Hitman Go

Hitman Go | foto: Square Enix

Měli vytvářet velkolepé konzolové hry. Místo toho oslnili na mobilech

  • 0
Vývojáři ze Square Enix Montréal přibližují, jak přemýšlí nad tvorbou her jako je Lara Croft GO, Hitman GO a Deus Ex GO. Tým sestává z veteránů konzolového vývoje. Snaží se proto udržet orientaci na kvalitu a vytvářet tituly, které lze dohrát.

Proto se ostatně na jejich projekty nehodí obchodní model free to play. Od začátku chtějí vyvíjet hry s pořizovací cenou a vytvářet díky velkolepé zážitky.

Vydavatelství Square Enix to ostatně podporuje velkorysým rozpočtem. „Do našich produktů investujeme mnohem více než naše konkurence. Máme proto pocit, že každá naše hra má šanci uspět,“ říká Patrick Naud, šéf studia v Montréalu.

Naud však zároveň připouští, že je na mobilním trhu s placenými aplikacemi obtížné prosperovat. Připomíná ale, že v minulosti 20 % konzolového trhu činila přenosná zařízení. Zájemci o více hardcore hry proto musí existovat i na mobilním poli.

Díky tvorbě propracovanějších titulů se navíc projektům od Square Enix Montréal dostává větší podpory, například v obchodech od Applu i Googlu. Ale třeba i díky výhře ocenění hra roku, které přímo od Applu získala Lara Croft Go.

Tvůrci kromě toho poskytují rozhovory médiím, což stále zajišťuje přísun zhruba čtvrtiny hráčů. Valná většina však tituly objeví přímo v digitálních obchodech.

A co lidem z Square Enix Montréal vadí na free to play? „U tohoto modelu musíte navrhovat nekončící hru. Série GO je založená na tom, že má začátek, prostřední část i konec. Máme příběh,“ vysvětlil Naud v rozhovoru pro server Games Industry.

Životnost produktů se navíc tým z Montréalu snaží prodlužovat editorem úrovní dostupným i pro běžné uživatele. Kromě toho vývojáři průběžně přidávají nový obsah, a lidé tak mají důvod se k titulům průběžně vracet.