Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dragon's Lair 3D - hrdinové neumírají

  12:00aktualizováno  25. srpna 2001 4:08
Je tomu již sedmnáct let, co světlo světa spatřila legenda Dragons Lair. Tisíce hráčů ještě nyní s láskou vzpomínají na všechny ty chvíle, kdy se v roli Dirka Smělého snažili zachránit Daphne ze spárů zlého draka. A teď, na přelomu tisíciletí, máme šanci tento hrdinský čin zopakovat.

Dragon's Lair 3DAno, je to opravdu tak. Společnosti BlueByte a Dragonstone nám po sedmnácti letech čekání přinášejí remake hry, která svého času nedala spát mnohým z nás. A tvrzení, že se navždy zapsala zlatým písmem do vědomí nás všech není nijak nadnesené, protože původní Dragon's Lair je jednou z pouhých tří her, které si svým inovativním přístupem vysloužily místo ve Smithsonians Institution.

A co na vás hra s všeříkajícím názvem Dragon's Lair 3D chystá? Opět se stanete Dirkem Smělým, čestným hrdinou bránícím Dobro, a vkročíte do úžasného světa plného tajných komnat, draků, pastí, čarodějů a kouzel. A stejně jako před sedmnácti lety, i tentokrát budete kráčet temnými chodbami, které vás povedou vstříc nebezpečí. A proč? Protože zlý drak Singe znovu unesl ubohou Daphne a její osud je jen ve vašich rukách. Avšak pozor! Váš úkol není nijak jednoduchý. Dávejte si pozor na chapadla, která se vás pokusí zachytit, až půjdete po padacím mostě, vyhýbejte se létajícím knihám, které se budou snažit vás zasáhnout do hlavy. Jediný chybný krok může způsobit, že vám zmizí podlaha pod nohama, nebo Dragon's Lair 3Dotevřete špatné dveře a zjistíte, že byste se měli otočit a utíkat pryč... Hodně rychle.

Na své pouti za záchranou sličné princezny potkáte mnohé důvěrně známé příšery, ale čekají na vás pochopitelně i nové.. Některé z nich pocházejí přímo z dílny samotného Dona Blutha, který si za čtyřicet let své práce kreslíře a animátora získal u odborné veřejnosti zasloužený respekt. Nestvůry však nejsou to jediné, s čím se setkáte. Čekají na vás mnohá další nebezpečí v podobě různých pastí a překážek, jejichž jediným smyslem existence je vás zabít, nebo vás alespoň co nejvíce zpomalit.

Jak se můžete přesvědčit pohledem na okolní obrázky, bude se adventura Dragon's Lair pyšnit poměrně zajímavým grafickým zpracováním. Ačkoliv jsou všechny postavy kreslené ručně a vypadají obdobně jako v původní hře, prostředí je renderované a plně ve 3D. Rozhodnutí zpracovat pokračování Dragon's Lair právě tímto netradičním způsobem (propojení 2D a 3D) asi bylo hodně náročné, ale jak vidíme, nelze o něm říci nic špatného - dodává mu nepopiratelný punc zajímavosti. Hra dokonce navzdory poněkud Dragon's Lair 3Dnaivnímu vzhledu používá velice moderní 3D engine, který spolupracuje s grafickými akcelerátory podporujícími technologie Glide, Direct3D a OpenGL. Pochopitelně také využívá veškerých výhod, které tyto karty poskytují. Tvůrci dokonce nezapomněli ani na dynamické přepínání úrovně detailů, trojrozměrný zvuk pro čtyři reproduktory, kvalitní fyzikální model a umělou inteligenci nepřátel.

To vše by mělo být dostatečnou zárukou toho, že na své pouti za osvobozením Daphne a poražením Zla se rozhodně nudit nebudete. Jestli ale bude Dragon's Lair 3D stejně úspěšné, jako svého času jeho předchůdce, to se dozvíme pochopitelně až ve chvíli, kdy se ocitne na pultech obchodů. K tomu by mělo dojít někdy ve druhém čtvrtletí příštího roku (tedy o pár měsíců později, než bylo původně ohlášeno), takže zatím musíme čekat a doufat, že všechny klady, které byly hře dány do vínku, nepřijdou na zmar, ale padnou na úrodnou půdu.

Autor:


Témata: princezna


Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Magic: The Gathering
Kartičky Magic: The Gathering mají nové logo, změna je výrazná

Ikonická a stále velmi populární karetní hra Magic: The Gathering změnila logo. A je to největší změna za dobu existence značky.   celý článek

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Clash Royale
V Clash Royale je nový režim, zmizely však truhly zdarma

Vyšla dosud největší obsahová aktualizace mobilní pay 2 win strategie Clash Royale.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.