Sobota 31. července 2021, svátek má Ignác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 31. července 2021 Ignác

Dragonriders – 2. část návodu

  12:00
Přinášíme vám druhou část návodu na 3D adventuru Dragonriders: Chronicles of Pern. Ta obsahuje popis všech questů situovaných do druhé části hry, odehrávající se převážně na území Fortského holdu a Haly Harfistů. Najdete také několik žen hodících se na post Weyrwoman a vůbec vykonáte množství záslužných činů.

Pokračování návodu na kvalitní 3D adventuru. První část byla situována do Fortského weyru, tato druhá se bude odehrávat převážně ve Fortském holdu.

2. Část: Fortský hold (setkání z Lordem Graltem):

Po příletu do Fortského holdu půjde K’tan navštívit Lorda Graula, zatímco vy musíte najít Lamrata. (Automaticky po příletu Znalost: +10 bodů)

Quest 14 (povinný): Předat zprávu od S’bora Lamratovi ve Fortském holdu.
Zadání: Po schůzi dračích jezdců ve Fortském weyru vás při odchodu z vašeho pokoje zastaví V’hul a předá vám zprávu od S’bora, kterou máte doručit Lamratovi v pevnosti Hold.
Řešení: Po příletu do pevnosti Hold se pokuste vejít hlavním vchodem do paláce – zabrání vám v tom ale hlídač. Onen hlídač je ve skutečnosti vámi hledaný Lamrat, kterému zprávu automaticky předáte (Znalost: +50).

Quest 15 (povinný): Dostat se přes Lamrata nepozorovaně do nitra pevnosti Hold.
Zadání: Po příletu do Fortského holdu a po prvním rozhovoru s Lamratem.
Řešení: Lamrat se během rozhovoru zmíní o tom, že by vás snad mohl vpustit dovnitř, pokud chytnete zloděje operujícího na hlavním nádvoří. Promluvte si se stánkařkou Arrie (prodává potraviny), která vám poradí, že k chycení zloděje si budete muset sehnat nějaký převlek. Promluvte si se stánkařem Archenem (prodává oblečení), od kterého na místě dostanete zdarma civilní oblečení. Vyčkejte, až se u téhož stánku objeví obuvník Parlan a též si s ním promluvte – dostanete od něj zdarma nové boty. Tím jste získali kompletní civilní oděv, do kterého se v inventáři převlékněte. Po chvíli se k vám připlete zloděj Natty a ukradne vám nůž. Ihned se za zlodějem rozběhněte a promluvte si s ním – jednak vám vrátí kudlu a mapu (tu ukradl stánkařce Arrie) a jednak vás naučí nové dovednosti – kradmé chůzi (Stealth skill). Díky ní se nyní budete moci proplížit za zády Lamrata, nejdříve je však nutné odlákat jeho pozornost. Promluvte si tedy s holčičkou jménem Keela, která krade ovoce z rozbitého povozu ve vchodu na nádvoří. Povolte jí, aby si šáhla na vašeho draka, načež od ní dostanete cukroví (Reputace: +15). Podstatné je však to, že holčička začne obtěžovat Lamrata, čehož musíte chytře využít. V civilním převleku jděte do rohu nádvoří, kde jste chytli zloděje. Zde aktivujte mód kradmé chůze a v okamžiku, kdy bude Lamrat hubovat malé holčičce, se protáhněte podél zdi dovnitř paláce.
Poznámka: Po chycení zloděje si promluvte s Arrie – poděkuje vám za navrácení ukradené mapy, kterou vám obratem věnuje (Reputace: +15).

