Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dreadnoughts - ničení ve vesmíru

  12:00aktualizováno  22. listopadu 10:00
3D akční týmová hra Dreadnoughts, která se bude odehrávat ve vesmíru, sice ještě nemá známo datum vydání, ale jiné věci o ní už na povrch prosákly. Například to, že v ní budete bránit své základny a snažit se o destrukci těch nepřátelských, přičemž tyto základny budou kupodivu naprosto mobilní…

Dreadnoughts

Xenopi Studios, Xenopi Studios… pokud jste stejně jako nejdřív já uvízli v osidlech vlastní nedokonalé paměti, která vám ne a ne udělat tu laskavost a přihrát vám souvislosti, v nichž jste tohle jméno slyšeli, pak mám pro vás vysvobození. Moje paměť se totiž nakonec slitovala a uvolila se ke spolupráci, což vyústilo v úlevné plácnutí do čela a povzdech: "No jo, Xenopi Studios, ti přeci chystají Dreadnoughts…". Nic? Zelené světýlko stále mlčí? V tom případě jste před třičtvrtě rokem museli přehlédnout či záměrně opomenout náš článek o téhle hře, která sice patří do čistě multiplayerových záležitostí, nicméně i přesto stojí za další samostatný článek, v němž se pokusím vám nastínit její chystané přednosti.

A vezmeme to pěkně od podlahy. Ačkoliv už jsem naznačila, že Dreadnoughts budou multiplayerovou online záležitostí, moc byste se mýlili, kdybyste dospěli k názoru, že patří do kategorie MMORPG, která je v současnosti asi nejzaplněnější. Xenopi Studios se totiž rozhodli svou prvotinu věnovat něčemu úplně jinému, a to 3D akčnímu zaměření. Přesněji řečeno jsou Dreadnoughts týmovou akcí říznutou vesmírnou strategií, ale k tomu se ještě Dreadnoughts dostaneme. Základem je first-person perspektiva, v níž dominují prvky kooperativní 3D akce a doplňují je prvky vesmírného simulátoru.

Hráči se rozdělí do dvou či více týmů, z nichž každému je přidělena základna. Na rozdíl od jiných her podobného typu je základna v Dreadnoughts mobilní. Cílem hry je zničit cizí základny a ubránit vlastní, přičemž za každé zničení dostane tým jeden bod a po stanovené době se body sečtou. Kdo jich má nejvíc, vítězí. Princip tedy jednoduchý, ale jak víme, v jednoduchosti spočívá leckdy síla. Způsobů, jak dosáhnout destrukce cizí základny, je několik - asi nejjednodušší je postavit svoji základnu proti té druhé, nicméně vzhledem k tomu, že všechny jsou velmi podobně útočně i obranně vybavené, je to zároveň i ten nejméně efektivní způsob. Další možností je vyslat na cizí základnu záškodnický tým, který se na ní vylodí a vyřadí jí z provozu důležité systémy, načež už zbývá jen dokončit práci s normálním výsadkem. Dalším způsobem je zvýšení energetických rezerv, a tudíž zvýšení například palebné síly nebo ochranných štítů, čímž získáte nad protivníkovou základnou citelnou převahu.

Dreadnoughts

Autoři jsou si sami vědomi toho, že nesmrtelnost velké hromady her spočívá především v tom, že k nim existují editory, s jeichž pomocí jsou hráči schopni vytvářet stále nové a nové úrovně či jiné přídavky, a proto se plánuje i vydání takového editoru pro Dreadnoughts. Mám-li na závěr ještě ztratit slovo o platformách, pro něž jsou Dreadnoughts připravováni, pak jasným favoritem je PCčko, které je jisté, a podle slov autorů je engine hry vyvinut tak, aby poměrně snadnou záležitostí byla konverze pro Xbox. Ostatní konzole jako PS2 či cokoliv dalšího jsou sice teoretickou možností, ale zatím se s nimi příliš nepočítá. Žádné bližší informace o datu vydání ať už finální hry, či jen demoverze nebo veřejné bety, nejsou dosud známy. Chcete-li si přečíst některé další podrobnosti, na něž se v tomto článku nedostalo, můžete se mrknout ještě sem na starší článek.

Autor:


Témata: simulátor, Xbox


Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.