Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dredd vs. Death - soudní pře v Mega-City

  12:00aktualizováno  11:43
Přichází s ním zákon a nedá se ignorovat. Chytne, zatkne, soudí a odsoudí a posílat do vězení pro něj znamená ten nejlehčí trest. Ano, soudce Dredd alias hranatá brada se vrací na monitory počítačů a vypadá velmi přitažlivě – nový engine, nový styl, nový scénář a v hlavní roli záporáka: Smrt. V Meg-City One se schyluje k pořádnému mejdanu.

Dredd vs Death "Drokk! Už několik let tu bouchám hajzly po lebkách a teď mi slibujou i novou hru a furt s tím nepohli, asi je zatknu, šosouňáky kriminální," tak by to zřejmě podal ochránce pořádku v Mega-City ONE (populace: 400 000), kdyby vykoukl ze svého papírového světa, kde s rytmikou parního bucharu ničí všechny bytosti překračující zákon, a to i v případě, že jde o Batmana (česky v edici Modrá crew: Rozsudek nad Gothamem a Zemřít smíchy I+II) nebo Smrt. Jméno nekompromisního náčelníka je a komiksovou scénu projíždí s motorkou, kterou by mu i Hell's Angels záviděli, už od poloviny sedmdesátých let. V těch temných dobách britský komiks umíral, byl příliš tradicionalistický a s téměř viktoriánským smyslem propíral stále ty stejné nápady a pointy, zdálo se, že se neudrží. Série 2000 AD s pomocí eskadron scénáristů a kreslířů, později se zásahy Franka Millera a Neila Gaimana, pomalu ohnula koleje směrem od "Zkázy" k "Zářné budoucnosti" a uvedla na svět mnoho kultovních postav, mimojiné i Dredda. Ačkoliv se díky 2000 AD britský komiksový svět změnil, nezměnili se za těch dvacet let royalističtí čtenáři a považují ho stále za jednu z nejlepších sérií a Dredda zvolili nejoblíbenější postavou - přebil Spidermana, Batmana a Dennis the Menace. Tradicionalismus je v britských ostrovech silně zapuštěn.

Dredd vs Death Soudce Dredd se svojí kultovní hláškou "drokk!" a výraznou bradou pod modrou helmou byl přepracován do mnoha počítačových her a dokonce i do filmu, kde ho s hulvátsvím sobě vlastním sehrál Sylvester Stallone. Právě Judge Dredd vs. Judge Dead měl být herním výkřikem pro PC, který by kromě akce používal vynikající grafiku, multiplayer a stínohru temného undergroundu Mega-City. Firma Rebellion () zakoupila práva na komiks, vytvořila speciální engine Asura, pojmenovaný podle zoroastránské bohyni, a zasela do Dreddových fanoušků naději: jako Brité mají firemní kreslíři ke komiksu velmi blízko. Objekty na obrázcích kolísají na hranici realistických textur a barevného "plátování," které s propracovaným systémem stínování přináší správný pocit realistické neskutečnosti, pro komiks tak důležitý. "Máme v Asuře několik druhů renderování," říká zakladatel firmy Rebellion, Jason Kingsley. "Jeden z nich počítá s obdobou cell shadingu, procesem, který stylizuje renderované postavy do komiksovosti." Výtvarníci převzali většinu herních lokací z komiksové předlohy, stejně jako vedlejší postavy - tisková zpráva uvádí přítomnost soudkyně Andersonové, soudce Gianta a Temných soudců (Dark Judges) z paralelního světa, kde největším zločinem je být naživu. Dredd vs Death Logickou úvahou přišli Temní soudci na skutečnost, že veškeré zlo páchají živé bytosti ipso facto život je nelegální. V čele úderné jednotky smrti stojí soudce Smrt (ano, ten s velkým "s") a Dredd má velký problém: jak zabít něco, co je nemrtvé a udržet obyvatele Mega-City při životě. Krom toho samotný titul "soudce" Dredda opravňuje k práci policisty, detektiva a vykonavatele práva, což je trojkombinace geniálně odbourávající byrokracii, ovšem také svádějící ke zkorumpovanosti - a lidé Mega-City One začínají reptat.

Koncem minulého roku prohlásil Jason Kingsley: "Zatím nevíme, jaký příběh použijeme, protože jsme ve fázi, kdy se více soustředíme na možnosti technologie." O obsahu hry můžeme bohužel i dnes pouze spekulovat. S jistotou víme, že Dredd bude používat minimálně dvě multimódové zbraně, oblíbenou Lawgiver se šesti styly střelby a pak z komiksu známý raketomet Widowmaker. Mimochodem, ta "hustá" motorka se jmenuje Lawmaster: všechny názvy mají co dělat s právem a se zatýkáním, kterého si ve hře užijeme víc než dost. Podle šeptandy bude mít Dredd pro každou misi přidělené "vězeňské" roky na rozdávání a sám Kingsley říká: "Jste soudce, ne nájemný vrah. Každou střelbu musíte umět zdůvodnit a někdy je mnohem lepší střelit nepřítele do nohou a pak ho zatknout." Stejně jako Kingsley, mlčí i druhý zpovídaný zaměstnanec Rebellion, programátor Kevin Lea. Oba jen vyzdvihují technologickou stránku projektu, což vede k otázce: vyjde skutečně hra nebo se náklady na výrobu engineu vrátí více jeho prodejem? Dredd vs Death Nakonec, vždy jde hlavně o peníze, ačkoliv Kingsley je natolik zapáleným dreddovcem, že byl schopen z konta své firmy koupit AD2000 a financovat přípravu dvou dreddovských filmů, které jsou momentálně ve stázi. Podle všeho se mělo natáčet bez Stalloneho v Indii nebo v Kanadě (v době oznámení projektů zřejmě ještě nefrčela Praha). Všechny megalomanské plány na globální revitalizaci soudce Dredda navíc nedávno podpořila distributorská firma Vivendi uzavřením publikační smlouvy s Rebellion.

"Soudce Dredda bojujícího se soudcem Smrtí uvidíte do poloviny příštího roku," tvrdí svorně Kingsley a Lea. Do Asury právě implementují rutinu detekující výkon počítače a úměrně k němu ubírající počet polygonů. Průměrná herní postava jich má 4000. Hra pro jednoho hráče však může lehce pohořet a pro takový případ je připraven multiplayer a s jistotou můžeme říci, že právě v něm Rebellion umí zkušeně chodit. Drokk!

Autor:




Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.