Koncem roku se na next-gen konzolích a také PC dočkáme dalšího dílu kdysi tak populárního Drivera (byť některé zdroje hovoří až o začátku 2004), který se tak stane zbrusu novou konkurencí v žánru, jehož přední příčky prodeje okupují tituly a uveřejněných informací a
Zde určitě stojí za připomenutí rok 1999, kdy Reflections pro PSX a PC připravili hru Driver, v níž jste v různých autech brázdili ulice amerických měst, jako např. tvůrci oblíbeného Miami, a oceňovali jednak ten propracovaný 3D svět, v němž jste se náhle ocitli, stejně jako velmi povedenou fyziku vozů. Pět miliónů celosvětově odprodaných kopií tohohle gangsterského představení plného efektních honiček z něj udělalo bestseller, na který v roce 2000 navázal (tentokráte jen ve verzi pro PSX, potažmo Dreamcast). Třebaže jsem osobně z druhého dílu nebyl až zase tak nadšen, kterak by se možná slušelo, originální možnost vystoupit z vozu a ukradnout si nějaký jiný dopravní prostředek byla ve 3D podobě originální vize a navzdory prkennému pohybu hlavní postavy musel každý hráč uznale zatleskat pokusu, jenž do té doby znal jenom skrze ptačí perspektivu série GTA. S technologickým pokrokem u shora avizovaného GTA (Vice City) je tu nyní i Driver 3, aby se pokusil získat nazpět onu pomyslnou korunu, kterážto mu v tomto žánru dlouho patřila!
Velkou roli ve hře Driver 3 má hrát interakce a v tomto kontextu pak potěší impresivní model poškozování vozu. S tím úzce souvisí i parádní grafické zpracování, nabízející jednak luxusní pohled na detailně vymodelovaný interiér vybraného auta, ale i takové drobnosti, jako budou pohybující se lidé za okny budov, což zní snad až příliš troufale! Nechybí ani doutnající otisky pneu po prudkém brždění, jehož ostatně bude častokrát třeba - zdejší rozdělení misí nabízí 70% aktivit odehrávajících se v nějakém vypůjčeném voze a zbytek pak absolvujete na vlastních nohou. V souvislosti s příběhovým scénářem padla zmínka o úmyslné a velké linearitě hry - tvůrci nechtějí hráče rozptylovat jakýmikoliv subquesty, kvůli potřebě emotivního dopadu story na hráče se půjde bez oklik a bez zdržování rovnou na věc, zkrátka máte být stále udržováni v napětí a na hlavní příběhové lince. Driver 3 nabídne patřičně temné příběhové pozadí, které lze přirovnat k The Getaway, byť zde nemá být prezentováno tolik toho násilí na obrazovce. A když už jsme ve srovnání s citovaným mnohamiliónovým projektem od Sony, Reflections neváhají přihodit do balíku pozitiv i fotorealistické scenérie, renderované nehratelné sekvence a adekvátní hudební doprovod. Pro filmové prožití - podobně jako v The Getaway - nebudou chybět detailní pohledy na tváře hlavních protagonistů, kde tak znovu střetneme Tannera, vydávajícího se tentokráte na poněkud delší štaci, obnášející návštěvu měst Miami, Nice a Istanbul. Tyto lokality mají žít svým vlastním životem, přičemž na scéně přirozeně nechybí spousta chodců, kteří si neváhají patřičně užít krátkého života z jedniček a nul návštěvou obchodů, vysedáváním v kavárnách apod.
Byla-li řeč o interakci, je třeba zmínit, že si bohatě užijete i v režimu, v němž se pohybujete po vlastních. Obvyklou součástí vašich aktivit bude střílení po nepřátelských elementech s možností sebrat padlým jejich zbraně, přičemž akční momenty mají mít nezbytné arkádové rysy. Otisky kulek na zdi jsou již obvyklou doprovodnou skladbou tohoto snažení, zde však navíc místy umocněnou až na maximum, takže budete moci př. očesat pilíř až na prach (jako ve filmu Matrix), s čímž přímo souvisí i možná implementace Geo-modu s příležitostnou alternativou vytvoření si zkratky, neboli vlastní cesty daným levelem, což by samozřejmě mohlo být velice příjemné. Doplňky pravděpodobně budou tvořit takové ty tradiční prvky jako jsou výbušné sudy a barely.
Co se jeví jako skvělý nápad je řešení problému několika způsoby. Například v Miami bude jedna mise obnášet likvidaci chlapíka, žijícího v lokaci obklopené vodou. Co s tím? Tak můžete třebas ukrást auto jeho gangu a v něm zkusit dojet co nejdále; tvrdší alternativou může být vstup do akce za pomoci přesvědčivého zbrojního arzenálu; anebo lze připlavat rovnou k jeho lodi (takže pozor, narozdíl od GTA budete moci plavat) a na ní si to poté s klíčovým subjektem rychle vyřídit. Každý objekt, resp. budova má několik vstupů, několik prostupů a nabízí pár puzzlů, jejichž vyřešením a adekvátním skloubením dobrého nápadu s realizací můžete mít misi mnohem jednodušší pro provedení.
V Driverovi 3 nemá znovu chybět mapa přesně zohledňující, kde se právě nacházíte a navíc, na klíčových místech bude umožněn "sejv", takže se do jisté míry předejde frustrujícímu modelu pokus-omyl. Na obrazovce bude dále zohledněn Tannerův zdravotní status, stejně jako auta, které právě kočírujete, přičemž mezi oběma indikátory má být jistá provázanost v tom smyslu, že náraz ve vysoké rychlosti do zdi se projeví logicky jak na autě, tak na vašem zdravotním stavu! Co se týče následného uzdravování, prozatím ještě není rozhodnuto, zdali se vitální energie má navracet časem, či se použijí obligátní uzdravovačky. Nechme se tedy překvapit...