Quest 16 (povinný): Sehnat zdroj světla nutný ke vstupu do temných jeskyní pod pevností.
Zadání: Během rozhovoru s Lamratem poté, co jste se úspěšně proplížili do nitra paláce (Znalost: +25).
Řešení: Promluvte si se stánkařkou Dernou, která prodává hornický náramek, sloužící jako zdroj světla (Znalost: +25). Náramek však stojí tři marky, které nemáte. Existují však čtyři příležitosti, jak si vydělat po jedné marce:

  • Na náměstí s fontánkou si promluvte s Neeletem, vedoucím soutěže ve střelbě z kuše (musíte mít na sobě civilní oblečení!). Zapojte se do soutěže a trefte přesně žlutý střed terče! Pokud nevyhrajete napoprvé, nevzdávejte to a zkoušejte dál. (Znalost: +25).
  • V hlavním sále paláce si promluvte se sochařem Larinem – dozvíte se, že musí stáhnout ze všech svých soch prostěradla (Znalost: +10). Pomozte mu a ze všech pěti zahalených soch prostěradla stáhněte. Poté si s Larinem opět promluvte (Reputace: +15).
  • V hlavním sále si promluvte s tesařem Janethem (pracuje u prostředního pódia). Poví vám, že postrádá hřebíky (Znalost: +10). Na opačné straně pódia si promluvte s dalším tesařem Tolwinem – ten po rozhovoru odejde a zanechá po sobě váček hřebíků. Seberte ho a odneste Janethovi (Reputace: +15).
  • V hlavním sále si promluvte s obchodníkem Tregardem (stojí vedle beden u druhého pódia). Postěžuje si, že mu jeho zaměstnanci odnesli bedny na špatné místo (Znalost: +10). Jděte ke vchodu do kuchyní, před nímž jsou položeny tři bedny. Všechny odneste Tragardovi a pak si s ním promluvte (Reputace: +15).
    Jakmile získáte minimálně tři marky, kupte od stánkařky Derny hornický náramek. Nakonec si promluvte s Lamratem, který vás zavede za kuchyň ke vchodu do temných jeskyní a dá vám od něj klíč.

    Quest 17 (povinný): Sehnat meč a naučit se s ním zacházet.
    Zadání: Po vstupu do temných jeskyní (po splnění questu #16) zjistíte, že vám stojí v cestě obrovský Tunelový had, na kterého si se svým nožíkem netroufnete.
    Řešení: Odleťte se Zenthem do Kovářského údolí (Mastersmith Hall). Zde si před kovárnou promluvte s horníkem jménem Guy. Svěří se vám, že někde zašantročil svůj krumpáč (Znalost: +10). Ten naleznete zabodnutý v zemi hnedle za rohem, takže ho seberte a předejte Guyovi – na oplátku vám věnuje svůj velký meč (Znalost: +25, Reputace: +15). Vraťte se do Fortského holdu a na nádvoří s fontánkou si promluvte s obchodníkem Manworem, který vás naučí dovednosti zacházet s mečem (Sword Skill) (Znalost: +50). Za odměnu mu však musíte při vaší budoucí návštěvě u lorda Gralta sjednat vyšší odměny. Učiňte tak v pozdější fázi hry (po splnění questu #27), kdy navštívíte Lorda Gralta a promluvíte si s ním o odměnách pro obchodníky. O výsledku rozhovoru nakonec neopomeňte informovat obchodníka Manwora (Reputace: +40).
    Poznámka: Kdykoliv při návštěvě Kovářského údolí si můžete pohovořit se dvěma horníky Nisanem a Rellatem, kteří sedí na vozíku u štol. Nisan vás naučí nové hornické dovednosti (Mining Skill), která se vám bude hodit pouze při plnění nepovinných úkolů. Nezapomeňte též sebrat krumpáč opřený ze strany o hornický vozík.

