Hra Entropy inspirovaná konzumací halucinogenní drogy. | foto: Kenny Kong

Vývojář popisuje, jak drogy inspirovaly jeho počítačovou hru

  • 1
Halucinogenní výlet do lesů byl prý formativním zážitkem pro tvorbu titulu Entropy. Odhalil to jeho autor Kenny Kong, který hru popisuje jako návštěvu snového světa.

Cílem je prý prozkoumávat surreálnou krajinu, která se proměňuje před vašima očima. Když se například blížíte ke stromu, hraje barvami a ožívá. Jeho listy rostou, větve pulzují i dýchají a strom zpívá do rytmu hudby v pozadí. Titul ostatně má být značně muzikální. Každý prvek krajiny má vydávat zvuky, které doplňují zbytek hudby.

O inspiraci Kong pohovořil pro server Kill Screen. Silně údajně čerpá z výletu do lesů v okolí Baltimoru, kam se vydal s kamarádem zkonzumovat halucinogenní drogu známou jako LSD. Oba prý zažili pocit jednoty s přírodou, kdy pochopili souvislosti světa.

Kong v rozhovoru říká: „Poblíž byl potok, který vedl do velké nádrže. A jak jsem tam stál, došlo mi, jak je všechno propojené. Tekoucí potok, malé vlnky na jezeru i to, jak vítr šustil listím. Směr větru ovlivňoval vlny a rozezpíval listy tak harmonickým způsobem, že bylo jasné, jak všechno souvisí se vším. Byla to součást holistického systému, perfektně vyváženého a pospolitého.“

Vývojář si prý připadal jako Neo na konci filmu Matrix. Upozorňuje však, že ho konzumace LSD pouze inspirativně „nakopla“ a rozhodně by hra neměla být o drogách. „Snažím se vytvořit co nejvíc možných zážitků harmonie a propojení,“ tvrdí Kong.

Tvůrce však nepopírá, že některé momenty ve hře jsou kopií jeho zážitků v lese. Například tancující houba nebo létající velrybodrak. Ve hře nicméně chybí jasné úkoly. „Když se vydáte na procházku, nesnažíte se nic dokázat. Prostě si užíváte tu chvíli. Entropy je stejné. Je to procházka lesy, jen jedna z těch nejsurreálnějších, jaké si dokážete představit.“

Hra vyjde koncem letošního roku, a to pro PC i Mac.