Videoherní Tony Hawk v posledních letech nezažívá příliš dobré období. Nedá se sice říci, že by jeho hry nějak postupem času tratily na kvalitě, ale i přes nejrůznější pokusy o inovace je zřejmé, že možnosti daného žánru jsou již značně vyčerpány, a tak nové díly série stále dokola jen v různých obměnách recyklují to, co jsme již v minulosti mohli vidět. Proto nás docela potěšilo, když jsme se poprvé doslechli, že se pro Wii, Nintendo DS a GameBoy Advance chystá jakési „odbočka“ celé série s názvem Downhill Jam.
Dělej triky, abys získal boost, a boostuj, abys získal rychlost.
Jak samotný název, tak i předváděčka Wii verze na letošní E3 v nás vyvolaly naději, že se už nebude jednat jen o soupeření v co nejlépe hodnocených kombech triků, ale že se po delší době setkáme s myšlenkou původního SSX, což byla vlastně závodní hra, která byla prováděním triků jen jemně, ale přesně tak akorát okořeněna. Bohužel, sekli jsme se, ale dobře nám tak, když jsme si této hře průběžně nezjišťovali žádné další informace a v klidu a plni očekávání pouze vyčkávali na den vydání.Hra se samozřejmě v první chvílí tváří jako závodní arkáda, ale moc dlouho jí to nevydrží. Brzy totiž zjistíte, že onen dlouhý úvodní tutorial vám nevysvětloval úplně všechny různé zdejší možnosti jen tak pro nic za nic a ani proto, abyste pak mohli machrovat, že umíte všechny triky, sotva jste si hru přinesli domů. Brzy totiž dojde i na úkoly, které se závoděním nemají nic společného a nebojíme se říci, že závodní mise a úkoly jsou zde i tak trochu jen do počtu. Ani tentokrát tedy nebudete ochuzeni o úkoly typu provést nějaký ten grind, předvést pořádně triky nebo dojet do cíle s vyšším bodovým skóre než ostatní soupeři. Respektive takto: závodí se zde i docela dost na to, že se jedná o trikovou hru, ale dost málo na to, kdyby se mělo jednat o hru spíše závodní.
Lehce problematické je i ovládání, které je na náš vkus lehce překomplikované.
Provádění triků ovšem samozřejmě slouží i jako prostředek, jenž vám dobíjí váš boost, takže pokud se zrovna účastníte nějakého toho závodu, je zdejší filozofie stejná jako u již zmíněného SSX – dělej triky, abys získal boost, a boostuj, abys získal rychlost. Nic nového pod sluncem, ale na druhou stranu jsme opět u toho SSX, které totiž dokázalo, že tento koncept při dobrém zpracování může být skvěle funkční. Tvůrci nového Tondy navíc přidali možnost projíždění zatáček smykem pomocí postranních tlačítek, což sice z ergonomického hlediska není úplně ideální a ani to není úplně jednoduché na přesné zvládnutí, ale až si to nakonec osvojíte, tak se jedná o povedený prvek, který celé hře ještě dodává na akčnosti.
|
Lehce problematické je i ovládání, které je na náš vkus vzhledem k tomu, že je hra určena pro handheldy, lehce překomplikované, ale opět se na to dá docela dobře zvyknout, i když to bude trvat možná o něco déle. Hra na vás sice v rámci již zmíněného tutoriálu vybafne se všemi základními funkcemi, ale zapamatovat si je napoprvé se asi jen tak někomu nepodaří, zvláště když se třeba funkce na některém z tlačítek střídají podle toho, zdali zrovna jedete nebo skáčete. Bude to tedy chtít pár chvil, abyste se do hry dostali.
Když se to vezme kolem a kolem, tak Tony Hawk´s Downhill Jam pro Nintendo DS sice není nějakým výrazným propadákem (ostatně množství předešlých dílů na nejrůznějších platformách dává tušit, že ani Downhill Jam nebude tvořen vyloženě naslepo), ale opět zde máme otázku, a tentokráte i docela zásadní, pro koho že vlastně tato hra vlastně je. Skejtingoví
|
Tony Hawk´s Downhill Jam | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|