    Quest 18 (povinný): Přinést Lamratovi z prastarých jeskyní recept na lék.
    Zadání: Logická návaznost na předchozí quest #17.
    Řešení: Ještě než zamíříte do jeskyní, bylo by dobré promluvit si s výčepním Borlem na hlavním nádvoří. Kupte si u něj jedno pivo – poví vám o dvou hornících sedících vedle stánku. Promluvte se tedy i s horníky Malorienem a Taolousienem – získáte od nich mapu jeskyní (Znalost: +25).
    Nyní se již vydejte do jeskyní za kuchyní (zamčené dveře odemkněte klíčem). Uvnitř jeskyní opět zabíjejte všechny tunelové hady, na které natrefíte. Pokuste se přeběhnout přes kamenný most – ten se ale i s vámi zřítí. Ze dna skalního jezírka vyskákejte po výčnělcích na stěnách jeskyně k dalšímu tunelu (cestou zabijte Wherýše: Síla +50). Proběhněte tunelem k dalšímu mostu. Za ním se pak na křižovatce tunelů dejte doleva a dostanete se až k dalšímu Wherýšovi, kterého zabijte. Přeskočte přes výčnělek na levé stěně skály do dalšího tunelu a jím proběhněte na další křižovatku tunelů. Pokračujte doleva a na konci tunelu přeskočte na výklenek nalevo a odtud tunelem seběhněte k jezírku. Zde se můžete vydat třemi směry – rovně (slézt na kameny ve vodě) nebo doleva a doprava. Vydejte se nejdříve do stran, kdy poběžíte podél jeskyně a vždy na konci stezky narazíte na obrovský kámen, který shoďte dolů do vody. Nyní můžete slézt na kameny ve vodě a přeskákat přes ně až do tunelu na druhé straně skalního jezírka. Proběhněte tunelem a na jeho konci narazíte na Wherýše. Po jeho zabití se otevřou dveře a vy můžete projít do ocelových jeskyní.
    V ocelové místnosti s celkem čtyřmi dveřmi seberte železnou trubku. Přistoupíte-li těsně k jedněm ze dveří, trochu se pootevřou. Použijte na ně trubku, čímž je otevřete úplně. Projděte. V další místnosti sejděte po schůdcích k počítačovým terminálům a seberte z nich destičku (skin). V inventáři ji prozkoumejte – zjistíte kód ke dveřím (7936). Přistupte k větrací mříži u podlahy, otevřete ji a prolezte tunelem do další místnosti. I zde seberte z počítačového terminálu destičku a v inventáři ji opět prozkoumejte – zjistíte další kód (0186). Použijte panel u dveří – jelikož znáte kód, dveře se otevřou a vy projděte do úvodní místnosti se čtyřmi dveřmi. Dvoje již jsou otevřené, jedny jsou zablokované. Otevřete tedy ony poslední dříve zavřené dveře a v ubikacích za nimi otevřete sejf – uvnitř naleznete artefakt + tabulku s receptem na lék pro Lamrata. Posuňte stůl do středu místnosti, vylezte na něj a větrací šachtou ve stropě se dostanete změt do temných jeskyní.
    Proběhněte komplexem tunelů (Poznámka: cestou narazíte na prasklinu ve stěně, za níž se ukrývá Wherýší vejce. Na zadní stěně jeskyňky též objevíte noty k nějaké melodii) až na terasu s velkým balvanem. Ten shoďte dolů a slezte po něm na dno jeskyně. Odtud již vede známá cesta k východu z jeskyní.

    Quest 19 (nepovinný): Najít ztraceného dřevěného dráčka holčičce Daize.
    Zadání: Během prvního rozhovoru s tříčlennou rodinkou sedící na lavičce u fontány (Znalost: +10, Reputace: +15).
    Řešení: Dřevěný dráček se nachází v hlavním sále Fortského holdu na podlaze před vchodem do kuchyní (dříve byl zakryt bednami, ty jste odstranili během questu #16). Dráčka seberte a odneste ho malé Daize – za odměnu dostanete od jejího otce dřevěnou sošku harfisty (Reputace: +20).

