Dredd vs. Death - soudní pře v Mega-City

  • 9
Přichází s ním zákon a nedá se ignorovat. Chytne, zatkne, soudí a odsoudí a posílat do vězení pro něj znamená ten nejlehčí trest. Ano, soudce Dredd alias hranatá brada se vrací na monitory počítačů a vypadá velmi přitažlivě – nový engine, nový styl, nový scénář a v hlavní roli záporáka: Smrt. V Meg-City One se schyluje k pořádnému mejdanu.

Dredd vs Death "Drokk! Už několik let tu bouchám hajzly po lebkách a teď mi slibujou i novou hru a furt s tím nepohli, asi je zatknu, šosouňáky kriminální," tak by to zřejmě podal ochránce pořádku v Mega-City ONE (populace: 400 000), kdyby vykoukl ze svého papírového světa, kde s rytmikou parního bucharu ničí všechny bytosti překračující zákon, a to i v případě, že jde o Batmana (česky v edici Modrá crew: Rozsudek nad Gothamem a Zemřít smíchy I+II) nebo Smrt. Jméno nekompromisního náčelníka je a komiksovou scénu projíždí s motorkou, kterou by mu i Hell's Angels záviděli, už od poloviny sedmdesátých let. V těch temných dobách britský komiks umíral, byl příliš tradicionalistický a s téměř viktoriánským smyslem propíral stále ty stejné nápady a pointy, zdálo se, že se neudrží. Série 2000 AD s pomocí eskadron scénáristů a kreslířů, později se zásahy Franka Millera a Neila Gaimana, pomalu ohnula koleje směrem od "Zkázy" k "Zářné budoucnosti" a uvedla na svět mnoho kultovních postav, mimojiné i Dredda. Ačkoliv se díky 2000 AD britský komiksový svět změnil, nezměnili se za těch dvacet let royalističtí čtenáři a považují ho stále za jednu z nejlepších sérií a Dredda zvolili nejoblíbenější postavou - přebil Spidermana, Batmana a Dennis the Menace. Tradicionalismus je v britských ostrovech silně zapuštěn.

Dredd vs Death Soudce Dredd se svojí kultovní hláškou "drokk!" a výraznou bradou pod modrou helmou byl přepracován do mnoha počítačových her a dokonce i do filmu, kde ho s hulvátsvím sobě vlastním sehrál Sylvester Stallone. Právě Judge Dredd vs. Judge Dead měl být herním výkřikem pro PC, který by kromě akce používal vynikající grafiku, multiplayer a stínohru temného undergroundu Mega-City. Firma Rebellion () zakoupila práva na komiks, vytvořila speciální engine Asura, pojmenovaný podle zoroastránské bohyni, a zasela do Dreddových fanoušků naději: jako Brité mají firemní kreslíři ke komiksu velmi blízko. Objekty na obrázcích kolísají na hranici realistických textur a barevného "plátování," které s propracovaným systémem stínování přináší správný pocit realistické neskutečnosti, pro komiks tak důležitý. "Máme v Asuře několik druhů renderování," říká zakladatel firmy Rebellion, Jason Kingsley. "Jeden z nich počítá s obdobou cell shadingu, procesem, který stylizuje renderované postavy do komiksovosti." Výtvarníci převzali většinu herních lokací z komiksové předlohy, stejně jako vedlejší postavy - tisková zpráva uvádí přítomnost soudkyně Andersonové, soudce Gianta a Temných soudců (Dark Judges) z paralelního světa, kde největším zločinem je být naživu. Dredd vs Death Logickou úvahou přišli Temní soudci na skutečnost, že veškeré zlo páchají živé bytosti ipso facto život je nelegální. V čele úderné jednotky smrti stojí soudce Smrt (ano, ten s velkým "s") a Dredd má velký problém: jak zabít něco, co je nemrtvé a udržet obyvatele Mega-City při životě. Krom toho samotný titul "soudce" Dredda opravňuje k práci policisty, detektiva a vykonavatele práva, což je trojkombinace geniálně odbourávající byrokracii, ovšem také svádějící ke zkorumpovanosti - a lidé Mega-City One začínají reptat.

Koncem minulého roku prohlásil Jason Kingsley: "Zatím nevíme, jaký příběh použijeme, protože jsme ve fázi, kdy se více soustředíme na možnosti technologie." O obsahu hry můžeme bohužel i dnes pouze spekulovat. S jistotou víme, že Dredd bude používat minimálně dvě multimódové zbraně, oblíbenou Lawgiver se šesti styly střelby a pak z komiksu známý raketomet Widowmaker. Mimochodem, ta "hustá" motorka se jmenuje Lawmaster: všechny názvy mají co dělat s právem a se zatýkáním, kterého si ve hře užijeme víc než dost. Podle šeptandy bude mít Dredd pro každou misi přidělené "vězeňské" roky na rozdávání a sám Kingsley říká: "Jste soudce, ne nájemný vrah. Každou střelbu musíte umět zdůvodnit a někdy je mnohem lepší střelit nepřítele do nohou a pak ho zatknout." Stejně jako Kingsley, mlčí i druhý zpovídaný zaměstnanec Rebellion, programátor Kevin Lea. Oba jen vyzdvihují technologickou stránku projektu, což vede k otázce: vyjde skutečně hra nebo se náklady na výrobu engineu vrátí více jeho prodejem? Dredd vs Death Nakonec, vždy jde hlavně o peníze, ačkoliv Kingsley je natolik zapáleným dreddovcem, že byl schopen z konta své firmy koupit AD2000 a financovat přípravu dvou dreddovských filmů, které jsou momentálně ve stázi. Podle všeho se mělo natáčet bez Stalloneho v Indii nebo v Kanadě (v době oznámení projektů zřejmě ještě nefrčela Praha). Všechny megalomanské plány na globální revitalizaci soudce Dredda navíc nedávno podpořila distributorská firma Vivendi uzavřením publikační smlouvy s Rebellion.

"Soudce Dredda bojujícího se soudcem Smrtí uvidíte do poloviny příštího roku," tvrdí svorně Kingsley a Lea. Do Asury právě implementují rutinu detekující výkon počítače a úměrně k němu ubírající počet polygonů. Průměrná herní postava jich má 4000. Hra pro jednoho hráče však může lehce pohořet a pro takový případ je připraven multiplayer a s jistotou můžeme říci, že právě v něm Rebellion umí zkušeně chodit. Drokk!