Drome Racers - nášlápnuté akční závody

12:00aktualizováno  15. února 2003 2:55
Po delší odmlce se urodila hra, která se nesnaží nic simulovat - naopak, nabízí pekelně rychlou adrenalinovou jízdu řádně okořeněnou akčními prvky. Vedle fantastické grafiky se setkáváme i se třemi herními režimy: silničním, rychlostním a off-road... a o tom, že se nám hra skutečně líbí, se už dočtete v naší recenzi.

Drome Racers Začátky bývají těžké, o čemž by mohl vyprávět každý – včetně firmy Lego Media, respektive Attention to Detail, která (nejen) pro zmíněného distributora vyvíjí závodní hry na motivy dětské stavebnice Lego. První díl Lego Racers nedopadl špatně, spíše lehce nadprůměrně, nicméně pokračování Lego Racers II svým vkusným zpracováním zabodovalo. Jenže – kdekomu vadí hrát za hranaté panáky a auta postavené z kostek Lego. A právě v tomhle je právě recenzovaný přírůstek jiný – vychází opět ze staré známé stavebnice, nicméně zapomeňme na hranaté kostky, ty byste zde hledali marně, poněvadž i Lego se svojí menší částí orientuje na odrostlejší zákazníky (Lego Technics). Když dále dodám, že zmínění Attention to Detail stojí za pekelně rychlou a adrenalinovou sérií Rollcage, zejména potom Rollcage Stage II, lze částečně spoléhat na to, že i jejich další produkt nevybočí z kvalitativní řady. I nyní se setkáváme se zatraceně rychlou závodní hrou, říznutou akčními potyčkami na trasách s tím, že ona akčnost slouží vesměs pouze pro zdržení soupeřů, poněvadž především se stále závodí.

Drome Racers Drome Racers nabízí hnedle několik možností, kterak si hru užít. V mém případě padla první volba na klasický "quick race", abych si utvořil první dojem na hru – s čím vlastně mám tu čest, než se pustím do dalšího zápolení. Jako první upoutalo vysoce jakostní grafické zpracování, na němž si autoři dali záležet – nemluvíme pouze o hezky ztvárněných vozech, ale i prostředí jako takovém. Narazíme zde na projíždějící vlak, ptáky plachtící vzduchem, kouřící komíny, obří satelity, elektrické výboje a podobné stylové herní prvky. Jejich osobitost vychází z příklonu k technologické vizi nedaleké budoucnosti často zapadající do industriálních zón. Ale i vlastní závody v plné míře využívají krásných 3D efektů, třeba ohně za pneumatikami, monstrózně zpracovanými štíty, blesky, interaktivních přírodních živlů. Ano, grafika upoutá, až by mohly vzniknout pochyby, jestli hra nevznikla pouze pro ni. Nevznikla. Během ohňostroje všemožných efektů zůstává prostor pro závodění, nákupy, omezenou výstavbu vlastního vozu (kola, podvozek, vršek) a samozřejmě zábavu.

Drome Racers Po rychlé úvodní jízdě následovaly další kroky k největšímu taháku hry – režimu kariéry. Teprve zde šéfujete vlastní garáži, ukládáte pozici, necháváte si radit od mechanika a startujete šampionát. Ten autoři rozdělili na několik tematických grafických částí, přičemž jedna část čítá šest turnajů. Až s jejich splněním, tuším, že ani ne tak důkladným, se otevírají dveře dále. Lákadla nezní špatně – více pěněz, nové (komplikovanější) tratě a lepší soupeři. Aby Drome Racers něčím zaujal a nestal se jedním z mnoha, přidali autoři pěknou novinku: turnaj obvykle obsahuje tři svým pojetím různorodé tratě. Na nich samozřejmě nelze jezdit s jedním autem, to by nešlo, což teoreticky přináší tři nové režimy. V tom prvním, silničním, se podvozek skoro dotýká vozovky, z čehož vyplývá, že se nebude skákat, ale precizně závodit. Druhý představuje téměř klasický off-road, tedy velká kola, terénní nerovnosti a možnost kochat se, jak vůz krásně reaguje v opozici k podkladu. Poslední reprezentuje jakýsi kompromis zaměřený především na rychlou jízdu. Pokud bych si měl vybrat jeden z módů, nejvíce jsem se bavil u off-road.

Drome Racers Jak již bylo řečeno, závody neprobíhají zcela férovým způsobem, poněvadž na trati se povalují různé bonusy. A když už je tu máme, proč je nevyužít, že? Předem – nikdy nevíte, jaké vylepšení, případně zbraň seberete. Obvyklý štít v dnešním vydání kolem vás vytvoří silové pole, které odráží nepřátelská vozidla, což se hodí zejména v případě, když vás chce někdo předjet. Vyjmenování několika druhů raket – obyčejných a řízených, by bylo nošením dříví do lesa. Z těch zajímavějších věcí bych ještě vybral bonus, jenž vaše vozidlo promění ve vznášedlo. Jaké výhody to přináší jistě nemusím popisovat. Co se týče tratí jako takových, poměrně často obsahují urychlovače, které vás pořádně "nakopnou". Konečně nesmím opomenout ani interaktivní prvky, třeba vzdušný vír, jemuž se doporučuji vyhnout. V případě, že na něj narazíte, vždy existuje dvojí cesta, díky čemuž se mu lze vyhnout. Z hlediska designu se jedná o promyšlené tratě, svým způsobem fungující v dané oblasti. V rámci turnaje (oněch tematických částí) často závodíte na stejných tratích znovu, i když ne na zcela stejných. Jedna finta spočívá v alternativních Drome Racers cestičkách na tratích a druhá v obráceném směru, případně jiném počasí či denní době. Díky tomu by se mohlo zdát, že Drome Racers nabízí ohromný počet tratí, což ve skutečnosti není úplně pravda. I tak si ale nestěžuji.

Další herní omáčka spočívá v postupném vylepšování vlastních vozů - v případě investicí do motorů se postupně pohybují čím dál tím neuvěřitelnější rychlostí. Padla zmínka o stavbě vozů. Tato možnost se otevře při získání zlatého tokenu, jenž obdržíte jednak při výhře na turnaji, ale také při splnění nepovinných "challenge". Co se týče drobností, které vytvářejí drobný stín na jinak perfektním kousku, měl bych zmínit ne úplně regulérní hru více hráčů. Nezahrajete si po síti ani po internetu, nabízí se pouze hra dvou hráčů na rozdělené obrazovce. Na druhou stranu alespoň něco. Celkově hodnotím hru výrazně kladně. Přináší něco nezbytných novinek, v tomto případě 3 typy závodních režimů, příjemně připravenou kariéru a to vše v odpovídajícím grafickém zpracování (na odpovídajícím HW). Na průměrné konfiguraci osazené Celeronem 1200 a GF3 se hra hýbala při zachování detailů slušně, nicméně vlastníte-li rychlejší stroj, užijete si i další přídavné grafické efekty (vyzkoušeno).

Drome Racers Drome Racers

Drome Racers
Výrobce: Attention to Detail