    Quest 20 (povinný): Opravit povoz obchodníkovi Farenovi, blokující cestu do Haly Harfistů.
    Zadání: Během prvního rozhovoru s obchodníkem Farenem. Musíte mu sehnat novou osu kol do povozu (bracket) a taktéž nové tažné zvíře (Znalost: +25, Reputace: +20).
    Řešení:

  • kde sehnat novou osu? Na hlavním náměstí si promluvte s hrnčířem Joliadem – zjistíte, že mu vrže jeho hrnčířské kolo (bracket) (Znalost: +25). Na nádvoří s fontánkou si promluvte se Skjaldem, hrajícím na harfu. Poradíte mu, aby šel hrát raději na hlavní nádvoří (Reputace: +15). Po návratu na hlavní nádvoří uvidíte, že harfistovo hraní odvádí pozornost hrnčíře. Ihned se rozběhněte k jeho stánku a seberte mu osu z jeho hrnčířského kola (bracket). Promluvte si s Faranem a ten vám poví, že by ta osa byla pro něj ideální, kdyby jen z ní kovář odstranil pevně připevněné kolo. (Znalost: +25). Přivolejte tedy svého draka Zentha a odcestujte do Kovářského údolí (Mastersmith Hall). Zde vejděte do kovárny a promluvte si s kovářem Klorem – předáte mu starou osu s kolem od hrnčíře. Kovář vám z něj odstraní starou osu (wheel bracket) a připevní novou, čímž prakticky hrnčířské kolo opraví. Vraťte se do Fortského holdu a promluvte si s Faranem – předáte mu novou osu. Dále zajděte za hrnčířem Joliatem a vraťte mu opravenou osu do jeho hrnčířského kola (Reputace: +20).
  • Kde sehnat tažné zvíře? Na náměstí s fontánkou si promluvte s Haratem, prodavačem dobytka. Dohodnete se s ním, že s ním vyměníte malého Tunelového hada za jednu kravku (Znalost: +25). Na tunelové hady je odborník malý Jim ve Fortském weyru, nicméně než tam odletíte, je třeba ještě získat cukroví (od holčičky Leely během questu #15) a dřevěnou káču, kterou dostanete od stánkařky Derny. Odleťte do Fortského weyru, kde si v prostředním patře promluvte s Jimem. Výměnou za cukroví a káču vám předá mladého Tunelového hada (Reputace: +30), musíte však ale vlastnit jeho košík na chytání hadů! (lze sebrat v jeskyních běhen questu #9). Vraťte se do Fortského holdu, kde si promluvte s Haratem – předáte mu mladého Tunelového hada a on vám zato dá jednu ze svých kravek (Reputace: +30). Krávu automaticky odvedete Faranovi, který tak odtáhne svůj povoz a uvolní vám cestu do Haly Harfistů (Reputace: +50).

    Quest 21 (nepovinný): Sehnat Llama Hair pro obchodníka Stepha.
    Zadání: Během rozhovoru s trojicí obchodníků stojících na náměstí s fontánkou.
    Řešení: Po vyřešení questu #20 můžete z prázdné ohrady na náměstí s fontánkou (dříve v ní byly krávy) sebrat Llama Hair. Tu předejte obchodníkovi Stephovi, který vám za ni dá klubko lnu (Bundle of Flax) (Znalost: +10) – jedná se o přísadu pro kuchaře Romu.

    Quest 22 (povinný): Doručit gobelín od Skarna ženě jménem Salyn v Hale Harfistů.
    Zadání: Během prvního rozhovoru se Skarnem na hlavním nádvoří Fortského holdu (Znalost: +10).
    Řešení: V Hale Harfistů zajděte do jídelny, kde si promluvte se Salyn – gobelín jí tak předáte (Znalost: +50, Reputace: +15). O předání gobelínu informujte Skarna, který vám dá za odměnu malý gobelín s vyobrazením bronzového draka (Reputace: +20).

    Quest 23 (povinný): Nalézt jistého Hereda žijícího v Hale Harfistů.
    Zadání: Automaticky po objevení tabulky s lékem pro Lamrata a po odstranění rozbitého povozu obchodníka Farena (Znalost: +25).
    Řešení: Uvnitř Haly Harfistů si v jedné z místností promluvte s učitelkou Tinossi – zjistíte, že Hered je její manžel a že ho můžete přivolat jedině bubnováním. Nejdříve je však potřeba sehnat notový vzor (drum pattern). Zajděte do vedlejší místnosti za písařem Yallinem, který vám notový vzor napíše. Nakonec si promluvte s Tinossiným žákem Sephem, který cvičí na harfu, a poproste ho, aby vám s pomocí notového vzoru zabubnoval. Ten tak učiní a za okamžik se v místnosti objeví Hered. Promluvte si s ním o baladě Moretas Ride (Znalost: +60) (následně se přesunete do Haly Léčitelů (Healers Hall)).

