Vývojář popisuje, jak drogy inspirovaly jeho počítačovou hru

  17:35aktualizováno  17:35
Halucinogenní výlet do lesů byl prý formativním zážitkem pro tvorbu titulu Entropy. Odhalil to jeho autor Kenny Kong, který hru popisuje jako návštěvu snového světa.

Hra Entropy inspirovaná konzumací halucinogenní drogy. | foto: Kenny Kong

Cílem je prý prozkoumávat surreálnou krajinu, která se proměňuje před vašima očima. Když se například blížíte ke stromu, hraje barvami a ožívá. Jeho listy rostou, větve pulzují i dýchají a strom zpívá do rytmu hudby v pozadí. Titul ostatně má být značně muzikální. Každý prvek krajiny má vydávat zvuky, které doplňují zbytek hudby.

O inspiraci Kong pohovořil pro server Kill Screen. Silně údajně čerpá z výletu do lesů v okolí Baltimoru, kam se vydal s kamarádem zkonzumovat halucinogenní drogu známou jako LSD. Oba prý zažili pocit jednoty s přírodou, kdy pochopili souvislosti světa.

Kong v rozhovoru říká: „Poblíž byl potok, který vedl do velké nádrže. A jak jsem tam stál, došlo mi, jak je všechno propojené. Tekoucí potok, malé vlnky na jezeru i to, jak vítr šustil listím. Směr větru ovlivňoval vlny a rozezpíval listy tak harmonickým způsobem, že bylo jasné, jak všechno souvisí se vším. Byla to součást holistického systému, perfektně vyváženého a pospolitého.“

Vývojář si prý připadal jako Neo na konci filmu Matrix. Upozorňuje však, že ho konzumace LSD pouze inspirativně „nakopla“ a rozhodně by hra neměla být o drogách. „Snažím se vytvořit co nejvíc možných zážitků harmonie a propojení,“ tvrdí Kong.

Tvůrce však nepopírá, že některé momenty ve hře jsou kopií jeho zážitků v lese. Například tancující houba nebo létající velrybodrak. Ve hře nicméně chybí jasné úkoly. „Když se vydáte na procházku, nesnažíte se nic dokázat. Prostě si užíváte tu chvíli. Entropy je stejné. Je to procházka lesy, jen jedna z těch nejsurreálnějších, jaké si dokážete představit.“

Hra vyjde koncem letošního roku, a to pro PC i Mac.

 

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

OBRAZEM: Knížka ukazuje vývoj grafiky v adventurách za posledních 33 let

The Art of Point-and-Click Adventure Games

Právě vydaná 460stránková kniha The Art of Point-and-Click Adventure Games ukazuje vývoj grafiky tohoto žánru od dob...

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

Jak hrát celou noc a nezničit si záda? Ani sebelepší křeslo vás nespasí

South Park

Propařená noc neznamená pro hráče počítačových her těžkou ranní kocovinu a výpadky paměti, ale syndrom karpálního...



Najdete na iDNES.cz