Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Měli vytvářet velkolepé konzolové hry. Místo toho oslnili na mobilech

  17:29aktualizováno  17:29
Vývojáři ze Square Enix Montréal přibližují, jak přemýšlí nad tvorbou her jako je Lara Croft GO, Hitman GO a Deus Ex GO. Tým sestává z veteránů konzolového vývoje. Snaží se proto udržet orientaci na kvalitu a vytvářet tituly, které lze dohrát.

Hitman Go | foto: Square Enix

Proto se ostatně na jejich projekty nehodí obchodní model free to play. Od začátku chtějí vyvíjet hry s pořizovací cenou a vytvářet díky velkolepé zážitky.

Vydavatelství Square Enix to ostatně podporuje velkorysým rozpočtem. „Do našich produktů investujeme mnohem více než naše konkurence. Máme proto pocit, že každá naše hra má šanci uspět,“ říká Patrick Naud, šéf studia v Montréalu.

Naud však zároveň připouští, že je na mobilním trhu s placenými aplikacemi obtížné prosperovat. Připomíná ale, že v minulosti 20 % konzolového trhu činila přenosná zařízení. Zájemci o více hardcore hry proto musí existovat i na mobilním poli.

Díky tvorbě propracovanějších titulů se navíc projektům od Square Enix Montréal dostává větší podpory, například v obchodech od Applu i Googlu. Ale třeba i díky výhře ocenění hra roku, které přímo od Applu získala Lara Croft Go.

Tvůrci kromě toho poskytují rozhovory médiím, což stále zajišťuje přísun zhruba čtvrtiny hráčů. Valná většina však tituly objeví přímo v digitálních obchodech.

A co lidem z Square Enix Montréal vadí na free to play? „U tohoto modelu musíte navrhovat nekončící hru. Série GO je založená na tom, že má začátek, prostřední část i konec. Máme příběh,“ vysvětlil Naud v rozhovoru pro server Games Industry.

Životnost produktů se navíc tým z Montréalu snaží prodlužovat editorem úrovní dostupným i pro běžné uživatele. Kromě toho vývojáři průběžně přidávají nový obsah, a lidé tak mají důvod se k titulům průběžně vracet.

Autor:




Nejčtenější

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Další z rubriky

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.