    Quest 24 (povinný): Najít jistého harfistu Bellana, žijícího na ostrově Ista.
    Zadání: Během rozhovoru s dívkou Melan, sedící na lavečce na nádvoří v Hale Harfistů (Znalost: +25).
    Řešení: Tento quest je možno vyřešit až ve třetí části hry, kam byl z tohoto důvodu přesunut.

    Quest 25 (nalezení potenciální Weyrwoman): Nalézt něco, co ztratil knihovník Lockenn.
    Zadání: Během prvního rozhovoru s knihovnicí Miannou v knihovně Haly Harfistů.
    Řešení: Tento quest je možno vyřešit až v poslední, čtvrté části hry, kam byl z tohoto důvodu přesunut.

    Quest 26 (nalezení potenciální Weyrwoman): Doručit perlu od Sirrala jeho ženě Marii na Istě.
    Zadání: Během prvního rozhovoru s pacientem Sirralem v hale Léčitelů (Znalost: +10).
    Řešení: Tento quest je možno vyřešit až ve třetí části hry, kam byl z tohoto důvodu přesunut.

    Quest 27 (povinný): Sehnat teplé jídlo pro pacienty v hale Léčitelů.
    Zadání: Během prvního rozhovoru s lékařem Merrickem v hale Léčitelů (Znalost: +10).
    Řešení: Na hlavním nádvoří Fortského holdu si pomluvte se stánkařkou Arrie – dá vám nějaké studené koláče. Zajděte za kuchařem Jakem a poproste ho, aby vám koláče ohřál v peci. Horké koláče nakonec odneste lékaři Merrickovi (Reputace: +30)
    Poznámka: Po návratu na náměstí Fortského Holdu vám Zenth sdělí, že máte jít navštívit Lorda Gralta. Učiňte tak.

    Quest 28 (nepovinný): Probudit lenošivého studenta Kurna.
    Zadání: V rozhovoru s učitelkou Tinossi v Hale Harfistů, po splnění questu #23.
    Řešení: Úzkou chodbičkou proběhněte do ložnic, kde naleznete na posteli spícího Kurna. Ve chvíli, kdy se otočí na bok, mu seberte malý klíč a odemkněte jím truhlu před postelí – naleznete v ní flétnu. Použijte flétnu na Kurna, čímž ho probudíte a on odběhne na hodinu za Tinossi (Reputace: +15).

    Quest 29 (nalezení potenciální Weyrwoman): Zjistit pro Kilimi druhou část básně o dracích.
    Zadání: Během prvního rozhovoru s dívkou Kilimi v Hale Harfistů (Znalost: +75).
    Řešení: Vyobrazení celé básně naleznete v temných jeskyních pod Fortským holdem, respektive v malé jeskyňce za popraskanou stěnou, kterou musíte rozbít krumpáčem. Po prozkoumání nápisu s básní si znova promluvte s Kilimi, přičemž ji neznámou část básně „odrecitujete“ (Znalost: +75, Reputace: +120).

    Po těchto questech je nutné odletět na Zenthovi zpět do Fortského weyru (při odletu vás ještě kontaktuje Lamrat, který vám předá dopis pro V’hula – Znalost: +50). Ve weyru vyjděte do horního patra, kde se právě koná schůze dračích jezdců. Připojte se. Během schůze budete zvoleni zástupcem velitele letky a dále dostanete úkol odletět přes Fortský hold na ostrov Ista (Znalost: +100). Po odchodu z prostředního patra narazíte na V’hula, kterému automaticky předáte dopis od Lamrata (Reputace: +30).

