Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drakensang: Řeka času zpočátku uspává, ale pak se rozjede

aktualizováno 
Nový Drakensang jde proti proudu současných her na hrdiny. Je zdlouhavý, ale o to záživnější.
80

Drakensang: Řeka času

Platforma: PC
Výrobce: Radon Labs

  • robustní systém vývoje postavy
  • vynikající vedlejší úkoly
  • taktické boje
  • živoucí svět
  • málo motivující příběh
  • nevyváženost

Povedená staromódní hra na hrdiny, které má určité nedostatky, ale milovníky komplexních dobrodružných her přesto pobaví.

Herní karta

Drakensang: Řeka času

Druhý díl eposu Drakensang je pravým, správně ocukrovaným středověkým fantasy dobrodružstvím. Svět Das Schwarze Auge, ve kterém se hra odehrává, symbolizuje přátelskost a líbeznost. Kdo se zrovna vrátil z výletu v Dragon Age či Mass Effect 2, kde je všechno zkažené a všichni jsou špatní, bude mírumilovností světa Aventurie překvapen.

Ale potřebuje takovýto svět vůbec partu hrdinů? Samozřejmě, že ano, jenže než to zjistíte, uplyne docela dlouhá doba. Prvních pár hodin v Řece času je velmi klidných.

Ještě než se rozjede příběhová spirála a hráči začnou být zvědaví, jak bude děj pokračovat, projdou vaši hrdinové základní výukou. Ta je sice rozdělena na klasické úkoly, nicméně noční městské patroly nebo výpravy na vlky nepřekypují zrovna dramatičností.

Drakensang: Řeka času

Zpočátku budete na cestách sami, takže se nedočkáte ani vtipných slovních výměn s parťáky. Ostatně atmosféra v prvních hodinách není zrovna nejsilnější. Předně je třeba pochopit komplexní herní mechanismy.

List se otáčí teprve ve chvíli, kdy se k vám připojí další členové celkem čtyřčlenné skupiny a když se vydáte na cestu za splněním hlavního úkolu. Pak se do té doby lineární Řeka času otevírá a hráč si začíná vychutnávat pravou atmosféru Aventurie. Ta se ještě více než v případě předchůdce vyznačuje důrazem na detail, od různorodých postav až po všudypřítomné prosakování humoru.

Drakensang: Řeka času

Na každém rohu ve městě najdete zajímavé postavy, které vykřikují do světa své příběhy. Samy o sobě jsou bezvýznamné, ale dohromady výraznou měrou dotvářejí příjemný herní zážitek.

Možná i proto vyniká Drakensang: Řeka času především v momentech, kdy nehraje žádnou roli hlavní příběhová linie. Nejvíce si užijete obyčejného zkoumání zákonitostí Aventurie, případně plnění vedlejších úkolů. V nich se autoři opravdu vyřádili a v některých případech připravili skutečné perly, kterým je radost se věnovat.

O to více zamrzí, že ústřední příběhová linka zůstává poněkud banální. Časem zjistíte, že se k ní vracíte jen s určitým sebezapřením, což není nejlepší vizitka pro hru tohoto typu.

Drakensang: Řeka času

Se svou skupinou hledáte velmi cennou a důležitou věc. Už to samo o sobě neslibuje kdovíjaké zvraty. Skupina je vždy o krůček pozadu. Když už se konečně dostane na místo, které slibuje významnou dějovou otočkou, překvapení se dostaví, ale nemilé. Hra tady po zhruba 15 až 20 hodinách končí. Přibližně stejný čas můžete věnovat i zmíněným vedlejším úkolům, ale stejně v závěru zůstává určitá pachuť.

Stejná schizofrenní situace jako s hlavními a vedlejšími úkoly panuje také v oblasti prostředí. Zatímco města a vesnice jsou zpracovány opravdu povedeně a jen srší nápady, v případě nejrůznějších kobek či interiérů tu máme fádní koridory, jejichž styl se často opakuje.

Drakensang: Řeka času

Na problémy narazíte také ve vyváženosti hry. Na rozdíl od předchůdce jste mnohem svobodnější a pomocí lodi, která nahrazuje dům z prvního dílu, cestujete mezi sedmi zcela odlišnými lokacemi. Ty v průběhu hry nabízejí stále nové výzvy.

Jenže se vám snadno stane, že se dostanete do situace, na kterou vaše skupina nemá dostatek zkušeností a schopností. To by nebylo tak strašné, kdyby se dalo ze všech takových míst snadno vycouvat. Ale to bohužel možné není, a tak je nutné hru ukládat před každým nejasným úkolem.

V jistých ohledech se však Řeka času proti prvnímu dílu zjednodušila. Některé hádanky jsou stále obtížné, ovšem když hra vidí, že máte problémy, poskytne vám nápovědu, případně se řešení ujme jiná postava skupiny. Vše potřebné je k nalezení v zápisníku. Potěší odbourání dlouhého cestování z jedničky. Nyní je možné po mapě mnohem více přeskakovat z místa na místo.

Drakensang: Řeka času

Kdo zná první Drakensang, nebude překvapen vývojem postavy ani souboji. Obojí zůstalo nezměněno. Stále můžete v bitce svým svěřencům zadat příkazy v zapauzovaném módu a pak sledovat, jak je provádějí. Souboje jsou příjemně taktické, byť někdy možná příliš zaměřené na eliminaci silných a využívání slabých stránek protivníků.

Nesmírně robustní systém je rozšířen pouze o dvě třídy, a sice geodeta (trpasličího mága) a klanového válečníka (barbara). Systém však nabízí tolik kombinací, že píliš nevadí jeho faktické převzetí z předchůdce.

Drakensang: Řeka času

Drakensang: Řeka času je staromódní, pomalou hrou na hrdiny v pěkném grafickém kabátku, s dabingem všech postav (vyjma hlavního hrdiny) a s českými titulky.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

83 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 341 čtenářů

Témata: bitka, dabing, Humor, Loď

Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

Která herečka by se podle vás hodila na roli Ciri v chystaném Zaklínači?

Ciri v třetímu dílu hry Zaklínač

Zpráva, že postavu Ciri v chystaném seriálu podle Zaklínače nebude hrát běloška, vyvolala u mnoha fandů nesouhlasné...



Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...

Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

Podívejte se, jak by vypadal kultovní Half-Life v enginu Unreal 4

Project Lambda

Project Lambda je fanouškovský pokus o převedení legendárního Half-Lifu do moderního Unreal Enginu 4. Sice nejspíše...

Další z rubriky

RECENZE: Not Tonight je sžíravá kritika Velké Británie po brexitu

Not Tonight

Jak by mohly vypadat děsivé důsledky brexitu? To zjistíte v kůži jednoho nešťastníka, jehož život se rázem změnil kvůli...

RECENZE: Far Cry 5 na Marsu baví vtipem a nudí zbraněmi

Far Cry 5: Lost on Mars

V Lost on Mars, jak se jmenuje druhý přídavek pro akci Far Cry 5 , se vydáme na rudou planetu bojovat proti arachnidům....

RECENZE: Hearthstone: The Boomsday Project láká na mechy a spíš nudí

Hearthstone: The Boomsday Project

S The Boomsday Project slaví návrat mechové a nové klíčové slovo Magnetic upravuje dynamiku hry i prostor pro...



Najdete na iDNES.cz