Představte si tradiční fantasy svět. A do toho zasaďte všudypřítomné orky, kteří se zde stali technologicky vyspělou civilizací. Nalezli totiž metodu, kterak extrahovat zeenium - substanci propůjčující drakům jejich obrovskou sílu - z vajíček ještě nenarozených jedinců. Tímto aktem současně orkové výrazně oslabují narozené draky a tudíž jim nečiní velký problém ovládnutí této jinak dominantní rasy. Avšak jeden drak - jménem Cael - přičiněním osudu získá bohatě toho, co bylo jeho druhům odepřeno, a nyní se vydává na trestnou výpravu, jejímž cílem je potrestání zlovolného plemene orků a osvobození soukmenovců od jejich otrockých okovů. Hezky se to poslouchá, ale v okamžiku lámání chleba musíte zasáhnout vy, jakožto hráč a přebíráte plnou zodpovědnost za další osud draků, potažmo Caela, jehož tu budete ovládat. Připomíná vám to snad něco? Že by Drakana? Dost možná, ale s ohledem na skutečnost, že Cael se tady o hlavní roli nemusí handrkovat v titulcích ani nikde jinde se žádnou další postavou, bude jeho putování po obloze asi přeci jenom trochu komplexnější než v případě Arokha.
Vaše techniky (jakožto Caela) obnášejí rozličné lopinky a obraty a samozřejmě několik impresivních útočných dovedností, které se tady dělí na klasické dračí ataky a speciální útoky - zde v jakémsi statusu berserkr. Zmiňované klasické útoky obnášejí typické výpady ocasem, jež se vyznačují pořádnou dávkou energie vašeho několikasettunového těla, které takto dokáže zamést i s malým oddílem vojáků. Dále tady najdeme uchopení do spárů a následné odeslání oponenta do několika různých směrů či rovnou jeho pozření, když bude hlad. Ostatně pro utišení kručícího žaludku budete moci dělat loupeživé nájezdy na vesnice a vedle rozličných humanoidů vám jako potrava budou sloužit kupř. krávy. Status berserkr má silně magický podtext a výpady zde jsou odvislé od elementálních orbů, které přitom používáte. Např. Fire gem vám umožní sesílat firebally zapalující krajinu vůkol či přímo vyvolání velmi destruktivního kouzla, které sežehne nejbližší okolí zničujícím plamenem! Vedle toho lze využít některých specialit pro zvýšení rychlosti nebo odolnosti vašeho draka. Hra obsahuje 16 misí a mezi nimi se objeví pěkné FMV sekvence, díky kterým se příběh posune zase o něco dále. Každá mise má několik úkolů ke splnění, takže se připravte na ničení továren na vývoj zeenia, rekonvalescenci nedotčených dračích vajec či vzdušný souboj s obrovitým lídrem orků a nejenom s ním.
Očekávejte velký typový výčet vašich nepřátel, počítaje v to gigantické orčí vzducholodě z dračí kůže, standardní infanterii a také speciální orčí vzdušné jednotky. Přičemž tvůrci hovoří o propracované AI vašich protivníků: skupinka 10 orků spatří váš stín nad svými hlavami a ve snaze o neprozrazení své přítomnosti se všichni zastaví na místě a doufají ve vaše přehlédnutí. Pokud je však navzdory tomu spatříte a zamíříte k nim, zmocní se jich panika a rozutečou se do všech světových stran, čímž se stávají snadnou kořistí (vzpomeňte na nebohé poníky u Šmakovy sluje v Hobitovi).
Tvůrci dále slibují rozličné a hodně variabilní scenérie; nejprve tu budou rozlehlé lokace naprosto nedotčené civilizací, ale jak příběh postupuje a vy se blížíte k centru Orčí říše, vedle narůstající obtížnosti misí se též dramaticky mění jejich vizuální podoba. Přibude pevností a orkové se budou zjevovat ve stále větší síle. Pro vypořádání se s nepřáteli musíte často najít ten správný způsob - např. některé objekty budou moci produkovat stále další a další jednotky, takže jejich prvotním zničením si ušetříte spoustu práce. S využitím Earth gemu a vyvoláním silného zemětřesení pak narušíte významně strukturu nejenom uvedených staveb.
Zajímavým bonbónkem nakonec tohoto povídání je multiplayerová část hry, a to včetně kooperativního režimu, v němž ve split-screenu můžete s dračím kamarádem absolvovat 16 speciálních misí připravených právě pro tento účel. Také nechybí klasický soubojový mód a v něm režimy jako Egg Hunt, Feeding Frenzy, Dragon Duel, Drag Race, Aerial Assault a Gauntlet Run.
Ačkoliv je tento titul ještě ve stádiu vývoje, autoři už nyní slibují 60fps (uvidíme, co s tím udělá multiplayer) a slibných 80 tisíc polygonů na jedné obrazovce.
Co říci závěrem. Doufejme, že si tímhle pokusem 3DO napraví svou poněkud pošramocenou reputaci z titulů jako Army Men a Warriors of Might and Magic a dostojí konečně svým slibům - třeba tomu, že na přelomu roku bychom tenhle zajímavý projekt mohli mít v obchodech.