    Po odletu do Haly Harfistů se vydejte do kuchyně, kde naleznete Lorda Gralta. Promluvte si s ním o novém rozšíření nákazy (Znalost: +25). Posléze navštivte lékařského mistra Jazona v Hale Léčitelů – dozvíte se, že Lamrat je pravděpodobně zrádce, protože vámi nalezenou tabulku s receptem na lék Jazonovi neodevzdal (Znalost: +50).

    Quest 30 (povinný): Zkontaktovat se s neznámým harfistou na ostrově Ista.
    Zadání: Během rozhovoru se Salyn v kuchyni Haly harfistů po návratu ze schůze dračích jezdců ve Fortském weyru.
    Řešení: Tento quest je možno vyřešit až ve třetí části hry, kam byl z tohoto důvodu přesunut.

  • Autor:
    • Nejčtenější

    Zveřejnil tajné vojenské dokumenty, aby dokázal, že je ve hře chyba

    Nadšenec do vojenské simulace War Thunder zašel během internetové debaty o hře až příliš daleko. Aby vývojářům ukázal,...

    RECENZE Chernobylite: návštěva zamořené zóny nebyla nikdy děsivější

    Co byste udělali, abyste zachránili milovanou osobu? Někteří by pro to zpřetrhali samotný čas a prostor. A právě to se...

    Nová hra od Amazonu ničí drahý herní hardware, pozor na ni

    Ačkoliv má New World od herních studií Amazonu poměrně úspěšný start, pověst jí kazí ohlasy od hráčů, kterým zničila...

    Vývojáři končí s protipirátskou ochranou Denuvo. Zpomaluje počítač

    Reputace protipirirátské ochrany Denuvo utrpěla v posledních dnech vážné šrámy. Nejdříve bylo prokázáno, že má...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

    Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

    Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

    Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

    Český vlk z Wall Street jde k soudu. Hlavní roli v kauze Via Chem má miliardář Sisák

    Premium Schyluje se k dlouho očekávané soudní bitvě, v níž je hlavní postavou známý český finančník a miliardář Petr Sisák...

    • Další z rubriky

    Jak by vypadalo Dishonored viděné ze shora? Jako Weird West

    Několik bývalých členů studia Arkane, známého především díky sérii Dishonored, založilo nový vývojářský tým a pracují...

    Forza Motorsport 7 mizí z obchodů, další díl přitom ještě není

    Microsoftu se již nevyplatí prodlužovat licence na skutečné automobily a trati pro čtyři roky starou závodní hru Forza...

    Hra zdarma tento týden potěší milovníky vláčků a železnice

    Digitální obchod s hrami Epic Store tento týden nabízí zdarma povedenou hru Train Sim World 2, ve které se můžete stát...

    Akční letáky
    Akční letáky

    Všechny akční letáky na jednom místě!

    Dabéři Naked Attraction: Byli jsme v šoku, že něco takového může vůbec existovat

    Nahota je televizní evergreen a stále dokáže diváky přikovat u obrazovek. Počátkem devadesátých let to bylo Tutti...

    Britney Spears se ukázala nahoře bez. Prý na protest proti otci

    Britney Spears (39), která s otcem bojuje u soudu kvůli opatrovnictví a správě jejího majetku, zveřejnila na sociálních...

    Ostych a stud před kolegy jsou ztracená energie, míní Vica Kerekes

    Slovenská herečka maďarského původu Vica Kerekes (40) přijala nabídku režiséra Tomáše Svobody a zahraje si v jeho...

    Neteř princezny Diany se vdala. Vzala si o 32 let staršího miliardáře

    Lady Kitty Spencerová (30) se vdala. Neteř princezny Diany si vzala jihoafrického módního magnáta Michaela Lewise (62)....

    Zemřel herec Vladimír Marek, roky bojoval s rakovinou

    V nedožitých 70 letech zemřel ve čtvrtek divadelní, muzikálový i televizní herec Vladimír Marek. Podle Blesk.cz se od...