Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King

  12:02aktualizováno  29. března 11:40
Že mají pécéčkáři Oblivion? Vysmějte se jim. Na PS2 dorazil Dragon Quest VIII - hra, kterou lze bez nejmenších pochybností považovat za vcelku slušný herní zázrak.

BonusWeb HIT Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King Cesta prokletého krále je neuvěřitelně výstižný podtitul jednoho z nejlepších a nejkrásnějších RPG pro PS2 poslední doby. Série Dragon Quest se tímto dílem poprvé dostává na evropský trh a věřte, že nyní pochopíte, proč je v Japonsku tak populární. Je to vážně dokonalá hra, na které se prakticky nedá najít chyba, slabé místo, cokoliv negativního. Jen pár mušek tu proletí a ty snadno odeženete.

Přes vysoké číslo za názvem hry nemá příliš význam zabíhat do minulosti série, protože u nás nikdy nebyla v prodeji, ale to že v Japonsku její popularita přesahuje modlu jménem Final Fantasy, mluví za vše. Nakonec jsou to slavné vzpomínky na boje tehdejšího Square s FF sérií a Enixu s DQ, co nám sérii DQ vrylo do mozků, aniž by u nás kdy vyšla. Pak nám firmy fúzovaly do Square-Enix, ale naštěstí jsme se nedočkali "Dragon Fantasy" či "Final Quest", ale obě série si jdou nadále svojí vlastní cestou.

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King

Soubojový systém je klasicky tahový a velmi rychlý.

DQ VIII jednoznačně nic nekopíruje, jen rozšiřuje hranice které sám stanovil, je tou největší klasikou a přesto je moderní a neokoukaný. Nestaví na realismu, na ohromujících videosekvencích, je pohádkou tvořenou pomocí "kreslené" cel shaded grafiky a přesto epickou. Příběh je podáván s takovou lehkostí, samozřejmostí a profesionalitou, jakou jsem ještě nezažil. Jen se připravte na to, že v této hře nepotkáte létající stroje ani žádnou směs supertechnologie a magie, tolik známou z konkurenční FF.

Dragon Quest VIII, to je příběh o dlouhém putování s vážnou zápletkou, humorem a plný dobrodružství. Charakteristika a uvěřitelnost jednotlivých postav je vybalancována s maniakální přesností, po padesáti hodinách hraní jsem měl tendence s postavami hovořit. Buď si zajdu na vyšetření hlavy, nebo to má právě takhle fungovat. Grafickému zpracování se nedá prakticky Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King nic vytknout. Na zastaralém hardwaru PS2 se tvůrcům podařilo vytvořit svět, který v rámci žánru nemá obdoby.

V DQ VIII najdete gigantický detailní svět plný nádherných lesů, barev, velkých měst a hlavně s dohledem, který neomezuje žádná distanční mlha. Velikost prostoru, kde se budete pohybovat, je až zarážející. Například cesta z města do města může klidně zabrat několik desítek minut a pak si všimnete, že jste na mapě vlastně urazili jen kousek. Připomíná vám to něco? Ano, Morrowind a Oblivion. Asi se vám to nebude chtít věřit, ale DQ VIII má svět rozlehlejší než legendární Morrowind. Oblivion dosud dohraný nemám, takže tady se zdržím spekulací.

Ovládání hry je dobře rozvrženo, lze volně rotovat okolo postavy a rozhlížet se z pohledu vlastních očí.

Nejde o žádné monotónní pochodování, ráz krajiny se neustále mění, půjdete zelenými loukami a hustými lesy, vyprahlou pouští, Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King zimní oblastí a spoustou dalších. Všechno je krásné, barevné a oku lahodící. Stromy i tráva se pohybují ve větru, na loukách poletují motýli, díky grafice si skutečně připadáte jako v nějaké úchvatné pohádce. Střídání dne a noci není jen pro efekt, v noci ve městech lidé spí a obchody jsou zavřené a venku pobíhají silnější a početnější nepřátelé. Jelikož svět je skutečně obrovský, poměrně brzy získáte teleportační kouzlo, díky kterému můžete snadno navštívit každou lokaci, kterou jste již prošli. Později ve hře se dostanete k různým dopravním prostředkům, jako například k tygrovi, na jehož hřbetě můžete krajinu brázdit tryskovou rychlostí.

Soubojový systém je klasicky tahový a velmi rychlý. Vaše postava reprezentuje tradiční skupinku, která se při boji rozestoupí. Výhodou je, že tu nejsou žádné dlouhé a úmorné souboje á la Xenosaga, což je při jejich množství (tisíce) jedině dobře. Nepřátel je ve hře přes tři stovky druhů a frekvence náhodných soubojů je velmi vysoká. Občas narazíte na nepřátele, kteří jsou vidět už z dálky. Jde o jakési minibossy a porazit je dá daleko větší práci než běžné potvory v dané oblasti

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King Každá z postav vaší skupinky ovládá určitou sadu zbraní a s nimi spojených speciálních útoků. V rozumné časové době (100 hodin) nelze dosáhnout mistrovství ve všech zbraňových specializacích, takže distribuci skill pointů je potřeba chytře rozvážit. Zbraně se dají koupit, nalézt, ale nejlepší je, že se dají různě kombinovat a vyrábět ve speciálním alchymistickém hrnci, který časem získáte. V něm se dá ostatně vyrobit kdeco, stačí jen nalézt ten správný recept.

Další minihrou je aréna, kde proti sobě bojují potvory ze hry. Právě ony minibossy, které jsem zmiňoval výše, můžete po jejich poražení přijmout do vaší bojové skupiny do této arény. A právě tuhle skupinu si potom lze přivolat do reálného boje, takže plní funkci jakýchsi summonů, kteří mohou bojovat za vás. Tím minihry ještě nekončí, protože v několika městech jsou kasina, kde můžete v bingu, ruletě nebo v kartách prohrát všechno co máte.

Dragon Quest

Vždy mě iritovalo, že ze dvou japonských RPG sérií, nad kterými žasne celý svět, k nám do Evropy došlo jen FF a nezavítal sem ani jediný díl Dragon Questu. Favorizovaný byl zvláště sedmý díl ještě pro PSOne. Po úspěchu skvělého osmého dílu by hoši ve S-E mohli zauvažovat nad tím, zda stejným způsobem jako přinesli veškeré šestnáctibitové Final Fantasy na PSOne CD, neudělají totéž s Dragon Questy. Byl by to prima dárek. Ale i když se tak nestane, chvála bohu alespoň za díl osmý. Je to JRPG natolik nezvyklé a přitom dokonalé, že přijít o něj by bylo horší než v případě všech předchozích.

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King Přilétá první muška. Určitým zklamáním je vývoj postav. Kromě přidělování bodů ke skillům se vše děje automaticky, takže jen čekáte, až postava dosáhne dalšího levelu, a tím může získat nové kouzlo a zvýšení atributu. Naopak skvělá věc je encyklopedie potvor a předmětů a statistika hry. Hudební stránka je pak něco naprosto úžasného. Bombastická orchestrální muzika, kterou jsem ještě ve hře neslyšel. Nejvíce připomíná hudbu ke starým americkým filmům, ale tak nějak působí i moderně. Chce to slyšet, psát nemá smysl. Většina dialogů je namluvená a obsahuje anglický přízvuk, což mi osobně trochu vadí, ale nejsem na světě sám, takže někomu sednout může.

Ovládání hry je dobře rozvrženo, lze volně rotovat okolo postavy a rozhlížet se z pohledu vlastních očí. Loadingů je ve hře

Klady a zápory

Plus Grafika
Plus Příběh
Plus Obrovský detailní svět
Plus Hudba

Mínus Vývoj postavy

minimálně, a celý svět je tak takřka v jednom kuse. Načítání probíhá za chodu a nahrávají se jen města a souboje a to velmi svižně. Ve hře neexistuje obrazovka „Game Over“ a pokud je skupina poražena, automaticky se oživí v nejbližším kostele, kde je také jediná možnost hru uložit.

V podstatě není co dodat. Dragon Quest VIII je výjimečná a skvělá hra a nebýt odfláknutého vývoje postav, tento první vstup série na evropský trh by si zasloužil absolutní hodnocení. Pro všechny příznivce RPG je to nutnost a pro všechny ostatní milovníky dobrých her koneckonců také.

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King
Výrobce/Vydavatel Square Enix/Square Enix
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ne/ano
Paměťová karta: 176 kB
Verdikt: Pokud vám chybělo na PS2 RPG s rozsáhlým světem, který můžete donekonečna prozkoumávat, k tomu se skvělým příběhem a ve vynikající grafice, právě jste ho našli.
Hodnocení: 92% (info)

Autor:


Témata: Humor, Kasino

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

RECENZE: Far Cry 5 ve Vietnamu jde cestou Ramba, tiché zabíjení netřeba

Far Cry 5: Hours of Darkness

Hours of Darkness je první placené rozšíření střílečky Far Cry 5. Jako jednohubka na dvě až tři hodiny svůj účel splní....

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

RECENZE: Far Cry 5 na Marsu baví vtipem a nudí zbraněmi

Far Cry 5: Lost on Mars

V Lost on Mars, jak se jmenuje druhý přídavek pro akci Far Cry 5 , se vydáme na rudou planetu bojovat proti arachnidům....



Najdete na iDNES.cz