenější

Cyberpunk 2077 je přesně tak dobrý, jak jsme tajně doufali. První dojmy

Cyberpunk 2077

Poté, co v únoru vyšel Kingdom Come, už mezi českými hráči není očekávanějšího titulu než chystaný Cyberpunk 2077. A my...

Pět největších zklamání z herního svátku E3 2018

Command and Conquer: Rivals

V sobotu jsme rozebrali největší překvapení z herního svátku E3 2018, dnes se podíváme na ta největší zklamání.



Pět největších překvapení z herního svátku E3 2018

Cyberpunk 2077

Herní svátek E3 je sice za námi, my však zdaleka nekončíme. Před dalšími prvními dojmy z hraní očekávaných her, které...

Ve Fortnite se omylem objevil hákový kříž, vývojáři okamžitě zareagovali

Fortnite

Pokud hráči nejpopulárnější hry současnosti Fortnite přesně za sebou provedou několik specifických kroků, vytvoří na...

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Další z rubriky

Nové dobrodružství Lary je mnohem temnější. První dojmy

Shadow of the Tomb Raider

Nové dobrodružství nejslavnější počítačové hrdinky potěší především konzervativnější fanoušky. Za půl hodiny hraní se...

Přídavek k Life is Strange nepřipomíná Life is Strange. Ale bude zdarma

The Awesome Adventures of Captain Spirit

The Awesome Adventures of Captain Spirit sice vytvářejí stejní lidé jako fantastický Life is Strange, jeho hloubky a...

V Assassin’s Creed Odyssey nebudete asasínem, ale žoldnéřem bez štítu

Assassin’s Creed Odyssey

Zdánlivě nesmrtelná série Assassin’s Creed letos zavítá do starověkého Řecka, kdy řády templářů a asasínů ještě nebyly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz